30 Aralık 2011 Cuma

SEBZELİ KEREVİZ YEMEĞİ

sebzeli kereviz yemeği


bir önceki yazımda annemlerin burda olduğundan bahsetmiş miydim....haa evet tabiki bahsetmiştim çünkü annemin pidelerini koymuştum öyle değil mi....:?

valla çok unutkan olmaya başladım......bu çocuk doğurmaktan mı yoksa yediklerimizden mi bilemiyorum.........hani dün ne yedin deseler bilemez olursun ya aynen öyleyim.......

hatta annemde farketmiş ...bana eskilerden bişeyler hatırlatmaya çalışıyo ben hiiiç yaşamamış gibi hatırlayamıyorum..hatta aynı gün içinde yaptığım bazı şeyleri bile unutuyorum......annemde "sen gerçekten bişey hatırlamıyosun senin kafa gitmiş dedi" :DDDD

ben ne yazıyordum .............haaaa...........bloğuma yazı ekliyordum ........:))))o kadarda değil canıım...:)))))...

eminim bu yazıyı okurken çoğunuz evet bende unutkan olmaya başladım diyeceksiniz.......dersiniz dimi ....deyin deyin birileri desin canım yazı yazdık rezil olmayalım şimdi:))))))

neyse işte annemler gitti...yine tek tüfek yolumdayım..yemeklerimi sağolsun yapıyordu....annem gittiğinden beri ne pişirsem diye düşünüp duruyorum.....annem hiiç şaşmaz..hatta hangisini pişirsem diye şaştı kadın..bense ne pişirsem diye düşünmekten canım çıkar:))

öylede oldu.sanki annem herbişeyi pişirmiş ve bana hiç bişey bırakmamış gibi daha gittiği gün şaşırdım yani..hemen telefon edip onlar daha yoldayken nepişireceğimi öğrendim:)))e tabi birazda şımarıklık yaptım yemeği anneme yükleyerek....:))))


arşivde bulunsun diye ekliyorum yoksaaa hepinizin bu yemeği bildiğini ve ara sıra pişirdiğinizi biliyorum......yemek arşivimin çoğu patatesten oluşuyor zaten bir pattisli tarif daha ekliyorum şimdi....

annemin yaptığı elinin lezzetinin geçtiği bir yemek..ben kereviz sevmesemde annem yapınca yedim yani...normalde annemlerde alışkın değiller bu sebzeye ama annem sağlığına iyi gelir dediğin herşeyi severek yer..onlar içinde ilk tecrübeydi bu kereviz.....beğenerek yediler...

oooff saate bak..01:23..............çok geç olmuş..ben şimdi kaçayım....yarında blog gezmelerimi yaparım inşallah.....oturmaya gelecem bakalım bloglarda neler var neler olmuş..şimdi gezmeyi isterdim ama uykum gelmiş haberim yok:)))))

malzemeler......
  • 1 adet orta boy kereviz
  • 100 gr kadar kavurma veya kuşbaşı et
  • 2-3 adet patates
  • 1 adet havuç
  • 2 adet sivri biber
  • 2-3 adet domates
  • tuz, zeytinyağı
yapılışı.......
  1. kereviz ve patates yemeklik doğranır.....
  2. tencerenin en altına kereviz döşenir...üstüne bir kat domates ,
  3. üstüne patates döşenir.....ve bir kat yuvarlak doğranmış domates dizilir..
  4. ve onun üstüne yuvarlak doğranmış havuç ve yeşil biber ,
  5. en üstede kavurma eklenir..
  6. en üstten zeytinyağı ve tuz eklenir...
  7. bir çay bardağı su ilave edilir ve kısık ateşte pişmeye bırakılır....

not......
  1. eğer çiğ et kullanacaksanız düdüklüde 15 dk.haşladıktan sonra suyu ile birlikte yemeğe ekleyebilirsiniz....
  2. domates salkım domates olursa daha güzel olur....
  3. isteğe göre salçalı suda olabilir ama domates daha leziz oluyor..
  4. soğan severler soğanı unutmasın..yada sarımsak koyabilirsiniz.....

5 yorum:

Leyla Poyraz dedi ki...

Salihacım annelirimizin yerii bir başkadar..aramıza ayrılık çökünce, kıymetlerini bir başka anlarız..ayy neyse allah kavuştursun..kerevizi hiç böyle denemedim..ilk fırsatta deneyeceğim..ellerine sağlık..

Aa bir de bayburt yazını okudum,okudum beni 6.7 yaş çocukluğuma götürdün..inan o asılan buzları kıtır kıtır yerdim..canım benim yüreğine sağlık..

birincisin dedi ki...

Allah kavuştursun..MUTLU YILLAR:)

sibelyalcincom dedi ki...

Allah kavuştursun:) Mutlu sağlıklı güzel bir yıl dilerim sevdiklerinizle tabii:))

bırtutamkekik dedi ki...

sağlıcakla kavuş gülüm anneciğine...
kerevizle bizim aile bireylerininde pek arası yok..
:)
ben sırf şifa olsun diye yapıyorum yılda bir yada iki..
o da balkonda pişer mutlaka..
kokusu uçup gitsin diye..
:)
ayrıca yalnız değilssiiinn kii..
bende çok unutkanım..
:)
öpüyorum canısı..
hayırlı seneler:)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

allah kavuştursun salişim,
mutlu yıllar diliyorum
sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak