7 Şubat 2012 Salı

OTLU GÖZLEME(ısırgan ve ebegümeçli)

ısırganlı gözleme


yazıma geçmeden önce bu tarifimi çay saati etkinliğine ev sahipliği yapan sevgili arkadaşım gülo anne mutfaktaya gönderiyorum..bol katılımlı bir etkinlik olsun ve çook kolay gelsin:)))

bizim evde yeşil yapraklı sebzenin adı ot......ne zaman ıspanak pişirsem ,semizotu doğrasam kızım söylenmeye başlar yinemi ot pişiriyosun diye........

biz küçükken bi ot yemeği vardı onun gerçek adı da madımaktı yani.....bizim oralarda çok yapılan bi yemektir....(aaaa madımak yemeğime link vermek istedim bloğumda aradım aradım bulamadım....ben eklememişim ki madımak yemeğini..eklediğimi sanıyordum .çok şaşırdım..ilahi ben:)))))))))))))) tamam madımak yemeğide eklendi.....:)

neyse efenim bizler sadece ona ot derken benim kızım yeşil olan tadını beğenmediği her sebzeye ot diyorda........

sebze demişken ,ben bile bi kaç senedir seviyorum sebzeyi...çocuklara ne demeli bilemiyorum.....sevgili arkadaşım canım ciğerim devrem halenzem yeni bir çocuk sayfası açtı....çocuklara çaktırmadan sebze ve faydalı yemekleri nasıl yediririz diye harika bir blog....mutlaka uğrayın.....çocuğunuz ıspanak yesiin,pırasa yesiin,havuuç yesin.........ismide çok güzel bir blog olmuş..hayırlı uğurlu,vatana millete çocuklara faydalı olması dileğimle hoşgeldin O TABAK BİTECEK ............eminim sizinde benim gibi çok işinize yarayacak....

işte otu sebzeyi sevdirmeye çalışmadım şimdiye kadar bende sevmediğim için..ama artık seviyorum ve ev ahalimede sevdirmeye çalışıyorum......egenin taze otları olan ısırgan ve ebegümeci ikilisi eğer evinizde yufkanız varsa harika bir öğlen yemeği,ya da kahvaltısı ya da çayın yanına nefis bir börek oluyor.....

tek yapmanız gereken dışarı çıkarken bi poşet almanız ...gözünüze ilişen temiz bi yerden bi kaç demet ebegümeci ve ısırgan koparıp eve getirip güzelcee bi yıkayıp iri iri doğramanız....neyse düzgünce yazayımda görüntü hoş olsun yazımın.....

tadından bahsedeyimde sonra tarife haksızlık olmasın:))).....nefisti nefis..sebze ot seven herkes bayılır bence....çok güzel oluyor.....otlar yufkanın içinde pişiyor merak etmeyin...bunuda not kısmına yazayım bari..


malzemeler.....
  • 1 bağ ısırgan
  • 1 bağ ebegümeci
  • yarım kalıp beyaz peynir(ya da çökelek)
  • zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı pul biber
  • 3 adet hazır yufka

yapılışı.........

  1. otlar suda bekletilerek iyice yıkanır.....
  2. ister ince ince ister kalın şekilde doğranır...
  3. içine peynir ufalanır...zeytinyağı konur...
  4. pul biber eklenir....
  5. yufka serilir.....karşılıklı katlanır......
  6. ortaya harçtan bolca konur....tekrar yufka katlanır..gözleme şeklinde...
  7. tavaya az zeytinyağı dökülür....ısınınca,orta ateşte , otlu gözleme arkalı önlü kızartılır....
  8. ayranla servis edilir.....

not......

  1. ısırganlar ele battığından ben eldiven kullandım...hatta iki eldiven ancak engelledi..
  2. otlar gözleme içinde pişiyor....çiğ kalmıyor merak etmeyin..önden bi kavurma işlemine gerek yok......
  3. ısırgan piştiğinde ısırmıyor:)))))))))))))))ben bilmezken korkardım da:))))))))))
  4. peynirin tuzu otlara yetiyor..peyniriniz tuzluysa buna dikkat edin.ben hiç katmadım..
  5. pul biber çok yakışıyor mutlaka koyun....

13 yorum:

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Nefis görünüyor canım, ellerine sağlık. Sevgiler...

Zelis dedi ki...

Canim ellerine saglik nefis görünüyor,ama hic yemedim daha önce,bu iki otta bizim avluda ne hoyrat yetisirlerdi,simdi o günler geldi aklima:))
seninle ayni memleketli olarak,madimagi bende cokk severim olsada yesekk ohh misss:)
sana birsey sorucam yanliz,ayni sekilde ispanak densek olur mu?ve ocakta cabuk pisermi acaba?firinda yapiyorum börek olarak ama gözleme seklinde ispanak hic denemedim..simdiden tesekkürler disalcim:)

O tabak bitecek dedi ki...

Devrem çok naziksin çok teşekkür ediyorum. Gözlemen de tam benim sayfama uygun bi tarif. o resmi nasıl çektin öyle otların suyu klaveyem akıcak sanki:)) ellerine sağlık:))

Disalce dedi ki...

zelişcim dondurucumda madımakta var yufka ekmekte..gel berabaer dürüm yaparak yiyelim:)))
canım ıspanaklada olur...oda çok güzel pişiyo.....bir yufkayı yaparak deneyebilirsin.....bi kaç yaprak ıspanak doğrarsın biraz peynir...nefis olur oda...:)

ab-ı hayat dedi ki...

Hoş geldin canım,gözleme harika görünüyor ellerine sağlık....

sevgiler...

bırtutamkekik dedi ki...

hoş geldinn gülümm:)
özlettin kendini..
bayılırım gözlemeye.
ot olsunda ne olursa olsun..
çok sevilir bizim ewde:)
ellerin dert görmesin canısı..
baki muhabbetlerime..
::)

fatosun mutfagından... dedi ki...

of of of..bu nasıl bir görünütüdür canım ya..süper..ellerine emeklerine sağlık..her çeşit ota hayranımdır:)))sevgilerr

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

tanıştığıma memnun oldum canım
mmmmmmm
:)
börek harika canım
:)
bana da beklerim.

Cocukla Cocuk dedi ki...

oo bu ne guzel bir göruntu boyle..ellerine sağlık hem lezzetli hem faydalı..

birincisin dedi ki...

Çok lezzetli olmuştur,ellerine sağlık.Madımağı bizde çok severiz.Sevgiler:)

zeymurancafe dedi ki...

börek nefıs gorunuyor canım ellerıne sağlık

Serap Uzun karakazandan dedi ki...

Simdi bu gözlemeler olsa yanimda ve ben sabahin bu saatinde kahvaltimi etsem ve doysam ne iyi olurdu :)
Eline saglik Disalim.

Unknown dedi ki...

Bloglari dolasirken blogunu kesfettim....
cok hosuma gitti ve izlemeye aldim
sende buyur gel istersen ben henüz yeniyim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak