29 Aralık 2009 Salı

POLONYA KEKİ - RENDE KEK




bloğumun başına fazla geçemesemde arayı soğutmamak için bişeyler eklemeye çalışıyorum...

öncelikle tarifimi p.d.ç.s.e..50 yürüten arkadaşım nursene gönderiyorum....kensine kolaylıklar diliyorum...

normalde yaz tatillerinde iki ayı geçkin bloğumla ilgilenemezsem(ki tatilde ailemin yanındayım),elim hemen soğuyor yeni tarif eklemek çok zor oluyor....

şimdide o moddayım.....eklemezsem canım hiç istemeyecek...onun için ufak tefekte olsa bişeyler karalamak istedim.....

az biraz kendimden haber vereyim.....amacım sizleri sıkmak değil...sadece inşallah ilerde bu sayfaları açıp okuduğumda neler yaşadığımı bilmek.....bi nevi günlük olsun işte....okumak zorunda değilsiniz :))))

şu anda hamileliğimin 24. haftasındayım......aşermelerim neredeyse kalmadı.....kesin olmamakla birlikte hala kız görünmekte kendileri......yaklaşık üç dört haftadır hareketleri şiddetle hissedilir şekilde.....birde çok fazla dönmeleri var buda içimi daraltıyor:)))nefesim daralıyor...tatlı şeyler bunlar...biliyorum hayırlısı ile doğunca bunlardan kurtulcam:))

işte böyle bu arada boş durmayıp bloglardan denemeler yapıyorum bu aralar.......rende kekide denemek istedim....

tarifi sevgili arkadaşım turuncu tatlardan aldım.....şahsen benim bu hamileliğimde tatlıyla aram pek yok..yiyenler beğendi...ama bana biraz hamurumsu geldi....kekten çok tart hamuru gibi...zaten malzemelerde onu andırıyor......yalnız bi gün bekleyince daha lezzetli oluyor....biraz aşamalı bi kek....turuncu tatların sayfasında yapıp beğenenler daha fazla..bence deneyin....benim damak tadım bu aralar biraz değişik:)))



arkadaşım turuncu tatlar çok güzel ayrıntılı bi şekilde fotoğrafları eklemiş...ordan bakabilirsiniz..

MALZEMELER:

HAMURU İÇİN:

  • 5 Yumurta
  • 1/4 Cup pudra şekeri(Tepeleme bir kahve fincanı)
  • 1 Paket vanilya
  • 1 Paket kabartma tozu
  • 1 Margarin(yumuşak)
  • 3 Su bardağı un(Daha fazlada olabilir)
  • 1 Yemek kaşığı kakao

KREMASI İÇİN:

  • 1 Su bardağı şeker
  • 2 Yemek kaşığı buğday nişastası

ARASI İÇİN:

  • 1 Çay tabağı marmelet ya da tanesiz reçel

YAPILIŞI:

  • Önce hamurunu hazırlıyoruz. Bunun için önce yumurta sarılarını ve beyazlarını ayırıyoruz.Sarılarla pudra şekerini çırpıyoruz.
  • Sonra margarini, unu, kabartma tozunu ve bir paket vanilyayı ekleyip yoğuruyoruz. Birazcık sert bir hamur olacak.
  • Yaptığımız bu hamuru yarı yarıya önce ikiye bölelim. Sonra böldüğümüz bir yarım hamuruda ikiye bölelim.
  • Yarım olan hamurumuzu yuvarlak bir kalıbın tabanına (kelepçeli olursa çok rahat olur) yayalım.(Kalıbınızın büyüklüğüne göre hamurunuz az ya da çok olabilir onu göz kararı kendiniz ayarlayın) Diğer ikiye böldüğümüz yarım hamurumuzun birine kakaoyu ekleyip yoğuralım.
  • Yani hamurumuzun biri sade biri kakaolu olacak. Sonra bunları buzluğa 15-20 dakikalığına koyalım.
  • Diğer taraftan pastamızın kremasını hazırlayalım. Bunun için ayırdığımız yumurta beyazlarımızı önce bir çimdik tuzla çırpalım.
  • Sonra üzerine bir su bardağı şekeri yavaş yavaş ekleyelim. Ardında da nişasta ve vanilyayı da azar azar ekleyip köpük olana dek beş dakika çırpalım.
  • Marmelat ya da reçelimizi kalıba yaydığımız hamurumuzun üzerine gezdirelim.
  • Onun üstüne buzluktan çıkardığımız kakaolu hamurumuzu rendeleyelim.
  • Onun üstüne kremamızı yayalım ve sade hamurumuzu rendeleyelim. 150 derecede ısıtılmış fırında 40 - 60 dakika kadar pişirelim.
  • Pişerken çok kabarıyor fırından çıkınca sönüp formunu alıyor. Herkese afiyet olsun.

51 yorum:

leyya dedi ki...

annuuuuuuum bi defa şu koccaman görsellerin sırrını örenmek istiyorum benim fotolarım hep yarım mangalar oluyo sayfada:)bu biiiir ikincisi 3 yaşın hayırlı geçmiş, 4 yaşın bol tarifli olsun:)bu ikiiiiiiii.nasıl açım anlatamam o kekkk şu kurabiye nasıl görünüyo gözüme bilseeen:))öpüyorum canımın içi.

nurşen dedi ki...

Selamlar canım,ellerine sağlık.Bu nefis tarif için teşekkürler.Tarifin yayında.
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Canımm ellerine sağlık kek harika bebişi sağlıkla kucağına al inşalla
öpüyorum...

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık canım kek nefis görünüyor.
Kendi adıma senden haber almak mutlu ediyor bilesin:)))
Umarım hayırlısıyla bebişine kavuşursun,sonrası çok daha keyifli.Minik hamınla pek bir güzel anlaşıyoruz,darısı senin başına diyelim...


sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım ellerine sağlık nefis görünüyor:))) hayırlısı ile alırsın bebğini kucağına miss kokusunu çekersin inşallah içine...

Baharcicegi dedi ki...

canim sen yazmaya devam et ben zevkle okuyorum senin günlügünü
kek degisik olmus,kek sever biri olarak denemem lazim
simdiden yeni yilini kutlar saglik huzur bol para mutluluk getirsin,tabi yeni senede yigenimizde gelecek o en büyük mutluluk zaten senin icin

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bu tartımsı keki ben de görüp çok sevmiştim.
çok icci görünüyor canım,ellerine sağlık.

Arayı soğumta tabi:)

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzel bir kek tarifi görüyorum ben.
Yaşamınca güzel yıllar, mutlu yarınlar, dostça dostluklar hep senin olsun. MUTLU YILLAR.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

İnşallah hayırlısıyla bebeğin dünyaya gelir. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

arkadaşım hamileliğinin hayırlısıyla tamamına erişmesini diliyorum.inşallah en kısa sürede sıkıntılarından kurtulursun

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

canım ben görüntü olarak çok beğendim..dediğin gibi hamilelikte damak tadı değişebiliyor..kendine dikkat et..özletme kendini..yazdıklarını da zevkle okuyorum..sıkılan kim ki:)sevgiler..

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Disal'cigim,

Harika olmus, cok begendim, cayla da mis gibi olmustur :)

Saglikli, mutlu, huzurlu guzel bir sene diliyorum.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Zahmetlidir ama güzel bir lezzet kesin!
:)
ellerine sağlık.

tub@ dedi ki...

ellerine sağlık canım, hayırlısıyla bebeğine kavuş inş.sevgiler

Adsız dedi ki...

Cok özletiyorsun kendini tarilerin cok güzel..masallah...harikasin..

Ellerine saglik...
Sevgiler..

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Değişik bir tarif hem kek hem pasta çok işlevli..Ellerıne sağlık...görünüm iştah acıcı..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
yeni yıl sağlık, mutluluk,neşe getirsin.Tüm dileklerinin olması dileğiyle,
sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

Canim yeni mutlu ve saglikli yeni yil diliyorum sana ve ailene...

Sevgiler...

saniyesultan dedi ki...

YENİ YIL SANA HEP GÜZELLİKLER GETİRSİN...

Unknown dedi ki...

canım ellerine sağlık
bebiş büyüdükçe açermeler hemen hemen yok olur hayırlısıyla doğduğu günleride duyarız senden inş
3yılı doldurmuşsun ne güzelll
4-8-10yıllarındadad böyle güzelliklerine yorum bırkıyor oluruz inş
ellerine sağlık canım
benim kızda 6ayına kadar belli etmemişti doktor kemik tipinden kız olduğunu anlamıştı bende hiç tatlıyla aram olmamıştı kızlar hem böle oluyo heralde:)))

iremlemekanlar dedi ki...

Disal hanımcım ne hoş ne hafif duran tatlı olmuş böyle ellerinize sağlık ismide çok güzel :) Otlu Atom gibi.. Önemli olan da zaten yaptıklarımıza isim bulmak ... Yavaş yavaş 2010 girmek üzereyiz sizin ve ailenizin yeni yılını kutlar sağlık mutluluk bol kazançlar getirmesini dilerim yeni yılın sevgilerle...

tugbatugba dedi ki...

amamn sen iyi olda....
ayrıca kek gerçekten tart kıvamında... rende trt diyelim eniyisi biz buna :)) iyi bak kendineeee

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

biraz değişik ve emekli bir kek olmuş denemeye değer ellerine sağlık hayır huzur ve sağlık dolu bir sene olur inşaallah

hdidem95 dedi ki...

Bembeyaz yağan kar, ne yaşanmışsa yaşansın örter geçmişin hatalarını... Yeni bir gelecek sunar bize ve yeni bir başlangıç... Yeni yılın tüm insanlığa ve ülkemize barış, mutluluk getirmesi dileğiyle yeni yılınızı kutlarım. Her şey gönlünüzce olsun!

nurşen dedi ki...

2009 yılı acılarımızla, sevinçlerimizle geride kalacak. 2010 daha fazla umut, daha fazla sevinç, daha fazla mutluluk getirsin. Yaşamında güzel günler, mutlu yarınlar, gerçek dostluklar hep seninle olsun. Yeni yılın sana ve tüm sevdiklerine sağlık, mutluluk, neşe, başarı, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dilerim. Mutlu Yıllar

made in funda dedi ki...

harika görünüyor canım.ellerine sağlık..sevgiler..

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık değişik güzel bir tarif olmuş. Sevgilerimi bıraktım

Pembe Tatlar dedi ki...

Yeni yılın size ve tüm sevdiklerine sağlık, mutluluk, neşe, başarı, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dilerim.

Mutlu Yıllar :))

Leyla Poyraz dedi ki...

canım inşallah sağlıklı bir şekilde..bebişine kavuşursun..keke gelince muhteşem kesinlikle deneyeceğim..ellerine sağlık..kendine iyi bak emi..Sevgilerimi gönderiyorum..

CAHİDE dedi ki...

Canım hamileliğinde sana kolaylıklar diliyorum.anne olmak kolay değil...
Kekte değişik ama biraz zorlu görünüyor ellrine sağlık.Allah'a emanet ol...

birsence dedi ki...

Evinizden pasta,börek,çöreğin eksik olmadığı,kalbinizin tatlı anılarla dolacağı,sağlığınızın tam kıvamında olduğu,cebinizin tıkır tıkır para kaynadığı,neşenizin kulak memesi yumuşaklığında olduğu ,birseninmutfagi.com 'u ziyaret etmediğiniz bir gününüzün bile geçmediği bir yıl diliyorum....

Afiyetle kalın Birsence'de kalın...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Umutlar sarsın dört bir yanınızı mutluluklar serpilsin etrafınıza yeni gelen yıl size ve sevdiklerinize sağlığı , huzur u sunsun her daim.
MUTLU YILLAR
Sevgilerle … SeViL :…

Adsız dedi ki...

nice saglikli ve mutlu yillar dilerim...

sevgiler...

www.yenitadlar.blogcu.com

Betül KAVAL dedi ki...

Canım Yeni Yılın bir önceki yıldan daha bereketli sağlıklı ve huzurlu geçmesi dileği ile

Sevgiler Öpüyorum.

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

Yeni yılda, her şeyin gönlünüzce olmasını diler, tüm beklentilerinizin gerçekleşmesini temenni ederim. Mutlu yıllar…

Grubuma katılımlarınızı bekliyorum
http://www.facebook.com/inbox/?tid=1209515398013#/group.php?gid=239887696688

anneminkizıyim dedi ki...

Pasta harika olmus, ellerine saglik canim.
» Mutluluk yağmurları altında şemsiyesiz kalman dileğiyle...Nice mutlu yıllara.

Melek* dedi ki...

aa canım yaa hangi ara hamile kaldın::)) bu da sorumu? desene... bayadır okumamışım yoktum aranızda neyse geçte olsa tebrik ediyorum Rabbim hayırlı güzel evlat nasip etsin. bence şu anın kıymetini bil. kaç kere çocuk doğurup hamile kalıcaksınki... Rabbim olmayanlarada versin....

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canımın içi,
Yeni yılın sana, ailene ve tüm sevdiklerine sağlık ve huzur getirmesini diliyorum.
Rabbim bebeğini sağlıkla kucağına almanı nasip etsin.
Günlük tutmak çok iyi bir şey, sanalda olsa, defterde olsa kesinlikle hatıra olarak kalacak bu yazılar.
Ben genç kızlığımdan beri günlük yazdığım için, oğlum ve kızıma olan hamileliğimi, onları büyütürken olanları yazdığım sayfaları şimdi gülerek okuyorum.
Artık oğlum 23 yaşında, kızım 18 yaşında : )
Çok şükür ben hamileliklerimde hiç aşermedim.
Bu arada;
Kek nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Hamurumsu olmasına değindiğine göre anlaşılan sen daha kıtır tarifleri seviyorsun.

ozlemhan dedi ki...

Biraz gecikmeli olarak yeni yılını kutluyorum Sağlıklı mutlu daha nizce güzel yıllar diliyorum.

balböcükleri dedi ki...

çok değişik ellerinize sağlık blogun izleyici listesini göremedim

bereketli mutfak-asiye dedi ki...

kek çok güzel görünüyor.
bebeğini hayırlısıyla kucağına alınca çektiğin bütün sıkıntıları unutursun.hayırlı olsun inş.
ellerine sağlık...

Hansa dedi ki...

Ben şimdiden sırtüstü yatmayı sabah uyanınca iki kolumu yana açıp iyice gerinmeyi (şu an yapamıyorum da) ve hızlı hareket edip atlıyıp zıplamayı temizlik yapmayı çooook özledim. inş bebeklerede bütün bunlarda sağlıkla kavuşuruz canım.
sevgiler.

Narince dedi ki...

Evet tart gibi duruyor, ama değişik, öğrenmekte fayda var. Ellerine sağlık canım.

yemekoloji dedi ki...

Ellerine sağlık canım rende kek çok nefis görünüyor

Küçük Sofra dedi ki...

Ellerine sağlık canım, çok güzel görünüyor eminim tadı da öyledir...

Seni izlemeye aldım, bana da beklerim... ;)

Baharcicegi dedi ki...

bacim nerelerdesin pastayi yiyip yiyip kilo alacagim her gelisimde
selamlar öptüm

zeytintanesi dedi ki...

Selam canım, kek süper, zaten hertürlüsünü severim.
Ayrıca kurabiyelerde harika,ama biraz oyalayıcı görünüyor. Ellerine sağlık.

ceyt dedi ki...

kek nefis ellerine sağlık canım.blogumda senin için ödül var birtanem.
kocaman öpüyorum..

Mebrule dedi ki...

Ellerine saglik Disal, harika gorunuyor... Bende rende kekin elmalisini yapiyorum, hos oluyor... Ama kremali hic denemedim...

sevgiler...

Unknown dedi ki...

Her zaman ki gibi harika görünüyor.Ne zaman sitenize gelsem acıkıyorum.Tarifi anneme sevk ettim en kısa zamanda tadına bakmak istiyorum.Güzel tarifler için teşekkürler..

TuruncuTatlar dedi ki...

oy oy oy disalcim harika olmuş benimkinden bile güzel olmuş çok kıskandım şimdi ama olmazki böylede güzel yapımazki.....:))sağlıkla kal...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak