13 Nisan 2009 Pazartesi

TİLKİŞEN...YABANİ KUŞKONMAZ...BLOG2009

merhaba arkadaşlar....

ne zamandır uğrayamadım bloğuma ve sizlere....Ankaradan ailem geldi ziyaretime.....yeni taşındığım yerleri genellikle merak ederler......bende onları sık sık görebilmek için taşınıyorum gördüğünüz gibi :) :) :)

ben onlara neler neler pişireceğim diye hayal kurarken ,onlarda buraların, otlarına yeşilliklerine hayran oldular ve sürekli yeşillik pişirmek zorunda kaldım......zeytinlerine,zeytinyağlarına ve zeytinyağlı sabunlarınıda çok çok beğendiler....giderkende bolca götürdüler.......bu saydıklarım Ankarada pek tüketilmeyen şeylerdir......

ve tilkişen, yine bilmediğim burda(burhaniyede)görüp öğrendiğim bir ot....tadı hakkında çok yorum yapamayacağım......

biraz acemi işi oldu.....sert yerlerini doğramamam gerekiyormuş...oysa ben zorlada olsa bıçağı köreltmeyi göze alarak doğramıştım......galiba pişerken yumuşuyor dedim.....ama pişmedi mübarek.....yumuşak yerler pişti ve lezzetli oldu....sert yerler aynen kaldı....


otumuz böyle işte..bir bağ aldım......tek tek inceledim..yıkadım.....


küçük küçük doğradım.....


tereyağda kavurmaya başladım.....

bir iki çevirdim......kısık ateşte az kavurdum......
kırmızı pul biber ve karabiber ekledim....ve birazda tuz serptim......biraz daha kavurdum....

tost makinamın yukardaki gibi yuvarlak çemberleri vardı...süslü olsun yemeğim diye otları içine denk getirerek içine aldım..üzerine yumurta kırdım.....tuz ektim yumurtanın üzerine.....

piştikten sonra çemberden çıkardım...yanına desen olsun diye peyniri şekilli kalıpla kestim...içini kaşıkla küçücük oydum..bir zeytin koyarak üzerine zeytinyağı doldurdum......oda nefis olmuştu....

yanına çay ile harika bir kahvaltı oldu......

bu arada 2009 blog ödülleri yarışmasına katıldım.....şansım ne derece bilmiyorum.....ilk günlerde üç tane oy vardı...biri bendim zaten:) :) :) diğer iki kişiye teşekkür ediyorum.....çok merak ediyorum kim oldukları :)

beğendiğiniz taktirde bana oy vermek isterseniz aşağıdaki ilk fotoğrafa tıklayarak kayıt olabilir ve bana veya sevdiğiniz başka bir bloğa oy verebilirsiniz......

işlem çok kolay aslında......
yukardaki fotoğrafa basın ve posta adresinizi ve şifrenizi girin........kayıt ol butonuna basın....


sonra bu sayfa açılacak.....mail adresinize gelen onay kodunu açılan sayfadaki boş yere yazarak e-posta adresimi onayla diyorsunuz......

sonraki açılan sayfada bazı bilgiler istiyor..onları girmek zorunda değilsiniz......direk kategorilere giderek yemek bölümünden istediğiniz bir bloğa (....(:bana :)...) oy ver demeniz yeterli......sonrasında işlem tamam......

63 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Sunum enfes olmuş,tok insanı bile baştan çıkarır:))

Otları severiz,ama tilkişeni ilk defa duydum:)

Ah zeytinyağı misler gibidir yahu,canım çekti:)

Ellerine sağlık canım..

Oylamada başarılarr:)

Pelin dedi ki...

Otları fazla bilmem ve yiyemem ama o kadar güzel sunmuşsun ki canım çekti inan. Ellerine sağlık.
Güzel bir hafta dilerim.
Sevgiler

karamel mutfak dedi ki...

ayy bayılırım ben buna nasılda canım çekiyordu afiyetler olsun bal şeker olsun.kocaman sevgiler.

Yıldız dedi ki...

Hımmm
en sevdiğim ot yemeğidir benim her gün yiyebilirim hele şu sıralar her hafta yapıyoruz bazen haftada 2 kez bile yaptığımız oluyor bu otları toplaması çok zor çalıların içinde yetişiyor ama çok lezzetli bu arada ellerine sağlık görüntü harika iştah açıcı ben biraz daha farklı yapıyorum zeytin yağı kullanarak bir de doğrarken bıçak kullanmıyorum ve mutlaka tahta kaşık bir de köy yumurtası :))
Teşekkürler canım bak şimdi aklıma getirdin tilkişeni canım çekti yarın mutlaka tekrar yapacağım :)
Sevgiler .......

HÜLYA dedi ki...

elelrine sağlık canım ilk kez duyduğum bir ot çeşidi.. ama kimbilir ne faydalıdır ... afiyet şeker olsun canım...

sevgiler canım

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Gözün aydın canım.yumurta harika olmuş.şekline bayıldım,peynir de öyle.ellerine sağlık.en kısa zamanda bu sunumu deneyeceğim:-)afiyet olsun.sevgilerimle...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

otları çok severim ama tilkişeni ilk defa duyuyorum nekadar ilginç bir ismi varmış:) o peynirin sunumunada bayıldım ellerine sağlık canım..blog ödüllerinde başarılar dilerim..iyi haftalar kocaman sevgiler..

Unknown dedi ki...

Canımmm gözünaydın ailenle hasret gider yumurtalı kuşkonmaz süper ellerine sağlık.Yarışmada başarılar dilerim...

Adsız dedi ki...

ot ço kdeğişik bir otmuş.anneme göstereceğim belki biliyordur.elelrine sağlık disalciğim nefis görünyor..ekmeği banasım geldi:) bööö de başarılar canım..

berrin dedi ki...

tilkişen ilk defa duydum
ankara da bulunurmu acaba diye merak ettim
görüntü çok güzel ellerine sağlık
oylamada başarılar diliyorum

pasta caddesi dedi ki...

canım ben o peynirin şekile bayıldım doğrusu. Otun tadını da öyle merak ettim ki. çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.

sevgiler,

tolunay

zeynebinsofrası dedi ki...

Blog ödüllerinde başarılar.Oyumu kullandım bile.tabi ki sana.Kuşkonmazı hiç yemedim.denemek lazım.

hanife dedi ki...

ben egeliyim ama otları hiç bilmem ama sunum harika eline sağlık

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım cok yaparız bız buralarda .Elle kırılıp atılan yerlerı konur . Cokda guzel olur .Senınde ellerıne saglık .Sevgıler..

Feyza Fidan dedi ki...

Salişimm ben bu sebzeyi biliyorum galiba, bizim oralarda çaşır denir :) Eğer bu oysa ben çok severim. Çok kişi sevmez ama :)))Tadı ve pişirirken ki kokusu pek beğenilmez..Ama ben bayılırımmmm..
Ellerine sağlık canım arkadaşım..Öpüyorum seni..

Disalce dedi ki...

berrincim benim ailemde Ankarada oturdukları için biliyorum ki oralarda pek bulunmaz...egede daha çok yetişiyor sanırım....

teşekkürler yorumun için...

Adsız dedi ki...

ne güzel bir görünüm olmuş çok başarılı

ellerine sğlık
sevgiler

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ellerine sağlık yumurta kalıbıda çok güzel bir fikir.yarışmada başarılar bende oy vermke isterim ama işlemleri üye olmayı pek sevmem yinede senin için denemeye deger bir bakayım bakalım. sevgiler

mujdenin denemeleri dedi ki...

Çok şık bir sunum olmuş gerçekten.Ellerine sağlık Disalciğim.Sevgiler...

Betül KAVAL dedi ki...

çok şirin olmuşlar. bende otlara ve kavurmalarına hastayımdır. ellerişne sağlık canım.

sevgiler

kubra zeynep kara dedi ki...

çok nefis duruyorlar ellerinize sağlık

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

çok değişik bir otmuş.ilk defa duydum.öyle güzel sunmuşsunki nefis görünüyor.bir ot ancak bu kadar güzel olabilir. sayende tabi.peynire bayıldım.ellerine sağlık canım.
yarışmada başarılarrrr.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Salihacığım otları tanıtmaya başlamana sevindim. Umutla buradakilerden birisi denk gelir inşallah diye bekliyorum. Annenlerin gelmesine sevindim, ne güzel vakit geçirmişsinizdir birlikte... Blog ödüllerinde ise başarılar diliyorum daha çok günümüz var önümüzde, belki birileri sesimizi duyar :(

hunerlieller dedi ki...

sunum o kadar güzel olmuşki..sanki tablo gibi.yemeye kıyamam ben..degişik bir tarif..bu otu daha önce hiç görmedim..ellerine saglık ..sevgilerle

saniyesultan dedi ki...

çok güzel gözüküyorlar,ellerine sağlık ayrıca yarışma için kolay gelsin yanındayız...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Ankarada bu otları bulmak neredeyse imkansız... Sık sık şehir değiştirmenin bir faydası da bu olmalı (İşe iyi yanından bakalım di mi) Ellerine sağlık Salihacığım... Blog ödüllerinde şansın açık olsun... Sevgiyle kal...

Adsız dedi ki...

selamlar disalcim,

insaALLAH iyisindir, tebriklerin icin cok sagol.

evet haklisin zaman su gibi akip geciyor. :)))

ben daha bastayim 2 sene oldu insaALLAH her zaman böyle mutlu oluruz...

canim tarifin cok degisik ben daha hic yemedim inan, almanlar galiba alisik bu sebzeyi yemekle ben ve esim hic degiliz, aslinda bir denemek gerekiyor...

nefis görünüyor ellerine saglik canim ve hoscakal

Mebrule dedi ki...

Sunumun harika olmus, bayildim... Ellerine saglik canim...

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ailenin yerinde olsam ben de Burhaniye ye tasinirdim, madem bu kadar ot cesidi var.:))Kim bilir ne güzeldir o otlar simdi, tadlarini bilmesem de ot ya gerisi teferruat.:)
Muhabbetle...

hdidem95 dedi ki...

çok değişik ve sonuç nefis ellerine sağlık canım sevgiler

made in funda dedi ki...

off offf.süper sunum.tebrikler.yarışmada başarılar canım.yanındayız...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

insan kiyamaz yemeye, o kadar guzel gorunumu var. ellerine saglik

Adsız dedi ki...

bu ot bana hiç yabancı gelmedi.çocukluğumuz İzmir tarafında geçtiği için otlara alışkınım ve çok severim,tabii annem yapar biz yerdik:)
bizim zeytinyağımız ve sabunumuz da Aydın'dan geliyor.
sevgilerimi yolluyorum.
yarışmada da başarılar diliyorum.

Adsız dedi ki...

ÇOK ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR CANIM ELLERİNE SAĞLIK YARIŞMADADA BAŞARLAR DİLERİM...

keskinli dedi ki...

canim öncelikle gözün aydin cok güzel vakit gecirdiginiz belli ailenle orda olsam bende sirf o otlardan isterdim vallaha ellerine saglik blog ödüllerindede basarilar dilerim öptüm

SOFRAM dedi ki...

Otlara ben de meraklıyım, pazarda değişik bir ot gördüğümüzde öğrenip denemeye çalışıyoruz.Genelde de otlara yumurta çok yakışıyor. Senin sunumunda çok güzel olmuş, harika görünüyor, tadının da güzel olduğuna eminim ellerine sağlık güzelim, öpüyorum, sevgilerimle...

lezzetyolculugu dedi ki...

Hiç kuşkonmaz pişirmedim.Neden pişirmedim bilmiyorum herhalde ailemde görmediğim için.Sadece yabancı yemek kanallarında gördüm .Ama her sebzeyi denemek lazım.Allah herbirinin içine bin bir çeşit şifa katmış.Ellerinize sağlık görseli muhteşem eminim tadıda öyledir.

ehlikeyf dedi ki...

merhaba,öncelikle şansın bol olsun kaznamanı dilerim,hangi kategoridesin bide bir defadan fazla oy kullanılabiliyormu ben oy isteyen bi arkadaşa verdim çünki ama gönlüm sanada vermek istiyor katıldığındanda haberim yoktu gerçi...yemeğin sunumu özellikle peynir kombinasyonu süper peyniri böyle sunmak hiç aklıma gelmezdi en kısa zamanda fikrini kullanıcam daha dün kahvaltıda misafirlerim vardı bak dün gelebilseymişim isabet olacakmış,ellerine sağlık afiyetler olsun size...

TAZENANE dedi ki...

Kuşkonmaz hiç pişirmedim.
Tadını merak ettim.
Yarışma için başarılar.

dantelistan dedi ki...

pazarlarda görürdüm ama isminin tilkişen olduğunu bilmiyordum egeli olarak otcuyuzdur ama tilkişen yediğimi hatırlamıyorum pazarda rast gelirsem alacağım güzel görünüyor çünkü ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Yaptığınız güzel yorum için teşekkürler.Bende size başarılar diliyorum.

Tijen dedi ki...

Ah Disal'ciğim,
Tilkişen dedin beni can evimden vurdun. En sevdiğim ottur ve ne yazık ki Antalya'da pazara getirmiyorlar. Oysa buralarda da yetişiyor, biliyorum. Canım güzel mesajına da çok çok teşekkürler, şansın bol olsun!

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

canım blogumda sana vermiş oldugum blogger ödülünü kabul edersen çok memnun olurum

yildiz dedi ki...

Görünüm harika...Kuskonmaz mevsimi
acildi,birde bu sekilde yapmak lazim.
Yolum sizin oralara bir düsse ben de zeytinyaglardan bolca getiririm emmeeee,nerdeeee.
Güzel günler diliyorum,sevgiler..

anneminkizıyim dedi ki...

Canim ellerine saglik harika bir lezzet yakalamissin, almanyada da var bu kuskonmaz ama bu tarifle yapildigini yeni gördüm, harika olmus, ayrica da basrilar diliyorum. Annelerde geldigi icin gözün aydin canim, benimde annem yanimda cok güzel oluyor, özlem diniyor, sevgilerimle...

zerrin - misss dedi ki...

disalim, öncelikle başarılar.. Bol şanslar.. Destekliyorum seni.. Ben de nerede bu kız diyorum. MSn de de görmeyince merak etmiştim Yoksa yinemi taşındı diye bile düşündüm :)))

Bu sırada bende kuşkonmazla burada taşındım. İsminin tilkişen olduğunu bilmiyordum. Biz ara ara toplamaya gidiyoruz. Toplamasıda oldukça keyifli..

Yumurta kavurması güzel oluyor. Bir de kremalı çorbasını yapıyorum ben. Tavsiye ederim.

Yanaklarından öperim.

Sıcacık sevgiler.

zerrin - misss dedi ki...

sorma disalim, kampanyayı gördüm şok oldum.. Valla insanlar şaşırmış durumdalar..

Ne yapalım..
Öperim yanaklarından

Betül İnce dedi ki...

Hem Burhaniye demişsin hem de bu görüntü. Uçtum sabah sabah Disal'ciğim, harika.

Sevgilerimle.

Gönül dedi ki...

hayatım yaaa yumurtayı zaten çok severim sende bilmediğim bir otla yapmışsın eminimki harika olmuştur...ellerine sağlık..öpüyorum ..sevgilerimle

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Öncelikle resimlerine ve sunumlarına bayıldım,ellerine emeğine sağlık.
Beyaz peynir, peynir olalı böyle şık bir sunum görmedi.
Yabani kuşkonmazı duydum ama Tilkişen olarak hiç duymadım.
Blog ödülleri için şimdiden başarılar diliyorum.
Bu arada küp kek pastasının 2.versiyonunu yayınlamışsın.
2.side ilki kadar nefis görünüyor.
Ben bu tatlıyı çok tuttum.
2 haftada 2 ayrı misafire yaptım,önümüzdeki günlerde yine başka bir gurup misafirim gelecek onlarada yapacağım.
Artık ben de keki orta kata yerleştiriyorum, arada kalıp,daha güzel görüntü veriyor.

http://asotu.blogcu.com dedi ki...

Canım benim valla hem şahane yazmışsın hemde şahane resimlemişsin.eh bir dahaki sefere harikalar yaratırsın.ellerine sağlık. Bu arada yerleşmişsin tamamen anlaşılıyo, güle güle otur.Şimdi gidip oy vereceğim sana bende..
bir de Ayvalığa giderken kapını çalacağım ha:))
öptüm canım.
sebilay.

sevil dedi ki...

wawww gercekten sık ve nefis olmuş ellerine saglık canım..

made in funda dedi ki...

BENİM BLOĞUM ÇÖKTÜ CANIM.HERŞEYİ İÇE AKTARDIĞIM YENİ BİR SAYFA OLUTURDUM.ESKİ ADRESİMİ SİLİP YENİ BLOĞUMU SAYFANA EKLERSEN ÇOK SEVİNİRİM.BENİ YALNIZ BIRAKMAYACAĞINA İNANIYORUM.SEVGİLER.
İŞTE YENİ ADRESİM...


http://defneninmutfagi.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

selamlar canim,
görüsmeyeli baya bir degisiklikler olmus .... bizim orali olmusun ... hehe biz izine gelince akcay altinoluk taraflarinda kaliriz.
Yeni evin hayirli ugurlu olsun ...
bana yorum yazmisin nerden duydun canim? evet dogru blogumu su an dan itibaren kapatmis sayilirim ... böyle olmasi gerekiyordu aile icinde cok huzursuzluklar yasandi bazi insanlarin dengesizliginden ....
seni kocaman öpüyorum iyi geceler
Dilek
www.diki35.blogcu.com

Ayse Pamuk dedi ki...

Neffis bir sunum ellerine sağlık vee başarılarr

kubra zeynep kara dedi ki...

sayfamda mimin var ablacığım:)

made in funda dedi ki...

SORUNUMU HALLETTİM SALİHACIĞIM .ESKİ ADRESİMDEYİM YİNE .SEVGİLER ,,,,

Levent Özen dedi ki...

Blog Ödülleri 2009, Windows Live Spaces alanında en iyisi olduğumu düşünüyor, değerli oyunuzu bekliyorum, işte oy vermek için link: http://2009.blogodulleri.com/blog/leothemaster-spaces

Not: Üye olmayanlar önce üye olup, üye oldukları mail adresini doğrulamak zorunda!

edaca dedi ki...

dısalım yıne supersın ee ne dımmm

SeyyAh dedi ki...

Merhabalar...
Bu ne güzel Yabani kuşkonmaz... Tilkişen adını bilmiyordum. Dikenli bitkisinin hemen dip kısımlarında çıkar tazeyken toplanıp yenilebiliniyor hele de sizin yaptığınız gibi yumurtalıları..
Uzun zamandır da yememiştik...
Emek ve ellerinize sağlık..
(Ne yazık ki oylama bitmiş. :-( ..)

Aysultan... dedi ki...

Disalcim bayılırız kuşkonmaza ailecek biz:)
dogradıktan sonra az haşlasaydın hepsi pişerdi canım birde böyle dene oralarda çok varsa birazda bana yolla artık buralarda kuşkonmaz dikenikalmadı geçenlerde zorla bulduk pişirip bayılarak yedik yanında da hindiba salatası ve rezene mücveri vardı off canım çekti yine:)
iyi pazarlar canım sevgiler...

Unknown dedi ki...

Hımm sunum güzel ve lezzetli gözüküyor. Yabani kuşkonmaz (sizin fotoğraflarda görünen)Ege Bölgesi'nde özellikle Aydın ve İzmir civarında Kedirgen ismi ile bilinir. Yine bu ota benzer daha dallı, çıkıntılı yapraklı bir kuşkonmaz türü daha vardır ki o da sarmaşık kedirgen ismi ile anılır. En lezzetli pişirme yöntemi de sizin sunumdaki gibi soğanlı yumurtalı kavurmasıdır. Özellikle arapsaçı, kekik gibi otlarla takviye olduğunda tadından yenmez. Yöresel lezzetleri sunumunuzda kullandığınız için sizi tebrik eder başarılı işlerinizin devamını dilerim.

Disalce dedi ki...

hamit bey bloğuma hoşgeldiniz...

beğenmenize çok sevindim..güzel yorumlarınız için teşekkür ederim..ve de verdiğiniz güzel bilgiler için..bu bilgiler bloğuma giren arkadaşlarım için çok güzel olacak....

tekrar teşekkürler...
herzaman beklerim....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak