8 Haziran 2011 Çarşamba

YAĞLI SİMİT

merhabaa....

kabaran fotoğraf arşivimi azaltmaya niyetlendim.....elimdeki bütün tarifleri peş peşe koyup hem ben foto kalabalığından kurtulacağım hemde izleyicilerimin işine yarayacak tarifler eklemiş olacağım.....

bloğumda daha çok çay saatlerine ve kahvaltıya yönelik tarifler ekliyorum....ben böyle beslenmeyi sevdiğim için galiba......ama takip eden arkadaşlara söylüyorum.....bloğumda neye ağırlık vereyim....bu durum iyimi yoksa......

şimdiki vereceğim tarifte hem kahvaltıya hemde çay saatlerine yakışır bir simit......google da gezindim buna benzer bi tarife rastlamadım..ben tadını çok seviyorum..

tarifi görümcemden almıştım......o sürekli göz kararı yapar harikada olur....bende biraz daha ölçülendirerek yapmaya çalıştım......tarif için teşekkür ediyorum görümceme....ondan alacağım daha çok güzel tarifler var......

malzemeler....
  • 2 adet yumurta
  • 1 çay bardağından bir parmak eksik yoğurt
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı üzüm sirkesi
  • yeterince tuz
  • 1 paket kabartma tozu(çeşnilide kullanılabilir)
  • aldığı kadar un
  • kızartmak için bol sıvı yağ
yapılışı.....
  1. bütün malzemeler karıştırılarak kulak memesi yumuşaklığında hamur yoğrulur...
  2. hafif unlanmış tezgahta 1 cm kalınlığında açılır....


  1. bir su bardağı ile yuvarlaklar kesilir....

  1. sonra o yuvarlakların ortasından tekrar herhangi küçük bir kapakla daha yuvarlak kesilir..mesela kola kapağı ile..(ben ilaç bardağı ile kestim)

  1. kesilen yuvarlaklar kızgın yağda pembeleşene kadar kızartılır....



  1. kızaran simitler havlu kağıt üzerine alınır....
afiyet olsun....

not....
  1. isterseniz hamurun içine peynir katabilirsiniz....
  2. yada istediğiniz baharatlardan,maydonozda ekleyebilirsiniz....
  3. arzuya göre tuz yerine şeker katarak şekerlide yapabilirsiniz...
  4. yağda kızarmasına rağmen yağı fazla çekmeyen bir simit oluyor.....

2 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

seni kutluyorum :)
hep böyle ol:)
ekle tarifleri ekle ekle:)
maşallah:)
yağlı simitleri kandillerde yaparlar bizde genelde:)
canım istedii :)
ama yağlı:))

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım,ne şirin simitler bunlar böyle :)
Her öğün yapılabilecek nefis lezzetler..
Afiyet şifa olsun inşAllah..
Sevgilerimle..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak