6 Ocak 2011 Perşembe

MEYVE SOSLU MUHALLEBİLİ PASTA-2-

her şeklini denediğim sevgili saygılı değerli pastam.....

aslında denenecek dünya tarif var ama yeniliklere çok alışkın bir insan değilim...alışkanlıklarımdan çok zor vazgeçerim.....onun için mutfaktaki yemek düzenim hep aynıdır...taktığıma takarım kısaca..

bu pastanında her şeklini denedim....bu bisküvi ile denemem...işte tarifi..

birde kedi dili bisküvisi ile denemiştim..ama onun fotoğrafını çekmedim..çünkü onun tadı bunlar kadar güzel olmadı......

bu yaptığımda kekli olan...... bu halide çok güzel oldu...

bugün hiç lafı uzatmayacağım ve hemen tarife geçeceğim:)zaten diğer tarifin aynısı....
malzemeler......
en alt taban için ......
  1. 1 tek kat sade pastaban(kakaoluda olur)
muhallebi için...
  1. 4 su bardağı süt
  2. 1 su bardağı un
  3. 1 su bardağı şeker
  4. 25 gr margarin
  5. vanilya
ara kat için...
  1. 2-3 tane muz(yuvarlak dilimlenecek)(bu tarifte kullanmadım)
  2. 1 poşet krem şanti ve çırpmak için 1 su bardağı süt
  3. 1 paket meyveli sos(kenton frenk üzümlü çilekli sosu kullandım)(çilekli jöle kullandım)
yapılışı...
  • yuvarlak kelepçeli kalıba hazır pastabanın tek katı oturtulur....üzeri reçelli su ile ıslatılır...
  • muhallebi malzemeleri karıştırılarak pişirilir....kaynadıktan sonra margarini ilave edilir..
  • ve muhallebi pastabanın üzerine dikkatlice dökülür.....soğumaya bırakılır...
  • soğuyunca üzerine dilimlenmiş muzlar tek kat dizilir....
  • üzerine çırpılmış krem şanti dökülür.....
  • en üst kata pişirilip ılıtılmış jöle gezdirilir....
not-
  • kelepçeli kalıbınız yoksa yağlı kağıttan iki kat yapıp kekin etrafına sararak çember oluşturabilirsinz.....çemberin açılmaması için kağıdı bantlayabilirsiniz....

16 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Hepimizin devamlı yaptığımız tariflerimiz oluyor onlar garantili ve lezzetleri herkes tarafından beğenildiği için herhade çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım sevgilerimle

sibellebutikpasta dedi ki...

Selam Salihacım...Uzun zaman oldu :-))Hem pratik hem lezzetli bir tarif, ben de çok severim böyle tatlıları...
Sevgiler...

Gönülünce dedi ki...

Görüntü iştah açıcı görünüyor nefiss olmuş ellerine sağlık canım...

Sevgiler...

eldivenlerim dedi ki...

Mmmmmm, enfes bir görüntü, ellerine sağlık arkadaşım.....

tugbatugba dedi ki...

bu aralar dogum olacak diye pratik pasta ve börek çörek tariflerini aklımın bir ucuna yazmaktayım bu tarifte öyel bir tarif hem şık hemde pratiğe benziyor. ellerine kollarına saglık canım.

Nilgün dedi ki...

Hem yapımı kolay hem de lezzetli, ellerinize sağlık.

yesildomates dedi ki...

salihacığım sen olayı aşmışsın..:)
hemen denemem gerekiyor...
çünkü görüntü muhteşem..ellerine sağlık canımmmm....

made in funda dedi ki...

gerçekten albenisi yüksek olmuş..ellerine sağlık canım..

kalpkurabiye dedi ki...

canım harika görünüyorrr:))
oooff bayıldım her şeklini deniyorsun ama her seferinde başka bir güzellik çıkıyor ne hoş:)

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Ellerine sağlık, tatlı nefis görünüyor.
Bir tarife bağlı kalmak hepimizin başına geliyor.
Bazen yeni bir tarif deneyip, çok tutunca her misafire o tarifi yapıyorum sonra daral gelince yeni bir tarife atlıyorum : )

fatosun mutfagından... dedi ki...

çok iştah açıcı ve hoş görünüyor..ellerine sağlık canımm..sevgiler

Cafe Pepela dedi ki...

Hafif ve leziz diye buna derim ben!
Zaten tatlı müptelasıyım,sütlü ve meyveli olursa ekstra güzel geliyor.Ellerine sağlık:)

dokuzuncubulut dedi ki...

Muhallebi ve meyve katkılı tatlıları ben de çok severim:))
Çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık olsun

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Merhaba canım pasta harika görünüyor bayılıyorum pastalara..

Cocukla Cocuk dedi ki...

bayıldım gorunusune lezzeti de harikadır eminim..tariflerime ekledim bile...teşekkürler

salih dedi ki...

bu tarifleri yapan hanım varmıdır bilmem! Yapan varsada vay o Beyin haline.
O aldığı kiloları vermek var birde bu taraftan bakın nolur? Kıymayın vucudunuza sağlığınıza dikkat ediniz lütfen afiyetle kelınız

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak