31 Mayıs 2008 Cumartesi

KAFES BÖREK

merhaba arkadaşlar.........

daha önce aşamalarını çekemediğim böreğimi tekrar yaptım......iç malzemesini değiştirdim......leziz kase böreklerim oldu...........

nedense içimden bişeyler yazmak gelmiyor........onun için tarife direk geçiş yapıyorum.......


(benim gibi gazete üzerinde çalışan varmı.....işim bitince dürüp büküp çöpe atıyorum......acilen kendime üzerinde çalışabileceğim bir örtü almam lazım......neyse okuyarak iş yapmakta güzel oluyor......)

malzemeler........
  • 3 adet hazır yufka
  • 2 yumurta(birinin sarısı üzerine)
  • 1 su bardağı yoğurt(küçük su bardağı)
  • 1 su bardağından az sıvı yağ(küçük su bardağı)
iç malzemesi........
  • 4-5 adet orta boy patates(haşlanmış,küçük küp halinde doğranmış)
  • 7-8 adet sosis.......(küçük doğranmış)
  • bir su bardağı kadar bezelye
  • az sıvı yağ
  • tuz ,pul biber,karabiber
  • üzerine kaşar rendesi
yapılışı.......
  1. yufkalar büyüklüklerine göre dörde,altıya veya sekize bölünür....
  2. elde edilen üçgenlere yumurta,yağ,yoğurttan hazırladığımız karışım sürülür.......
  3. üçgenlerden birinin düz tarafından sigara böreği sarar gibi(ondan biraz enli)sivri uca bir parmak boyu kalasıya kadar sarılır
  4. iki köşe birleştirilir ve sivri kısım içeriye doğru kapatılır..(kasemiz hazır)(resimde görüldüğü gibi)
  5. önce yumurta sarısı sürülür.....
  6. iç malzemeler karıştırılırsıvı yağla harmanlanır.......
  7. sonra patatesli harç kaselerin içlerine doldurulur........
  8. 200 derecede kızarana kadar pişirilir.......
  9. pişmeye yakın kaşar rendesi üzerlerine serpilir........
not......iç malzemesini dileğiniz gibi yapabilirsiniz......

64 yorum:

antepası dedi ki...

Gerçekten lezzet küpü börekler olmuş.Mis.Eline sağlık.Bayılırım böyle çeşnili böreklere..

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık Disalim,nefis görünüyor börekler....

Resimdeki tabağı böreklerle birlikte alıyorum izninle:)))))



sevgiler...

Adsız dedi ki...

selam canım..Börek harika eline sağlık..Gazeteye gelince Annemde öyle yapardı ve işi bitince her defasında ohhh gazete temizlik derdi:))Mutlu hafta sonları canım sevgiyle kal....

saniyesultan dedi ki...

merhaba canım
bende çoksık yaparım bu böreği fakat kıymalıyapmayı nedense tercih ediyorum.
ellerine sağlık ne de güzel resimlemişsin.

pelince dedi ki...

Canım bende bazen üşeniyorum fotoğraf çekmeye,ama böyle detay detay çok daha anlaşılır olmuş,emeğine sağlık...
5 çayı için süper olur:)
Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

selam
canım çok güzel olmuş pek sevdim
ellerine sağlık
sevgiyle kal, sofrakeyfi

Baharcicegi dedi ki...

salihacim pastanin görüntüsünü daha unutmamisken yine nefis bir görüntü eklemissin,citir citir cok güzel olmus,ellerine saglik.
huzur dolu bir hafta sonu dilerim

ayşegül mutfakta dedi ki...

minik pizzalar gibi olmuş eline sağlık!

Betül İnce dedi ki...

Disal'ciğim,

Börekler çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.
Haklısın, hayat yaşadıklarımız, yaşamak istedikleimiz, düşüncelerimiz, hayallerimiz, hareketiyle, rutiniyle bir bütün.

Sevgilerimle.

akasyakokusu dedi ki...

canım benim pek şeker olmuş.sanırım dünde burdaydım neler var diye gelmiştim.
elini çabuk tutup bu harika börekleri getirmişsin.
kimi kır böreği kimide lahmacun börek diyor buna.
eline sağlık beşini aldım.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

bu bloggerı yakacağım yaa. saat tuttum yarım saattir burdayım,yorum yazmaya çalışıyorum. allahım yaa üf.
*

şimdi bu sınavda kafası kazan olmuş,karnı acıkmış papatyanın bi ablası olsaydı da bu şahane börekten ona yapsaydı olmazmıydı:))
ellerine sağlık canım nefisss görünüyor..

made in funda dedi ki...

harika olmuş bu börekler canım.çok ta güzel resimlemişsin.ellerine sağlık.gazete okuyarak iş yapmak en güzeli bencede..

yukivehobileri dedi ki...

selam canım çok güzel börekler ellerine sağlık sevgiler

Unknown dedi ki...

Yapılış şeklini fotoğraflayarak anlatman hoşuma gitti bazen böyle tariflerde kafa karışıyor keşke uygulamalı anlatsa diyor insan ellerine sağlık..

SOFRAM dedi ki...

Börekler tek kelimeyle harika olmuş canım, ellerine sağlık çok güzel de görüntülemişsin, uzanıp alasım geldi, afiyet şeker olsun, sevgilerimle öpüyorum, iyi pazarlar canım...

Adsız dedi ki...

Kafes böreğiniz gayet güzel olmuş, ellerinize sağlık.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Ellerine sağlık,börek nefis görünüyor.
Ben bu böreği yıllar önce bir yerde yemiştim,nasıl yapılacağını sormamıştım.
Bir kaç gün sonra dur ben şu böreği bir deneyeyim dediğimde bir türlü şeklini çıkaramamıştım.
Sonradan sorarak öğrendim,öğrendiğim kişi biraz oval yaparak sandal börek diyordu bu tarif için.
Sandal-kafes-kase hiç farketmez yeter ki böyle nefis olsun.

Gazete üzerinde iş yapma alışkanlığım yok, iyi ki de yok,çünkü ben yapacağım işi bırakıp,gazeteyi okumaya dalarım.
Mutlu pazarlar.

Bu arada tayin işiniz ne oldu?
İnşallah gönlünüze göre sonuçlanmıştır.

Adsız dedi ki...

Disalim, börekler enfes.. Ama ben buradaki yufkalarla böyle kıvrılabilecek börekler yapamıyorum. Acilen taze yufka yapan yer bulmam lazım. Ne güzel İstanbul'da oturduğum semtde bir teyzeyle amca vardı. Yufkacı dükkanları vardı. enfes yufkaları olurdu.

sen diyeceksin ki ne çok lakırdı etti bu bir börek tarifine diye. Yok öyle değil işte :) geçen hafta istanbuldayken bir arkadaşıma süpriz doğumgünü hazırladık. bende yemek işini hallettim. Aldığımız yufkalarla birkaç çeşit börek yaptım. Yaparken ne güzel kıvrılıyor oyy yırtılmıyor diye diye söylendim..

off yufka üstüne daha neler yazarımda sana eziyet olmasın okumak. :)

öpüyorum hayatım
sevgiler

www.misssgibi.com

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Mmmm, ne güzel kafesler bunlar böyle, iç malzemeye de bayıldım.. Çok zengin.. ELlerine sağlık canım..

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canmm..nefis görünüyorlar..Mutlu ve daha umutlu bir hafta dileklerimi selam ve ümmet-i Muhammed´in hakkinda hayirli olacak dualarimi birakiyorum. Muhabbetlerimle..

LeYYa dedi ki...

disal yine harika şeyler pişirmiş.hele aşagılardaki o pofidik poğaçalara bayıldım.nassı kabartıyosun onları öyle be güzelim))hayranım tek kelimeyle valla.yine gelmek üzere selamlar...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

nefiss olmus canim, sunumuda cok hos :)

ellerine saglik ..

kocaman sicacik sevgilerimle ..

cok güzel bir hafta diliyorum sana canim ..

Unknown dedi ki...

disalcigim kafes boregine birde pastana bayildim cok nefis gorunuyorlar ellerin dert gormesin canim kafes boreginin yapilisi ve goruntusu cok degisik geldi bana ikram olarak cok guzel bir sunum.
sevgilerimi biraktim .

hdidem95 dedi ki...

yok yok bu saatlerde seninin bloğa gelmemek lazım börek şahane pasta nefisss insanın midesi yerinde duramıo valla:))))) ellerine sağlık canım öptüm sevgiler

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmmm nefis börekler olmuş canım süpersinnn ellerine sağlık..öpüyorum iyi haftalar

yildiz dedi ki...

Sevgili Disal,kendine acilen bir örtü almalisin.Hani gazete üzerinde nedenli hijyen oluyordur!!
Böregin görüntüsü nefis,ellerine saglik.Güzel bir haftaya baslaman dilegiyle,sevgiler....

Adsız dedi ki...

ellerıne saglık hayatım enfes olmus boreklerın.. ıyı kı resımlemıssın yoksa zor anlardım:)
afıyet olsun sıze..
ıyı haftalar dısalım..
sevgiler...


http://fatostuncay.blogcu.com/

Melek* dedi ki...

ellerine sağlk canım çok güzel olmuşi sıcak sıcak çayla çok güzel gider

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık fakat gazetenin üstündeki mürekkepler kıyafetlerimizi bir güzel boyuyor yiyeceklerede geçmiyor mu acaba?

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Arkadaşım ben bu börekten daha önce yapmış ama yapımını unutmuştum resimlemen iyi olmuş hatırladım şimdi...Nefis olmuş ellerine sağlık...Güzel bir hafta geçirmeni dilerim...sevgiler...

Yaren dedi ki...

Disalim bu kafese beni de al,mmm nefis görünüyor canim.Cok hos olmuslar.Ellerine saglik.Ayrica bu sekil verip istedigin lezzetleri kullanabilirsin.Aaafiyetler olsun,sevgiler bebek:)

Begüm dedi ki...

Harika olmuslar canim, ellerine saglik. Mmmhhh, üzerinde birde erimis kasar peynir, coook lezzetli...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

canım seninde kızının geçmiş doğum günü kutlu olsun teşkr ederim..gerçektende bu ay nekadar çok doğan varmış:) iki gün sonrada eşimin doğum günü buda yine yeni bir pasta demek:) mutfaktan hiç çıkamıcam bu gidişle ben:) öpüyorum canım kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

selam canım..börekler nefis olmuş....eline saglık..gazete üzerinde çalışmak pratik oluyor:)))sevgilerimle.

CAHİDE dedi ki...

iyi akşamlar,bir şeyler yazmaya ne gerek var canım,görüntünün kendisi herşeyi anlatıyor zaten.ellerine sağlık canım benim

Adsız dedi ki...

Böreklere bayıldımmmm...nefis bir görünüm olsa şimdi diyeti bir kenara bırakırım...:))))
Ellerine sağlık...bu tarifinide aldım....

Adsız dedi ki...

Börekler nefissss....görünümüde o kadar harika ki ne kadar nefis oldugu belli....:))) yerimiz yakın olsa hiç çekinmem tadına bakmaya gelirdim....:))
ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

merhaba,
ellerinize saglik size bir tesekkur borcluyum:)))gecen cumartesi misafirlerim geldi aksam gelecekleri icin ne hazirlayim diye dusunurken bir tatli bir tuzlu yanina acaba ne yapiyimki dedim sonra artik aklima geldi ne zamandir denemek istiyordumda sizin milfoylu mantiyi yaptim keske onceden deneseymisim tuzlularda tatlilarda kaldi oylece iyiki paylasmisiniz ellerinize saglik pek guzel oldular sevgilerimle sevval

Disalce dedi ki...

sevvalcim yorumun için ve tarifimi denedeğin için çok teşekkür ederim...

sözlerin beni gerçekten çok mutlu etti......bloğun varmı bilmiyorum.....sana buradan teşekkür ediyorum....sevgilerimi gönderiyorum.....

karakazan dedi ki...

Disalcigim nefis bir börek canim,eline saglik.Demli bir cayin yaninda nefis olur harika himm:)
sevgilerimle,serap.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Disalcim
Ellerine sağlık.Börek harika görünüyor.
Gazete üzerinde iş yapma fikri çok güzel,ama ben fazlamı pimpirikliyim bilemiyorum.gazete kaç kişinin elinden geçiyor,mikroorganizma yuvası oluyor diye yapamıyorum:(
sevgiyle kal

egeli dedi ki...

DİSAL'CIM ,ELLERİNE SAĞLIK CANIM HARİKA OLMUŞ...SEVGİLER

akasyakokusu dedi ki...

MERHABA CANIM..1 HAZİRAN KIZININ DOĞUMGÜNÜYMÜŞ.FATOŞ'TA GÖRDÜMDE HEMEN KUTLAMAYA GELDİM.
KIZIN ADIYLA YAŞIYLA YAŞASIN CANIM..NİCE NİCE UZUN YILLARA İNŞAALLAH..AMİN..

NiNo dedi ki...

Böreklerden uzak da durulamıyor helede boyle muthişlerinden asla:)

sevgi dedi ki...

Disal 'ciğim bu börekler harika görünüyorr.Her gün yeni bir şeyler öğrenmek ne kadar güzel.Çok teşekkürederim.
sevgilerle

Adsız dedi ki...

ellerin dert gormesin bitanem
borekler cok guzel gorunuyorlar
birtanecik alsam diyorum:))

size afiyet olsun
kocaman öpüy

www.yenitadlar.blogcu.com

Jasminskager dedi ki...

Cooook guzel gozukuyorlar canim ellerine saglik.

NİLÜFER dedi ki...

Börekler harika olmuş Disalcim ellerine sağlık çok da güzel anlatmışsın sevgiler

peynir hösmelimi dedi ki...

disalcim öncelikle böreklerin harika,eline saglik.
daha sonra benim sehrime tayininizin cikmasina sevindim.senin sayende Balikesirden haberler aliriz artik:))
Umarim her sey istediginiz gibi olur canim.sevgiler.

keskinli dedi ki...

selam canim
börek süper olmus kafesli mafesli iyi gider yani:))
helede o üzerindeki kasar süper olmus ellerine saglik sevgiler canim

Adsız dedi ki...

merhaba canım kafes börek harika görünüyor ellerine sağlık sevgiler.
sihirlimutfak.blogcu.com

Adsız dedi ki...

canim bu ne güzel bir börek bir lokma al hemen agzina at yani cok güzel eline saglik arkadasim,öptüm

sarımutfak-hande dedi ki...

eline sağlık çok güzel ve değişik.bende de var bu tarif uzun zamandır yapılmayı bekliyor
sevgilerimle cnm

Adsız dedi ki...

DİSALCİM MEKTUBUN ÇOK DUYGULANDIRDI BENİ.BİDE BURAYA YAZMAK İSTEDİM.RABBİM DERMANSIZ DERT VERMESİN GÜZELİM.YETERKİ GÖNÜLLER HOŞ VE BİR OLSUN.
BÖREĞİNDE NEFİS GÖRÜNÜYOR.ÇOK HOŞ VE LEZİZ.ELLERİNE SAĞLIK TATLIM.AMA BİR RİCAM VAR.LÜTFEN BİR DAHA GAZETE İLE ÇALIŞMA.KANSER RİSKİ ÇOK YÜKSEK ÇÜNKÜ.BEN ELİME ALIP,OKURKEN BİLE TEDİRGİN OLUYORUM.MATBAASINDA KULLANILAN MÜREKKEPLER SAĞLIĞA ÇOK ZARARLI.GÖNÜL DOLUSU SEVGİLER CANIM.

Adsız dedi ki...

canim merhaba,

sukur modemim geldiii,tatlim bayilirim ben bu borege ellerine saglik,harika gozukuyo olsa da yesem,kim nasil guzel olmustur,gazeteye gelince kiz ne guldum ne guldum bende gazete koyarim ama boyle patates havuç sogan gibi seyleri soymaya baslayinca kabuklari gazetenin ustunde pratik oluyor dakka da toplayip atiyorum hiiii:)

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

dogada.blogspot.ru dedi ki...

DİSALcim çok nefis bir börek herçeşitte yapılabilinen harika birlezzet bende kıymalısını yaptım arşivde bekliyor( sucuklu, domatesli ,yeşilbiberli, kaşarlı karışık pizza gibide harika oluyor )ellerine sağlık canım kucak dolusu sevgiler

SOFRAM dedi ki...

Canım dün Dilekte okumuştum mektubunu, beni çok duygulandırdın canım, tayin sırasında yaşadıklarım aklıma geldi.Canım araya mesafeler girse bile gerçek dostluklar aynen devam eder, biz de çocuklarımız küçükken ayrıldığımız dostlarımız oldu ama biz tatillerde görüştük,haberleştik, çocuklarımız kocaman oldular, ama hala devam ediyor dostluklarımız, hiç canını üzme, yeterki Allah acı ayrılıklar vermesin güzelim,hem pc vasıtasıyla sanal olarak birbirinize misafir olursunuz...
Gittiğin yer de çok güzel,canım hayırlısıyla gidip yerleşmeyi nasip etsin allah...Bak seni oralarda yalnız bırakmayız, bakarsın ziyaretine geliriz, oraları çok seviyoruz ve sıkça da gidiyoruz...
Canım sevgiyle öpüyorum...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Güzel komşulukların ve dostlukların en zor tarafıdır ayrılmak.
Hele böyle anne baba ve kardeşlerden uzak gurbette edinilmiş dostluklar hiç unutulmaz.
Arkadaşın yeri gelince senin annen-kardeşin-sırdaşın olur.
Kolay mı,böyle bir anda ayrılmak.
Eminim çok zor olacaktır.
Giden yeni yere uyum sağlamanın telaşı ile biraz daha iyi durumdadır ama ya ardında kalan.
Her yerde seni görecek,şurada şunu yapmıştık,burada bunu yapmıştık diye günlerini geçirecek.
Gerçek yokluğu arkada kalan yaşayacak.
Nereden mi biliyorum,
3 yıllık kardeş ötesi bir komşumdan ayrılmıştım ve arkada kalan bendim,komşum taşınmıştı.
Yine gidip,geliyor görüşüyorduk ama bende taşınınca bir daha birbirimizi hiç göremedik.
Neyse ki internet günümüzde uzakları yakın ediyor.
Sürekli msn'de üstelik kameralar açık görüşüp,çocuklarında sizi unutmamasını sağlarsınız.
Dilek Allah yardımcın olsun,Disalim yeni görev yeriniz Balıkesir'de sağlıklı ve huzurlu günler geçirmeni ve güzel dostluklar kazanmanı dilerim.

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Disal'immmm,

Börek muhteşeeeemmm, anında şimdi olsa da yesem düşüncesi geçti aklımdan:))

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum.....

zarpandit dedi ki...

hım hım çok lezzetliler:)
yalnız birşey var uzulmen gerekmiyor cunku varya seni yeni arkadaslıklar bekliyor ustelik msn mktup kargoyla birbirnize cok gusel suprizde yaparsınız:)

Adsız dedi ki...

Salihacım çok farklı bir sunum, hem de harika görünüyor, değişik bir börek arayan bana göre. Ellerine sağlık, afiyet şeker olsun canım...

Adsız dedi ki...

Sevili Disal sizin sesiz takipçilerinizdenim. Ellerinize sağlık yaptıklarınız çok güzel. Sizin bir çok tarifinizi denedim ve çok başarılı oldular.
Yalnız size gazete ile yiyeceklerinizi kesinlikle temas ettirmemenizi söylemek isterim. Gazetelerde kullanılan mürekkep normalde bile ellerinize bulaşır. yok ki yiyeceklerimize. Bu kimyasal zehirler yiyecekler ile direkt vücudumuza girer. Lütfen yiyeceklerinzi gazete üzerinde hazırlamayın. Pratik ve temiz iş olabilir ama ayni zamanda sizler için de öldürücü bir hastalığa neden olabilir.
Saglıklı güzel günler dileğiyle.
canan

Adsız dedi ki...

bu böreği bende yapıyorum çok güzel oluyor hatta pişirmeden dondurucuya atıyorum misafir gelince hazır oluyo tv den emine bederden öğrenmiştim sizinkide çok güzel olmuş ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

hi, new to the site, thanks.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak