31 Mart 2009 Salı

TRAMİSU TARİFİ...ve....GOOGLE TERCÜME PROGRAMI...


Türk filmlerinde yabancı bir kadın vardır......ve aynen şöyle konuşur.....
-ben var sana gelmek.....sen var benden gitmek......yok....ben öyle demek istememek......

çok gülerdim.....yeni türkçe öğrenmeye başlayan bir yabancı neden böyle saçma sapan konuşsun.....

şimdi size tanıtacağım google ın tercüme programında istediğiniz bir dile çeviri yaptığınız zaman konuşma aynen böyle oluyormuş...yeni anladım ...yeni gördüm......artık gülmeyeceğim:) :) :)

eğer sizde benim gibi yabancı sitelerin ne yazdığını,beğendiğiniz tarifin nasıl yapaıldığını görmek istiyor ama diliniz yoksa bu program tam size göre.......bütün dillere çeviri yapabiliyor......

geçenlerde yabancı bir siteye yorum yazayım dedim.......yorumumu türkçe yazdım...ingilizceye çevirdim...sonrada siteye yapıştırdım......sonra merak ettim...acaba yorumumu tekrar türkçeye çevirsem nasıl görünecek....aynenmi çeviri yapmış.....yoksa değişikliğe uğramışmı......

tekrar türkçeye çevirdim.....Aman Allah'ım..!gönderdiğim yorumla alakası yok......aynen yukarda yazdığım gibi bi mesaj......ben var tarif beğenmek......sen var bana ver....falan gibi saçma bir yorum...inşallah anlamıştır diyorum ve işte çeviri programının adresi........

haa ister yazdığınız bir yazıyı çevirin istersenizde beğendiğiniz sayfanın url adresini yapıştırın..ve çevir diyin.....google sizin yerinize bütün sayfayı çeviriyor.......hatta çevirdiği sayfadaki bağlantı verilmiş adresleri bile otomatik olarak çeviriyor......bu harika programı mutlaka herkes tanımalı.......

RESMİN ÜZERİNE TIKLAMANIZ YETERLİ...........

ve başka bir konuya dalayım hemen.......
bloğumun sol tarafında kız annelerine harika bir bölüm yaptım.......bugün ne saç modeli yapsam diye düşünmeyin......
sevgili diki arkadaşım sayesinde bulduğum bir saç modelleri bloğunu biraz daha araştırınca bunun gibi büssürü blog olduğunu öğrendim......kendim ve sizler için en iyilerinden bir grup yaptım......

ilginizi çekiyorsa mutlaka kızlarınızın saçlarını ordan yapın.....harika modeller var.....

artık tarifime geçebilirim.....

kedi dilli tramisuyu ilk defa denedim......gerçekten harika oluyormuş.......tarifi sevgili arkadaşım arzumcum dan aldım.......onun diğer nefis tariflerini görmek için mutlaka bloğuna uğrayın....teşekkürler canım bu güzel lezzet için.....

eski tarifim için tıklayın....onun tadıda çok güzeldi:)

MALZEMELER
  • 200 gram kedi dili bisküvisi(24 adet)
  • ıslatmak için bir nescafe fincanı sıcak su
  • 2 yemek kaşığı nescafe
  • 2 yemek kaşığı şeker

KREMASI

  • 4 su bardağı süt
  • 1 adet yumurta
  • 3 kahve fincanı un(türk kahvesi)
  • 3 kahve fincanı toz şeker
  • 1 paket labne
  • 1 paket vanilya
ÜZERİ İÇİN
  • bol kakao+pudra şekeri
  • (ben kakaoya biraz pudra şekeri karıştırdım acı olmasın diye..daha güzel oluyor...deneyin)
YAPILIŞI
  • krema için süt,yumurta,un,şeker çırpılır,kaynayıncaya kadar karıştırılarak pişirilir.vanilya katılır.soğuyunca labne katılır.
  • sıcak su ,kahve,şeker karıştırılır.....
  • bisküvilerden oniki tanesi dizilir..kahveli karışımın yarısı ile ıslatılır.....
  • üzerine krema sürülür.....
  • ikinci kat bisküvilerde dizilir......yine kahve ile ıslatılır.....
  • en üste krema yayılarak bol kakao ile kaplanır......
not.......çok kakaolu sevmiyorsanız sizde benim gibi pudra şekeri ile karıştırın.....ağır kakao derdinden kurtulun:)
..birgün bekleyince daha güzel oluyor.....akşamdan yapın derim......

50 yorum:

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor.Uzun zamandır yapmadığım bir tarifti yeniden hatırlattın.

Bilgi paylaşımın için de teşekkürler...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Ah şu kilo alma korkusu olmadan doya doya yesem... Son zamanlarda tatlıların yanından bile geçmez oldum... Nasıl da güzel görünüyor... Ellerine sağlık... Sevgiler...

hanife dedi ki...

disalcim sana çok teşekkür ederim hem güzel tatlı tarifin için hem paylaştığın bilgi için benim çok işime yarayacak eminim bir çok arkadaşımda bundan faydalanacak

hunerlieller dedi ki...

bu tatlıyı bende çok sık yaparım.çocuklar çok seviyor.ellerine saglık arkadaşım.sevgiler.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Gorunusu cok guzel ve yapilisi cok kolay. Paylastigin icin tesekkurler.
Google daki bahsettigin ceviri progami gercekten cok guzel. Bende herkese tavsiye ederim;)

yıldız dedi ki...

Merhabalar,
saç modellerinden bahsederken Dilek'de çok beceriklidir diye içimden geçiriyordumki sen yazmışsın bile :)
O becerekli diki benim kardeşim biliyorsundur ama blogunu gelen saçma saban tacizler yüzünden kapatacak :(
Bu arada tramisu nefis görünüyor ellerine sağlık canım....
Sevgiler..........

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

sevgili disal,
ne hoş bir görüntü bu, şu aşağıdaki patates de bana göz kırpıyor, ye beni diye...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Fotoğraf on üzerinden bin puan:) Katalog fotosu gibi olmuş,tebriklerr:)
Lezzete zaten şüphem yok,ellerine sağlık canım:)

Unknown dedi ki...

Canım bu muhteşem bilgiler için te
şekkürler.Tramisu süper ellerine sağlık kocaman sevgiler...

Adsız dedi ki...

ben yabancı yemek isimlerini pek kullanmak istemiyorum,bu yüzden pasta diyeyim,çok güzel görünüyor,ellerine sağlık.
tercüme proğramını hiç test etmeden sayfama koydum,sana güveniyorum,teşekkürler...

http://sayrem.com/tr/ dedi ki...

google çevirisini bende kullanıyorum ama aynen katılıyorum tarzanca bir şey ortaya çıkıyor.. :)
Tiramisuyu da bende çok severim bende yaptığım tarifte muahllebisi pişmiyor en kısa zamanda yayınlamayı düşünüyorum onu da denemeyip fikrinizi almak isterim..
Ellerinize sağlık arkadaşım...
Sevgiler

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

tremisun süper olmuş ellerine sağlık canım.
gelelim şu kız annesi için olan bölüme.ne yani ben erkek annesiyim napıcaz şimdi:)
ya siteleri gezerken kızım olması için o kadar çok dua ettimki hepsini inceleyip durdum.çok beğendim.harika bir fikir.peki benmi napıcam ?ev gezmelerinde o saç modellerini kendime uyguluycam:D haha

canım program da süpermiş böylece sayende istediğim kadar yabancı site gezebileceğim çok çok saol hayatım.öptümm
bu arada sen hiç msn açmaz oldun iyicene özlendin haberin olsun..

Baharcicegi dedi ki...

Ben var bu tiramusuyu begenmek((((
bende Almancadan tercüme ettim,biz burda senin yazdiklarini cok yasiyoruz tercüme konusunda bazen hic alakasi olmayan sözler cikiyor.
Tiamisu enfes görünüyor ellerine saglik canim
ben var gitmek

Canan dedi ki...

Ha-ri-kaaaaa! Becerikli bayan yine ve herzamanki gibi döktürmüşsün. Ellerine sağlık canımmm!

Öpücükler
Canan

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Çok sevdiğim bir tatlı hem hafif hem çok lezzetli ellerine sağlık Disalcim
tercüme konusu hakikaten çok ilginç bende deneyeyim sevgilerimle canım

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Çok harika görünüyor bu tramisu ellerine sağlık.

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

muhteşem bir görünüm.dergilerden fırlamış gibi.tebrikler valla.canım benim tramisuyu deneyip,beğenmene çok sevindim.ellerine sağlık.afiyetler olsun.alttaki patatesler harika.gözüm kaldı.

made in funda dedi ki...

translteden acaip faydalanıyorum ben çıktığından beri ama tekrar türkçeye çevirip nasıl olduğuna bakmamıştım hemen bakacağım caım.tiramisu yayınlayacaktım aslında bu gün ama iyi ki yayınlamamışım (bak gene pişti olcaktık!!)gerçi ben hazır pastaban kullandım.süper bir lezzet bu tiramisu.sen de yine harika resimlemişsin.eline sağlık canım benim.

yildiz dedi ki...

Orijinal tiramisu tarifi kedidili
bisküviyle yapiliyor.Yiyenlere afiyet olsun.
Burhaniye´ye de cok eskilerde kalma
bir gelme-görme istegi var,belki birgün gelirim.Yeni evine yerlesmene sevindim,sevgiler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Disal'cigim,
Harika olmus. Fotografi da oyle, ellerine saglik.
Sevgiler

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Aslında bu Google translate başka dillerde çok başarılıda, bi bizim türkçemizi anlamıyor nedense :)
ellerinize sağlık

Cahide dedi ki...

Çok şirin bir görüntüsü var ellerine sağlık canım.Benimde biricik kızımın siyah ve uzun saçlarına şekil vermekte zorlanıyorum cidden.Hele yeni öğrendiğim balık sırtı modeli tam bir çin işkencesi,eeee ne yapalım kız annesi olmak kolay değil.Çok öpüyorum canım...

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

BU ADRES BİZLER İÇİN ÇOK FAYDALI OLACAK TEŞEKKÜRLER.BU ARADA TİRAMİSU ÇOK DEGİŞİK VE GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

BU ADRES BİZLER İÇİN ÇOK FAYDALI OLACAK TEŞEKKÜRLER.BU ARADA TİRAMİSU ÇOK DEGİŞİK VE GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER

meleginmarifetleri dedi ki...

Süpersin disalcim şu google sitesinin adresini verdiğin için teşekkürler:)
Saç modellerinide artık yeğenlere uygularım:(
Pastada harika ellerine sağlık.
Sevgiler öptüm.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Merhaba Ben Arzu,

"Mutfaktaki deli" arkadaşımıza yorum yazmışsınız bu emek hırsızlığıyla ilgili. Bahsettiği blog bize ait. Ortada hırsızlık falan da yok. Arkadaşın tamamen abartmasından kaynaklanıyor. O yazı bana mail aracılığıyla geldi ve bende çok beğendiğim için bloğumuzda yayınladım ama gelen mailde kimin yazdığı belli değildi. Herzaman herkese böyle mailler gelir. Kime ait olduğunu bilmediğim için kafadan bir isimde yazamam zaten. Yazıyı bloğumuzda "BEĞENDİĞİMİZ YAZILAR" adı altında sunduk. Kendi yazdığımız yazılar diye değil. O yüzden bu arkadaşın neden bu konuyu buralara getirdiğini anlamıyorum. Hayatta kabul edemediğim şeylerin başında yanlış anlaşılmaktır. O yüzden bu açıklamayı gerekirse herkese yapmaya hazırım. Ayıp eden ben değilim bu konuyu size bu şekilde yansıtanda. Aynı açıklamayı kendisine yaptığımız halde anlamak istemiyor yapacağım bişey yok. Sevgiler...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Bu arada pastan güzel olmuş. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Kedi dili ile hazırladığın tiramisu nefis görünüyor,ellerine sağlık.
Kedi dilini bu şekilde dizip,üzerine muhallebi döküyordum ama bunun görüntüsüde ve eminim nescafe ile tadı da çok güzel olmuştur.
Geçen hafta sayfanın kenarındaki kız çocuğu saç modelleri linklerini farkettim "disalin kızı var,faydalandığı linkleri bizlerle paylaşıyor" diye düşünmüştüm.
Benim kızımında saçları hep uzun oldu.
Küçükken çeşit çeşit modeller yapardım.
Hatta rasta gibi ince ince örerdim.
Şimdi genç kız oldu,saçları için vazgeçemediği şey saç düzleştiricisi oldu : )
Bu arada çeviri işlerine bende çok gülüyorum.
Google ile çeviri henüz yapmadım ama imbd'ye sinema için girdiğimde çeviri yap,butonunu seçiyorum,çok komik ifadeler çıkıyor.
Çoğu zaman yazıyı gülerek anlasamda bazen burada ne demek istedi diye düşünüyorum : )

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ne güzel bir fotoğraf...bayıldım,
ellerine kollarına sağlık tatlı disalim.

erkek annesi olduğum için saç modellerini kendim üzerinde deneyeceğim dermişim:)))

çok çok çok kocaman öpüyorum canım

Adsız dedi ki...

Bu tercüme programi bende de var gercekten de senin dedigin gibi cevirisi cok sacma sapan, gercekleriyle cogunlukla ilgisi olmuyor.
Tiramisun da muhtesem olmus, ellerine saglik. Sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM TİRAMİU HARİKA GÖRÜNÜYOR...
BU ARADA SAYENDE YENİ BİŞEYLER ÖĞRENDİK SAOLASIN...

peynir hösmelimi dedi ki...

harika bir görüntü.
Ellerine saglik.
Sevgilerle.

yesildomates dedi ki...

benim araştırmacı arkadaşım yine yaptın yapacağını...:))
bir ara uğrarım şu yabancı sitelere..kolaylığın için çook teşk..

kedidilide tam bir harika görünüyo..
resimlemende müthiş olmuş..
ellerine sağlık..
öpyorum..
kankimmm

Adsız dedi ki...

Disal, o programla sayfamdaki tarifleri Almancaya cevirmistim de esimle gülmekten kirilmistik.:))
Tiramisu nefis görünüyor, ellerine saglik.

mutfaktakizaman dedi ki...

ellerinize saglik cok guzel bende denemek istiyorum insallah sevgiler banada beklerim arkadaslar;))))

Hatice dedi ki...

canım tiramisu nefis görünüyor, çok sevdiğim bir lezzet, ellerine sağlık...
sevgiler...

TAZE NANE dedi ki...

Nefis süper görünüyor.
Ellerinize sağlık.
Sevgilerimi yolluyorum.

bahar dedi ki...

merhabalar, "hediyeleşmek" üzerine güzel bir etkinliğimiz var, sizin de katılmanızı arzu ederim. ayrıntılar sayfamda, sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
iste buna ben "Tiramisu" derim: Yani icinde bir kere kedidili ve labne olacak ve tabii ki bolca kahve aromasiyla birlikte lüpp diye mideye indirilecek, görüntü muhtesem, lezzetide mutlaka sahanedir, ellerine saglik arkadasim.

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve öpüyorum.

saniyesultan dedi ki...

TERCÜME PROGRAMINI BENDE KULLANIYORUM TAM OLMASADA İŞE YARIYOR.
kIZIM İÇİN SAÇ MODELLERİNE BAKAÇAĞIM.

Narince dedi ki...

Tiramisuya sözüm yok, sadece yutkunabiliyorum. Önerdiğiniz program için teşekkür etmeliydim. Benden çok eşim kullanıyor. Çok sağolun.
sevgiyle kalın...

edaca dedi ki...

disalim supersın ellerıne saglık sen bu ıste ustasın vallahı gıptayla gelıyorum bloguna

mujdenin denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık Disalciğim,nefis olmuş.Bir parça alıp kaçıyorum hemen.Sevgiler...

angel dedi ki...

merhabalar arkadaşım,ne uzun zaman olmuş gorüşmeyeli.bu arada sen yenı yaşına gırmışsın,yenı yerıne taşınıp yerleşmişsın bile.leylegı hep havada gordugun bellı arakadaşım.allah hastalık dert bela vermsın bunalr guzel telaşlar...
guzel pastan için teşekkurler.ellerıne sağlık...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Salisim postu ilk yayinladiginda cok sasirdim neredeyse ayni pozdan bende de var sadece tarifi degisik :) kalp kalbe mi desem mide mideye karsidir mi desem bilmiyorum :)) Sonraki postumun tarifini degistireyim bari millet unutana kadar :) Harika gorunuyor' tiramisu delisi olarak favori tariflerdendir bu benim icin. Bir de pisirilmeden olani denedim o da degisik ve guzel oldu. Opuyorum cok.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Hımmm resme bakarken resmen yutkundum harika olmuş ellerine emeğine sağlık arkadaşım...
Güzel bir hafta sonu geçirmeni dilerim...
Sevgiler...

fatos-mutfakveben dedi ki...

canımm ellerıne kollarına saglık nefıs olmus..
kac zamandır sana gelemdım. pek dolasamıyorum blogları yogunluktan..
ama hep aklımdasınız..
sevgilerimi yolluyorum..

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Tiramisu şahane olmuş canım ellerine sağlık..iyi pazarlar sevgiler

leyya dedi ki...

canım disalim...cennet gibi yerlere gitmişsin.bence emekliliğe kadar orda kal))şu yorgun halimde inan içim gitti burhaniye resimlerine..güle güle sağlık huzur içinde otur yeni evinde inşllh güzelim.tariflerin her daim oldugu gibi güzel..öpüyorum seni.nice uzun yaşlara erişmeni diliyorum..

http://eminedantelorgu.blogcu.com/ dedi ki...

Canım merhaba
türkçe çeviri çok işime yarayacak
ama açılmıyor neden acaba
güzel tariflerin ve faydalı bilgiler için tşk. ederimmmm
sevgiyle kal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak