16 Mayıs 2008 Cuma

PATATESLİ PAMUK POĞAÇA

merhaba arkadaşlar..........

nedense mayalı poğaça çıkalı kabartma tozlu poğaçaların papuçları dama atıldı.......ne kadar pratik tarifler çıksada ,ne kadar daralsakta yinede elimiz hep mayalı poğaçalara gidiyor.....

zaten bi tarifi tutturduysanız artık o sizin özel tarifiniz oluyor.......pizzayı ,pideyi hep o tariften yapar oluyorsunuz.........

bu günlerde etkinliklerde bir hızdır devam ediyor.......ve bunlar bizim çok işimize yarıyor.......bu seferki etkinlik tarifimide sevgili arkadaşım papatya68 e gönderiyorum.......kendisine kolaylıklar diliyorum........nefis poğaça tarifleri birikecektir eminim......onun arşivi bizim arşivimiz dimi ama.....

patatesi herzaman çok sevmişimdir.......herşeyin içinde.....evde patates yoksa herşey bitti gibi gelir bana........işte yumuşacık nefis bir poğaça.........ben çok sevdim tadını........

malzemeler...........
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 adet yumurta(birinin sarısı üzerine)
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • bir paket kadar yaş maya veya bir paket kuru maya
  • aldığı kadar un
içi için...............
  • 4-5 patates
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • tuz,karabiber
yapılışı..........
  1. hamur için bütün sıvılar karıştırılır.........
  2. şeker tuz ve maya ilave edilir......
  3. yumuşak bir kıvam alıncaya kadarda un ilavesi ile hamur hazırlanır....
  4. mayalanmaya bırakılır......
  5. patates haşlanır......biraz sıvı yağda salça ve baharatla birlikte kavrulur.....
  6. mayalanan hamurdan küçük bezeler alınır......
  7. içine patates konularak kapatılır.......
  8. yağlanmış veyada yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.......
  9. üzerine yumurta sarısı sürülerek birazda tepside mayalandırılır......
  10. ısınmamamış fırına sürülerek 180 derecede pişirilir.....
afiyet olsun......
not.........bu malzemeden iki tepsi çıkıyor.....ben artanları saklama kabına koyup buzdolabımın alt kısmına koyuyorum.........bir iki gün içinde ara çıkarıp ısıtıp yiyorum......tazeliğini bu şekilde daha uzun süre koruyor.......dondurucuya attığımda oluyor........

69 yorum:

Adsız dedi ki...

Poğaçalar da gel ben ye diyor, böyle de güzel çekilmez ki bunların resimleri :)
Ben birini aldım, kusura bakma arkadaşım. ellerine sağlık, mımmmmm çok da lezzetliii....

cennebazz dedi ki...

nefis olmuşşş bu poğaçalarrrrrrr...ellerinize sağlık...
sevgilerimle duygu...

zeytin dedi ki...

yorumunuz için teşekkür ediyorum.doğrusu sizin poğaça benimkinden daha albenili duruyor.sayfanız da çok aydınlık...
çok anlaşılır
her tarif beni dene diye bağırıyor adeta.
size sormak istediğim birşey var müsadenizle
normal yazıların içine değişik bağlantıları nasıl ekliyouz blogspot olark bana bi tarif etseniz. hani yazıda "salata yarışması" diyerek kelimeyi yazınca ben bu kelimeleri tıkladığımda direk ilgili sayfa açılıyor ya işte ben bu durumu hala çözemedim yardımcı olursanız sevinirim
bi de
sizi arkadş listesine eklesem izin verir misiniz
iyi geceler
kolaylıklar diliyorum

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Disalcim bende senin gibi evde patates bittimi evde sanki yiyecek birşey kalmadı gibi geliyor herşeye yakışıyor biz adapazarlılara patates olmadımı olmaz poğaçalarına bayıldım mükemmel olmuşlar ellerine sağlık canım hayırlı hafta sonları sevgiler

zeytin dedi ki...

sayfamı bi ziyaret ederseniz ben bu işi kıvıramadım galiba
kayısılı tart için "buraya" diyorum ama blogger açılıyor
daha teferruatlı anlatabilir misiniz rica ederim sevgiler

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

canım poğaçaların çok nefis olmuş. bende kabartma tozlu tarifleri uzunn süredir yapmıyorum nedense.. mayalılar daha bi lezzetli geliyor ..


ellerine sağlık hayatım..

bu arada ben geldim.msn deyim:)

zeytin dedi ki...

sayende başardım çoooooooooooooooooooook teşekkür ederim
kocaman öptüm
iyi geceler

Adsız dedi ki...

Oy oy oy, bayildim ben bu poacalarin görüntüsüne... Ne kadar güzel kabarmislar, nefis görünüyorlar. Ellerine saglik canim benim. Güzel bir hafta sonu gecirmeni diliyorum, hoscakal tatlim.

Unknown dedi ki...

selam bacım hayırlı geceler olsunben geldim poğaçalarını aldım bloğuma götürdüm ellerine sağlık öyle güzellerki tombiş tombiş rejimi falan boooozzz diye yalvarıyorlar adeta:)))
saliha cığım katılmana çok sevindim tekrar katılabilirsin pide tuzlu kurabiye gibi şeylerle daha vaktimiz çoooook tabi arzu edersen canım sevgilerle kal

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık Disalim,nefis görünüyor poğaçalar.


Patatesi her haliyle pek bir severim.


sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

Mayali pogaca daha taze kaliyor,kabartma tozundan yapilan pogacalar bir gün sonra tazeligini kaybediyor belki ondandir mayali pogacanin revansta olmasi.bende aynen senin gibi patates hastasiym bir poseti bitmeden ikinci poseti hep hazir bulundururum,pogacalarin iyi kabarmis yumusacik mis gibi olmus patatesli olusu lezzetine lezzet katmistir,ellerine saglik canisi

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ben bu poğaçaları hamm diye yerim,hiç gözlerinin yaşlarınada bakmam:)
hem poğaça hem patates daha ne olsunnn:)
Ellerine sağlık canım...

Adsız dedi ki...

slm,Mmmmm bu poğaçalar nefis olmuş ellerine seğlık arkadaşım....


lezzetmutfağı...

elif dedi ki...

disalsciim(gerçek ismin çok güzelmiş ama ben gene sana disal diyiim.öyle alıştım çünküü)

poğaçalar çok güzel görünüyo. ellerina sağlık.
sevgilerimle

EZGi :)) dedi ki...

disalcim gerçekten pamuk gibi görünüyor enfes olmuş canım ellerine saglık koskocaman sevgiler

antepası dedi ki...

Poğaçalar enfes görünüyor.Pofidik pofidik.Eline sağlık.

pelince dedi ki...

Disal poğaçalar nefis olmuş,ellerine sağlık..Bende poğaçalar fazla olduysa hemen buzluğa koyuyorum,çıkartınca aynı taze gib oluyor.Ekmekler içinde aynısını yapıyorum çoğu kez.

Güzel bir hafta sonu diliyorum..

Adsız dedi ki...

selam
poğaçaların çok güzel olmuş canım
ellerine sağlık
afiyet bal şeker olsun
sevgiler
sofrakeyfi

Adsız dedi ki...

mrb
ellerinize sağlık..gerçektende görünüm puf puf yumuşacık olmuş..bende mayalı yumuşak poğaçaları daha çok seviyorum deneyeceğim bu tarifide..

Adsız dedi ki...

Disalcımmmm ben böyle nefis pogacalar hiç hayır diyebilirmiyim..harika görünüyor canım ellerine sağlık....
iyi hafta sonları dilerim....

Adsız dedi ki...

Daha önce söylemişmiydim. resimleri çok harika çekiyorsun..:))
resimler harika, tariflerde nefis olunca ortaya böyle enfes görüntüler çıkıyor..sanki canlı gibi...
ellerine sağlık mnaharetli arkadaşım....:)
hayırlı hafta sonları....

Adsız dedi ki...

supersin disalim
pogacalarin tam benlik :))olsa da yesem

eh sen benim yerime de yersin artik isitip isitip:))
ellerine saglik seker
cok öpt

www.yenitadlar.blogcu.com

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Poğaçalar puf puf ne güzel omuşlar bayıldım...Yanına bir bardak çay hımmm nefis olur...Ellerine sağlık canım harikasın...
Sevgiler...

fatosun mutfagından... dedi ki...

oyy oyy yerim ben bu poğaçaları..harika görünüyorlar..puff puf...hemde patatesli daha ne olsun..ellerin dert görmesin arkadaşım...sevgiler mutlu haftasonları

Saliha dedi ki...

adaşım aynı fıkırdeyım..bence mayalı pogaca cunku yumusacık oluyor....
patatesıde cok severım..ellerıne saglık...
canım nasıl cektı anlatamam..
h.cevızı bulamıyorum ama bulursamda hemen nasıl tuketırım dıyordum senın buzluk yontemını denıyecegım cok sagol:)))

banu kırmızıgül dedi ki...

hımm nefıs olmus ellerıne saglık bende cok severım sevgıler..

muko dedi ki...

disalcim poğaça enfes görünüyorr ellerine sağlıkkkkkkkkk...

sevgilerrrrrr..
öptümmmm.

Adsız dedi ki...

kelebeklisaniyeler

Disal'cim harika bi sey bu pogaçalar,kesin denicem,bayildim yaaa,nefis nefis enfes bir lezzet,harikasin ellerine saglik.

iyi pazarlar opuldun canikom:))

bereketli mutfak-asiye dedi ki...

çok iştah açıcı görünüyolar.ellerinize sağlık.

zarpandit dedi ki...

ay cok iştah açıolar hele bide patatesler bakıyor aradan cin gibi :)
yerim ben bunları:)
yenice bi insanım bloglar içinde:)
baktım meşhur olmuş bi blog öğreneyim bişiler dedim:)
sevgiler
gokche

made in funda dedi ki...

hımmm ben de bayılırım patesli poğaçaya hele ki bu pambuk gbiyse(seninkiler gibi)yeme de yanında yat derim canımmmm.elceğizlerine sağlık..

Lady Koşan İstiridye dedi ki...

Disal poğaçaların çok güzel, buzluğa atılabilmesi de güzel, eline sağlık :)

Yaren dedi ki...

Cok güzel görünüyor ,pamucuk oldugu belli.Hamarat Disalim benim patateslide cok güzel olur,afiyetler olsun canim.Iyi pazarlar:)

Adsız dedi ki...

Bu gün'e kısmetmiş, Velibah tarifinizi denedim. Kendim dahil üç insan, çay eşliğinde yapmaya yetiştiremediğim velibahları tattı. Büyük bir iştahla, kırılmışcasına yedik. Nevar ki, hamuru az yoğurduğum için,hamur yetmedi. Velibah tadı, damağımızda kaldı. O patates iç, ne güzel şeymiş öyle.. Patates içli pide türü şeyler yapıyorum, soğan katkılı bu kadar lezzetli olmuyor. Yağlı velibahı da yakında deniyeceğim.
Mayalı hamur içerisine süt,yoğurt ve yağ girdiği vakit, o hamurla yapılanın kıpır kıpır olduğunu çok iyi bilen biri olarak,Patatesli Pamuk Poğaçanızın tadına bakmadan nefis olduğunu söyleyebilirim. Yorumum, Velibah'ın verdiği güzellik karşısında uzun tutmama değdi. Ellerinize sağlık, tarifleriniz için teşekkür ederim.

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ellerine sağlık cnm nefis görünüyor.

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Mayalı tarifleri beceremiyorum nedense . Bu poçalar gerçekten pamuk gibi yani tam istediğim gibi olmuşlar , ellerine sağlık canım .Umarım ben de tarifin sayesinde ev ahalisine böyle güzel bir sunum yapabilirim ...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

benim en çok sevdiğim poğaça patatesli olandır:)) seninkilerde tam benlik olmuş canım pofidik pofidik şahaneee ellerine sağlık...öpüyorum kocaman sevgiler

egeli dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK DİSAL'CIM , HARİKA VE YUMUŞACIK OLDUKLARINDAN EMİNİM ...SEVGİLER

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Poğaçalar süper görünüyooorr! Ellerine sağlık Disal'cim, bir tane kaptım bile :)

Adsız dedi ki...

disalim sen sogan ben domates yemıyoruz ama patateste bırlestık:)))) bende cok sevıyorum patatesı.. ellerıne kollarına saglık hayatımm..
afıyet olsun sıze..
cok opuyorum ve ıyı bı hafta gecırmenı dılıyorum..

http://fatostuncay.blogcu.com/

yukivehobileri dedi ki...

selam canım poğcaların çok güzel görünüyor ellrine sağlık .Buzluk altarnatifi de harika doğrusu SEVGİLERİMLE

Cafe Gusto dedi ki...

Disalciğim ellerine sağlık.Pamuk pamuk kocaman görünüyorlar..sevgiler...

hdidem95 dedi ki...

canım pufidik pufidik nefisss ellerine sağlık öptüm sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

Süper süper ellerine sağlık disalcim harika.
sevgiler bay..

HULYA dedi ki...

Sevgili Disal'ciğim,
bu aralar yoğunluğum nedeniyle siz arkadaşlarımı bir süre ihmal etmek zorunda kaldım.Ne olur kusuruma bakma canım.Pamuk poğaçalar gerçekten pamuk gibi ve enfes görünüyor.ellerine sağlık.Sevgiler

Tuğba dedi ki...

Nefis nefis bir görüntü,puf puf poğaçalar..
Ellerine sağlık Disalcim.
sevgiler..

made in funda dedi ki...

geçerken uğradım salihacığıma iyi akşamlar diliyey
m dedim.öptüm canımm.

Ayse Pamuk dedi ki...

Hayatım ben bu kadar beğenmişken bir tane alayım bari ellerine sağlık

yildiz dedi ki...

Harika gözüküyorlar yaaaaa,size afiyet olsun,ellerine saglik.
Bizler de yemis gibi olduk.
Iyi haftalar diliyorum,sevgiyle....

akasyakokusu dedi ki...

canım benim iyi geceler sevgiler..poğaçalar nefis görünüyor..hele papatesli dahada güzel..
eline sağlık bende babamı yolcu ettim artık ara ara başladım gezmeye..öptüm seni sevgiler.

rümeysaninrüyasi dedi ki...

günaydın ellerine sağlık canım çok güzel gözüküyor güzel haftalar
sevgiler

NiNo dedi ki...

Muthiş olmus.Beni zaten bu poğacalar mahfedecek:)Ellerine sağlık.

Gönül dedi ki...

yavrımmmmmmmmmmmm elimde çayım dolanıyordummm bide ne göremmm fosur fosur kabaruk poğaçalar:))))) elciklerine sağlık nasılda güzel olmuş sevgilerimle kalıver kuzucum:))))öpüyorum

Neşeli Sesler dedi ki...

Oooohhh puf puf harika görünüyorlar ellerine sağlık canım

saniyesultan dedi ki...

ellerine sağlık canım .Ben bu tarfi çok sık kullanıyorum ve harika bir sonuç veriyor,ellerine sağlık çok güzel gözüküyorlar.

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Disalimmm, valla süper olmuş poğaçaların..Nasıl küsell kabarmışlar öyle..Elinde var keramet benim güzel bacımınnn :)))
O ellerin dert görmesin emi canım benim..
Öpüyorum seni...

angel dedi ki...

selam canım arkadaşım,pohaçaların gerçekten pmuk gibi olmuş ve canım çekti canım.
o güzel dileklerın için çok teşekkür ederım.dualırnda unutma beni.
optüm canım...

Betül İnce dedi ki...

Disal'ciğim,

Bu kadar olur, bana da patates yoksa herşey bitmiş gibi gelir.
Poğaçan enfes görünüyor, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

fatosun mutfagından... dedi ki...

"İYİ DOSTU OLANIN, AYNAYA GEREKSİNİMİ YOKTUR..." (MEVLANA).. Güzelliklerle dolu bir gün dilerim canım. Sevgiler...

DENİZSEFASI dedi ki...

mmm harika olmuş arkadaşım ellerine sağlık.

oğlumu biraz önce gönderdim kreşe yine ağladı. bu ikinci senesi kreşte, sıkıldı galiba çocuk

sevgiler... öpüyorum.

Adsız dedi ki...

Günaydınlar şekercim,
poacalar nefis olmuş puf puf yumuşacık görünüyor ellerine sağlık canım....
Şimdi ben bundan bi tane alsam çayımın yanında yesem ne güzel olurdu :)
İzmir'den kocaman sevgiler......

SOFRAM dedi ki...

Canım Disalciğim gerçekten de patates bizim kurtarıcılarımızdan biri herşeye yakışıyor,nefis bir tat...
Senin poğaçalar da inan puf puf yumuşacık olmuşlar, resimden bile anlaşılıyor, ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle öptüm...

Adsız dedi ki...

selam..bende çok severim mayalı poğacayı..ne güzel olmuşlar böle pufff puffff....eline saglık canım..sevgiler.

capankizimutfakta dedi ki...

CANIM COK NEFIS OLMUS ELLERINE SAGLIK. BENDE POGACALARDA PATATESI COK SEVERIM, SAHANE TADI OLUYOR. SEVGILERIMLE...

Lezzet Gemisi dedi ki...

BEN DE BİR PATATES AŞIĞIYIM. BU POĞAÇALAR DAYANILMAZ OLMUŞ. POFUDUK POFUDUK.... ELLERİNE SAĞLIK DİSALCİM. SEVGİYLE.....

Adsız dedi ki...

http://hobidunyam.womanforum.net
edaca30


ellerıne saglık arkadasım saheneee butun mamalarrrrrr :)))

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık...poğaçalar gel beni ye diyor...yarın misafirim gelecek.sizin ölçülerinizle yapacağım...sevgiler...

Adsız dedi ki...

Sevgili Disalce. Bana olan desteğin beni çok sevindirdi. Çok teşekkür ediyorum. Vefalı arkadaşlarım belli oluyor :))) sağol canım. Sayfan bir harika görünüyor. Bu şablonu ben çok beğenmiştim. ama xml şablonu olduğu için uyarlayamadım. çok uğraştım.
Görüşmek üzre canım benim.

Adsız dedi ki...

selam
günaydı hayırlı cumalar diliyorum sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak