18 Aralık 2009 Cuma

OTLU ATOM KURABİYE..BLOĞUM 3 YAŞINI GEÇMİŞ BİLE:)




yazımı yazıp yayınlamıştım ama birden aklıma bloğumun doğum günü geldi.....tabi yine geç geldi.....üç yaşını bitirmişde dördünden gün bile almış:)daha dün gibi....hey gidi günler....

işte ilk doğum günü....

buda ikincisi.....

...................................................
işte benim günüm...cuma:))))


bu günü çok seviyorum.....iki gün tatil.......sabah 7 yok.....inşallah tabiki .....ne zaman hayal kursam veya plan yapsam alt üst olabiliyor......onun için inşallah diyelim..hayırlı olsun güzel olsun.....kötü tarafı çabuk geçiyor olması......eminim biraz sonra pazar olur......:(

bu günde yağmurla uyandık..hemde ne yağmur...şimşekler,gök gürlemeleri.........bayburt'ta oturduğum günleri hatırladım bugün......biz orda kar denizinde yürümeye çalışırken,antalya 'da insanlar kısa kollu ile gezerdi..hayret ederdik......şimdi egede güneş var doğuda yine kar....ama dört gözle kar yağmasını bekliyorum....lapa lapa hemde.....

dört mevsimi birden yaşayabildiğimiz için çok şanslıyız.....hiçbirinden vazgeçemiyorum...hepsi bizde var olduğu için Allah'a şükürler olsun....

tarife geçiyorum hemen.....

bu tarifi sevgili toprağım ikizlerin annesinden aldım....oda pembelimden almış...tarif için arkadaşlarıma teşekkür ediyorum......ben ıspanak yerine maydonoz falan kullandım......tuzlu bir kurabiye olsun istedim...sonuç güzeldi.....zaten bu tür kurabiyeler tadından çok görüntüsüyle akılda kalırlar......




malzemeler....
  • 150 gr. margarin
  • göz kararı tuz...1 çay kaşığı şeker
  • 1/2 bardak krema(bu yarım bardak demek galiba)
  • 1 kahve fincanı sıvı yağ(türk kahvesi sanırım)
  • 1 paket kab.tozu
  • küçük doğranmış maydonoz,az nane ve dere otu
  • pul biber
  • 4-4,5 su bardağı kadar un..gerekirse ilave edin...
üzeri için ve topları yapıştırmak için.....
  • 1 adet yumurta(beyazı toplara ,sarısı üzerine




yapılışı....
  1. margarin,sıvı yağ ve krema bir kapta karıştırılır....
  2. kab.tozu,tuz ve un katılarak yoğurmaya başlanır...içine doğranmış otlar ve pul biber eklenir....hamur yoğrulup biraz dinlenmeye bırakılır...
  3. hamurdan portakal büyüklüğünde bezeler alınır ve fazla ince olmayacak şekilde açılır...
  4. çay bardağı ile veya istenilen bir kalıpla yuvarlaklar çıkarılır...
  5. yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir....
  6. kenardan çıkan parçalardan fındık kadar yuvarlaklar yapılır ve yumurta beyazına bulayarak dairelerin üzerine üst üste yapıştırılır...
  7. yumurta sarısı sürülerek önceden ısıtılmış 150 derecelik fırında kızarana kadar pişirilir...

55 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olmuşlar canım ellerine sağlık
mutlu bir haftasonu dilerim herşey gönlüne göreolsun:):):)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Maydanoz, dereotu ve nane ne güzel lezzet katmışlardır kurabiyelere.. Ellerine sağlık Disal'cim.. Blogunun yeni yaşı kutlu olsun, nice senelere..

hunerlieller dedi ki...

çook güzel olmuş kurabiyeler.ellerine saglık canım.blogunun yaşıda kutlu olsun.nice uzunnn yıllar dilerim arkadaşım.görüşmek üzere.

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım nice mutlu yılara inşlh...

Sabah sabah yağmurlu hava içi karatır benim...

Ellerine sağlık canım çok güzel gözüküyor...

inci dedi ki...

bloğunun yaş günü kutlu olsun canım,sevgiler...inciakar

akasyakokusu dedi ki...

Yıldönümün kutlu ve mutlu olsun SALİHA'CIM..
Nice yıllara paylaşımlara diyelim...
Ellerine sağlık canım ben tadından çok görüntüyü sevdim..İkisine talibim..Sevgilerimle..

kalpkurabiye dedi ki...

nice nice nice yıllara ablacımm:)) bu atomları ben poğaça şeklinde yapıyorum:))) çok eğlenceli oluyor:) çok güzellerr..

sevgiler..

deniz kalpkurabiye

CAHİDE dedi ki...

Çok sevimli ve şık duruyorlar canım.Ellerine sağlık...daha nice uzun yıllar güzel şeyler paylaşman dileğiyle selametle kal...

Sevil Şahin dedi ki...

ay ay bu ne guzellik böyle çok şirirnler ellerine saglık canım...
bu arda nice nice uzun seneler diliyorum fıstıgım sana
sevgiler

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık Disalcim,
çok şirinler,lezzetli oldukları da kesin.
sevgiler..

MUTFAKISTAN dedi ki...

Blogunu cok seviyorum canim
kutlarim devamini dilerim
kurabiyeler harika olmus
ellerine saglik
Sevgiler

peynir hösmelimi dedi ki...

Görüntü harika canim.
Ellerine saglik.
Insallah hic pazar olmaz canim.
Sevgilerle:))

Pelin dedi ki...

Nice nice nice yıllara. Her zaman burada bizimle ol. Öpüyor sevgilerimi gönderiyorum.

Bu arada kurabiyeler çok değişik olmuş.

Adsız dedi ki...

Cok tatli olmus kurabiyeler...
Toplar üstünde cok güzel bir fikir:D

Ellerinize saglik...

Sevgiler...
Saglicakla kalin

Özlem dedi ki...

Çook leziz görünüyor canım ellerine sağlık, daha nice yıllara :)
sevgiler

Leyla Poyraz dedi ki...

Disalcim demek Bayburttada kaldın..bir Bayburtlu olarak çook
hoşuma gitti..evet kışın inanılmaz soğuk geçer oralar,ama yazında muhteşemdir havası..otlu kurabiyen harika görünüyor..ellerine sağlık..Sevgiler..

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Değişik bir kurabiye ile tanışdırmışsınız bizleri ellerine sağlık çok hoş görünüyorlar.

Hansa dedi ki...

eline sağlık arkadaşım.
evet bende seviyorum cuma akşamlarını sabah 7 muhabbeti yok diye :)
hoş bizimki 7:30 ama psikolojik olarak ben uyanıyorum 7 de zatiii...
tuzlu kurabiyede nefis olmuş.
sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Canim, ne güzel kurabiye bunlar böyle, harika... Ellerine saglik, öpüyorum.

Adsız dedi ki...

Blogunun dogum gününü kuluyorum, (önceki yorumumda yazmayi unuttum pardon).
Daha nice yillar güzel paylasimlar diliyorum.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Blogunun yeni yaşı kutlu olsun.
İyi ki varsın, daha nice nice yıllara...
Atomlar çok şirin ve nefis görünüyor, ellerine sağlık.
İnsan çayın yanında her zaman tatlı kurabiye aramıyor, arada bir böyle tuzlularda lazım.
Dün İstanbul'da da müthiş bir yağmur vardı.
Bir ara gökgürültüsü-şimşek derken fındık büyüklüğünde çatır çatır dolu bile yağdı.
Rabbim gidecek evi olmayanlara, ısınacak yakacağı olmayanlara yardım etsin.

Günlük Mutfak dedi ki...

Cnm Blogunun yeni yaşı kutlu olsun bitanem..Bende yakında 2 yaşımı dolduruyorum :) 3'e giriyorum..Ne güzelki bu bloglar sayesinden yeni arkadaşlarımız oldu.

muko dedi ki...

kurabiyeler harika görünüyorlar eline sağlık canım.
blogunun 4.yılı kutlu olsun daha nice uzun yıllarda birlikte olmak dileği ile.
mektup gibi oldu yahu neyse ya silmicem,sevgiler.....

angel dedi ki...

canimm daha nice mutlu bloglu yillara :)))ve ben kendi blogumu actigimda ilk arkadaslarimdan biriydin yerin ayri bende optumm

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Canım önceliklikle blogunun yeni yaşı kutlu olsun...Uzunnnn yıllar paylaşıma devam...

Ayyy tarifine bayıldım sen arkadaşlarımızdan görmüş yapmışsın galiba bende senden görüpte yaptım diyeceğim...Sonrada verdiğim kiloları geri alacağım ama offff...Ellerine sağlık canım harikaa olmuş...
Sevgiler...

yesildomates dedi ki...

canım kankim daha dün gibiydi..nasıl geçti habersz.
o güzelim yıllarımız.:))

nice nice seneler..
sensiz zaten buralar hiçççç çekilmez..

tekrardan birkaçgün arayamadığım için çoook özür dilerm..
afettin dimi..:)
atomlarında mis gibi olmuş..
sevgiler. kardeşim....

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

DİSALCİĞİM PAYLAŞACAĞIMIZ NİCE GÜZELLİKLERE İNŞALLAH
ÇOK SEVGİLER KUTLUYORUM CANIM.

Baharcicegi dedi ki...

blogun bebeklikten cocukluga geciyor baksana 4 e merdiven dayamis,daha nice nefis tariflerle daha nice uzun yillara
burda kar yagdi cok soguk sana göndereyim birazcik madem kar bekliyorsun kizzz yoksa canin karmi yemek istedi hamilesin ya obakimdan dedimdi
Atom kurbislerin cok sirin olmus görüntüsü harika lezzetini sen onayladigina göre diyecek tek sey elcegzine saglik canisi

keskinli dedi ki...

topragam tuzlusuda harika olmus görüntü belli ediyor kendini ellerine saglik

burda suan -20 derece soguk buz ve lapa lapa yagan kar var evden cikamiyoruz mecburi olmayinca sana yollayim burdan bir dolu kar :))
hadi öptüm sevgiler

unutmadan blogunun yeni yasida kutlu olsun daha nice sneler hep birlikte oluruz insallah

PINAR dedi ki...

kurabiye harika görünüyor,ellerine sağlık.Bu arada nice yıllara,nice güzel paylaşımlara...

TuruncuTatlar dedi ki...

eline sağlık canım çok farklı olmuş yeni yaşınız da hayırlı olsun nice nice yıllara sevgiler..

yildiz dedi ki...

Hayirli yaslar olsun Disal´cigim.
Nice yillarda buralarda oluruz
insallah.
Burda kar yagiyor ve de hava cok soguk.Okullarimizda noel tatiline girdi.2 hafta uzun uzun uyuyacagim
da,kalkinca kosturmacaya yine devam.
Bu arada saglikli beslenmeye devam ediyorsun,elcegizlerine saglik.
Güzel bir haftaya baslaman dilegiyle,sevgiler.

Unknown dedi ki...

OTLU ATOM KURABİYE ENFES GÖRÜNÜYOR. VE DAHA UZUN UZUN NİCE SENELERE İNŞALLAH HEP BİRLİKTE...
SEVGİLER...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

nice senelere canımmm,tebrik ederim:)
kurabiyeler nefis olmuş,
ellerine kollarına sağlık
çok öpüyorum çoook:)

iremlemekanlar dedi ki...

Disal hanım öncelikle blogernıza uzun ömürler, bol tarifler dilerim heryıl gibi bereketli olsun sofranız...

Kurabiyeler inanılmaz değişik geldi gözüme isimide tam olmuş (atom).

Ellerinize sağlık şimdiden yeni yılınızıda kutluyorum önce sağlık sonra bol para gelsin... sevgilerimle...

yaban mersini dedi ki...

atom kurabiye şeklinden dolayı mı deniyor..çok orjinal.slmlar

Disalce dedi ki...

süheylacım valla hiç düşünmedim..ilk yapan arkadaş herhalde şeklinden dolayı böyle bir isim bulmuştur:))))..öptüm canım...

Hatice dedi ki...

canım nice güzel paylaşımlara:)
kurabiyelerin şekli de çok ilginç, çok da lezzetli görünüyor, ellerine sağlık...
sevgilerle...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Bloğunun yeni yaşı kutlu olsun canım daha nice seneler..Kurabiye çok hoş olmuş ellerine sağlık..kocaman sevgiler..

Adsız dedi ki...

Ne güzel olmuslar.... Ellerinize saglik senin ve deneyen diger arkadaslarin.

Sevgiler...

saniyesultan dedi ki...

CANIM İYİKİ BLOĞUNU AÇMIŞSIN....
KURABİYELERDE ÇOK ŞIK OLMUŞ,ELLERİNE SAĞLIK...

renklitatlar dedi ki...

masallah arkadasim blogunun yasi kutlu olsun blogunun ismi neden disal kendi isminmi merak ettim otlu atom kurabiyen cok nefis eline saglik sevgiler...

Disalce dedi ki...

sevgili renklitatlar...canım sitene giremedim..saldırgan site diye yazı çıkıyor...onun için cevabmı buraya yazıyorum...gerçek ismim değil..disal iki ismin birleşiminden oluştu..ama o kadar bütünleştimki bu isimle tek başına bir isimmiş gibi bir manası varmış gibi geliyor artık...

teşekkürler..herzaman beklerim:)

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Blog yaşın kutlu olsun Salihacığım... Birlikte nice güzel paylaşımlara inşallah...

Bu tuzlular da pek şirin olmuş... Elceğizlerine sağlık... Sıcacık kocaman sevgiler...

Adsız dedi ki...

Atomlar gercekten atom gibiler yanina miss gibi demlenmis cay ohh degme keyfime:)))
Blogunun daha nice seneler sürmesi dilegiyle...

Selamlarimla,Serap.

zerrin-misss dedi ki...

disalim, nerelerdesin yahu. neden yoksun msn de??

bu kurabiyelerin dün gece benim rüyama girdi. malzeme listesini almaya geldim :))

öperim yanaklarından

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

canım ne şirin olmuş bunlar..bayıldım..
dilerim daha uzun yıllar bizimle olursun..nice seneler tatlım..

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

canım ne şirin olmuş bunlar..bayıldım..
dilerim daha uzun yıllar bizimle olursun..nice seneler tatlım..

mutfaktakizaman dedi ki...

nice senelere canim...

ellerine sagliik canim benimde cok hosuma giden bir tarifti...

sevimlimutfak dedi ki...

Kurabiyeler muhteşem görünüyor. Ellerinize sağlık. Sevgiler...

neseersoy dedi ki...

Harika bir görüntü , ellerine sağlık , bunu mutlaka denemeliyim.
Sevgilerimle.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bunları ilk gördüğümden beri aklımdaaa.
Çok sevimliler ya,bayıldım şekillerine.

Ellerine sağlık canım..

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bunlar hem iddaalı hemde bir tane ile çok doyurucu görünüyor,ellerine sağlık.

Küçük Sofra dedi ki...

Ellerine sağlık, yanına çay demle ye ;)

Blogumda ödülün var ;)

seda dedi ki...

Gerçektende eşşsiz tarfiler ama yiyemiyorum malesef diyetteyim ve açım :((

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak