15 Ocak 2012 Pazar

ÇİKOLATA KAPLI MARSHMALLOW VE MUFFİN

çikolata kaplı marshmallow ve muffin

olmuyorsa zorlama diye bir laf vardır.....

eğer bir tarif baştan aksiliklerle karşılaşıyorsa bırakın kalsın.....devam etmeye çalışmayın ..çünkü o tarif o gün yapılmak istemiyordur...:)))

bence dilleri olsa söylerler yani......"beni bugün yapma valla hiç havamda değilim " derler:)))))))

aslında en başta oluşan olumsuzluklar bir işarettir ama biz ısrarla yapmaya çalışırız.....

bırakın dağınık kalsın........hiiiç yormayın kendinizi ......hele hele malzemeleriniz tam olsun hatta herşeyden ikişer tane olsun.....

öncelikle ne zamandır yapmayı düşündüğüm tarifi kaç defa kaydettim bilmiyorum..unutmamalıydım ....ilk özel misafirlerime yapmayı düşündüm....ve gün geldi çattı....yapabileceğim bir misafirim oldu....:))))

ilk aksilik kakaonun olmadığını öğrendiğim an oldu.......o an bırakmalıydım işte ama direndim:))) kakao yoktu ama bunu bir içimlik sıcak kakaolu hazır karışımla kapatabileceğimi düşündüm....nasılsa keke çikolatada giriyordu olurdu yani.......neden olmasın............

keki çırptım muffinlere boşalttım......kalıplara çok az dökmeme rağmen kabarmaması gerektiği kadar kabardı....neyse oda sorun değildi......gerekirse üzerlerinden kapak kesebilirdim..kesmedimde hatta.....

daha sonra krem şantiyi çırpma anına geldim......aman Allahım dolapta süt yok.........dışarda var tamam ama dolapta olması lazım....soğuk olması lazım....(gazel süt içtiği için evde sürekli süt bulunur ,dolaptada sürekli vardır yani..hangi ara bittiyse artık)

krem şanti iki paketi bir su bardağı sütle çırpılması gerekiyordu....süt istediğim soğuklukta değildi ama iki poşeti güzel çırpardı ama ......

sütün üzerine şantiyi döktüm şantinin bir poşeti biraz sertleşmiş sanki üzerine su dökülmüş gibi birbirine tutunmuş şekilde döküldü....şaşırdım ama yinede sağlam görünüyordu çırpmaya başladım..beş-on dk çırptım..yok ...............forma girmiyor bi türlü........az biraz koyulaştı ama salep gibi bişey........bi türlü katılaşmadı..............bi poşet daha eklemeyi düşündüm ama aksilik peşimi bırakmadı.........bu seferde sade şanti yok......kakaolu var.....ama bunun sade olması lazım.tarif öyle..ve görüntü açısından sade kullanmam gerekiyo........

sinirlerim geriliyor ama yapacak bişeyim yok..vakit akşam olmuş....evden kimse pasta malzemesi almak için gitmez.......mecburen kakaolu kullandım..haliyle rengi koyu oldu...isteyerek kakaolu yapmadım yani.......yoksa tarife sadık kalmam gereken bir tarif bu.............

hadiiii onuda geçtim jelatinde sorun olmadı..sıkmada sorun olmadı..herşey tamam.......çikolatayı dolapta saklamak gerçekten çikolatayı bozuyormuş...bunu tecrübe ile anladım yani.......kuvertur çikolatam bana son darbeyi vurdu...

eritirken eriyormuş gibi görünen çikom sıvı yağ katkılarıma rağmen istediğim sıvılığa ulaşmadı.....yoğun şekilde kaldı......zar zor misafire yetecek kadar bulayabildim ama son bi kaç buladığım marshmallowların üzeri sıcak çikolata yüzünden eridi.....bunun sebebide marshmallowlarımı istediğim kadar bekletememem.......

misafirlerim çok güzel olduğunu söylediler yediler ama gerçek görüntüsünü ve halini bilmedikleri için bu haliyle kurtardım......ama en kısa zamanda tekrar gerçek görüntüsünde yapıp yayınlamayı düşünüyorum.........keşke en baştan muffin olarak ikram etseydim.....çikolatayıda kremayla karıştırıp sos yapsaydım .....

artan muffinler bugüne kaldı ve ben kuvertur olmayan normal bitter ve sütlü çikolatayla tekrar kapladım bi kaçını..bloğuma koymak için tabiki......tek sorun şu an için içinin beyaz görünmemesi.......

ilk deneme için pratik yapmış oldum..bi dahaki sefere daha iyi hazırlanacağım.....


çikolata kaplı marshmallowlu kek

tarif cafepepela dan....teşekkür ediyorum bu güzel tarif için........ben gerçeğine uygun yapamasamda misafirlerimin çok hoşuna gitti........

kek kısmını kendi bildiğim gibi yaptım.....çikolatayı eritip koymadım robotta ince çekip içine ekledim.......


marshmallowlu muffin

malzemeler......

muffin için gerekenler......20 adet muffin çıktı
  • 2 adet iri yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • yarım su bardağı süt
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • yarım su bardağı ince kıyılmış çikolata
  • 2 yemek kaşığı kakao(ben bir içimlik sıcak çikolata kullandım)
  • akıcı olacak şekilde un
  • 1 poşet kabartma tozu
marshmallow için gerekenler....
  • 1 paket krem şanti
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çorba kaşığı toz jelatin (tepeleme)
  • 3/4 su bardağı sıcak su
üzeri için .......
  • 1 buçuk su bardağı parçalanmış bitter veya damla çikolata
  • 1 çorba kaşığı sıvı yağ
yapılışı...........
  1. muffin için yumurta ve şeker çırpılır....diğer malzemelerde eklenerek akıcı bir hamur elde edilir.....
  2. muffin kağıtlarının yarısına kadar doldurulur.....
  3. önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında pişirilir.....
  1. marshmallow için krem şanti soğuk sütle çırpılır....
  2. 1 yemek kaşığı dolusu jelatin sıcak suya katılıp eritilir...
  3. eriyen jelatin biraz ılıdıktan sonra krem şantiye karıştırılıp 3-4 dk. çırpılır...
  4. hızlı bir şekilde malzemeniz donmadan keklerin üzerine istediğiniz kadar yüksek şekilde tepeler yapılır......
  • çikolata benmari usulü eritilir....sıvı yağ eklenir....
  • Marshmallow'lu muffinler ters çevirmek sureti ile çikolata sosuna bulanır...
  • 15-20 dakika buzdolabında donması beklenir....
not............
  • marshmallowlrınız tam soğuyup donmadan çikolataya bulamayın eriyebiliyorlar...
  • benim sıktığım marshmallow malzemesi 20 kadar muffine yetti ama tepeciklerim çok yüksek olmamış kesince gördüm......hatta biraz malzeme arttı bile..yani tepeyi büyütebilir mişim......
  • biraz çikolata canavarı ama dışını bence istediğiniz başka süs alzemeleriylede kaplayabilirsiniz...mesela hindistan cevizi,renkli şekerler,fındık içi gibi......
  • kek pişirmek istemiyorsanız hazır kek te kullanılabilir....
  • benim kullandığım jelatin sığır jelatini.....pasta malzemesi satan yerden almıştım......

11 yorum:

Unknown dedi ki...

Wooww aksilik aksilik ama sonuç gayet başarılı.. Ellerine sağlık. Eminim lezzeti fazlasıyla yerindedir. Olmuyorsa bırak dağınık kalsın önerini kulağıma küpe ettim :)
Sevgiler..

Sanattryemek dedi ki...

harika gozukuyor valla elinize saglik..

Egeden Tarifler dedi ki...

Çok hoş görünüyorlar :)

anne eli gibi dedi ki...

sahiden başına gelmedik kalmamış bazen aynısı banada oluyor ve bende ısrar ediyorum:)
ellerine sağlık herşeye rağmen misafirlerin beğenmiş olması negüzel..

hanife dedi ki...

Disalcim bende aynı tarifi iki kere yaptım hatta bir kısmını yuvarlak bisküvilerin üzerine sıktım çok hoş oldu...
Senin muffinlerde çok güzel görünüyor eline sağlık
Bende olmuyarsa bırakamayanlardanım az sinirli saatlar geçirdim ama olsun yılmamak gerek:)))))

Adsız dedi ki...

çok güzeller ellerine sağlık :) toz jelatini nerden alacağız acaba

bırtutamkekik dedi ki...

işteee!!!
iştee banimm hünerli arkadaşımm..
:))
kimm korkar kim yıkılır ki aksilikler karşısındaaa:)
emeklerine sağlık canım..
kazanan sen,kaybeden aksilikler olmuş bu sonuca:)
ben aldım bi tanecik...
mmmm...
misss miss..
mutlu haftalar tatlım.)
sevgiyle kal,sevgi de seninle...

Serap Uzun.karakazandan dedi ki...

Aksiligin bu kadari diyorum :)
Ben de öyleyim vazgecmeye calissam bile sanki baska tarif yokmus gibi gelir ve yapmak istedigmin üzerinde israrla dururum :) MasAllah sonuc harika himmm,misafirlerin yerinde olmak isdetim simdi.Ellerine saglik canim...

birincisin dedi ki...

Olsun,biraz aksilikler olmuş ama sonuç güzel,misafirlerin beğenmiş bu daha önemli.Ellerine sağlık bence de güzel olmuşlar..Sevgiler:)

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çok haklısın canım, başlarken aksilik olduğunda orda bırakmak lazım, ama bende hep devam edip hep zar zor toparlamış yada tamamen kaldırıp atmışımdır. Ama seninkiler nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...
(Yemek Sevdam)

cincinsfikirli dedi ki...

her kek pasta yaptığında sorun çıkan ve yaratıcıkla aşabileceği umuduyla dolu biri olarak aşamaları stresle ama nasıl atlattığını görünce sırıtarak okudum, her anını yaşadım .... başarmışsın, nefis ve çok havalı görünüyorlar, elllerine sağlık,sevgiler...
Not: ben asla bu tarifi denememeliyim, no stresssss:)))))))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak