21 Mayıs 2011 Cumartesi

ŞEKER HAMURLU KURABİYE ve TUTTURAMADIĞIM TARİFLER:)

merhaba arkadaşlar...

sonunda oldu......sonunda olan ne acaba..şeker hamuru...en sonunda şeker hamurunu tutturabildim..kaç deneme yaptım bilemezsiniz......neyse abartmıyım ..3 deneme yapmıştım.....:))))

birini pastaneden hazır aldım ama yoğurma meselesini bilmiyordum direk kullanmaya çalıştım..cıvık bişeydi..rezil oldum onla...çok zorlanmıştım.....o tutmadı.....

ikinci deneme evde yaptım ...bu seferde gliserini koymayı unutmuşum..sonradan ekledim ama yine olmadı...elimde parçalanan bi hamur oldu.....yılmadım tabiki..

üçüncü deneme olan bu hamuru herşeyi tam ekleyerek yaptım.....çok yoğurdum.....yoruldum..bu hamurla figür yapan elleri tebrik ettim....taktir ettim.....ne zor işmiş meğer.:))))

bu tutmayan hamurlarla ilgili fotolarım var koysam mı acaba....rezillikleri göstersem mi sizede:))))))bi dk. düşüneyim ben......

onu düşünene kadarda bu tarifle ilgili yazı yazayım......

bu kurabiyeleri kızımın öğretmeni için (anneler günü hediyesi) olarak yaptım..hem çiçek versin istedim hemde götürdüğü çiçek solmasın bi işe yarasın dedim......sınıftaki arkadaşlarıyla birlikte afiyetle yemişler...çocuklarda öğretmenimizde çok beğenmiş.....bütün yorgunluğu alan bi sevinç bu.....yaptığınızın beğenilmesi.........

malzemelere geçecek olursam ....şeker hamurunu lezzetmutfağı arkadaşımdan aldım....tarif için teşekkür ediyorum çok güzel oldu......

şeker hamuru yapılışı

şeker hamuru malzemesi.....
  • 2 çorba kaşığı dolusu glikoz
  • 1 çorba kaşığı dolusu toz jelatin(sığır jelatini)
  • 2 tatlı kaşığı gliserin
  • yarım su bardağı su
  • 250 gr.paketlerden 4 paket pudra şekeri
yapılışı....
  1. ilk önce pudra şekerinin bir kısmı derin bir kaba elenir...(elemek önemli)
  2. ortası havuz gibi açılır....
  3. başka bir kapta sıcak yarım bardak suda toz jelatin kabartılır..içine benmari eritilmiş glikoz ve gliserin ilave edilir..bütün bu karışımlarda pudra şekerinin ortasına dökülür...
  4. kıvama gelene kadar pudra şekeri eklemesiyle yoğrulur....(hemen hemen 4 paket pudra şekeri gidiyor)
  5. isteğe göre gıda boyası ile renklendirilir......renklendirirken toz gıda boyası için bi damla gliserinle karıştırıp öyle kullanabilirsiniz.....
  6. hava almayacak şekilde streç filme sarıp kullanana kadar bekletilir...
ben kızlar için kırmızı erkekler için mavi gıda boyası kullandım......gıda boyasını çok eklemeyin durdukça koyulaşıyor......

gelelim kurabiye hamuruma......bu nefis kurabiye hamuru tarifinide canım arkadaşım sofra özlemimden aldım......kendisi tam bir pasta kurabiye ustasıdır..harika tarifleri ve sipariş üzerine yaptıkları nefis pastaları için bloğuna mutlaka uğrayın......teşekkürler özlemcim kurabiye tarifin için......çok güzel oldu.......


kurabiye malzemeleri...
  • 1 yumurta
  • 1 yumuşak margarin
  • 1 bardaktan bir parmak eksk pudra şekeri
  • 2 kaşık şeker
  • 2 kaşık hind.cevizi olsada olur olmasada(kıyırlık veriyo)
  • 1 bardak nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldığı kadar un
yapılışı......
  1. bütün malzemeler yoğrulur..kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapılır....
  2. tezgahta nişasta serperek açılabilir eğer yapşıyorsa..ben gerek duymadım.....
  3. şiş çöpler alınır.....açılan hamur istenilen kalıplarla kesilir......çöp şişler batırılır......
  4. yağlı kağıt serilmiş tepsiye birbirine değmeyecek şekilde dizilir...
  5. 180 -200 dereceli fırında renkleri çok kızarmadan pişirilir..
  6. kurabiyeler soğuduktan sonra tezgaha pudra şekeri serpilerek şeker hamuru açılır....
  7. aynı kalıplrla şeker hamurlarıda kesilir....sulandırılmış bal şerbeti ile şeker hamurlarının kurabiyeye yapışacak kısmına fırça yardımı ile sürülür.....
  8. ve kurabiyeye yapıştırılır......
  9. istenilen şekillerde süslenir......
not....
  • kurabiyeler piştikten sonra çöp şiler yerinden çıkacak gibi oynayabiliyo ama dikkat ederseniz çıkmıyor.....
  • şeker hamurunu kullandığınız kadar poşetten çıkarın..dışarda kalan kısım hafif kuruyabiliyor.....
  • ben daha uzmanı değilim onun için şeker hamuru nasıl saklanır ,nerde saklanır bilmiyorum.....oda sıcaklığında iki üç gün sıkıca poşete sarılmış şekilde sakladım çıkardığımda elimde ufalanır hale gelmişti..bende az su ilavesi ile tekrar yoğurdum.....
TUTTURAMADIKLARIM:)))

bu pastayı bir arkadaşımızın kızı için yapmıştık...tarçını çok seviyordu..bizde kalabalık oluruz diye büyük bir pasta olsun istemiştik.....nasıl yaparız nasıl ederiz derken sevgli arkadaşımız meleğinmarifetlerinde buna benzer pastalar gördük...onun pastalarla kıyaslanamaz tabiki...çok güzel pastaları var arkadaşımın....sitesini mutlaka ziyaret etmelisiniz....hamurumuz amonyaklı pasta tarifindendi....yapmaya çalıştık ama göründüğü gibi ço amatörce bir çalışma olmuştu bizim için..bir daha kalkışmadık zaten:))))tadı güzeldi:)


bu pastanın içi çok güzel oldu...ama dış süslemesi hayal ettiğim gibi olmadı...şeker hamurunu pastaneden sipariş ettim..kendi ellerimle kaplamak istemiştim....kızımın doğum günü için yapmıştım.....şeker hamurunun çok yoğrulması gerekiyormuş ben çok acemi olduğum için zor zar bu hale getirebildim....yırtıklarını kamufle ettik .....yama yaptık...burdan bakınca görünmüyo ama hali iyi değildi yani..kafamdaki şekli yapamadığım için çok üzülmüştüm...


ve son pastam kedili pastam......bundada gliserin eklemeyi unutmuşum....hamuru bi türlü toparlayamadım...elimde yırtıldı......ne kadar yapıştırmaya çalışsamda olmadı.....kendileri bi nevi çaki bebeğin kedisi olur..hamur tutmayınca haliyle kaş gözde böyle korkkunç oldu:)))))))))))

işte böyle bir pasta denemeleri yaşadım....:)))

36 yorum:

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

merhabalar benimde merak alnım şeker hamurları bir türlü cesaret edemiyorum inanırmısınız şeker hamurlarıyla yapılmış kurabiye yapan bloglara bakmıyorum bile amaan onlar aşmışlar ben öyle yapamam deyip geçerdim
siz beni cesaretlendirdiniz kurabiyeler süper ellerinize sağlık selamlar

Disalce dedi ki...

fatmacım valla bende öyle düşünüyorum hala..onlar aşmış..onlar gibi yapamasakta böyle düz şekil yapalım bari:))))şeker hamuru tuttuktan sonra kes yapıştır daha kolay oluyo...:)

yemekbiraşk dedi ki...

tebrik ediyorum:) azmin yenemeyeceği bişey yok galiba:)
sevgilerimle..

Mutfaknotlari dedi ki...

canım valla bence süpersin ne güzel yapmışsın oluşan hataları sorunları açıkça yazmışsın bence bu çok önemli bundan dolayı zaten alkışlıyorum seni
ama canım benim şeker hamuru cidden zor bişi o figürleri yapan arkadaşları bende çok tebrik ediyorum
kurabiyelerin çok sevimliler ellerine sağlık diğer pastalarda ilk denemelere göre bence çok hoş olmuşlar emeğine sağlık tekrar öptüm sevgiler

necla dedi ki...

olabilir böyle şeyler bozma moralini deneye yanıla daha da güzel işler çıkarırsın yeterki azmini ve isteğini kaybetme yinede ellerine sağlık çok uğraşmış emek vermişsin

hunerlieller dedi ki...

çok güzel görünüyor şeker hamurlu kurabiyeler.bende deneme yanılma yöntemi ile şeker hamurunu tutturdum:)her seferinde dahada hırslandım vee başardım.benim tarifte aynen böyle...görüşmek üzere.

Saliha dedi ki...

adaşım evvela tebrık edıyorum :)) ben nerdeyse 4 yıldır yapıyorum denemeler ama tutturamadım hala :))) ellerıne saglık canım arkadasım...
diğer tutturamadıgım dedıklerın bence hiç kursa gitmemiş acemı bır pastacıya göre çok guzel ...
bende şeker hamurlu olmasa da verdıgın tarıfte bıraz oynama yaparak denedım nefis oldu adaşım..okul musameresınde kapışıldı desem tarıfını her gıttıgımde velıler soruyor desem heralde anlarsın:))cok tesekkurler :))

zeymurancafe dedi ki...

tutturamadıkların da güzel olmuş canım bir dahaki sefere daha ıyılerını yaparsın,ben hiç yapmadım hiç bir fikrim de yok nasıl yapıldığına dair,en azından sen yapmışsın,ilk deneme de bu kadarcık hata olur,ellerıne sağlık,sevgiler...

Sanattryemek dedi ki...

seker hamuru gercekten zahmetli bir is,sizinde azminize hayran kaldim,peki pastalarin ve kurabiyelrin seker hamurlu kismini yiyebildiniz mi,bende cok defa denemek istedim hatta malzemede aldim,fakat yiyemedigimiz icin,onun yerine baska pastalari tercih etmistim
sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

azim azim azimm:)
yakalamışsın sonunda:)
asıl takdir edileceks ensin canım:)
emeklerine sağlık:)

Disalce dedi ki...

sevgili sanattıryemek ...

kurabiyelerden bi tane bile yiyemedim hepsini okula göndermiştim.ama pastaların şeker hamuru kısmından az bişey yiyorum ince olan yerlerden gerisini kabuk gibi soyup atıyorum.çok şekerli geliyo banada.....haklısın o konuda....:)

Rengarenk Hobiler dedi ki...

seni çok yormuş ama bence hepside birbirinden güzel zaten önemli olan mükemmel görünmesi değil sevgiyle ve emekle yapılmış olması değili. Elerine sağlık

Baharcicegi dedi ki...

Azmin elinden ....pardon salihanin elinden birsey kacmaz
Cok sirin olmuslar pastalarda ilk deneme ama cok basarili olmus
Bir ben kaldim heralde seker hamurlu tarifi olmayan blog
burda seker hamurlu pastalar pek yenmiyor öyle olunca denesem bile sadece blog icin olacak
emegine saglik canim

Hansa dedi ki...

canım benim seni tebrik takdir ediyorum maşallah sana benim şeker hamuru hantalıyım yapmya üşeniyorum :))

Adsız dedi ki...

kontrol etmeniz gerekir:)

aslı dedi ki...

Uğraşmışsınız ama değmiş. Çok güzel olmuşlar, ellerinize sağlık.

Halenze dedi ki...

devrem süpersin :)) çaki bebeğe koptum:)) zarf değil mazruf önemlidir bence içleri nefisti. sözde değil özde pasta olmuş seninkiler. özellikle cann kızın için uğraşmışsın ylmamışsın. o daha bi değerli:) ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

ilginc blog icin tesekkur

annemahsustan dedi ki...

Oğlumun doğum günü kurabiye tarifi ararken rastladım, okurken çok güldüm, kendi halim geldi mutfakta, ilk kez deneyeceğim için ne var ne yok hepsini okuyorum: ) Tüm başarısızlıklarım ile fotoğraflayacağım kendimi: )

Adsız dedi ki...

Beni merak ettigim sey ise bu seker hamuru malzemelerini nerden aliriz glikoz vs.

Disalce dedi ki...

ben bu malzemeleri pasta malzemeleri satan bi dükkandan almıştım.....aslında pastanelerdende istenebiliyor......birde kız meslek okullarının yemek bölümü öğretmenleri pasta malzemeleri satan dükkanları biliyorlar....eğer kız meslekten tanıdığınız bir öğrenci falan varsa sizin için sorup öğrenebilir....bu tür malzemeler artık çoğu yerde satılıyor....

Adsız dedi ki...

ben almanyadayim sigir jelatini burda bulamam ki.jelatinsiz nasil yapabilirim

Disalce dedi ki...

sevgili arkadaşım....

ben daha denemedim ama marshmallow lada yapılabiliyor..ama ıonunda içinde sığır jelatinimi kullanıyorlar bilmiyorum....

aslında yurt dışında yaşayan blogcu arkadaşların bilgisi vardır....baharçiçeği.blogspot.com adresinede sorarsan belki daha doğru bilgiye ulaşabilirsin....

bloğuma ziyaretiniz için teşekkür ederim...

Mina Koşan dedi ki...

Merhaba acaba tarifte kullandığınız gliserin bildiğimiz eczanelerde astılan gliserin mi yoksa farklı bir ürün mü? Yardımcı olursanır sevinirim. Teşekkürler.

Disalce dedi ki...

merhaba mina...

aynen yazdığın gibi eczanelerde satılan gliserin ile yapılıyor....

yakın bir tanıdığım aktarlardada satıldığını söyledi..ikiside aynı gliserin ama aklında olsun diye yazayım dedim....:)

Şeker Hamurlu Kurabiye dedi ki...

Elinize sağlık çok güzel görünüyorlar. Şuan da tamamen profesyonel olmuşsunuzdur büyük ihtimal.

arzu dedi ki...

Ellerine sağlık bişey sorucam bu hamur biraz artı diyelim daha sonrasina kadar dayanir dimi bide atıyorum gül şekli verdikten sonra kaç dakikada kuruyo ???? Sevgilerimle basarı nın devamını dilerim ,..

Disalce dedi ki...

sevgili arzu öncelikle teşekkür ederim :)

şeker hamuru artınca hava almayacak şekilde poşete veya başka bişeye sararsan hiç bişey olmaz...bildiğim kadarı ile normal serin bir odada uzun süre bişey olmadan kalabiliyor...şeker hamuru şekil aldıktan sonra 10-15 dakika içinde kurumaya başlar ama öyle çıtır çıtır bir kuruma değil..sadece dış yüzeyi kabuklaşır...

o yüzden şekil verirken bile kullanacağımız kadarını alır gerisini poşet içinde tutarız...

süsleme işin bitince poşetlersin ..zaten şeker hamurunu genelde yemedikleri için görsel olarak görünse yeter....genelde şeker hamurunu hep bırakırlar...

şeker hamuru konusunda çok tecrübem yok ama inşallah yardımcı olabilmişimdir...

Unknown dedi ki...

kurabiyeleriniz çok hoş görünüyor tebrik ederim :) benim merak ettiğim kurabiye hamuruna koyduğunuz kabartma tozu kurabiyeyi kabartmadı mı? yani sonrasında şeker hamurunu yapıştırırken küçük veya büyük gelme ihtimali olmaz mı?
şimdiden teşekkür ederim :)

Disalce dedi ki...

sevgili Ecem Ezgi..

bunu yapalı epey oldu ama tarif aynen yazdığım gibi...kabartma tozu çok fazla kabartmıyor...göründüğü gibi oldu....zaten kabarsada enine değilde boyuna kabarıyor...yani kalıpla şeker hamuru kestiğimizde boylarında bir değişiklik olmadı:)

sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba
bende denemek istiyorum ama bu malzemeleri nerede bulurum bilmiyorum.
glikoz, jelatin, gliserin, gida boyasi..
almanyada oturuyorum.
burda oturan ve bilen varsa lutfen yazsin
simdiden tesekkurler

Disalce dedi ki...

merhaba ..almanyada yasayan blog yazari arkadaslarima sorayim...ogrenince yazarim ..

Disalce dedi ki...

sevgili arkadaşım..

alta eklediğim linkte almanyada yaşayan bir yemek sitesi arkadaş ....sayfasında şeker hamurlu tarflerde var ama sorulan sorularıda cevaplayan bir arkadaşımız....eminim glikoz jelatin nerde var söyleyecektir..hem eklediğim link direk onun şeker hamurlu sayfasına gidiyor....

http://www.leylaileyemeksaati.com/?s=%C5%9Feker+hamuru

maranda62 dedi ki...

tarif bile vermiyolar tanıdıklarım siz nasıl oluyorda buraya ayrıntılı yazdınız ama denicem teşekkür ederimmmmm

Adsız dedi ki...

Merhaba ben ne yaptıysam kurabiye tutmuyo ya küçülüyo ya şekli bozuluyor. Tariflere harfine uyuyorum ama olmuyo lütfen bilmediğimiz extra bir malzeme varsa yazar mısınız

Disalce dedi ki...

merhaba adsız arkadaşım..

malzemede eksik yok..bu tarifi bende arkadaşımdan almıştım..o sürekli yapar bunu..bende iki defa falan yaptım hiç sorun olmadı... başka tariflerde de aynı sorunu yaşıyorsanız belki yağınızdan belki fırından kaynaklanıyordur..bilemiyorum :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak