26 Mayıs 2011 Perşembe

TOST MAKİNESİNDE IZGARA TAVUK ŞİŞ

merhabalar.....

hayırlı cumalar diliyorum herkese........hakkıyla yaşanılan güzel bir gün olsun inşallah.....hastalara şifa,dertlilere deva,borçlulara eda eylesin Allahım bu güzel günün yüzü suyu hürmetine.......

içimden bugün peş peşe tarif eklemek geliyor..hem fotoğraf arşivimi biraz eksiltmek için hemde bloğumun arşivinin karnını doyurmak için...................

blogcular bilir...o kadar çok yemek fotoğrafı falan çekeriz ki...arşiv doludur ama nedense bloğa ekleyemeyiz bi türlü....zamansızlık mı yoksa yaptığımız başka tarifleri ekleme telaşımı bilmiyorum.......en güzel yaptığımız tariflerin belki fotoğrafınıda çekemeyiz haaa...misafir gelecektir mesela....acele acele iş yaparız...tarifler süperdir ama o telaş içinde ne sofra çekilir nede güzel bir pasta fotosu:)))))

günlük yediğimiz yemekler ise aile tarafından beklenmek zorundadır......siz fotoğrafı çekene kadar onlar masada sizi beklerler:))akşama denk gelir çoğu güzel tarifte...akşam fotosu güzel çıkmaz.....sabahada o yemek kalmaz.....kısaca göründüğü kadar kolay değildir bu iş....

işte fotoları eksiltmek istedim aynı dolaptaki malzemeleri bitirmek için yemek tatlı yaptığımız gibi.bende bol bol tarif ekliycem bugün..kimisini amaaaan biliyorum bunu diyeceksiniz.kimisini aa unutmuşum bende akşama yapıyım diyeceksiniz..kimisinide bende denemek istiyordum zaten bu tarifi bidaha düşünüyim dersiniz belki:))))

işte ilk tarifim bool bol bizim evde pişen tavuk ve türevleri.....yine şiş..ama bu sefer tost makinasında ızgara yaptığım bir tavuk tarifi.....ben çok beğendim.....biberler domatesler çok güzel ızgara oldu...bulunmadık bilinmedik bi tarif değil ama hatırlatma anlamında ekleyelim bakalım:)


malzemeler..
  • istediğiniz kadar tavuk göğsü(kuşbaşı doğranmış)
  • sivri biber
  • domates
  • zeytinyağı
  • tuz
  • isteğe göre pul biber


yapılışı...
  • kuşbaşı doğranmış tavuk etleri zeytinyağı tuz ,pul biberle harmanlanır ve az bekletilir..
  • tost makinesi ısınması için çalıştırılır...
  • biberler ve domatesler doğranır tuzlanır......
  • çöp şişlere etler ve sebzeler isteğe göre dizilir...
  • kızgın tost makinasında çevirerek ızgara edilir.....
not.....
  • tost makinenize az yağ süreblirsiniz....
  • ben bazen çabuk pişsin diye makinenin diğer tarafını tost yaptığım gibi kapatıyorum..iki taraftan iyice kızartsın diye...
  • tavuğun yağlı kısımları daha lezzetli olur...ama göğüs etide yağda bekletilince fena olmuyor.....
  • tost makinanız benimki gibi çift taraflı ise yapışmasın istiyorsanız tırtıklı değilde düz tarafında yapabilirsiniz......

2 yorum:

ab-ı hayat dedi ki...

gerçekten de göründüğü gibi değil bu yemek bloğu yazarlığı,fotoğraflar çekiliyor ama ne şartlarda.Helede çocuk varsa:::)))

Ben de teflon tavada yapıyorum öyle de güzel oluyor.Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor tavuk şişler...


sevgiler...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ohh mis kokusu burnuma burnuma geldi canım:)))yanına pirinç pilavı da olursa yeme yanında yat ondan sonra:))))ellerine kollarına sağlık tatlım
çok öpüyorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak