27 Aralık 2010 Pazartesi

ÇİKOLATA PUDİNGLİ TART

:))biz küçükken erkenden kalkardık.....televizyon seyretmek için tabiki.....bizim mübarekte cosss diye bir sesle açılırdı.....annem cinnet geçirirdi...."kapatın televizyonu,sesini kısın" diye.......nasıl meraklıydık ...

çünkü o zamanlar bu kadar çizgi film yoktu tabiki.....sabah oynar biterdi....nerde öyle akşama kadar çizgi film kanalı.....ama annemi sinir ederdik......bize hep"işe yarayınca kalkmazsınız derdi"

ne kadar doğruymuş.....işe yarıyoruz ve kalkmak istemiyoruz...
ben bu bebekleride anlamış değilim......şak uyuyo şak uyanıyo.....bu ne yaaa.....gazelle beraber biraz uyuyum diyorum gazel pat uyuyuveriyo...ben dalana kadar paat uyanıyo...gözler anında yusyuvarlak......yavrucum bi ovuştur bi esne bi dön oyana buyana.......hemen ,hiç uyumamış gibi zınk diye ayaklanılmaz ki:))))

tabi ben çaresiz tam uykuya şarhoşken tekrar kalkmak zorunda kalırım.....:)))))bende şimdi gazele diyorum ki:)))"işe yarayınca kalkmazsınya hadi neyse"

tarife geçelim hemen.....aslında tart kalıbında yapılmış çikolata pudingli bir kek.....tart hamurları bana sert geliyor onun için kek denedim..çokda güzel oldu......


malzemeler...
  • 2 adet yumurta
  • 1 büyük çay bardağı un
  • 1 büyük çay bardağı şeker
  • yarım küçük çay bardağı sıvı yağ
  • yarım küçük çay bardağı süt
  • yarım paket kab.tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 çay kaşığı ovaleks
üzeri için....
  • 1 paket çikolatalı puding..pişirmek için süt
  • bir avuç damla çikolata
yapılışı....
  1. kek için yumurta ve şeker iyice çırpılır..
  2. diğer malzemelerde eklenerek çok katı olmayan bir kek hamuru elde edilir..
  3. yağlanmış tart kalıbında önceden ısıtılmış 200 derecede pişirilir.....(ortası çukur kalıp)
  4. puding 3 su bardağı süt ile pişirilir.....
  5. pişmiş tartın üzerine dökülür....
  6. en üste puding sıcakken damla çikolatalar serpilir....
not.....
  1. tartı kalıptan çıkarmak için ,fırından çıkarınca biraz ıslak bir bez üzerinde beklettim kolayca çıktı...
  2. damla çikolatayı puding sıcakken eklediğim için daha hoş bir görüntüsü oldu....
  3. araya meyvede dizebilirsiniz.....

29 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

merhabalar:)
haftaya çok cici bir tarifle başlamışsınız ellerrinize sağlık olsun:)
bir de kaç doğumlusunuz bilmiyorum ama benim annem 69 doğumlu tıpkı annemin anılarına benziyor anılarınız:)
annem de sürekli anlatır sizden de okuyunca tebessüm ediyorum:) annemler yalnız değilmiş demekki:)

Tuğba dedi ki...

Çok nefis gözüküyor hem tart hamurundan yapmadığın için kesmeside kolay olur.
ellerine sağlık..
sevgiler..

Serap dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyor...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık tart harika olmuş öpüyorum.

Cafe Pepela dedi ki...

Tart nefis görünüyor,
Yumuşak dokulu bir kek ve karşı konulmaz lezzet; çikolata!
Ellerine,gönlüne sağlık.Minik Gazel'i de Allah bağışlasın.Tatlı uykuları olsun.(Anneciğisiyle birlikte:)

sevilayinaynasi dedi ki...

oyyy oyyy süper bir görüntü o dilimin benim olmasını isterdim.ellerinize sağlık.oğlum için deneyeceğim kesin çok mutlu olacak.

mutfagabuyrun dedi ki...

bencede süper bir fikir.çokta güzel olmuş.ellerinize sağlık.sevgiler.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Bu ne güzel bir tart böyle... Tart hamuru bana da sert geliyor, böylesi güzel olmuş, ellerine sağlık canım, sımsıcak sevgiler...

Aysultan... dedi ki...

Pek nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım..

hanife dedi ki...

benim oğlanlarda küçükken uykuya doyamıcağım sanırdım,şimdi şükür büyüdüler Rabbim sağlık versin gazelde büyüyüp annesine yardım edecek İnşaAllah,tart çok güzel görünüyor eline sağlık

Adsız dedi ki...

:))meraklı üç kızkardeş olunca anneciğime hamur yoğurmada(!) yufka açmada yardım etmek için deli gibi çırpınırdık bizler de:)) annem de derdi ki ''işe yarayacak şey olsanız yanıma bile gelmezsiniz'':)
tek kanal olunca bir de açılma saatine kadar beklerdik:)
yumuşacık ye beni diyor tart..ellerine sağlık canım.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

canim disalcim bu bana yapilmaz ki nasil da lezzetli gozukuyor napçam simdi:)) ellerine saglik.

Unknown dedi ki...

hmmm nefis görünüyor.

Saliha dedi ki...

demekki butun anneler aynıymış adaşş:) annem hep bize terlik fırlatırdı:P yatın bu saatte kargalar bıle uyuyor dıye:D
ellerine saglık..benımde böyle bır tarıfım var tatlılarda kekımsı sevıyorumtuzlularda kıtırımsı :D
sevgıler saygılar efenim :D:D:D

Mutfak Havlusu dedi ki...

zevk-i alem ettiricek bir lezzet burada!
:)
ellerine sağlık.

serpil dedi ki...

merhabalar size iki sorum olucak 1. kek sıcakmı olucak pudingi dökerken 2. ovaleks katmasak olurmu cevaplarsanız sevinirim tarınızı yapmak istiyorum...

Serap dedi ki...

Serap dedi ki...
Bir yanlış anlaşılma oldu sanırım, Yıldız hn.'ın blogu "http://mandalincikmazi.blogspot.com" adresinde. Etkinliğe ben de katıldığım için bilgilerini verdim. Sevgiler.

Betül İnce dedi ki...

Mutlu ve sağlıklı bir yıl diliyorum Disal'ciğim.
Sevgilerimle.

Disalce dedi ki...

merhaba serpil hanım...
-kekin sıcak veya soğuk olması hiç önemli değil..ben kalıptan kolay çıksın diye biraz beklettim..ılınmıştı oda.....mesela pudingi pişirene kadar dursa yeter..

-ovaleks şart değil.....ben daha yumuşak bir dokusu olsun diye kullandım...şart değil yani....

-ama puding sıcakken damla çikolata atarsanız üzerine çikolatalar haifif eriyince görünümü güzel oluyor...
tat olarak kekli bir puding ..

denerseniz kolay gelsin afiyet olsun:)

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm süper harika asla hayır diyemeyeceğim bir tarif ellerine sağlık canım

mandalincikmazi dedi ki...

Disalcım
daha dün gibi değilmi blogcu da ilk acemi yayınlarımız :)) zaman nasılda su gibi akıp geçiyor kaç yıl oldu bloglamaya başlıyalı bunun hiç önemi yok önemli olan ilk günkü gibi heyecanımızı yitirmeyip devamını getirmemiz ve bundan haz almamız ve paylaşımlarımız tabi hepimize uzu uzun yıllar yazmalar dilerim hamileliğini Gazel in doğumu daha dün gibi :))
Tartın yine harika şekerim ellerine yüreğine sağlık afiyetler olsun çikolata tadında bir yıl dilerim.
Sevgiler kcamannnnnnn....
Etkinliğime davetlisin beklerim sensiz olmaz :))

eldivenlerim dedi ki...

muhteşem bir görüntü, ellerinize sağlık.....

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

:))))))))
zor zorr !! haklısın..
ama öyle çabuk geçerki zamanlar ..
sevgiler yolluyorum cimcimeye ve sana disalciğim..
hele bu güzel tartada öpüücükleri ihmal etmeden.

serpil dedi ki...

Tartınızı yaptım çok güzel oldu eşim pudingi çok seviyordu böyle yapınca çok hoşuna gitti.Ovaleks de buldum pastaneden onuda kattım tekrar teşekkürler

Disalce dedi ki...

serpil hanım deneyip beğenmenize çok sevindim:))afiyet olsun...ovaleksi pandispanya hamurlarındada kullanabilirsiniz..dolapta sıfır dereceli yerde ben uzun zamandır saklıyorum...iyi günler...)

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık Salihacım
Tartın ayrı bi havası oluyor sunumda kanaatimce

Gazel'ede maşallah,çocuk uyuyarak vakit kaybetmek istemiyor,daha çok şey öğrenmek için hemen uyanıyordur:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok harika görünüyor özellikle çocuklar buna bayılır ... ellerininze emeğinize sağlık

tuba dedi ki...

MERHABA, ÖLÇÜLERİ TAM TUTTURABİLMEK İÇİN BÜYÜK VE KÜÇÜK BOY ÇAY BARDAKLARININ VE SU BARDAĞINIZIN RESİMLERİNİ ÇEKİP SİTEYE KOYABİLMENİZ MÜMKÜN MÜDÜR ?

TEŞEKKÜR EDERİM.

Disalce dedi ki...

tubacım tabiki koyarım fotoğraflarını....en kısa sürede ekleyeceğim..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak