7 Haziran 2011 Salı

PATATES SALATASI

merhaba arkadaşlar...

bazen bi tarif ekleyeceğim zaman çok düşünüyorum.....özellikle sık yapılan ,herkesin bildiği tarifleri eklemek hiçde kolay olmuyor benim için.....

beni takip eden arkadaşlarımın bu basit tarifi neden eklemiş demesinden çekiniyorum aslında....ama şöylede bi durum var ki,salata arşivime baktığımda en kolay tariflerin olmadığını görünce aa neden eklememişimde diyorum......

hani olurya salata ararken patates salatasını düşünemezsiniz de belki hatırınıza gelir o an .....benden size hatırlatması bu kadar güzel bir salatayı arşivimde bulundurmam lazımdı.....hadi benden bu kadar.....

basit,evdeki malzemelerle ,pratik hazırlanacak kişi sayısına göre çoğaltılabilen salatamızın malzemeleri..

  • patates
  • maydonoz
  • zeytinyağı
  • tuz
  • limon
  • arzuya göre pul biber ,karabiber(ben katmadım sade olsun diye)
yapılışı......
  1. patatesler soyulur.....büyükse ikiye bölerek tuzlu suda haşlanır......
  2. haşlanan patatesler doğranır....içine maydonoz eklenir.....
  3. zeytinyağı ve limon karıştırılır....
  4. arzuya göre pul biber ,karabiber katılır....
not...
  1. ben böyle sade seviyorum ama içine istenilen yeşillikler eklenebilir....
  2. haşlanan patatesleri hemen doğramadan biraz bekletmek iyi olur..parçalanmaması için....
  3. vitamini kaçmasın diyorsanız soymadan haşlayın...
  4. veyada mikrodalga fırında közleyebilirsiniz......(küçük boy patatesler iyice yıkanır...ve mikrodalgada yumuşayıncya kadar pişirilir...)

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Patates salatasını ne çok yapardık eskiden. Çay saatlerinin vazgeçilmeziydi. Bu aralar farklı salata olsun diye patates salatasını bir kenara attık gibi.(En azından ben öyle yaptım) Ama çok lezzetli bir salata olduğu kesin. Ellerine sağlık.

Hansa dedi ki...

bilsekde senin elinden çıkmış görüntülenmiş salatayı görmek başka mutluluk bizim için çok nefis çok öylede acıktımki saliş gidip patatesmi bassam düdüklüye :)))

Sesiz Takipçin dedi ki...

BENİMDE EN SEVDİĞİM SALATADIR HEM 5 ÇAYINA HEM KAHVALTIYA BAZEN DE HAFİF AKŞAM YEMEKLERİNDE SOFRAYA BEREKET GETİRİR.BEN ÇİĞ PATATESİ KÜP KÜP DOĞRAYIP(GARNÜTÜRLÜK)DÜDÜKLÜ TENCERENİN BUHARDA PİŞİRME APARATINDA BUHARDA HAŞLAYIP KULLANIYORUM ÇOK ŞIK BİR SUNUM OLUYOR ....:) SEVGİLERİMLE....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak