20 Aralık 2010 Pazartesi

SUSAM MANTOLU MUFFİN....BLOĞUM KAÇ YAŞINDA?

bloğumu açalı bilmem kaç sene oldu...bu ayda açtım biliyorum ama tarih tamamen aklımdan gitmiş.....şimdi taaa blogcuya gidip bakmam lazım.....

ilk açtığım günlerin heyecanını hala yaşıyorum....sayfamı güncellemesem bile yorum varmı diye hergün bakıyorum......bu duyguyu hepinizin yaşadığınıda biliyorum....

ilk günden beri kaç kişi blog açtı ....kaç kişi tekrar kapattı...başka adreslerle tekrar açanlar oldu.....bloğunu güncellemeye güncellemeye bırakanlar oldu.....blogcuda başlayan nice serüvenler spotlara taşındı..yetmeyip com.lara dönüşenler oldu.......

şu anda bakıyorum blogmanşete tanıdığım çok az eski blogger var....hep yeni isimler görüyorum....

eski günleride çok özlüyorum aslında....

baktım az önce 4.yılmış....artık doldurdum mu yoksa yenimi girdim bilmem:)))
bu 3.yılımın yazısı...orda 2. ve 1. yaşıda var....

bloğumu çok seviyorum...arkadaşlarımıda....iyiki blog açmışım....bu dünyaya iyiki bende girmişim....:)

tarifime geçecek olursam çok sevdiğim canım dostum yeşildomatesimden aldığım tarifle yazımı devam ettiriyorum.....çünkü disal bloğunun doğuşu ikimizin isimlerinin birleşmesinden olmuştu...ama canım dostum tekrar blog açınca disal benim ismim olarak kaldı...bu tarifi ilk kez yeşildomatesimde yemiştim zaten..bende muffin versiyonu yaptım.....

işte tarif.....nefis bir tahin tadı için deneyebilirsiniz...ama çabuk bitirin çünkü çabuk bayatlıyor:))

malzemeler...
  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı tahin
  • 1 çay bardağı soğuk süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 su bardağı un
  • Mantosu İçin
  • 1 tatlı kaşığı margarin
  • 1 çay bardağı susam -1çorba kaşığı kırılmış ceviz
yapılışı....
  • Önce yumurta ve şekeri kabarana kadar yalaşık 5 dakika çırptım
  • sonra mikseri kaldırıp tahta kaşıkla sıvıyağı ve sütü ekledim
  • unu ve kabartma tozunu eleyerek ekledim ve tahta kaşıkla yumurtanın kabarıklığını söndürmeden aşağıdan yukarıya karıştırdım
  • en son tahini ekleyip biraz daha karıştırdım.
  • Kalıp için yağı fırça ile bütün kalıba sürdüm susamı kalıbın her tarafına eşit gelecek şekilde serptim
  • en son cevizleri tabana yayıp kek karışımını döktüm.(ben kekstra kalıbım var ona döktüm...24 adet oldu)
  • Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede pişrdim yaklaşık 40 dakika
  • üzerindeki çukurlara çikolata sosu döktüm...aslında tahin kreması ile dolduracaktım ama markette bulamadım....
afiyet olsun..

32 yorum:

Unknown dedi ki...

göbeklerine de sanırım çikolata sos yerleştirmişsin misss gibi olmuş ellerine sağlık Disalim
ben de tahinli kek ve kurabiyeleri çok severim denerim inşaallah
blog dünyasına adım atalı bende şuan kaç sene olduğunu bilemiyorum ama iyiki girmişim burası bana terapi gibi geliyor pisikoloğum bloğum:)))
ve tabi ki arkadaşlarım ve yorumları
bloğunun yeni yaşı hayırlı olsun bol ziyaretcin ve güzel paylaşımların olsun canım
sağlıcakla kal

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Disalcim yazdiklarina katiliyorum,bizler blogcudan buraya geldik benimde 4 sene oldu galiba ve çok memnunum ama birçok eski arkadaslarim yok artikin malesef dedigin gibi insan özlüyor...daha nice blogunda güzel yaslara...muffin nefis susamli çok sik bir görüntü vermis pek begendim ellerine saglik,iyi haftalar.

Cafe Pepela dedi ki...

Nice senelere inşaAllah,muhabbet ve umutla..!
Blog tutmak hakikaten keyifli -ifrat ve tefritten ayrılmadığımız,herşeyi kararında yaşadığımız sürece- En güzeli,halis gönül birliği.Rabbimiz c.c herşeyin hayırlısı nasip etsin.
Susam mantolu muffinlere ise bayıldım.Tahini,ceviziyle nefis bir tat olduğundan eminim:)
Ellerine sağlık Disal'ciğim.
Kalbi sevgi ve selamlarımla

hanife dedi ki...

bloğunuzun yeni yaşı kutlu nice paylaşımlara İnşaAllah,bende bloğumu 2 yıl oldu açalı bu kadar süre zarfında o kadar çok bloğ açıldı kapandıki şaşırdım.
İyiki bloğlar var ben kendi adıma okadar çok şey öğrendimki halada öğrenmeye devam ediyorum.
Sevgiler

Swotpisces dedi ki...

hımmmmmmmm, çok hoşlar, elinize sağlık. :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

İşyerine bir gün böyle susam kaplı bir kek yapıp getirmiştim..Ne tuhaf karşılamışlardı susamlı kekmi olur diye.Oysa babaannem hep kekleri susam ile süslerdi:)Ne günlere götürdü bu kek beni ellerine sağlık canım

saniyesultan dedi ki...

DEDİKLERİNİN HEPSİNE KATILIYORUM.KİMLER GELDİ KİMLER GEÇTİ......

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Kimler geldi kimler geçti diyesi geliyor insanın:)

Umarım biz daha uzun yıllar buralarda oluruz..


Ellerine sağlık tatlım..

Unknown dedi ki...

İYİ Kİ AÇMIŞSIN,NE GÜZEL LEZZETLER ÖĞRENİYORUZ SAYENDE.NİCE NİCE YILLARA

dogada.blogspot.ru dedi ki...

o kadar güzel görünüyorlarki bu kalıplardan bende yok ama en yakın zamanda alıp bu güzel muffin leri denemek istiyorum elleriniz sağlık canım
disalcim blogcuda benim 4 senem bitti
10 ekim 2006 da başlamıştım o günden beri sizi tanıyorum sizinde o kadar olmuştur herhalde sevgiler

yeşim dedi ki...

çok güzel olmuş nice mutlu pasta böreklereee

Ellerine sağlık
sevgilerr

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Öncelikle blogunun yeni yaşı kutlu olsun.
Daha nice senelere...
Benim blogum da Haziran'da 5 yaşına girecek.
Blogspot ilk günlerde ingilizce olduğu için mecburen kullanma paneli Türkçe olan blogcu'da yazmaya başladık.
Neyse ki sonunda blogspot'ta türkçe oldu ve bizde blogcu'nun bitmek bilmeyen sorunları yüzünden buraya geçtik.
Yaz tatilleri dışında yazmaya hiç ara vermedim.
Allah ömür verdiği sürece blogumu hep güncelleyeceğim.
Samimi olduğumuz, kaynaştığımız blogların yayınlarına son vermesi herkes gibi benide çok üzüyor ama burası çok aktif bir yer ve her an, her dakika yepyeni bloggerlerle tanışıyoruz.
Bu arada;
Muffinler nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Eminim tahinde susama çok güzel eşlik edecektir.

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

4. yılın kutlu olsuuuunn:))))muffin çok iştah açıcı.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Çok cici görünüyorlar bayıldım..
Blogunuzlada nice senelere..

Adsız dedi ki...

nice nice güzel senelere,paylaşımlara disalciğim..iyi ki varsın..ya ben şu tahinli kekle bir barışamadım nedendir ama sunum harika olmuş..ellerine sağlık..

Baharcicegi dedi ki...

Blogunun 4. yilini kutlar daha nice bol nefis tarifli yillara dilerim
ben blgumu actigim günü hic unutmamm cünki anneler gününde esim ve cocuklar acmisti bana,ilk actigimda hafdatada 3.4 tarif eklerdim simdi haftada ancak bir tarif aslinda eklenecek cok tarif var bende eski heyecan yok galiba ,birde eskisi gibi yorum yazlmiyor bir durgunl var eski blog arkadaslarda
iyiki bu blogu acmissin espiri ve nefis tariflerle dolu iyiki seni tanimsim cicim
ici cikolata disi citir citir susam enfes olmus eline saglik canimcim

ozlemhan dedi ki...

Aynı dönemlerde kurmuşuz bende ekim'de 4 yıl oldum iyikide kurmuşum çok samimi ve güzel dostlarım oldu.Susamlı muffinler muhteşem görünüyorlar ben büyük olarak yapıyorum.Ellerine sağlık canım.

hunerlieller dedi ki...

yazdıklarına tamamen katılıyorum arkadaşım.benimde sitemi açalı 3- 4yıl oldu.o zamanlar hergün yeni bir tarif ekleme heyecanı ve gelen yorumları okumanın keyfi bambaşka idi.blogmanşete bende bakıyorum birkaç tanıdıktan başka kimseler yok..ama yinede az da olsa birkaç sürekli yorum yazıştıgımız arkadaşların olması ne güzel...muffinler nefis görünüyor.ellerine saglık canım.sevgiyle kal..

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

woww! ne müthis görünüyorlar ! eminim lezzetide öyledir.. ellerinee emegine gönlüne saglik canim..sicacik sevgilerimle..

Safiye dedi ki...

Bayıldım bayıldım görüntülerine :) e madem çabuk bozuluyor bize gönderseydin ya yarısını :))) Ben de dışarı çıkarken bu spğukta susam manto giysem bu kadar şahane görünür müyüm? puhahaha kötü bi espriydi. öpüyooorum saliha...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ÇOK ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELİNE SAĞLIK CANIM,NİCE YILLARA HEP BİRLİKTE İNŞALLAH(BENİM İÇİN BİRAZ ZOR AMA)
BALIKESİRDEN SELAMLAR SEVGİLER

Adsız dedi ki...

bloğun yeni yaşı hayırlı olsun.bu arada susamlı manto harika görünüyor,ellerine sağlık...ben bundan istiyorum..)))
hamiyet

Yeşim dedi ki...

Yazdıklarına harfiyen katılıyorum.
Nice senelere inşALLAH .
Kekler muhteşem.
ellerine sağlık,sevgiler...

Disalce dedi ki...

merhaba hamiyet hanım..teşekkür ederim:)yaparım tabii ne demek....zevkle:)))

Disalce dedi ki...

merhaba hamiyet hanım..teşekkür ederim:)yaparım tabii ne demek....zevkle:)))

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Disalcim blogunun doğum günü kutlu olsun:). İyi ki hepimiz adım atmışız blog dünyasına, ne güzel dostluklar kurduk, ne çok şey öğrendik.
Kekler tam bir lezzet bombası olmuş bence:). Tahin ve susam beraber çok güzel oluyor hamur işlerinde. Ellerine sağlık canım:).
Sevgilerimle..
aslı

Gönülünce dedi ki...

Arkadaşım blogunun yeni yaşı kutlu olsun...Bol paylaşımlı uzunnn yılları kutlamayı dilerim...Biz eskiler daha sıkı tutnalıyız birbirimizi galiba:)))Mufinciklerde bol susamlı harika görünüyor ellerine sağlık canım...

Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

kutlarım siiz canı gönülden.:))
ne güzel oluyor ama bloglar iyiki bende katılmışım diyorum..
nian 2009 dan beri buralardayım:)
susam mantolu muffinler çok güzeller adeta bayram şekeri gibi ellerinize sağlık..
sevgiler..
mutlu akşamlar:))

canikom dedi ki...

harika olmuş.kekstra kalıbı nasıl birşey acaba.yeni yaşınız hayırlı olsunnnnnnnn

Güloanne mutfakta dedi ki...

Her yeni yıl başka bir güzel.. 2011 yeni yılının sizlere hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsını diliyorum. Yeni yılınız kutlu olsun.

Disalce dedi ki...

merhaba canikom:)..(ismin o kadar cana yakın ki :)))

kekstra kalıbı ortası biraz çukur muffin kalıpları....kek piştikten sonra ortada küçük bir boşluk oluyor...:)
sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

İnşAllah daha uzun uzun yıllar böyel güzel lezzetleri bizlerle paylaşırsınız ve de daha çok kişiye ulaşırsınız..
selamlar,ellerinize sağlık bu çok şık görünen ve de iştah açan kekleriçok beğendim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak