5 Eylül 2008 Cuma

İKİ RENKLİ REVANİ


merhaba arkadaşlar.....

şöyle böyle derken beş gün geçti ramazandan........daha geçen hafta günlerin uzunluğundan bahsederken,şimdi o kadarda acıktırmadı diyorum.......gerçektende günlerin kısa olduğu zamanlar daha çok acıkıyordum sanki.......ayrıca sıcaklardan dolayı susuzluğun çok olacağını zannetmiştim oda olmadı şükürler olsun.....

her ne kadar acıkmıyorum desemde iftar yaklaşınca tatlıyı ,hurmayı,salatayı tabaklara doldurmuş görüyorum kendimi.......hani "acıkan doymam,susayan kanmam sanırmış"o hesap bizimkisi.....

geçen senelerde nasıl yiyorduysam artık yerimden kalkamazdım,midem iki saat boyunca patlayacak gibi olurdu.....bu sene biraz dikkatliyim .....az ve yavaş yiyorum sıkıntı olmuyor.....

tabi bu sene yalnız sayılırım....arkadaşlar yok..davetler yok.......davetlerin en sevdiğim ve merak ettiğim kısmı tatlı kısmıdır......ne kadar doyarsam doyayım tatlının tadına bakmadan asla sofradan kalkmam(kalkmazdım)şimdilerde kendi yaptıklarımı bile yemiyorum....

yinede ramazan tatlısız olmaz.....helede gündüz blog gezmesi yaptığımda tatlılara gözüm düşüyor.....

haa birde şunu demeden geçemiycem....sevgili blogcu arkadaşlarım....sizlere yorum bırakamıyorum.....blogcu yine yapıyor yapacağını........beş altı kez deniyorum ama nafile....ne zaman düzeleceği belli olmuyor......kusura bakmayın.....bence sizde taşının......rahatlığını göreceksiniz......

şimdi tatlıya geçebilirim.....
tarifi sevgili arkadaşım hünerlibayanlardan aldım.......mügede bir kaç tarif vardı.....bende kiminin tarifini kiminin görüntüsünü alarak karma yaptım.......



iki tarifde harikaydı...teşekkürler mügecim tarif için......nefis bir lezzetti.....

işte tarif....
malzemeler.....
  1. 3 Adet Yumurta
  2. 1 Çay Bardağı Şeker
  3. 3 Yemek Kaşığı Un
  4. 1 Su Bardağı Sıvı Yağ
  5. 1 Su Bardağı İrmik
  6. 1 Su Bardağı Yoğurt
  7. 3 Yemek Kaşığı (ince çekilmiş) Fındık
  8. 1/2 Çay Kaşığı Karbonat
  9. 1 Paket Kabartma Tozu
  10. 1 Paket Vanilya
yapılışı.........
Şerbeti için;
  • 3 Su Bardağı Şeker
  • 3 Su Bardağı Su
  • 3-4 Damla Limon Suyu
üzeri için.....
  • 1 tatlı kaşığı kakao
  • 1 tatlı kaşığı hindistan cevizi
Yapılışı
  • Öncelikle şerbeti hazırlayın, bir tencereye şekeri ve suyu koyun, orta ateşte şeker eriyinceye kadar sürekli karıştırın, kaynamaya başlayınca altını kısın ve kısık ateşte 5-10 dk. kaynatın, indirmeye yakın limon suyunu ekleyin.
  • Kek malzemelerini, kek yaparken kullandığımız sıralama ile (yumurtaları ve şekeri, şeker eriyinceye kadar çırpın, yağı ve yoğurdu ekleyip biraz daha çırpın, kuru malzemeleri eleyip ekleyin ve karıştırın) hazırlayıp, yağladığınız bir kalıba (yaklaşık 25x30 cm.lik bir tepsiye yada 26-30 cm.lik yuvarlak bir kalıba) dökün.
  • 175 derece ısınmış fırında, üstü kızarıp, batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
  • Fırından çıkınca, 3-4 dk. ılınması için bekleyip, keki tepside dilimleyerek, üzerine soğumuş olan şerbeti kaşıkla azar azar yedirin.(yada bardakla yuvarlaklar kesip ,tepside kalan kısma bir tatlı kaşığı kakao ve bir tatlı kaşığı hindistan cevizi ekleyip karıştırarak yuvarlakların üzerine servis yapın...üzerinide ister kaymakla ister cevizle süsleyebilirsiniz)
  • Tatlı soğuyunca buzdolabına kaldırın ve en 3-4 saat buzdolabında dinlendirip servis edin.
NOT : Tatlının kekini hazırlarken, içine 1 yemek kaşığı limon veya portakal kabuğu rendesi ekleyebilirsiniz, çok hoş bir aroma verecektir.

70 yorum:

ceyt dedi ki...

disalim ne harika bir tatlı böyle.nefiss görünüyor.ellerine sağlık canım.aynı zamanda çok da değişik olmuş. hemen denemeliyim.
sevgiler...

Adsız dedi ki...

DİSAL'CİM ELLERİNE SAĞLIK ENFES GÖRÜNÜYOR.ŞÖYLE UCUNDAN ALSAM BİRAZ.DEDİĞİN GİBİ,BENDE ACAYİP SALDIRIYORUM SOFRAYA.ÖNCELİKLE SUYU ÇOK İÇİYORUM SONRA YEMEĞE YER KALMIYOR TABİ.HAYIRLI RAMAZANLAR CANIM.KOLAYGELSİN.

Baharcicegi dedi ki...

canim Allah sabrini veriyor türkiye sicaklarinda hepinize Allak kolaylik versin.Burasi serin yagmurlu ne ecikiyorum nede susuyorum Allaha sükür iyi gidiyor ramazan.
revani cok güzel olmus ellerine saglik disalcim.
hayirli cumalar

Müge Hüner dedi ki...

Disalcim;
Ellerine sağlık, pek şık pek güzel duruyorlar.
Lezzetide güzel biliyorum :)
Afiyet olsun, hayırlı ramazanlar diliyorum canım.

hcr hobi atölyesi dedi ki...

hımmmm :P revaniyide çok severim sık sık yaparım bide böyle denemek lazım,
ellerine sağlık canım...

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Düşüncelerinde haklısın.Ne kadar çok davet,arkadaş,o kadar çok kilo:)Revani çok güzel olmuş.Uzun aradan sonra kimse bloğuma uğramaz diyordum:P
Ziyaretin için teşekkürler:)

Adsız dedi ki...

selam canım..bende tatlısız olmaz diyenlerdenim:))çok hoş ve şık bir tatlı olmuş..denemeye deger..elinize saglık.sevgilerimle...
http://hunerlieller.net

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık Disalciğim,çok lezzetli görünüyor tatlı.İftar sofram hazır seni bekliyorum:)))



sevgiler...

Adsız dedi ki...

Canım merhabalar...
Öncelikle Ramazanın ve Cuman Mübarek Olsun arkadaşım...Çorbam hazır,yemekler için mutfağa girmeden önce gmailime bi bakayımdemiştim..Yorumunu gördüm..Çoksevindim..İyisin umarım..Bir çırpıda yazılarını okudum..Ama Göneni hala sevemediğini düşündüm...Alışmak çok zor biliyorum..Bende evimi değştirdiğimde bu evim her yönden diğerinden daha iyi olmasına rağmen,ilk ünler gözümde kapkaraydı..Sevemedim..Zamanla burayı temizleyip,burada uyunca alıştım benimoldu..Ha birde iyi bir komşum var..Komşumun buraya alışmamda etkisi büyük arkadaşlığıyla..Sende arkadaşlarını orada bıraktığın için sanırım biraz daha soğuk bakıyorsun Gönen'e..Umarım alışırsın kısa zamanda...Bu arada Balıkesir e gelince bana haber vermeyi unutma..Ben mutfağa giriyorum..Sevgiler arkadaşım!Öptüm seni çok..

antepası dedi ki...

Canım rmazanın mübarek olsun.Tatlı muhteşem görünüyor.Eline sağlık.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

canım tatlın nefis olmuş..bende bunu yengemde hep yerim.. ondan yemesi bana güzel geliyor diye bir türlü denemedim daha:)

ellerine sağlık cnm..dün bende sadesini yaptım akşam olsada yesem diye bekliyorum:)..

öptüm cnm..

Jasminskager dedi ki...

Ellerinize saglik cok nefis gorunuyor.

NiNo dedi ki...

kuzum ellerine saglik pek bi nefis gorunuyor bacim bir kac dilimcik bende alsam :) sana tavuk gogsu versem :D

banu kırmızıgül dedi ki...

canım benım nasılsın.
nefıs gorunuyor bayıldım ellerıne saglık mutlaka denıyecegım sevgılerımle hayırlı ramazanlar..

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

çok hoş görünümlü enfes bir tatlı olmuş canım.tatlısız bir iftar asla düşünülemez.harikasın.ellerin dert görmesin.afiyetler olsun.


Allahım bu kardeşimin benim bilmediğim, seninse muhakkak bildiğin sıkıntılarını gider. Benim çare olamadığım dertlerine deva ol. Her sarsıldığında tutamadığım elini sen tut. Her incindiğinde yakınlığınla merhemini sür. Ben onu çok seviyorum. Sende sev ve sevindir. AMİN.
HAYIRLI CUMALAR.

Adsız dedi ki...

Canımın içi, ben de o yemekte çorbayıo yerken tatlı ne acaba düşünen gruptanım. :)) O yüzden tatlı çok önemli :)

Ama bu şahane bir görüntü olmuş. Nefis bir tatlıya benziyor.

ellerine sağlık hayatım

kocamanından öpücükler

Serpil dedi ki...

hmm.merhaba iştahım kabardı ayoll, ellerine sağlık...

elif dedi ki...

disal cim ellerine sağlık. bana uğradıysan aynı tatlıyı bende yaptım geçen gün.. bu tatlı benim yıllardır en çok yaptığım tatlı.. tadı ayrı görüntüsü ayrı güzel oluyo canım...

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık gerçekten harika görünüyor..İyi akşamlar canım sevgiler..

Adsız dedi ki...

iyiakşamlar canım
tatlı güzel görünüyor ellerine sağlık,ben eskisi kadar tatlı yiyemiyorum çünkü şeker hastalığı çıktı sadece tadına bakmakla yetiniyorum:((sevgiler öptüm

sofrakeyfi.blogcu.com

akasyakokusu dedi ki...

Canım merhaba..aynen senin gibi düşündüm dayanamam.susarım diye..gerçekten Allah c.c. yardım ediyor susuyoruz ama.irademiz yardım ediyor..bulaşık yıkarken elimi yıkarken bile serap görmüş gibi oluyorum..birde bakmışız sofradayız yemişiz içmişiz..
revani nefis görünüyor canım..bende bugün sevgili mutfaktayım özlem'den tarif aldım..deneyeceğim nasipse..
görüşmek üzere sevgiler kocaman.

made in funda dedi ki...

nefis bir tatlı olmuş canım.ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

canikom elcezleine saglik
pek guzel gorunuyor tatli
bana ayirmis oldugun porsyonu almaya geldim de:))

iyi aksamlar guzel yarinlar dilerim canim sevgiler...

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

canımın içi gelmişsin de haberimiz yok çok özledim esprili yazılarını ,ne güzel revaniler yapmışsın böyle ellerine sağlık ama bir daha bu kadar ara verme lütfen canım

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Disalim ellerine sağlık,Razamanın vazgeçilmezlerindendir bizim evde:)
Ellerine sağlık..

fatosun mutfagından... dedi ki...

disalcimm ellerine sağlık arkadaşım nefis görünüyor..sevgiler

Unknown dedi ki...

canim pek nefis gorunuyor revanin ellerine saglik.
hayirli ramzanlar
selam ve sevgiler.

Adsız dedi ki...

Merhaba
Tatlı resmi görünce nedense kalp atışlarım hızlanıyor =)Çok seviyorum.
Harika gözüküyor ellerine sağlıkç
lezzetavcisi

zarpandit dedi ki...

bende az önce şam işi tatlısını yaptım disalim tevafuga bak :)

Adsız dedi ki...

Revani çok değişik ve enfes görünüyor, ellerine sağlık. Dün akşam ben de revani yaptım, bugün ekleyeceğim inşallah.

Adsız dedi ki...

disalim merhaba. uzun zaman giremedim sayfana, nihayet açıldı :) harika görünüyor tatlın ;) görüşmek üzere canım...

hatice dedi ki...

Disal' cğim, harika gözüküyor bende denemiştim çok şık bir tarif canım ellerine sağlık, sevgiler....

peynir hösmelimi dedi ki...

Merhaba Disalcim.
öncelikle ramazanin mübarek olsun.Biraz gec oldu ama,balikesire ve gönenne hosgeldin.Benim izin davalari felan derken sana ugrayamadim.disalcim senin Gönene yerlesecegini hic okumamistim.tamam Balikesir lafini duydumda.Sen simdi bana daha yakinsin canim.Ben Danisment´teyim.hatta bu sene Gönene yine geldik.aramizda 40 km var.Sicaklar nedeniyle kaplicalari degilde havuzu tercih ettik cocuklarla.Gönen bizim icin ufak kacamaklar yaptigimiz bir tatil yeri.Denizkentede gittik.ama dedigin gibi sadece nefsimizi körlesin diye.üstelik Almanyaya gelirken ufak tefek alisveris yaptik.Börekler,kuruyemis felan.Yol üstü oldugu icin.Anliyacagin bir ayagimiz gönende.

umarim güzel göneni seversin Disalcim.insallah güzel insanlarla karsilasirsin.Arkadasliklar cok önemli canim.
seneye izinde insallah görüsürüz bir yerlerde.Ne kadar güzel olurdu.
Canim ben Revani tatlisina bayilirim.Annemde cok güzel yapar.Senin gibi bende ramazanda tatli canim ceker sadece.Veee bol bol cikolaa:))
senin tatlida harika olmus ellerine saglik.
birde seni ekliyorum arkadas listeme.sende eklersen sevinirim.
Sevgilerle.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Canım ne kadar şık ve iştah açıcı bir tatlı olmuş ellerine sağlık..Hayırlı ramazanlar kocaman sevgiler..

hdidem95 dedi ki...

canım ne güzel olmuş revani ellerine sağlık sevgiler

elma şekeri dedi ki...

Ellerine saglik..
Hayirli Ramazanlar..
Sevgilerimle.....

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyorlar, ellerine saglik canim. Iyi hafta sonlari diliyorum. Hayirli ramazanlar.

Yaren dedi ki...

Baaak baaak baaak ne güzel revani bu böyle Disalim,vallahi süper görünüyor.Ellerine saglik.Disalcim sen simdi tasininca Dilekten ayrildinmi?Ay öylesyse cok üzülürüm.Sana sevgilerimi birakiyorum,hayirli Ramazanlar canim.

Lezzet Gemisi dedi ki...

UZUN ZAMANDIR REVANİ YAPMADIĞIMI FARKETTİM SAYENDE CANIM... GÖRÜNTÜ DE ENFESS... ELLERİNE SAĞLIK ŞEKERİM. KEYİFLİ BİR CUMARTESİ AKŞAMI DİLİYORUM. SEVGİLER...

Tijen dedi ki...

Gönen'in güneşi vurmuş ne güzel.
Eylül güneşi...

İlker Ergin dedi ki...

Disal'cim tatlı harika görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler...

dilek dedi ki...

Disal merhaba..siteni çok beğendim.tariflerin harika..
tatlının görüntüsü süper not aldım..
ellerine sağlık..
hayırlı ramazanlar..

durulezzetler.blogspot.com

pelince dedi ki...

Disal harika olmuş ,iki renkli haline bayıldım ,.Çok beğendim...
Ellerine sağlık...

Hayırlı iftarlar..

keskinli dedi ki...

topragam selam
ellerine saglik enfes olmus bu tatli bayildim rabbim hepimize sabir versin ama sizin oralarda sicak daha cok bizim burda havalar soguk ve yagmurlu
öptüm canim sevgiler bol bereketli günler

capankizimutfakta dedi ki...

favori tatlilarimdan biri muhtesem olmus canim ellerine saglik...

TAZE NANE dedi ki...

Revani çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

SOFRAM dedi ki...

Disal'ciğim gerçekten de öyle ben de aynen sudan yana sıkıntı çekerim diyordum, ama bir hafta oldu bile, çok şükür rahat geçti, allah kolaylığını veriyor canım.
Tatlı da öyle güzel duruyor ki karşımda,harika ellerine sağlık canım... Talıyı aç kanına yemeği sevdiğim için şimdi öyle bir canım çekti ki...
Canım tarif için hünerlibayanlara da çok teşekkürler, öpüyorum, sevgileriml...

Adsız dedi ki...

Disalcigim bayilirim revaniye hemde iki renkli himmm,ellerine saglik canim.
Hayirli ramazanlar diliyorum canim.
Sevgilerimle,serap.


http://karakazan.blogspot.com

SOFRAMDA BERABER dedi ki...

ramazanda tatlısız olmuyo gerçekten tatlın çok enfes gözüküyo mutlaka denicem
ellerine sağlık...
sevgiler...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Disal'cim merhaba canim,hosgeldin nasilsin tatlim insallah guzel bir tatil geçirmisindir,ozlettin kendini,bende yeni geldim pc bozuktu ama sukur hal oldu,tatlin harika olmus canim hiç iki renkli denemedim ama denemekte fayda var sanirim,harika gorunuyor ellerine saglik,hayirli ramazanlar dilerim seni kocaman optum kendine iyi bak.

peynir hösmelimi dedi ki...

Disalcim merhaba.gel bak seni sobeledim.
Sevgilerle.

yesildomates dedi ki...

canım benim ya yine geç kaldım..şu yorum işine pek alışamadım hala..biliyon beni..benim işlerim hiiç bitmez..:))

arkadaşım canım yine harikalar yapmışsın..
ellerine sağlık...
öptüm seni ve asyayı kocaman....

yukivehobileri dedi ki...

SLM CANIM TATLI OLMAZLARIN OLMAZI YA HELEKİ RAMAZANDA VAZGEÇİLMEZ SENİNDE REVANİN HARİKA OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK HEMEN DENİYCEM İNŞALLAH SEVGİLER HAYIRLI RAMAZANLAR

elif dedi ki...

disalcim seni sobeledim...
başkası sobelemeden ben sobeledim dimi.. yoksa sobelenmişmiydin..

Gönül dedi ki...

canım benim :))) özledim valla sende hoşgeldin...revanın harika görünüyor bende yapmıştım daha önce hatta abartıp en üstede şanti sıkmıştım:))) bende okadar acıkıyorumki gün boyu yemeyince sahurada kalkmıyorum sadece ezana 10 dk kala su içiyorum okadar iftardan iftara yiyorum..ama seninde dediğni gibi çok zorlanmıyorum sanırım Allah veriyor dayanma gücünü....şimdi ben yokken neler yapmışsın bi bakıyım bloğuna....öpüyorum canım benim...sevgilerimle

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel bir görüntü. Sanki ağza alındığında hemen dağılacak, çok hafif.
Ramazanla ilgili tüm sözlerine katılıyorum. Tutmaya niyetlenince Allah sabrını veriyor.
Sevgiyle kal.

akasyakokusu dedi ki...

CANIM NASILSIN..YAZMADAN ÇIKMAK İSTEMEDİM..KOCAMAN SEVGİLER HAYIRLI BEREKETLİ İFTARLAR.

Adsız dedi ki...

Canım merhaba;
geç geldim kusura bakma tatlım, başıma bir kaza geldi, tedavi gördüm uzun bir zaman ondan, ancak ziyeretlerime başladım.revani harika görünüyo, ellerine sağlık.
ramazan tatlısız hiç olmuyo cidden.
öpüyorum.
sebilay.

Adsız dedi ki...

Disal, tatlınız güzel görünmüyor sadece, bir de feryat sesi çınlıyor kulaklarımda.. Hayırlı akşamlar, afiyet olsun..

SeyyAh dedi ki...

Benim dayanamadığım tatlılar... Ne kadar dikkat etsem de bazen sınırı zorluyorum..
Revani çok güzel görünüyor...
Ellerinize sağlık...
Teşvik edici sözleriniz için içten teşekkürler...
Sağlıcakla kalınız...

angel dedi ki...

merhabalar arkadaşım.uzun bir aranın ardından aranızdayım:)
revanın farklı olmuş ellerine sağılk.hayırlı ramaznlar canım...

Unknown dedi ki...

ayyy ben bunu yparım ısde nefıs nefıs ellerıne saglık canımmm öpüldün...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Disalcim ellerine sağlık ramazanın vazgeçilmez tatlılarından revaniyi çok değişik sunmuşsun çok güzel görünüyor misler gibi hayırlı ramazanlar sevgiler canım

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Disalim,
Sayfanı sabah saatlerinde ziyaret ediyorum ki,henüz canım ne yemek ne tatlı istiyor.
Ama tatlın yumuşacık görüntüsü ile kalbimi fethediyor,olsada yesem dedirtiyor.Ellerine sağlık.
Ben çıtır tatlıları değil,yumuşacık olanları severim.
Ramazan'a alıştık çok şükürde,ben açken yemek yaptığımda işin ucunu biraz kaçırıyorum.
Geçen gün bir bulgur pilavı yapmışım,2-3 gün bitireceğiz diye uğraştık : )
En koktuğum şey misafir gelince artan yemek ve ekmeklerdir.
Her sene kendi kendime "az yemek yapıcam" diye söz veriyorum ama bakalım bu sene sözümü tutabilecekmiyim?

yemek dedi ki...

Ellerine saglik Disal, resim konusuyor yani.:)
Aslinda revani bu tür ufak degisikliklerle daha göz alici bir hale getirlimeye cok uygun bir tatli.
Hayirli iftarlar...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Merhaba revani harika ellerine sağlık.Hayırlı Ramazanlar.sevgiler...

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Disal'immm,

Hiç tatlısız olur mu:)) Güzel bir yemeğin üstüne, bir fincan kahveyle misss gibi gider:))

Ellerine sağlık şekerim,

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum......

Adsız dedi ki...

Disalcim elcazlarına sağlık canım döktürmüşsün yine revani nefis görünüyor...
Hayırlı ramazanlar dilerim dua ve oruçlarımızı Allah kabul etsin...
Ha bi de blogcu daim olsun.....:)))))))) ömür boyu sürsün.....
Sevgiler.....

Lezzet Gemisi dedi ki...

SELAM CANIM. SAĞLIKLI, HUZURLU VE BEREKETLİ BİR GÜN DİLİYORUM. SEVGİLER....

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

sunumu cok hos olmus, emini tadida öyledir, ellerine saglik canim ...

kocaman sicacik sevgilerimle...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak