2 Ocak 2012 Pazartesi

KARNABAHAR KIZARTMASI

karnabahar kızarması

karnıbahar mıdır ,karnabahar mıdır diye epeyce düşündüm.....elbette çok düşünmedim sözlük diye birşey var yanii:))) ve sonuçta karnabahar olduğunu tamamen öğrendimmm.....

ama benim içimden karnıbahar demek geliyor..bu isim daha güzel sanki.......fotoğrafı düzenlerken karnıbahar diye yazmışım değiştirmek istemedim....

hatta şu an bu yazıyı yazarken de her karnıbahar yazışımda altını kırmızı çizgiyle çiziyor program..güya yanlış yazıyorum.....kısacası her yerden uyarı alıyorum....

çocukluğumdan beri sevmediğim sebzeler içinde kendisi de yer almıştır.....ismi de görüntüsü de ne kadar güzel olursa olsun , tadını hiç beğenmezdim.....hala da pek beğenmiyorum ama artık yemek zorunda olduğumuzu biliyorum......

soğan ve sarımsak için ne kadar çabaladıysam sevemedim ama en azından yiyebildiğim sebzeleri sevmemek gibi bir lüksüm yok......şimdide çocuklara nasıl yedirsek diye düşünüyoruz...aynı annelerimiz gibi..

eskiden büyük kızımın evde kötü bir şey kokuyor diye ağladığını bilirim...evet karnabahar....

bazı sebzeleri nasıl pişirirseniz pişirin içindeki aroma tat koku pekte gitmiyor......ama ben çocuklara nasıl yedirebilirizi biraz duydum biraz düşündüm ve şu karara vardım...

eğer yemeği onlara yaptırırsak yani yardım etmelerini sağlarsak daha iyi sonuç alırız......ben işime karıştırmayı sevmem aslında ama denemeyi düşünüyorum......yemeğin bir kısmını ona yaptırırsam daha istekli yiyecek bence....

her neyse ..........eskiden eşim bu halini sevmez diye yapamıyordum..çünkü yağlı olan hiçbişeyi sevmiyor...bu şekilde pişirdiğimde yağlı demişti bi defasında..o yüzden uuzzuunncaa bir yıldır yapmıyordum......

ama yoğurt devreye girince yağ sorunu ortadan kalktı...ve severek yedi....bende beğendim..aslında bizim evde en çok kıymalı yemeği pişer ....buda değişiklik oldu...

yine çok kişi tarafından bilinen yemeğimizi ekleyelim...ölçüsüz şekilde.....

malzemeler....
  • karnabahar
  • yumurta
  • un
  • tuz
  • kızartmak için sıvı yağ
yapılışı.......
  1. karnabaharlar çiçeklerine ayrılır....
  2. ve suda haşlanır...(çok haşlanmamasına dikkat edin parçalanmasın)
  3. yumurta ve un çırpılır...tuz eklenir...(boza kıvamında)
  4. çiçekler yumurtalı una batırılarak kızgın yağda kızartılır...
  5. yoğurt dökerek servis edilir....
not...
  1. yumurtalı harca süt,pul biber karabiber de ekleyebilirsiniz...

6 yorum:

birincisin dedi ki...

Bizim evde ençok bu hali pişirilir karnabaharın kızıma ana sınıfı öğretmeni sevdirmişti öyle gidiyor arası açılsa yemese hemen istiyor o nedenle şanslıyım:)Harca süt katıyorum, yoğurda sarımsakta doğruyorum çok güzel oluyor,o kokuyu alıyor karnabahardan.Ellerine sağlık..Sevgiler:)

hanife dedi ki...

Bizim evde karnabahar pek sevilmediği için pişirilmiyor bende tam tersine çok severim eline sağlık

zeymurancafe dedi ki...

uzun zamandır yapmıyorum bak şimdi canım çektı alayım da yapayım gerçi artık ben yemek yapamıyorum sağolsun Su ,kahvaltıyla geçiştırıyoruz ellerıne sağlık canım nefıs olmus

bırtutamkekik dedi ki...

oğluşumun sınav sorusu idi bu sebzenin ismi:)
kuzumda keşke sözlük olaydı demiş o anda:)
ellerine sağlık disalcim:)
harika bir sunum..
muhabbetle canısı...
:)

hunerlieller dedi ki...

BİZİM EVDEDE YENEN BİR YEMEK DEGİLDİ AMA BU ŞEKİDE YOGURTLAYINCA SENEDE BİR DEFADA OLSA YENİYOR.ELİNE EMEGİNE SAGLIK ARKADAŞIM....

sibelyalcincom dedi ki...

Çok sevdiğim bir lezzet ellerinize sağlık:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak