26 Aralık 2011 Pazartesi

KIYMALI VE ISPANAKLI PEYNİRLİ KAPALI PİDELER(BAZLAMA)

kıymalı kapalı pide

keşke kokusunu da ekleyebilseydim bu nefis ekmeklerin......

anne eli değdiği için ayrı bir lezzeti ayrı bir kokusu var bunların.....bende zaman zaman yapıyorum ama annemin yaptıkları başka...

bi süredir yanımda olan annemi mutfaktan çıkarmıyorum neredeyse......yemeklerinin tadını sonuna kadar kullanıyorum:)) bu bana bi kaç kiloya mal olsada....:))

özleyeceğim bütün yemeklerinden yaptırdım hatta dondurucuya su börekleri bile attık....birde bu nefis bazlamalardan attık....artık canım istediğinde çıkarıp ısıtacağım sadece....

yukardaki fotoğrafta soğanlı olarak görüyorsunuz..ben kendime soğansız yaptırdım tabiki..nefissti nefiss.....hala damağımda tadı duruyo..annemde yanımda...sağlık sıhhatte olduktan sonra daha ne isterim:))))))

aslında ailem yanımda olduğu için tarif ekleyemiyorum..pc başınada çok oturamıyorum.....sizlerede dönüşler yapamıyorum.bu yüzden affedin beni.....en kısa zamanda tek tek gezeceğim değerli blog arkadaşlarımı.......



kıymalı ıspanaklı pide


anne tarifleri ölçüsüzdür.......
anne tarifleri lezzetlidir...
anne tarifleri paha biçilemez değerdedir.....

yerini yaptığıma göre ölçüsüz tarifimizi verelim.....çoğunuzunda bildiği tarif ama canınızı çektireyim de sizde yapın ya da annenize yaptırın:))))

malzemeler.....

hamur için...
  • un,su,tuz,maya
iç malzemesi.....
  • kıyma,domates,yeşil biber,maydanoz,soğan,tuz,zeytinyağı
  • ıspanak,peynir,zeytinyağı,tuz,pul biber
yapılışı....
  1. hamur malzemesi yoğrulur..mayalanmaya bırakılır.......
pide iç malzemesi

  1. bu arada iç hazırlanır....kıymalı iç malzemeleri küçük küçük doğranır karıştırılır....
  2. ıspanaklı iç malzemeleri küçük doğranır peynirle karıştırılır...

içli bazlama
  • mayalanan hamurdan bezeler alınır...
  • beze ince bir şekilde yuvarlakça açılır....yarısına iç malzemesi konur..
  • diğer yarısı üzerine kapatılır..
  • ısınmış yağsız tavada arkalı önlü pişirilir...
  • arzuya göre piştikten sonra üzerine tereyağ sürülür..
not...
  • hamurunuz çok sert olursa bazlamalarınızda sert olur..yumuşak olursa ekmeklerde yumuşacık olur....
  • iç malzemesini istediğiniz şekilde yapabilirsiniz..yumurtalı da çok güzel oluyor..
  • pişen ekmekleri temiz bir üzerine dağınık yayın ki birbiri üzerine gelip hamur olmasın.ılınıncaya kadar bu şekilde beklesin....
  • afiyet olsun.....

10 yorum:

birincisin dedi ki...

süperler:)kıymalı olanı da ıspanaklı olanı da çok güzel görünüyor..Anne eli de değmiş tadından vazgeçilmez nefis olmuştur.Annenin ellerine sağlık Allah uzun ömürler versin..Ne kadar büyüsek te anne başka değil mi?sevgiler:)

Güloanne mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık evde yapılan gibi varmı nefis
Yaşamınca güzel yıllar, mutlu yarınlar, dostça dostluklar hep senin olsun. MUTLU YILLAR

yemekbiraşk dedi ki...

özellikle ıspanaklıyı çok beğendim.. anne eli değen her şey çok lezzetli oluyor belki çok klaşe bir laf ama annesi uzakta olanlar bilir anlar bunu..
sevgilerimle
seval

bırtutamkekik dedi ki...

gülümm benimm:)
gece gece oldumu şimdi bu...
:))
gurbette anneciğinin hasreti ile,yemeklerinin kokusunu özlemiş birine yapılır mı buuu:))
ahhh bilmezmiyim anne elinin lezzetini..
mistirr miss...
benim içinde ye o mamacıklardan emi gülüm...
anneciğinin de ellerinden öpüyorum...
sağlık sıhhat dolsun güzel yüreciğine..
yine yine yapsın ki bu güzellikleri bizde nasiplenelim görsel de olsa:)
sıradaki tarifim bu mu olsaki disalimm...
altında imzan eşliğinde:)
öptüm canısı...
muhabbetle
:)

MUTFAKISTAN dedi ki...

Annenin ellerine saglik
Dogrudur anneler olcu veremez goz karari yapar aldigi kadar un dedigimde kizim bana sinir olur anne o ne demek der sende annesin ama cok gencsin ilerde kizinda sana dediginde gulumsersin eminim
Harika olmus bende
Sevgiler

CANBOGAZDAN dedi ki...

Annenin elleri dert gormesin. Ikisi de ayri guzel gorunuyor, agzimin sulari akti :)

Betül İnce dedi ki...

Süper görünüyorlar, ellerine sağlık.
Mutlu ve sağlıklı bir yıl diliyorum.

Sevgilerimle.

Cocukla Cocuk dedi ki...

afiyet olsun.anneciğinin ellerine sağlık..karadeniz yoresinde etli ekmek diye yapılır kıymalı olan sadece soğan kıyma ve tuz karabiber konup biraz da sulandırarak hamura sürülür ikiye katlanıp saçta pişirilir..ben ıspanaklısına da bayılırım..olsa da yesem şimdi..:)

Hansa dedi ki...

Disal'iimmm....sende annende bi harikasınız...anasına bak kızını al derim başşşka bişi demem...
Bir daha annen sana gelirken bi yatak daha aç bende geliyorum :))))

Serap Uzun Karakazandan dedi ki...

Ben kiymalisini alayim canim,bayilirim. :)
Anneyin ellerine saglik cnm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak