10 Şubat 2009 Salı

KURU MEYVELİ KLASİK KEK VE OVALEKS

merhaba arkadaşlar......hoşgeldim ben.....

nerelerdeydim.......eşim öğretmen olunca ,ailecek yarıyıl tatiline giriyoruz......tabiki bu tatilide ailelerimizin yanında geçirmek için Ankara'ya gidiyoruz.......biraz habersizce oldu ...merak eden arkadaşlarıma teşekkür ediyorum......

"hiçbir şeyden çekmedi dünyada ,nasırdan çektiği kadar"diyor Orhan Veli......
bende bu şiiri kendime uyarladım....
"hiçbir şeyden çekmedi dünyada,dişlerinden çektiği kadar" diyorum artık......

bu kızın dişindende bıktık , ne kıymetliymiş diyeceksiniz.....şaka bi yana benim gibi diş fobisi olanlara nelerle karşılaşacaklarına dair bir yazı olsun diye ekliyorum sadece......

çocukluğumdan beri korkarım işte......7-8 yaşlarındayım......süt dişlerimden biri fena halde oynuyor......sadece oynamak mı.....altından diş gelmiş ,o bile görünüyor.......ben çektirmeeeemm diye direniyorum.......evde odadan odaya koşarak kaçıyorum,arkamda bir ordu......annem ,babam ,babamın üç yeğeni........
hepside benim kıl gibi ince bir ipin tuttuğu dişimin peşinde........en sonunda beni şıkıştırdılar....kollarımla kafamı kapatarak yere gömüldüm...elletmem diye ağlıyorum.....tamam dediler ,ne yaparsan yap.....çekmiycez artık kalk........

kalktım ayağa,birde ne göreyim .......ben telaş yaparken dişim çoktaaan çıkmış.....nereye düştüyse artık bulamadımda zaten.......dedimya tek bir iplik tutuyordu......çok korkaktım çook...

işte insan neden korkarsa başınada hep onunla ilgili olaylar gelir......
şu anda kanal tedavisi yaptırıyorum......dördüncü seans için randevu aldım......geçici dolgularla zaman geçiriyorum.....artık doktoruma alıştım......korkmadan oturuyorum koltuğa.......

bu arada mimlenmişim.......sevgili arkadaşım diki35 ve golifa ya teşekkür ediyorum.....mim konusu en yakınındaki kitabın 161.sayfasının 5. ci cümlesi.......

benimde en yakınımdaki kitap bir blogcu olarak tabiki yemek kitabıydı......işte 161.sayfa ve 5.cümlesi.....

"toz şekerle köpük köpük oluncaya kadar çırpın"

şimdi birazda ovaleksten bahsedelim......

ovaleks...(hazır katkı maddesi) pandispanyanın veya kekin yumuşak, düzgün dokulu olmasını sağladığı gibi kullanma süresinin uzamasını da sağlar.

ovaleksle ilgili bi kaç bişey daha;
  • 1.ovaleksi bulmanın en kolay ve kesin yolu yakındaki bir pastaneye uğramak.
  • 2.pandispanyada kullanıldığında pandispanya katlarını ıslatmaya gerek kalmıyor.
  • 3.kakao ile kullanıldığında renk açık olduğu için her zamanki kullanılan kakao miktarını 2 katına çıkarmak gerekiyor.

eşimin görev yaptığı okuldaki öğretmen arkadaşından öğrendim bu bilgiyi......kendisine çok teşekkür ediyorum......

baharatçılarda bulabilirsiniz.......renksiz vazelin gibi bir madde......dolapta uzun süre saklayabiliyorsunuz.......ben 100 gr aldım denemek için 1,5 tl.(yani bir buçuk milyon..yeni paraya alışamadım nedense)

kekin tadı çok güzeldi.....gerçektende ovaleks, kekime süngersi bir doku verdi....bayatlatma süresini uzattığını duymuştum...ama bayatlamasına fırsat vermedik zaten......keki klasik olarak yaptım..niyetim tamamen ovaleksi denemekti....yakında pandispanyalardada kullanacağım.....o izlenimlerimide yazarım zaten......





malzemeler.....
  • 3 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 tatlı kaşığı ovaleks
  • yarım su bardağı kurutulmuş meyve
  • yarım su bardağı kadar damla çikolata
  • un...(hamur kalıba akabilecek kıvamda olmalı..)
yapılışı.......
  1. yumurta ve şeker üç,dört dakika çırpılır......
  2. süt ve sıvı yağ eklenir.....yine çırpılır.....
  3. ovaleks katılır.....
  4. biraz daha çırpılarak sırasıyla un,kab.tozu,vanilya kuru meyve ve damla çikolata ilave edilir.....
  5. karıştırılarak yağlanmış kalıba dökülür....
  6. önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında pişirilir.....kürdan testi yapmayı unutmayın.....
afiyet olsun......

84 yorum:

Adsız dedi ki...

hoşgeldinizzz.çok geçmişler olsun inş...

Adsız dedi ki...

selam uzun süredir yoksun...megerse tatildeymişsin:)))bu muhteşem kek tarifi ile seni buralarda görmek çok güzel..ellerine saglık canım...görüşmek üzere..

Adsız dedi ki...

Tekrar gecmis olsun canim, su dis sorunlarindan bir an önce kurtulmani diliyorum. Kek de sahane olmus, ellerine saglik. Sevgilerimi gönderiyorum.

gülüş dedi ki...

canım hoş geldin yorumların için teşekkürler bitanem herşey gönlünce olsun

NiNo dedi ki...

uyyy ellerine saglik canim ne nefis bir goruntu bu bole gozlere solennnnnnnn

leyya dedi ki...

ehuehuee.bende ovaleks kesin diş tedavisinde kullanılan bişeydir diyodum)))geçmiş olsun sana disalim..ben sonuncu oldum sen birinci ol napim gaari))eline sağlık güzelim.bu tarif seni kesin birinci lige)) taşımıştır))

Adsız dedi ki...

ovaleksi ilk selin çağlayanda görmüştüm.pandispanyalarına kullanıyordu. üzerinin pürüzsüz olmasını sağlıyor ve traşmalaya gerek kalmıyor.
ama ne yalan söylim böyle ucuz olduğnu tahmin etmemiştim:)
eminönüne gittiğimde alayım inşallah.
bu arada tatile gittiğini anlamıştım ama Ankaraya gittiğini bilseydim görüşmek isterdim.ANkarada sıkıntıdan patladım çünkü:)

Kek enfes görünüyor,bir yandan burnuma fırında pişen mısır unlu kekimin kokusu geliyor ve bu yazıyı okumak daha anlamlı oluyor:)
Ellerine sağlık canım.

Dişlerin için de geçmiş olsun:)

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

MERHABA GEÇMİŞ OLSUN
TATİLE GİTMİŞSİNİZ NE GÜZEL
OVALEKS EŞİMİN ARKADAŞI PASTACIYDI BENDE KULLANMIŞ BİR ZAMANLAR
ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

disalciğim ben tamamen gerisinde kalmışım olayların :)))
çok geçmiş olsun öncelikle.
* ovaleks hiç duymadığım vede kullanmadığım bir katkı.
fermoya gidince inceleyeceğim canım.
sevgiler.. keklere bayılıyorum.

pelince dedi ki...

Disal tatil güzel geçmiş ama şu diş ağrısı olmasa değil mi ...Geçmiş olsun..
Metroda görmüştüm bende ovaleksi(almak isteyenler oradan bulabilir)

Nefis bir kek olmuş,ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

öncelikle hoşgeldin diyorum. Ovaleksi hiç duymamıştım. MErak ettim şimdi.
Elelrine sağlık, kekte harika görünüyor.

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

merhaba,
bende aldım ovaleksten dün ilk defa denedim.katsan ın sayfasından okuduğum kadarıyla tüm malzemeyi birlikte karıştırın diyordu. bu madde hazırlık aşamasının kısalmasınıda sağlıyormuş. bende öyle yaptım kek sünger gibi oldu gerçekten ama birdahaki sefere herzamanki sırasıyla hazırlayacağım keki. Ovalekside arada koyacağım. bakalım nasıl olacak.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ayyy ben dişim sallandığında dilimle ittire ittire cılk culk gibi sesler çıkararak oynardım:)dilimin ucu oynamaktan yara olurdu:)
bi bakardım dişim düşmüş sonra da ağlardım uzun uzun:)))ay çok cins bi çocukluk geçirmişimmmm:)))

çok geçmişler olsun canımmmm

kekte nefis görünüyor,foto da çok güzel çıkmış:)
ellerine kollarına sağlık

çok çok çok öptüm

Unknown dedi ki...

HOŞGELDİN DİSALİM UZUN ZAMAN OLDU VE EPEY ÖZLETTİN KENDİNİ TEKRAR ARAMIZDA GÖRMEK SENİ BENİ ÇOK MUTLU ETTİ BU ARADA KEKİN YİNE HER TARİFİN GİBİ HARİKA GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM

anneminkizıyim dedi ki...

Canim gecmis olsun dis agrisi cok zor. Allah kimselere vermesin, seninkinide gecmis etsin, saglik versin.
Pastan da cok nefis görünüyor ellerine saglik, sevgiler...

Adsız dedi ki...

dişleri 3 kez ovaleksle fırçalıyoruz :)))

disalim tekrar geçmiş olsun kuzum.. hoşgeldin yuvana

öperim yanaklarından

made in funda dedi ki...

hoşgeldiiiiin özledik seniii.bu arada kek muhteşem bilgi harika.ovaleksi en kısa zamanda temin etmeye çalışacağım.sevgiler..

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

hoş geldin disalciğim ya bende nerelerde bu kız diyordum bayabaya merak etmiştim .neyse tekrar görüşmek güzel.
kek haika görünüyor ellerine saglık bende kuru meyve aldım ama daha yapmak kısmet olmadı.
ovaleksi merak ettim bir araştırayım bakalım bualarda var mı sevgilerimle:)

simayhobievi dedi ki...

kekin çok lezzetli görünüyor eline sağlık

zarpandit dedi ki...

meraktan catlamdan su ovaleksi almaya gideceğim :D

atesböcegi dedi ki...

Kek enfes olmus. Ellerine saglik. Bak sayende birseyler ögrendim. Türkiye´ye gittigimde hemen almaliyim ovaleksi. Belki burda yani Almanya´dada bulurum.
Sevgiler Ümmühan

Baharcicegi dedi ki...

Ip olayini iyi bilirm,kücükken agbim iple disimi cekmisti ben hala cek artik derken disimi agbimin elinde görünce hic agrimadiginin farkina vardim
kekin renkli mayahos nefis olmus eline saglik Ankara'lim

Adsız dedi ki...

Hoşgeldin canım.Nefis bir kekle geri dönmüşsün.Ben de geçtiğimiz günlerde bu tarifi ovalekssiz yaptım ve dediğin gibi çabucak bitti.İlk fırsatta ben de ovaleks alıp öyle deneyeceğim ben de.Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Disal'cim
geçmiş olsun canım.Diş deme en korkanalrdan biriyim.Ovaleks'i hiç duymadım ama mutlaka alıp deneyeceğim
kek çok güzel görünüyor.ellerine sağlık
Sevgiler

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Geçmiş olsun canım..Oveleksi hiç duymamıştım paylaşımın için teşkrler..kekinde muhteşem görünüyor ellerine sağlık canım..öpüyorum sevgiler

Unknown dedi ki...

Hoşgeldin canım öncelikle aynı durumdayız bizde oğlumun dişini bir türlü ikna edip çektiremiyoruz.diş şişiyor ve her defasında antibiyotik kullanmak zorun kalıyoruz.ama ne yaptıysak olmadı tamam çektiricem deyip dişçiye gidiyor orda ağzını bir kapatıyor bir daha açamıyoruz.dişçide zorla çekemiyeceğini travma geçirebileceğini söyledi.sonra ilerde sebepsiz bayılmalar yaşarmış.bu yüzden mecvursunuz ilaçlarla idare etmeye dedi.

off inan çok zor hiç birşey yemiyor dişi acıyor diye sinir oluyorum bende

Allah seninde yardımcın olsun.

ellerine sağlık kekin çok güzel görünüyor. canım
öpüyorum.

Moonish (moonsun) dedi ki...

Kek nefis gorunuyor, ellerinize saglik :)

Dis konusuna gelince, cok cok gecmis olsun, dis ve disci korkusu bambaska bir seydir... Cabucak gecmesi dilegiyle :)

bir demet feslegen dedi ki...

Canım selam..
Ben 20liklrimin birinden nihayet kurtuldum :) Hala şiş yanağımlayım ama.. Sırada 2.si var.. Nedir bu dişten çektiğimiz senle canım ya :)
Benim de bisürü komik anım var eskilerden
Bu arada bu kek bilgisi çok iyi oldu, sağol..
Geçmiş olsun sevgiler..

muko dedi ki...

çok geçmiş olsun disalcim,gerçekten de neyden en çok korkarsak o başımıza geliyor maalesef...

kekede harika görünüyor eline sağlık.
ovaleksi bende ilk kez duydum,bakalım daha neler öğrenicez.

sevgilerimle...

SOFRAM dedi ki...

Canım merhabalar, çok geçmiş olsun,derdini en iyi anlayanlardan biriyim, dişlerden yana çok sıkıntılar çektim, ama ihmal de etmemek gerek, zaten güvendiğin doktorunu bulduktan sonra sorun yok...
Canım kek te harika görünüyor, diğer yaptıklarında öyle, ellerine sağlık güzelim.
Canım ayrıca geçmiş olsun dileklerin için çok teşekkür ediyorum, allaha şükür zor günleri geride bıraktık, allah sizlere göstermesin canım...
Sevgilerimle öpüyorum canım...

Feyza Fidan dedi ki...

Disalim hoş geldin,inşallah iyice bir dinlenmişsindir ..
Ayıptır söylemesi kanal tedavisi deyince bile ürperdim :))) Çok geçmiş olsun güzel bacım..
Kekin enfes olmuş..Tam çaylık valla, ellerin dert görmesin..
Çok öpüyorum..

Melek* dedi ki...

bayılırınm bu lezzete ellerine sağlık arkadaşım öpüyorum

Adsız dedi ki...

Merhaba. Hoşgeldin arkadaşım. Dişçi fobisi olan biri olarak dişlerin için geçmiş olsun diyorum. Kek de çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

uzun zamandır yazı gönderemiyordum sana. ama en sonunda başardım. ellerine sağlık. keki o kadar güzel süslemişsinki bayıldım.

saniyesultan dedi ki...

hoşgeldin canım sitene uğrayınca anladım tatile gittin,ellerine sağlık çayın yanında süper olur...

TAZE NANE dedi ki...

Hoşgeldin.
Çok geçmiş olsun bu arada.
Kekte harika görünüyor.
Sevgiler.

made in funda dedi ki...

canım merhabalar minik bir sobem var tabii istersen ve kabul edersen canım.sıcacık sevgiler...

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık hayatım..

yukivehobileri dedi ki...

kek harika hiç duymamıştım keke böyle bi katkı maddesi katıdığını en kısa zamanda alıcam ve deniycem teşekkür ederim canım ellerine sağlık

Aybike Ceylan dedi ki...

Disal'cigim,

Oncelikle gecmis olsun, ben de
gecen hafta discideydi:(
Ellerine saglkik,harika bir kek olmus,nefis gorunuyor fotofraftan...

Sevgiler..

Aybike Ceylan dedi ki...

Disal'cigim,

Oncelikle gecmis olsun, ben de
gecen hafta discideydi:(
Ellerine saglkik,harika bir kek olmus,nefis gorunuyor fotofraftan...

Sevgiler..

Cocukla Cocuk dedi ki...

çok geçmiş olsun diş tedavisi zordur. Ovaleks hiç duymamıtım daha once ama kek oyle guzel gorunuyorki hazır kekler gibi olmuş...bulup denemem lazım bu ovaleksi:)

keskinli dedi ki...

canim tahmin etmistim tatilde oldugunu dedim bu yine memlekete
dogru yol almis dis problemini hic sorma bende cok cekiyorum bu ara gecmis olsun canim kekine gelincede
söyleyecek söz yok disalim

bak bana bir ugra kabul edersen sana bir ödülüm var sevinirim kabul edersen :)) sevgiler öptüm

Leyla Poyraz dedi ki...

Disalcim hoşgeldin..
kek nefis görünüyor..ellerine sağlık.Benimde bir diş zede olarak,çok çok geçmiş olsun olsun..
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Disal'cim,

kek muhtesem gorunuyor ellerine saglık.. Bu arada blogunun yemekgezegeni'ne eklenmesi icin gerekli bilgiler mail adresine gonderildi, banner'ı eklemeni bekliyorum, bir sorun varsa da bildirebilirsin.. sevgiler

yemekgezegeni@gmail.com

Adsız dedi ki...

Disal'cim, kek muhtesem gorunuyor ellerine saglik.. Bu arada blogunun yemekgezegeni'ne eklenmesi icin gerekli bilgiler mail adresine gonderildi, bannerı eklemeni bekliyorum, bir sorun varsa da geri dönüş yapabilirsin : yemekgezegeni@gmail.com
sevgiler

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Hoşgeldin arkadaşım özlemiştim seni...Diş anılarını ben büyük zevkle okuyorum herhalde bir çoğumuzun böyle bir anısı vardır...Bu arada kek nefis olmuş ellerine sağlık...Verdiğin bilgiyede teşekkürler ben bilmiyordum sayende öğrendim...
Sevgiler...

rümeysaninrüyasi dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis görünüyor sevgilerle kal

Melek* dedi ki...

cuman mübarek olsun canım

Adsız dedi ki...

ohh dinlenip gelmişsin sende:))
enerji depolayıp evimize döndük..
bu ovalex'i ben yemek kursunda ogrenmıstım ve hakıkatten yumusak bı doku verıyor..
kekın de harıka gozukuyor ellerıne saglık canım..
zaten ıstesen de bayatlamazdı.. hemen bıtmesı normal:))
afıyet olsun sıze..
opuyorum canım benım..
sevgiler..

Jasminskager dedi ki...

Canim hosgeldin oncelikle dis problemini atlatiyorsun oh oh ne guzel .Simdi sira bende disim agriyor ama ben ihmalkarligimdan hala gitmedim.Aslinda korkmuyorum ama neden gitmedigimi de bilmiyorum adina da ihmalkarlik diyorum iste.Neyse kekin harika olmus ellerine saglik.
Acaba ovaleks burada varmi merak ettim dogrusu.
Paylasimin iicn tesekkurler pastacilik adina yeni birsey daha ogrenmis oldum.
Bu arada cuman mubarek olsun hoscakal canim.

Adsız dedi ki...

CANIM SANA BİR ÖDÜLÜM VAR KABUL EDERMİSİN ÇOK AGIRDI GETİREMEDİM BLOGUMDA SENİ BEKLİYOR
SEVGİLER
SEVİL

Adsız dedi ki...

slm canım....
kekin harika görünüyor.öncelikle onu belilrteyim.bu arda ovaleksi bende kullandım daha önce...ama pek kullanmıyorum normalde.bu arada belki biliyorsundur ama ovaleks kattığın kek pişmeden fırının kapağını açarsan çökmüyor.bilgin olsun.bende bunu pastacı eniştemden öğrendi:)))
neyse canım.görüşürüz.byyy
yersofrasi.blogcu.com

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan dedi ki...

Dis doktorunu ben de yakin zamanda boyladim, boylamaya da devam edecegim.bebeklerden sonra benim dislerime buyuk bir tamirat gerekiyor. Koltukta dis hekimiyle mucadele halindeyim, doktor bana sordu, sen dedi daha yeni dogum yaptin, dogum yapabilmis bir insan bu kadar aciya dayanamaz mi. Itiraf ediyorum, dis yaptirmaktansa cocuk dogurmayi tercih ederim dedim. doktorun gozleri yerinden firladi :)
Kuru meyveli keke bayilirim da, simdi kim yapacak, gonderirsen yerim, gondermezsen ben guzel guzel demem guzel benim olmayinca :)

nagehan dedi ki...

Selam arkadaşım, inşallah tatilin iyi geçmiştir.Dişinede geçmiş olsun...

Kekde nefis görünüyor, ellerine sağlık

Sevgiler
Nagehan

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Öncelikle hoşgeldin.
Ben okulların tatile girmesi ile tatile Ankara'ya gittiğini tahmin ediyordum.
İnşallah tatilin güzel geçmiştir.
Kanal tedavisi için Allah yardımcın olsun.
Neyse ki çoğunu atlatmışsın,bir şey kalmamış.
Bu arada;
Kekin nefis görünüyor,ellerine sağlık.
Ovaleksi daha önce hiç duymadım,sende başlığı okuyunca pyreks gibi borcam gibi bir fırın kabı zannettim :)
Önce baharatçılara bir sorayım,bulamazsam Eminönü'nden alıp,denemeyi düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

merhabalar canim,
güzel tarifin ve bilgin icin cok tesekkür ederim. ellerine saglik canim
iyi geceler mutlu yarinlar dilerim
sevgilerle Dilek
www.diki35.blogcu.com

Adsız dedi ki...

bir ara bloğuma uğrar mısın canım. senin için bir ödülüm var
www.diki35.blogcu.com

Adsız dedi ki...

selam disal,bu güzel kekinden bir dilim bende istedim ama eşin bittiiii kii dedi:))) en kısa sürede kahveni içmeye gelicem.
konu ovaleksten giderken sen ve blok arkadaşların için ovaleksle ilgili bi kaç bişey daha;
1.ovaleksi bulmanın en kolay ve kesin yolu yakındaki bir pastaneye uğramak.
2.pandispanyada kullanıldığında pandispanya katlarını ıslatmaya gerek kalmıyor.
3.kakao ile kullanıldığında renk açık olduğu için her zamanki kullanılan kakao miktarını 2 katına çıkarmak gerekiyor.
diğer ayrıntılar zaten senin deneyimlerin sonucu gelicek:)))
sevgi ve saygılarımla...
hamiyet

hanife dedi ki...

merhaba dişlerinize Allah şifa versin insanın neresi ağrırsa canı orda derler kekte çok güzel görünüyor elinize sağlık

Adsız dedi ki...

Merhaba, adres degisikligini bildermek istedim. Artik bana bu adresten ulasabilirsiniz: http://lavantin.wordpress.com

Sevgiler...

TAZE NANE dedi ki...

Yaşamak özlemsiz, özlem sevgisiz, sevgi sizsiz olmaz!
Unutma ki sevmek daima beraber olmak degil, sizsizken bile sizinle olabilmektir...
Bu sevgililer gününde yanınızda değilim belki ama özlemim sevgim hep sizinle............

Adsız dedi ki...

Disal canım ellerine sağlık. Ne güzel bir kek olmuş. Ben kuru meyvalı kekleri çok seviyorum. İnşallah seninkinide deneyeceğim. Çooook öptüm canım.

Sevgiler
Canan

www.mutfakbocugu.com

Disalce dedi ki...

merhaba hamiyet hanım....

yorumuz beni çok sevindirdi...

en kısa sürede bende görüşmeyi çok isterim..inşallah müsait olduğunuz bi zaman bekliyorum sizi...

ovaleksle ilgili verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum...eminim arkadaşlar bu bilgilerden çok faydalanacaklar...

en kısa sürede görüşmek dileğimle...

muko dedi ki...

canım ödülünü almaya gelirmisin?

Adsız dedi ki...

disalcim kek harika görünüyor. ovaleksle ilgili yazdıklarını okuyunca tekrar cesaret geldi kullanmak için. geçen sene aldığım ovaleksi pandispanyada kullandım ve sonuç faciaydı. bu sefer olurmu dersin ;)

şahane bir gün senin olsun...

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Merhaba canım..

Görüntüler herşeyi anlatıyor..Ellerine sağlık..

Bu arada blogumda sana bir ödülüm var..Bir ara uğrar mısın?

SEVGİLER.

Tijen dedi ki...

Ah sorma, benim de bugünlerde bir dişçi koltuğuna oturmam lazım. Ne yapacağım bilemiyorum.

Zehra Gürgen dedi ki...

Disalce iyiki sayfama yorum bırakmışsın yoksa böylesi güzel bir blogu daha geç keşfedecektim.
Henüz bir iki tarifini inceleyebildim ama harikalar :) özellikle salçalı poğaça çok güzel görnüyor. Kekin için söyleyecek söz yok. Ellerine sağlık canım
sevgiler

Yeliz dedi ki...

nefis görünüyor ellerine sağlık. canım kek istedi görüntü bir harika. sevgiler

Aysultan... dedi ki...

geçmiş olsun sana arkaaşım,inşallah tatilin iyi geçmiştir.
Ovaleksi almak en kısa sürede denemek istyrum eline sağlık canım kek nefisss:)

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim ellerine saglik.Hic duymadigim bir sey:
Ayrica gecmis olsun.Umarim en kisa zamanda kurtulursun dis problemlerindden.
Sevgilerle.

Adsız dedi ki...

sevgili disal,
ovaleks'in bir özelliğide kek karışımının tüm malzemelerinin ayrı ayrı degil, hepsinin aynı anda çırpılma kolaylığını sağlamasıdır. Yumurtaları kırıp, üzerine tüm malzemeleri ekledikten sonra mikserin yüksek ayarında 5 dakika çırpılması yeterlidir. Bu bilgiyi televizyondan aldım ve ben de artık bu şekilde yapıyorum.
Sevgiler,
Ozge
akbuluto@yahoo.com

Adsız dedi ki...

Cok guzel gorunuyor. En kisa zamanda yapmaya calisacagim. Sizleride koseminderine beklerim. Benimde cok yeni olmasina ragmen guzel tarifelrim var.
Basarilar

Adsız dedi ki...

meraba ben bu keki turboda yapsam olurrmu kac derecede yapıcam

Disalce dedi ki...

merhaba isimsiz arkadaşım....kusura bakma ...
isim olmadığı için bu şekilde hitap etmek zorunda kaldım....

turbo olsun olmasın hiç farketmez...genellikle 180-200 derecede pişiriyorum ben....bende turbo fan özelliklerini devamlı kullanıyorum ve bu ayarlarda pişiriyorum....

teşekkürler...her zaman beklerim...

gizem dedi ki...

meraba adsız arkadaş benim ovaleksi aldım yarın deniycem bu keki işallah sonuç iyı olur en cok yapmak istediğim pastahanedekiler gibi pastalar pandispanya ve ekler
yapmak istiyorum tam olarak 180 mi 2oo derecedemi pişiricem cvp yazdığın için çok teşekkür ederim

Disalce dedi ki...

merhaba gizemcim...tekrar dönmene çok sevindim....aslında derece kavramı birazda kullandığım kalıpla ilgili....

normal tepsi olsaydı 200 derece derdim..ama benim gibi kek kalıbı kullanacaksan 180 derece iyi olur...

içinin iyi pişmesi için tabiki...kürdan batırma yöntemini unutma yinede....kafanı karıştırmak gibi olmasın ama ben keklerimi önce 180 derecede pişiriyorum,kürdan batırdığımda eğer hala içi çiğ üzeride pişmişse dereceyi 160 a düşürüp içi pişene kadar daha doğrusu kürdan temiz çıkana kadar o derecede tutuyorum....

soracağın bişey olursa mutlaka çekinmeden sor..lütfen....inşallah kekin istediğin gibi olur canım....

teşekkür ediyorum gizemcim...her zaman beklerim.:)

gizem dedi ki...

unu nekadar koycaz acil
yaz

gizem dedi ki...

disal nerdesin yapıyorum keki şu anda ama kafam göre un koydum önce kabardı ama şimdi iniyo sanırım sonuç husran:(

gizem dedi ki...

disal sonuc berbattanda öte resimle alakası olmayan bir kek çok büyuk hayal kırıklıgına ugradım iyıke misafire yapmadım keske senden hamuru yaparken konusabilseydim benim mail adresim
eklersen orda konussak daha iyi olur

Disalce dedi ki...

gizemcim meraba...

öncelikle çok üzüldüm kekine...valla iyikide misafire denk gelmemiş...

keşke sebebini bilebilsem...neden böyle oldu...çünkü ben hem kekte hemde muffinlerde denedim...böyle birşey olmadı bende..mutlaka bi açıklaması vardır....

mail adresini yazarsan yayınlamam...ordan görüşürüz...

benimde bugün misafirlerim vardı...bloğa hiiç giremedim..onun için yorumlarını okuyamadım kusura bakma...çok geç kaldım:(

neden olduki tüh yaa:(

Disalce dedi ki...

gizemcim yazıda bağlantı verdiğim hünerli bayanlarda da senin yaşadığın sorunları yaşayanları okudum...yani sebebi nedir onlarda bilmiyor:(

haa bu arada mailini yazdıysanda burda görünmüyor...

ümit (bayan) dedi ki...

merhabalar ben ovaleks hakkında sormak istiyorum sağlığa zararlı değilmi buuu ana maddesi nedir bu malzemenin bilginiz varsa bilgilendirirseniz sevinirim teşekkürler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak