7 Haziran 2011 Salı

TAVUKLU VE CEVİZLİ YEŞİL MERCİMEK SALATASI

 yeşilmercimekli salata2

merhaba arkadaşlar.....

gece gece bi salata ekleyesim geldi ki sormayın.....

benim yeşildomatesimle aramdaki yakınlık derecesini bilenler bilir..bilmeyenlere söyleyim hemen....yeşildomates benim ineboluda ki dostum..beraber yediğimiz beraber gezdiğimiz,sürekli yan yana olduğumuz,disal bloğunu açarken ortak olduğum arkadaşım....canım,ciğerim.....

bizim tayin çıkınca ayrıldık tabiki .....ama hergün telefonda konuşuyoruz....sadece aynı sofraya oturmuyoruz,aynı kordonda yürümüyoruz..onun dışında sesini hergün duyuyorum....yediği içtiği herşeyi biliyorum.....satın aldığı elbiseyi görüyorum msn de.......yeni tabaklarını,fırında unuttuğu yanan kurabiyelerini.........yere dökülen çayı,yıkanan halıları,yeni öğrencilerini,hergün daha da büyüyen yakışıklı oğlunu,ve oğlunun kreşine yaptığı süper kekleri,pastaları.....herşeyi yanındaymışım gibi takip ediyorum...arkadaşımı çok seviyorum...

bu tarifide yine yeşildomatesimden aldım.....o yaparda ben yapmazmıyım..keşke onun elinden yesem ama nerdee:))))

canım arkadaşım seninki kadar güzel olmadı ama bende elimden geleni yaptım..üzerine erişte kızartmayı unutmuşum.bidahakine yapacam onuda...tarif için teşekkür ediyorum....çok güzel bir tarif.....değişik salata tarifi arayan arkadaşlar bu tarifii yapabilirsiniz.....
yeşil mercimekli salata
malzemeler....

  • 2 su bardağı yeşil mercimek(miktarını kendinize göre ayarlayabilirsiniz)...
  • haşlanmış tavuk göğsü...
  • ceviz..
  • yoğurt..
  • erişte..
yapılışı....
  1. yeşilmercimek ve tavuk ayrı tencerelerde yumuşayana kadar haşlanırlar..
  2. ceviz iri parçalara ayrılır...

  1. sevis tabağımıza sırasıyla önce yeşil mercimek sonra tavuk en son olarak ceviz konulur...
yeşilmercimekli salata1



  1. en üstüne isteğe bağlı sarımsaklı yoğurt dökülür..yoğurtun üstüne az yağda kavrulmuş erişteler ilave edilir
  2. son olarak tereyağda nane yakılarak servis edilir....afiyet olsun.....
not....
  • bu salata fazla beklemeye gelmiyor...yoğurt diğer malzemelerle temas edince hemen sulanıyor ve mercimekler yoğurt suyu ile karışıyor..
  • bunu önlemek için yoğurdu biraz süzdürmek iyi olur...
  • benim cevizim çok azdı fazla koyamadım..bol cevizli nefis olur....

7 yorum:

yesildomates dedi ki...

canım arkadaşım yazını okuyupta duygulanmamak elde değil..öyle sıkı bir dostluk kurmuşuzki artık gerisi yalan..canımsın..iyiki senin gibi bir dosta sahibim..:))

salatada harika görünüyo....gerçekten lezzetli oluyo...ellerine sağlık..:))

www.lezzetavcisi.net dedi ki...

Mercimeği yoğurtlu yemedim hemen denicem.
Diğer salatalarda nefis gözüküyor :D
Ellerine sağlık.

Hansa dedi ki...

süpermiş çok begendim çok mantıklı zaten dilekte sende mantıklı kızlarsınız vesselam :)))))

ab-ı hayat dedi ki...

Hatırlıyorum bu salatayı,sevgili Dilek'te görüp denemiş ve çok beğenmiştim ama az yaptığım için fotoğraflamaya ayıramadan bitmişti:::))) haliyle tarifini paylaşamamıştım.


Ellerine sağlık,harika bir salata...

Adsız dedi ki...

Sevgili Disal, Yeşil Domates blog yazmayı bıraktı mı? İkinizin gerek yemek yazılarınızı gerekse dostluğunuzu büyük keyifle takip ederdim. Seni tekrar buldum; onu da bulsam çok sevinirim.
Selamlar,
Gül Nur

Disalce dedi ki...

sevgili gülnur öncelikle bu güzel mesajın için çok teşekkür ederim..yeşildomates bu güzel sözleri duyunca çok sevinecek eminim.....evet artık yazmıyor bende ısrar edip duruyorum bloğuna dön diye...:) araya yol mesafesi girsede dostluğumuz hala eskisi gibi .telefonda hergün en çok konuştuğum kişi ..:) bu yorumunu ileteceğim çok mutlu olacaktır..

sevgiler :))

Adsız dedi ki...

Maşallah; çok çok sevindim:)
Allah dostluğunuzu, ailelerinizle beraber sağlık ve afiyetinizi daim etsin.
Sevgiler,
Gül Nur

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak