12 Ocak 2012 Perşembe

PEYNİRLİ PATLICAN KIZARTMASI

peynirli patlıcan kızarması..

zaman zaman tatil yerlerine giderdik...tatilimizi yapıp tekrar dönerdik...ama orda yaşamak başkaydı.........

Bayburt'tan , o köy şartlarından sonra İnebolu gibi bir yerde yaşamak bizim için çok farklıydı....çok lükstü........ulaşılmaz ,yaşanılmazdı....:))))

ilk gittiğimiz gün aklımdan çıkmıyor......korkuyorduk ...inebolu da ev tutmak ....gerçekten burda yaşayacak mıydık....? çok istediğimiz bir hayaldi deniz kenarında yaşamak....

akşamdı....asya küçüktü.....sadece bakınabildik hava kararmış olduğu için ev falan bulamadık...yorgunduk ta.....ilk olarak otele gitmek istedik ama aileye pek uygun olmaz dediler.en iyisi deniz kenarındaki tatil konaklama yerine gidin ...

sanki herkes bizim yabancı olduğumuzu biliyordu....kendimi oraya ait hissedememiştim....bir yandan korkuyordum bir yandan seviniyordum......

bir oda tuttuk.....güzeldi..beni en rahatsız eden şey yerlerin boş olmasıdır...ayağımda ayakkabı ile hiç rahat edemem..ama betonada basmayı sevmem...neyse bu bir ayrıntı önemli değil yani..

tam deniz kenarında balkonu olan cici bir odaydı işte..yerler boştu:))..heyecan içinde uyuduk.sabaha ev arayacaktık.....sabah olunca denize karşı kahvaltı ettik..o duygu inanılmazdı işte.....
denizin sesi,sıcak esen rüzgar..dağlardan gelen kekik kokuları.......

nerden başlayacağımızı bilmiyorduk ...öncelikle eşimin okulunu bulduk....çünkü ilk olarak okul etrafına bakınmak istedik....bayburttan alışık olduğumuz için ev okula yakın olmalıydı:))) mecburmuşuz gibi.....okulun etrafında dolandık bi sokak ileri gitsek sanki okula çok uzak gibi geliyordu..tekrar okul sokağına giriyorduk...

öyle çok büyük hayallerim yoktu....tecrübem yoktu zaten....ev nasıl olmalı,duvarı,mutfağı neye benzemeli...moda olan nedir..nasıl bir ev rahattır ...bunları bilmiyordum.çünkü Bayburt'ta ki evlerimin çoğu kötüydü..buradaki evler illaki daha güzeldi....

yinede dış cephelere bakarak yorum yapıyordum canım..çok eski bir binaysa asla girmiyordum...:)....sonra ön cepheden beğenmediğim içine de girmediğim bir ev gördük.....bu ev kaderimizdi...çünkü önden beğenmediğim eve arkasından beğenmiştim..hadi soralım dedik..ve giriş kapısını görünce güldük eşimle...

eve girdiğimde önce hayal kırıklığına uğradım çünkü yer döşemeleri ayynı bayburta ki gibiydi...kalın tahtalarla döşeliydi..hiç farkı yoktu...canım sıkıldı ama mutfağa konulmuş yeni mutfak dolapları birden gönlümü çalıverdi...yani takılıyordu .tertemizdi ilk ben kullanacaktım...mutfak balkonundan eşimin okulunun bahçesi görünüyordu..o da yakındı....

kirada anlaşacak bişey yoktu pahalıda gelse tuttuk......tutmak zorundaydık..hava çok sıcaktı...kalacak yer olmayınca ,çocukta çok küçük olunca mecburen bi an önce işleri halledip dönmemiz gerekiyordu.....

evi tutar tutmaz gittik..aklımda hep nasıldı acaba diye düşünerek.....çünkü ben Ankarada ailemin yanında beklerken eşimde Bayburt'a gidip eşyalarımızı getirecekti....

yerleşecektik.....yabancı gibi olduğumuz yerde yerli olacaktık......esnafı tanıyacaktık...asya orda büyüyecekti.....

ve taşındık.evi dizdik......sabahları mis kokularla kalkmak çok güzeldi....ama evi yerleştirmek çok canımı sıkmıştı..halılar uymaz,kapılar halılara takılır kapanmaz....bazı olumsuzluklara ağladımsa da sonradan herşey yoluna girdi.....

alıştııık......marketinede,kasabınada,manavınada....meğer herkes normalmiş....kimsenin bizi yabancı gibi gördüğü falan yokmuş..ben kendimi yabancı hissetmişim:))

zamanla arkadaşlarım oldu...yeşildomatesiiiimm....ve daha bi kaç arkadaşlarım canlarım....

nerden çıktı bu inebolu macerası diyeceksiniz...bu tarifi ordayken yapmıştım..bi arkadaş toplantımızda hepimizin eli değmişti...kimi patlıcanı kesti kimi yağı koydu....:))))derken oluverdi bu güzel tarif.....

arkadaşın evindeydik ve tarifin arkasında görünmeye çalışan masmavi denizi ve yeşiliyle İNEBOLUM:))

tarifimize geçelim hemen ...
çok güzeldi hatırladığım kadarıyla...sadece patlıcanları göründüğünden daha ince keserseniz iyi olur..sanki o zaman kalın olduğu için içi tam pişmedi falan demiştik......

malzemeler.....
  • 2 adet patlıcan
  • küçük bir kalıp beyaz peynir
  • maydanoz
  • kızartmak için yağ,tuz
  • üzerine dökmek için yoğurt
yapılışı.....
  1. patlıcanlar ala şekilde soyulur....
  2. 5-6 cm kalınlıklarında kesilir.....
  3. kesilen her parçada tam ortasından ayrılmayacak şekilde bir daha kesilir.....(ekmek arası gibi)
  4. maydanoz doğranır peynirle karıştırılır...

peynirli patlıcan kızartma
  • patlıcanların kesik kısmına peynirli harç doldurulur.......

peynirli patlıcan
  • az yağda arkalı önlü kızartılır.......

peynirli patlıcan kızart.

  • kızaran patlıcanlar servis tabağına alınarak üzerine yoğurt dökülür........servis edilir.......
not.......
  1. patlıcanları keserken fotoğraftakinden daha ince kesin...içi daha güzel pişecektir...
  2. yoğurdu sarımsaklı yapabilirsiniz......daha leziz olur...

15 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

en sevdiğim sebzedir,her halini ayrı severim.
ellerine sağlık canım nefis bir yemek olmuş,sevgiler..

bırtutamkekik dedi ki...

canım benim bu neydi böyle gece gece:)
kendimi su gibi akıp giden bir romanın sayfalarının arasında gibi hissetim...:)
huuhhh,dur hle bi kendime geleyimm :))
yüreğine sağlık...
sen hepp yaz emi gülüm...
bizlerde zevkle okuyalım...
:)
patlıcanlar da nefis...
tabağı arama boşuna,ben aldım gidiyorum:)
muhabbetle canısı...
öpüldün ki...
:)

www.lezzetavcisi.net dedi ki...

soluksuz okudum yine =) sen herşeyin en iyisini ve güzellerini hakediyorsun canım....Patlıcan ve manzara harika....

birincisin dedi ki...

Anlatımınız çok güzel sizinle o günleri yaşadım sanki...Patlıcan kızartması çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık.Ben ince dilimlenirse kızarınca aynı görüntüyü vermez diye düşünüyorum.Aynı kalınlıkta biraz fazla kızartılsa ne dersiniz:)Sevgiler..:)

zerrin-misss dedi ki...

Disalim, özlem sezdim sanki :)) Bu arada bu tarifi ben de yapıyorum. Ben patlıcanları çok ince kesip öyle kızartıyorum. SOnra içine ince rendelenmiş kaşar ve beyaz peynirli senin bu karışımdan hazırlıyorum. Patlıcanlar sıcakken içlerine koyup üst üste koyuyorum. Fırın tepsisine alıp peynirler eriyene kadar fırında tutuyorum. Çok değil 2-3 dakika. Sonrada sarımsaklı (sen sevmiyorsun) sarımsaksız da olur domates sosunu üstüne gezdirip servis yapıyorum. :)))

Hansa dedi ki...

deneyeceğim denemeliyim ...misss zerrinin de tarifi güzel onuda deneyeyim :)) elceğizlerine sağlık...ellerinden öperim :)))))))))))))))))))

Hansa dedi ki...

evet bu arada bende anlatımınla gittim anadoluya geldim....çok tatlı hatıralar bunlar...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın, sanki ben gittim yerleştim oraya. Patlıcanlar nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...
(Yemek Sevdam)

Unknown dedi ki...

Yaz gelse de doya doya yesek :)) Kelle peyniri (Manyas peyniri de deniyor) ile yaptığım bir patlıcan kızartmam var. Ona çok benziyor.

Hikayen de çok hoş bir çırpıda okudum.

Ellerine sağlık Disalcim..

Gönülünce dedi ki...

Canım ya yazdıklarını okumaktan büyük zevk aldım her zamanki gibi...Daha sık yazmalısın...Tarifini çok beğendim Zerrinimkide kafama takıldı denemeli...Ellerine sağlık...
Sevgiler...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

patlıcanın herhali güzel buna benzer bende yapıyorum dediğiniz gibi daha ince kesmiştim yinede çok güzel olmuştur ellerinize sağlık taşınma sorunlarını hepmiz yaşadık çok güzel anlatmışsınız sevgilerimle hayırlı hafta sonları

Serap Uzun. Karakazandan dedi ki...

Senin anılarını okurken çok keyif alıyorum sanki ben de senle birlikteyim,bir yandan iyidir belki memur eşi olmak diyardan diyara dolaşmak yeni yerler görüp yeni arkadaşlıklar kurmak.?
Bir yerden hiç bilmediğin bir yere taşınmak ve baştan başlamak,bir kitabı bitirip yeni bir kitaba başlamak gibidir herhalde?
Patlıcan çok değişik olmuş canım,ancak yazın denerim artık.Eline sağlık, arkadaşım...

fatosun mutfagından... dedi ki...

aa ne güzel yazmışsın..nasıl bir solukta okudum:)))tokata tayinimiz çıkıp geldiğimzde eşimin tuttuğu evde bence şok olmuştum önce ben burda nasıl yaşarım demiştim..bizimde yerlerimiz ilk parkelerden..tahta:))bende zamanla alıştım evime..mutfagıma.:))patlıcanlar nefis görünüyor canım..geçenlerde tv de dğişik bir versiyonunu görmüştüm..denemeyi düşünüyorudum..sende görünce bu hali de çok hoşuma gitti..sevgiler canım

cincinsfikirli dedi ki...

ay çok duygulandım, bak yorum bırakmadan gidemiyorum! ne güzel anlatmışsın...şimdi burhaniyedesin di mi, yeşil domatesle görüşebiliyor musunuz?
ben de çok yaparım bu tarifi, lor peyniri ve yumurta koyuyorum ben harcına,çok seviyor herkes bu tarifi....ellerine sağlık

neseersoy dedi ki...

Ne güzel bir anlatım , yerinizde huzur ve mutlulukla yaşayın.Peynirli patlıcan kızartmasını annem ben çocukken yapardı birden o zamanlara döndüm ben diyim 35-40 yıl sen de 15-20 yıl önceye :-))Ellerine sağlık,sevgilerimle.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak