12 Mayıs 2008 Pazartesi

HİNDİSTAN CEVİZLİ TATLI ve HİNDİSTAN CEVİZİNİ SAKLAMA


merhaba arkadaşlar......

küçükken revaninin adını hep irmik tatlısı zannederdim..halada irmik tatlısı derim orası ayrı konu.......şimdi bu isimlere bir tane daha eklendi.........hindistan cevizli tatlı..........

bu güzel tarifi sevgili arkadaşım deryadanlezzetlere gönderiyorum......kendisi hem salata yarışmasında birinci oldu...kutluyorum...hemde pdçse....23.....ün ev sahipliğini yapıyor.........

bu harika tarifi canım arkadaşım yeşilkividen aldım......iyiki almışım...artık favori şerbetli tatlım budur.....teşekkürler tarif için..........lezzeti kıvamı ,herşeyi nefisti..........mutlaka denemelisiniz......


malzemeler.........
  • 4 yumurta
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı irmik
  • 2 su bardağı hindistancevizi
  • 1′er pkt kabartma tozu ve vanilya
  • 1 su bardağı un
şerbeti...........
  • 3 su bardağı su
  • 3 su bardağı şeker
  • 4-5 damla limon suyu
yapılışı.........
  1. Öncelikle şerbeti hazırlayın. Şekeri ve suyu ocağa alın. Kaynamaya başlayınca ocağı hafif kısın ve 8 dk kaynatın. Limon suyu ekleyip ocaktan alıp soğutun.
  2. Yumurta ve şekeri 7-8 dk mikserle çırpın.
  3. Sıvıyağı, hindistancevizini ve irmiği ekleyip yine çırpın.
  4. Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı ekleyip tekrar çırpın.
  5. Yağlanmış kalıba hamuru boşaltın ve üzerini düzeltin. (Hamur biraz koyu kıvamlı)
  6. 180 dereceli önceden ısınmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
  7. Piştikten sonra fırından alın ve 2-3 dk bekletip dilimlere kesin. Soğuk şerbeti kaşıkla heryere değecek biçimde dökün.
notlar..........
  1. 16 dilim çıkıyor.
  2. Kullandığım tepsi 28×28 kare borcam
not...........bütün aşamalara uydum......tarifteki miktarları çoğaltabilirsiniz........ayrıca hindistan cevizi olarak meyve olan cevizden faydalandım..........rendeleyip dondurucuya koymuştum.......merak edenler için şunu söyleyebilirim...hiçbişey olmuyor.......tatlıdada çok lezzetli oldu........

öncelikle hindistan cevizinin sütünü içtik .......dış kabuğunu zorla kırdım........sonra beyaz kısmın üzerindeki kabuğuda bıçakla soydum..........ve rendenin küçük yeriyle rendeledim..........

sonrada buzdolabı poşetine doldurdum......dondurucuya attım.......lazım oldukça ordan çıkarıp lazım olduğu kadar alıyorum......çok donuk olmuyor..rahatlıkla alabiliyorsunuz...gerisini tekrar koyuyorum...........afiyet olsun........

67 yorum:

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

canımmm ben bu sefer tatlıyla değil ama 2 resim ile ilgileniyorum süper resim olmuş..makinemizin bu kadar güzel resim çekebildiğini pek sanmıyodum süper süper süper:)
nasıl çektiysen bi daha hep böle çekiyosun tamammı şekerim..

canım tatlında çok güzel görünüyor..hindistan cevizini ayrı severim..ben dişimle kazıyrak kabuğundan yemesini severim:)
ama rendelemekte güzel fikir..ellerine sağlık..
öptüm cicim.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Hem pratik hem lezzzetli şeylere bayılıyorum:)
Ellerine sağlık canım...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Disal'cim ellerine sağlık, pek güzel görünüyor.. Sayende dondurucuda saklanabilecekler listesine bir yenisi daha eklendi :) Sevgiler..

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, harika bir tatli olmus, bende hindistan cevizini cok severim, böyle denemek lazim, sevgiler....

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Tatlın harika görünüyor tadıda harika olmalı ellerine sağlık canım...Anneler günün kutlu olsun...sevgiler...

keskinli dedi ki...

selam balim
adi ne olursa olsun hemen tüketilir bizim evde ellerine saglik hindistan cevizinide hic dipfirize atamk aklima gelmezdi dogrusu
su asagdaki salatanda süper demeden gecemiycem sevgilerimle öptüm hayirli haftalar canim

made in funda dedi ki...

TARİFE BEN DE BAYILDIM.AMA MERAK ETTİM İRMİĞİ VE HİNDİSTAN CEVİZİNİ DE KATTKTAN SONRADA BLENDIRLAMI ÇIRPIYOSUN YOKSA KAŞIKLA MI KARIŞTIRIYOSUN.ORASI NET DEĞİL.CANIM SÜPER BİR GÖRÜNTÜ SORUMU CEVAPLARSAN ÇOK SEVİNRİM.ÖPTÜMMMM KOCAMAAAAN..

yukivehobileri dedi ki...

selam canım tatlın harika görünüyor şerbetli tatlılara bayılıorumyom seninkinide en kısa zamanda deniycem inşallah ellerine sağlık

Lezzet Gemisi dedi ki...

CANIM, TATLI HARİKA GÖRÜNÜYOR. ELLERİNE SAĞLIK. BENDE DE HİNDİSTAN CEVİZLİ KEK VAR. GEL BİRLİKTE YİYELİM. :)) SAĞLIKLI, NEŞELİ VE BEREKETLİ BİR HAFTA DİLERİM. SEVGİLER....

Betül İnce dedi ki...

Disal'ciğim,

Hem bu tatlı çok güzel görünüyor, hem de hindistan cevizini rendeleyip saklama fikri.

Öpüyorum.

capankizimutfakta dedi ki...

disalim ellerine saglik, tatlin sa-ha-ne olmus... sevgilerimle...

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık Disalciğim nefis görünüyor tatlı.Sanırım kızımın bayılarak yiyeceği ve bir daha yaparmısın diyeceği bir tatlı...



Alt resimde ki tatlıyı alıyorum izninle:)))



sevgiler....

Adsız dedi ki...

canımın içi ellerine kollarına saglık harıka olmus..
sen yaparsın da olmaz mı dısalım benım:))
opuyorum gulum..
ıyı haftalar dılıyorum..
kendıne ıyı bak..

fatostuncay.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Disal'cim bu nasil mukkemel bir goruntu,harikasin,tarife bayildim,ama sunum ve gorunum sahane otesi,ellerine saglik,mutlu bir hafta dilerim bir tanem,optum seniii.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

Melek* dedi ki...

canım anneler günün kutlu olsun tatlın harika olmuş ellerine sağlık. güzel bilgilerin içincde sağol

Yaren dedi ki...

Disal hayatim ne güzel yapmisin bu tatliyi,simdi benimde yapasim geldi,mmm nefis görünüyor,nerden gördüm senin bu tatliyi:))Ellerine saglik canim benim.Anneler günün kutlu olsun,sevgiyle kal;)

NiNo dedi ki...

canim ya ne guzel bir goruntu bu bole benim cig koftenin uzerine yiyelim gel beraber :D

Unknown dedi ki...

merhabalar tatlınız çok lezzetli görünüyor bizde revani çok tüketilir hindistanceviziyle çok leziz olsa gerek ellerinize sağlık.iyigünler

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Disal'immm,

Annem de hep hindistan ceviziyle yapar şerbetli tatlıları, sanki daha hafif oluyor:))

Ellerine sağlık canımcımmm,

Sımsıcak sevgiler, kocaman öpücükler.....

egeli dedi ki...

harika bir şey olmuş bu ,ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

seker yine yapmisin yapicagini:))
agizimizin sulanmasina yetti goruntu...

ellerine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

selamlar disalcim,

nasilsin canim? insaALLAH iyisindir...

canim dün ilk defa yine blogumda güzelcene yazmaya basladim ve bir kac kisiye ugradim bugün isden sonra devam edicektim ama sen benden daha hizliydin :))

bende sana simdi isden yaziyorum,

insaALLAH iyisindir... tariflerine bayildim, hindistan cevizini zaten cok severim :)) kim sevmez, ben kimseyi tanimiyom :)))

ellerine saglik canim,

öptüm seni

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Disalim
Ellerine sağlık
Hindistan cevizinin kokusuna ve tadına bayılanlardanım
bugün kime gitsem şerbetli tatlı görüyorum:)canımm istedi sabah sabah
sevgiyle kal

ACIBADEM KURABiYESi dedi ki...

Eline sağlık çok güzel görünüyor... fotoğraflar da çok güzel...

Komşu şehirlerdeniz, mercimek çorbasının sizin evde de çokca yapılmasının nedeni budur sanırım:)


Dilek

sevgi dedi ki...

Ellerine sağık tatlı harika görünüyor.
Ispanaklı keki yaparken ben ıspanağı pişirmeden direk çiğden robotta çekiyorum ve suyunu da süsmüyorum hepsini kekin içine koyuyorum.Bir de öyle dene istersen.Sevgilerle.Öptümmmm

Adsız dedi ki...

Selam canım emeğine sağlık harikasın fotolarında çok güzel
bu arada fotoğraf makinenin markası ne bayıldım valla ne güzel canlı renleri çok güzel yansıtmış

Adsız dedi ki...

canim tatlin cok güzel olmus
ayrica hindistan cevizini o sekilde saklaman iyi fikir eline saglik canim

meleginmarifetleri dedi ki...

Disalcım harika olmuş tatlı ellerine sağlık.
Hindistan cevizide nefis.
Sevgiler bay

Adsız dedi ki...

merhabalar arkadaşım
tatlı harika görünüyor ben hindistan cevizli tatlıları çok severim ellerine sağlık
tunacetin

banu kırmızıgül dedi ki...

tatlı nefis nasıl lezzetli olmustur ellerine sağlık sevgilermle..

Tuğba dedi ki...

Ah Disalcim,
hiç rendeleyip derin dondurucuya atmak gelmedi aklıma,tüh:(
Bir iki ay önce dolapta bekledi,bekledi,sonrası malum..
Tatlın çok nefis görünüyor,ellerine sağlık..
sevgiler..

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefiiis görünüyor.Sevgiler...Selamlar...

Adsız dedi ki...

İrmik tatlısı...:))) harika görünüyor o kadar canlı çekmişsiniz ki, imrendim...:)))
Ellerinize sağlık...

Hindistan cevizi harika fikir bence....:)

Ayse Pamuk dedi ki...

bende istiyorum tatlı şimdi olsa üzerine dondurma koyar yerdim ellerine sağlık

bereketli mutfak-asiye dedi ki...

bende çok revaniyi çok sevenlerdeni.ellerinize sağlık.
sevgier...

muko dedi ki...

hindistan cevizli lezettleri çok severimm ..mutlaka deniyecem eline sağlık canım harika görünüyor..
sevgilerlee ..öptümmmmmmmmmm..

Adsız dedi ki...

bu tatlıya bitiyorum ben. nefis görünüyor canım benim :)

Adsız dedi ki...

selam canım..süper bir tatlı olmuş eline koluna sağlık canım..sevgiyle kal..

Adsız dedi ki...

merhaba
harika olmuş arkadaşım ellerine sağlık...

www.blogcu.com/anemonunmutfagi

Adsız dedi ki...

selam
tatlın çok güzel olmuş ellerine sağlık canım
hindistan cevizi saklama fikrini paylaştığın için teşekkürler

sevgiyle kal

sofrakeyfi.blogcu.com

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım harika görünüyor..sevgiler

Adsız dedi ki...

canım ellerine saglık ben senin anneler günün kutluyorum anneler bizim dünyadaki en degerli varlıklarımız onlar olmazsa biz asla olamayız canım tşk seni öpüyorum allaha emanet ol bitanem

Gönül dedi ki...

anaaaaaaaaaaaaaaaaa hindistancevizi üretiminemi başladın kııııı:))) elciklerine sağlık nede güzel olmuş nasılda yeyip yutmuşsundur bilirim ben seni....seni gidi seniiii:))) yavruceylanım hindistancevizim bitince senin dondurucudan otlanabilirmiyim:)))) öpüyorum seni gocemennnnnnnnnnnnnnnn

Adsız dedi ki...

Ne kadar nefisss bir tatlı olmuş....
Revaniye bayılırım.... bu tarifinizi de mutlaka yapacagım...:))
Ellerinize sağlık....

elif dedi ki...

disalcim tatlı harika olmuş. bende çok severim şerbetli tatlıları.

ayrıca hindistan cevizi fikri harika

Adsız dedi ki...

selam canım ,
ellerine sağlık zaten aşeriyorum,
şimdi nasıl canım istedi anlatamam; bir dilimcik isterim göz hakkı diyelim:)))
ellerine sağlık

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Disalimm,bayıldım tatlına, hindistan cevizini çok severim ama hiç tazesini alıp saklamadım..Mutlaka aroması ve kokusu kuru hindistan cevizinden daha güzel oluyordur..
Öpüyorum seni canım bacım..

Unknown dedi ki...

Disalim ne guzel bir tatli bu irmik tatlisina bayilirim canim ellerine saglik
hindistan cevizi tavsiyeni yapicagim yarin marketten bolca alip rendeleyip dipfirize atacagim cok kullandigim icin kolaylik olacak mis gibi kokusunuda muhafaza etmis oluruz canim cok teskkur ederim verdigin bilgiler icin.
kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

Merhaba
Hindistan cevizlerini görünce Çok eski bir anım aklıma geldi.
Bende rendeleyip kurutmaya çalışmıştım ama kararmıştı =)
Tatlın harika duruyor ellerine sağlık.
lezzetvacisi

saniyesultan dedi ki...

ellerine sağlık süper gözüküyor bu aralar yeşil kivinin tariflerine taktım. Süper oluyor. Seninkilerde süper,çok güzel resimlemişsin. kendine iyi bak.

Adsız dedi ki...

Canım tatlın harika. Ellerine sağlık.Hindistan cevizini ben de çok severim ama belli bir süre sonra bayatlıyor ve sabun gibi kokuyor. Onun için belki de hazır paketleri de dondurucuya koymak lazım. Denemeli. Sevgiler Disal'ciğim.
guldenelkan.blogcu.com

Adsız dedi ki...

canım harika bir tatlı olmuş gerçekten görüntü şahaen.ellerine sağlık canım .her zaman beklerim
yersofrasi.blogcu.com

elma şekeri dedi ki...

Ellerine sağlık nefis görünüyor tatlı..
Sevgilerimle...

pelince dedi ki...

Disal bu tatlı nefis olmuş.Dondurucuya koyma fikri çok güzel ama,zahmetli sanırım.Kabuğunu soymak bayağı bir güç ister..
Ellerine sağlık..
Sevgiler

angel dedi ki...

hayırlı geceler arkadaşım,her zamanki gibi yine farklı tariflerle karşımızdasın.Hindistan cevizi rendesi denemen ok hoşuma gitti ve bendede merak uyandırdı.ellerine sağlık...
öptüm canım

Adsız dedi ki...

Disal,tarifleri resimleme konusunu çoktan aşmışsın,darısı başıma. Resimlerin çok güzel. Nerde güzel bir resim görsem, içim cız ediyor. Bu sorunumu halledemedim, başarısızım.
Bunun yanında tatlını tatmamış olsam bile, taze hindistan cevizinin tatlıya nasıl bir aroma verebileceğini, bir irmiksever olarak hissediyorum. Ellerine sağlık, tatlın güzel.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Salihacım, bu tarif ne kadar işime yaradı anlatam. Özellikle de hindistan cevizi kısmı. Burada hindistan cevizi rendesi yok ve Türkiye'den getirdiğim bitmek üzereydi. Ama meyvesi pek bol. Kesinlikle rendeleyip kullanacağım. Çok sağol tatlım.

Lezzet Gemisi dedi ki...

GÜNAYDIN... HAYIRLI CUMALAR DİLİYORUM CANIM, SEVGİLER....

SOFRAM dedi ki...

Canım Disalciğim günaydın, hayırlı cumalar...
Canım tatlın harika görünüyor, bol şerbetli, hele de hindistan cevizinin beyazlığı nasıl da canlı görünüyor,uzanıp alasım geldi, ellerine sağlık güzelim nefis olmuş...
Canım ayrıca ziyaretlerin ve güzel dileklerin için çok teşekkürler ediyorum, allah şükür daha iyiyim,yavaş yavaş sizleri ziyaret etmeye çalışıyorum. Uğrayamadığım sürede de çok güzel mamalar yapmışsın canım ellerin dert görmesin...
Canım güzel bir hafta sonu dileyerek öpüyorum, sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

ALLAH'IM! BİZ KENDİMİZE ZULMETTİK, BİZİM BÜYÜK VA KÜÇÜK GÜNAHLARIMIZI BAĞIŞLA. ÇÜNKÜ İKİSİNİ DE SENDEN BAŞKA BAĞIŞLAYACAK YOKTUR. BİZİ AHLAKIN EN GÜZELİNE İLET, SENDEN BAŞKA AHLAKIN EN GÜZELİNE İLETECEK YOKTUR. AMİN. HAYIRLI CUMALAR

Adsız dedi ki...

merhaba,Bana uğramışsınız .Çok memnun oldum ve bende iadeyi ziyarette bulunayım dedim.Yalnız bu milföy hamurundan yapılan mantıya bayıldım mutlaka deneyeceğim.Ellerinize sağlık görüşmek dileğiyle...www.pastaveyemek.blogcu.com

elif dedi ki...

HAYIRLI CUMALAR ARKADAŞIM

elif dedi ki...

disalcim benim adım elif te.... ben asıl senin adını merak ediyorum. gerçek adın disal mi . herkes sana disal diyo ama. ilk sende duyduğum için pek emin olamıyorum. anlamı nee

keskinli dedi ki...

canim tüm dualarinin kabul olmasi dilegiyle hayirli cumalar

Adsız dedi ki...

hımmmm ne kadar güzel görünüyor. ellerinize sağlık. bende severek yaparım.
hayırlı cumalar..

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık tek keliyme süper
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

ellerıne saglık canım gercekten pamuk mgıbı gözüküyor valla ba
yıldım öpüldün

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak