17 Şubat 2009 Salı

YOĞURTLU TUTMAÇ


merhaba arkadaşlar.....

sabah haberlerde yurdun büyük bölümü karlı demişti....hemen dibimizdeki İstabul'da kar var ama Bandırma günlük güneşlik...zaten hiç yağmadı buraya.....özledik valla.....çiselese bile havadan yere düşmüyor mübarek......

aslında vereceğim tarif tamamen yaz günlerinde yenmesi gereken bir yemek.....
bir çok yerde bunun sıcak çorbasınıda yapıyorlarmış ama bizde soğuk ayran kıvamlı bir yiyecektir.....

tariften önce bazı değerli arkadaşlarım bana ödül vermişler.....hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.....


tekrar teşekkürler arkadaşlar......tabiki oyunun şartlarına göre ödül dağıtmam gerekiyor....ama bu tip oyunlar o kadar çabuk yayılıyor ki neredeyse herkes üçüncü tur ödülüne dönüyor....bu zincir kırılmalı...oyun bi yerde sona ermeli....bunun sonu yok......onun için bana gelen ödülü ben devr aldım kimselere vermem(şaka tabii)


tarife geçecek olursam ;
öncelikle erişte ev eriştesi olursa çok daha güzel olur.....
şöyle anne eli değmiş ,bol yumurta ile yoğrulmuş,fırınlanmış bir erişte.......tarif olarak ben bilmiyorum ama hepinizin evinde anne eriştesi vardır kesin...


malzemeler.....
  • 1 su bardağı yeşil mercimek(küçük su bardağı)
  • 1 su bardağı erişte(büyük su bardağı)
  • 2 su bardağı kadar yoğurt(yinede göz kararını kullanın)
  • soğuk su,tuz,
  • sıvı yağ,nane
yapılışı.......
  1. mercimek bir litre su ile haşlanır....az tuz eklenir.....
  2. pişmeye yakın eriştesi eklenir....
  3. eriştelerde pişince süzülür.....
  4. soğuk sudan geçirilir.....
  5. yoğurt koyu ayran kıvamında olacak şekilde biraz soğuk su ile karıştırılır.....
  6. tuz ilave edilir.....
  7. pişen mercimek ve erişte ilave edilerek üzerine sıvı yağda yakılmış nane dökülür....
  8. soğuk soğuk yenilir......
afiyet olsun......

72 yorum:

Adsız dedi ki...

:) ver ödülü çıkaaarrr :)))

canım disalim bu çorba benim ayıla bayıla yediğim çorbaların başında gelir.

ellerine sağlık olsun.

Öperim ynaklarından

Adsız dedi ki...

hehehe görülmedim mi kasabın arkasından el salladıydım :)

zerrin - misss

Adsız dedi ki...

selam canım..çok severim ayranlı çorbaları...bu tarif harika.. erişteler bitmeden bu tarifi denemeliyim..elerine saglık arkadaşm...sevgilerle..

Adsız dedi ki...

oyy oy soğuk yaz günlerinde içine serinlete serintele yiyceksin hakketen:)
ellerine sağlık canımin içi..

istanbulda kar filan yok yahu,sadece çatılar birazcık beyazladı o kadarcık:)

zarpandit dedi ki...

bu supermiş ya harikasın! ama açım disalim yaaaaaa :)

Adsız dedi ki...

ellerin dert görmesin tatlım harika gözüküyor bana da bir komsum yapmıştı utanmıştım soramamıştım aldım tarifini en yakın zamanda yapıcam canım ellerine saglık...

sibellebutikpasta dedi ki...

Salihacım öncelikle yorumun için teşekkür ederim canım...Bu çorbanın biraz daha değişik ve sıcağını yaparız biz, yakında yayınlarım bir de onu denersin:-)
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Oh,mis gibi.Ellerine sağlık canım.

Sevgiler...

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan dedi ki...

Ben begenmedigim zaman soylerim :) Ama tarifin cok guzel. Annem de boyle bir sey yapardi, hatirliyorum.
Amam yemegin ismi cok komik. Tutmac kelimesi aklima ciftliklerde calisan 'yanasma'lar geliyor. Neden bilmiyorum boyle cagrisim yapti :) Gunun mutlu gecsin

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM HİÇ TATMADIĞIM BİR LEZZET AMA EVDE ANNE ERİŞTESİNDEN VAR:) DENEMEK LAZIM

sevgi dedi ki...

Ellerine sağlık.Harika bir çorba olmuş.Bir ödülde benden.Almak istersen beklerim siteme.

elif dedi ki...

çok gzel olmuş. o dediğin anne eli değmiş erişteden bende var.. çorba çok iştah açıcı görünüyor.. denemem lazım..
sevgilerimle canım

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Sevgili Disal ödülün için tebrikler...yemeğin çok leziz görünüyor şeker.ellerine sağlık.sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Bende erişte kalmadı bitirdik.
ama kardeşimden biraz alıp deneyeceğim.

yaa ben kar filan istemiyorum artık yaz gelsiiiin bu sene kış beni çok üzdü ve yordu.

ellerine sağlık canım
öpüyorum.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Odul ıçın tebrıkler canım.Ellerıne saglık .Cok guzel gorunuyor.Sevgıler..

Betül İnce dedi ki...

Ben de sıcağına bayılıyorum, ellerine sağlık Disal'ciğim.
Ben o dönem 3 tane 20 likten kurtuldum bir de dolgu yeniledim. Şimdi bir dolgum daha var ve bir de kaplamam değişecek. Sanırım sen kanal tedavisi için geçici dolgu yapıldın. Hala ikimize de hem geçmiş olsun hem de kolay gelsin.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

disalim ellerine saglik
yemegin acaip istah acici gorunuyor
asagdaki keke de bayildim
size afiyet bal seker olsun

www.yenitadlar.blogcu.com

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzel görünüyor.
Ellerine sağlık.
Harika bir çorba olmuş.

Sevgiler......

Yaren dedi ki...

Öncelikle ödülün hayirli olsun canim,tebriklerrr.Corbanda nefis olmus afiyetler olsun .Ellerine saglik bebek;)

Adsız dedi ki...

Disalim canımcığım burası kocaeli ama kar burada da yok şekerim:))bende özledim bende:))
Bu çorbayı çooooook severim, hemde kendi ellerimden açılmış hamurla:) emme sıcak sıcak içmeği tercih ederim canım.öptüm.
sebilay.

Adsız dedi ki...

canım nasıl nefıs gorunuyor ellerıne saglık. sevgılerımle...

Aybike Ceylan dedi ki...

Disal'cigim,
Harika birsey bu, ellerine saglik.

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

ben bunu sıcak yapıyordum ama, havalar biraz ısınır ısınmaz birde böyle deneyeceğim.
Ellerine sağlık

Betül KAVAL dedi ki...

Hiç tatmadığım bir tat. Ama çok lezzetli gözüküyor canım ellerine sağlık.

sevgiler

Adsız dedi ki...

Ben bu çorbayı kışında yiyebilirim. Çok güzel olmuş, ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

selamlar
çok güzel çorba ben sıcağını yemiştim arkadaşımda bir ara bende yapıp yayınlıyayım soğukda iyi gider sıcak sıcak
canım ellerine sağlık
sevgiler

sofrakeyfi.blogcu.com

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis bir görüntü ellerine sağlık cnm

Aysultan... dedi ki...

Çorban nefis olmuş
afiyetler olsun...
harika bir görüntü :)
ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Yine süper görünüyor tarifiniz.Ne zaman gelsem ayrı bir güzellik beni karşılıyor.Emeğinize sağlık...

yesildomates dedi ki...

disalim sayfama gel hele...seni özledim...:))

Lezzet Gemisi dedi ki...

tarif süper görünüyor. lezzetnden de şüphem yok. ellerine sağlık Disalcim. Sevgiler...

keskinli dedi ki...

canim ellerine saglik soguk olanini hic yemedim ama enfes olmus
denemek lazim
sen ödüllerin hepsine layiksin topragam öptüm sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Canim ödülün hayirli olsun, cok güzel, arkadaslar bizleri mutlu ediyor bu güzel süprizlerle. Canim yogurtlu bulamca hic tadmadigim tadlardan, Cok nefis görünüyor, ben mercimegide, yogurdu da severim, hazir yufkada carsida bulunur sanirim, sevgiler...

meleginmarifetleri dedi ki...

Vallahi süper görünüyor ellerine sağlık.
Sevgiler.

edaca dedi ki...

ooo nefıs ellerınıze saglıkk :)

yesildomates dedi ki...

arkadaşım ilk sende yemiştim..vede çook beğenmiştim..
senden öğrendiğim güzel tariflerden birisidir..
hatırlatman iyi oldu..
şu diyetim bitsin hemencecik yapacağım..
kocaman öpüyooom canıımmm....

TuruncuTatlar dedi ki...

süper görünüyor canım ellerine sağlık sevgilerimle..

saniyesultan dedi ki...

bu çorbayı yaparım ama adının bu olduğunu bilmiyordum. Ben seninkine ilave olarak sarımsakda koyuyurdum.
ellerine sağlık canım. evet döndüm artık bir yere gitmek yok çok yoruldum yollarda...

Unknown dedi ki...

Merhaba canım ziyaretin ve güzel yo
rumun için teşekkürler her zaman beklerim.Tutmaçı çok severim elleri
ne sağlık harika olmuş sevgiler...
DERYA

Feyza Fidan dedi ki...

Disalim çok güzel bir çorba tarifi buuu..Ben hep hazır alıp yapıyorum ama senin tarifini mutlaka deneyeceğim..Ellerine sağlık tatlı bacım benim,
çok öpüyorum seni..

sihirlirloklava dedi ki...

bu çorbaya ben bayılırım...eline sağlık.çok hoş bir blogun varmış.ayrıca da burnumun dibinde oturuyor muşsun...sevgiler...

Moonish (moonsun) dedi ki...

Merhaba Disal :))

Yine muhtesemsin, yine cok nefis gorunuyor :)) Ellerine saglik, sevgiyle hazirlandigi her halinden belli :))

Mutfaknotlari dedi ki...

ay diselimmmm harika olmuş bu orba yawwww ellerine sağlık
okurken bi yandanda evde mercimek varmıydı diye düşünüyorum

Sevde dedi ki...

Ya ebn tutmaca bayılırım ama bir türlü cesaret ertmedim artık cesaret etsem iyi olurr....
SEvgiler

eldivenlerim dedi ki...

Mmmmmm, çorba harika gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım.....

Unknown dedi ki...

canım
ellerine sağlık
enfes bir lezzet
Sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

ikinci yorumu yaziyorum nereye gittiyse yorum cikmadi
Annecigimde yapardi ben kisin okuldan gelirdim sobanin üstünde yogurtlu corbayi pisiyor öyle lezzetli olurduki simdiki ocaklar sobanin üzerinde pisen yemegin tadini vermiyor teknolojik olduk ama tadi yok hicbirseyin
Ellerine saglik yozgatlim beni cocukluguma götürdün

made in funda dedi ki...

nefis olmuş canısı.hazır kayınvalidemin yaptığı erişte de varken hemen yapmalı.

Limonlu Kek dedi ki...

Nefis görünüyor Salihacığım, gerçi kış psikolojisinden midir nedir? Ben hala sıcak çorba olarak hayal ediyorum görüntüyü ve çok da hoşuma gitti hani. Sevgiler canım...

Adsız dedi ki...

ödülün için tebrik ederim. Çorban enfes görünüyor, eline sağlık canım.

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım nefis görünüyor.

Sevgiler...

Hayatımız okul dedi ki...

tarifiniz çok güzel başarılar.çorbalar sıcak çorbalar

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık canım çorba enfes görünüyor.. afiyet bal şeke r olsun

Adsız dedi ki...

Ohhhh, en sonunda yorum yazılabilecek bölüme geldim. Şekerim git git bitmiyor, tren gibi maşallah:))) Hatta bir ara yemek molası vereyim diye düşünmedim değil:))
Sonra aklıma geldi, yemek molası vereceğime şu çorbayı ekrandan çalsam da, bizim evde hiç yapılmayan (çünkü abim yemez, gıcık şey nolcak) ama benin en sevdiğim çorbaların başında olan muhteşem, şahaser, enfes tadı içsem...
Yani ancak bir çorbaya bu kadar methiye dizilirdi:)
Ellerine sağlık şekercim. Ben bi annemi kandırmaya çalışayım belki küçücük fıçıcık içi dolu turşucuk kadar yapar bana:)
Kocaman sevgiler

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

hımmmm,nefis bir lezzet.hem doyurucu,hem besleyici,hemde çok güzel bir tat.bende sıcak olarak yaparım ama yaz için çok ideal.harika görünüyor.ellerine sağlık canım.

atesböcegi dedi ki...

offff... bu görüntüler beni maf etti, galiba diyet falan dinlemiyecegim girecegim mutfaga. harika ya harika... ellerine saglik canim.
sevgiler

atesböcegi dedi ki...

offff... bu görüntüler beni maf etti, galiba diyet falan dinlemiyecegim girecegim mutfaga. harika ya harika... ellerine saglik canim.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Disal'cim güzelim ellerine sağlık. Bu çorba tek kelimeyle müthiş. Ben ayıla bayıla içiyorum. Offff olsada şöyle çatlayana kadar içsek. O kadar yani:)

Öptüm yanaklarından canım
Canan

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Saliş, sayfayı açar açmaz önce yoğurtlu sütlaç okudum başlığı :)))Galiba günüm yakın canım tatlı çekiyor :))) şaka bir yana eşim bayılır soğuk çorbaya, bir gün kesin yaparım ben bunu. Bir sefer buğdaylı bir tarif denemiştim ve canım çıkmıştı :(

NiNo dedi ki...

wowwwwwwwwwwww bacum bu ne guzel goruntuuuuuuuuuuu

Tijen dedi ki...

Bayılırım böyle lezzetlere, yaşasın!

Adsız dedi ki...

Hımmm

görüntüsü güzel ee içindeki malzemelerde sevdiğim şeyler eeee
o zaman yaparım ben bunu :))
Hemide ofisde soğan yok çünkü :)) ellerine sağlık canım nefis bir tarif :)) aslında ben sana blog ödülü vermeye gelmiştim ama sana zaten verilmiş o halde bende verilmeyen arkadaşları seçeyim :))
İzxmir'den kocaman sevgiler....

belgin kıral dedi ki...

canım yaa en sevdiğim çorbaların başında gelir kendisi ama ben nedense bugüne kadar yayınlamamışım!? harika görünüyor elelrine sağlık...çok sevgiler canım:)

NİLÜFER dedi ki...

Eline sağlık Disalcim gerçekten nefis görünüyor

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık Disalcim
Neden bilmem ama soğuk ve ayranlı çorbalara hep mesefemi korumuşumdur
:)
ödülünde hayırlı olsun
mutlu pazarlar

leyya dedi ki...

canım disal bu çorbanın yoğurtsuzunu pişiriyorum ben de bayılıyorum.hıı bide nohut katıyorum içine.varyaaa diş etim şişmiş agzımda koca bi misket var sanki ..sabah onu acısıyla kalktıgımda aklıma ilk sen geldin iyimi)))

SOFRAM dedi ki...

Canım görüntüler süper, ama sıcak olarak daha çok seviyorum, harika bir lezzet ellerine sağlık güzelim sevgilerimle iyi pazarlar...

Jasminskager dedi ki...

cANIM HARIKA OLMUS BEN BAYILIRIM BOYLE CORBALARA SOGUK SICAK HIC FARKETMEZ.ellerine saglik.IYI PAZARLAR...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmmmm nefis bir lezzet ellerine sağlık canım...kocaman sevgiler

fatosun mutfagından... dedi ki...

canım ellerine sağlık harika görünüyor..keyifli bir hafta geçirmen dileğiyle..sevgiler..öpüldünn:))mutlakaaa deniycemmm

Adsız dedi ki...

Bu sabah kar var istanbuldaa =)
Merhaba canım valla karı özlemeyen yok herhalde bu sabah arabaların üstü hafif kar olmuş onu görmek bile yetti bana.
Tutmaç bomba olmuş ellerine sağlık.

mutfakbereketi dedi ki...

Hayırlı cumalar

YARABBİ.... BİZE ACTIGIN HAYIR KAPILARINDA KOLAYLIKLA GECEBILMEYİ ,KAPATTIGIN SER KAPILARINI ZORLAMAMAYI BİZLERE İHSAN ET ...AMİNNN.... HAYIRLI CUMALAR...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak