23 Şubat 2012 Perşembe

PASTÖRİZE SÜTTEN (HAZIR SÜTTEN) YOĞURT YAPIMI

yoğurt


yolun yarısına beş sene kala neler düşündüm neler.....

öyle bir zamanda büyüdük ki kaç kuşağı gördük kaç kuşak hikayeleri dinledik.....

tv nin siyah beyaz oluşundan,hatta tv nin alınışından , şu günün internetini kullanarak bu yazıyı yazmama kadar geçen süreden bahsediyorum........

elektrikler kesildiğinde içimden neden mum yakıp izlemeye devam etmiyoruz sanki televizyonu dediğim küçük yaşımı hatırlıyorum......tv ısınmış patlar diye kapatılan günleri.........daha sonra öpüşme sahnelerinde kapanılan kanalları.........kanal değiştirmek için yanına kadar gidilmesini.................:))))))))))

sadece televizyonda değil tabiki değişimler.......yaşam şeklimiz değişti ....daha çok yürürken ,araçlar çoğaldı.......ayağımız yere değmez oldu......

yeme alışkanlıklarımız değişti.......annelerimizin ekmeklerini sevmezken şimdi onların isimleri organik oldu......sebzeyi keşke sevseymişim diyorum hatta........bahçemizde ekili olurdu domates,biber,fasulye........ağaçlarımız vardı kayısı,erik,vişne.........hiç kıymetini bilemedim..pazarda satılan büyük iri kayısıları merak ederdim o zamanlarda......:)



hazır sütten yoğurt

yoğurdu annem yapardı...turşusunu,konservesini...vs .. herşeyi.......



pastörize sütten yoğurt



bende bu geri dönüşümü başlatmak için yoğurt denemesi yaptım....ilk kez mi yapıyosun diyenler olabilir....hayır :) ilk kez yapmıyorum eskiden yaptığım zamanlarım oldu....ama bi kaç kez aldığım süt kesilince sinirlenip yapmayı bırakmıştım....

artık tekrar yapmaya karar verdim.....ama ilk denememi pastörize sütten yapmayı istedim.....olurmu olmazmı derken deneme güzel sonuç verdi.......hazır yoğurtlar gibi katı değil ama evde yoğurt yapmanın mutluluğu içindeyim.sanki ilk kez yapıyorum....:)

evdeki herkes hep yoğurt istesin benden istiyorum.sofrada hep yoğurt yesinler istiyorum.

yoğurt yapımı

malzemeler......
  • 3 lt. tam yağlı hazır süt
  • 2 yemek kaşığı yoğurt (bu yoğurtta hazır yoğurt)
  • 1 yemek kaşığı süt tozu( güzel olduğunu duymuştum)
yapılışı.........
  1. süt ısıtılır...parmak batırma yöntemi uygulanır...yanar yanmaz arası ılıklıkta iken ocaktan alınır...
  2. 1 yemek kaşığı süt tozu süte karıştırılır..topaklanmsın diye az sütle çatalla çırpabilirsiniz..
  3. yoğurt süte katılır ve bi iki karıştırılır.....
  4. sıcak bir yere iyice sarılarak konulur....sıcak kalması bakterilerin daha çabuk çoğalmasını sağlar..
  5. 5-6 saat sonra yoğurt mayalanmış olacaktır...kapağı hiç açmadan buzdolabına kaldırılır...bir gün boyunca açılmadan beklenir.....
  6. sonra afiyet olsun.
not........
  1. normal sütten daha lezzetli olacağına eminim.....ama bu sütlede çok leziz oldu...
  2. ne çok katı nede çok cıvıktı...normal sertlikteydi...ama süzülürse daha güzelde olabilir...
  3. süt tozu katışalması için katılıyor.belki faydası olmuştur......süt tozsuz denemediğim için ayrımı yapamıyorum......

14 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

salihacım yoğurdun pek güzel görünüyor.
Ben hiç hazrı sütten yourt yapmadım ama olmuyor diye duydum belki de süttozu onun için kullanılıyor? Ben de sütçü sütüyle yapıyorum artık:))

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Canım ya ne de güzel anlatmışsın. O günlere gidip geldim inan ki. Biz gerçekten çok şanslı bir nesiliz. Eski yeni herşeyi gördük. Malesef bizim çocuklarımız bu kadar şanslı değiller.
Sokakta ip atlamanın, anne cama çıkıp hava karardı gel artık diye bağırınca biraz daha diye yalvarmanın, izin gelince o 5-10 dakikalık mutluluğun tadını hiç bilemeyecekler. Son model tablet bilgisayar alınca sevinecekler sadece. Onlar bizim gibi akşamları kapı önlerinde arkadaşlarla oturup çekirdek çitleyip muhabbet etmeyecekler. Bilgisayarlarında oyun oynayıp, sosyal ağlarda eğlenecekler. Ve daha neler neler...
Bu arada yoğurdun nefis görünüyor. İstanbulda oturuyorum ve çok şükür ki mahallemize nefis inek ve manda sütleri getiren bir sütçümüz var. Ben sürekli evde yoğurt yapıyorum. Hazır yoğurt tüketmek yerine, doğal süt bulamıyorsak bile pastörize sütlerden yoğurt yapmak çok mantıklı. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

yoğurt çok güzel görünüyor bende denedim bir kaç kez.Dediğin gibi hazırlar gibi olmuyor ama zaten olmamasının sebebi katkı maddesi olmaması içinde.

jewel dedi ki...

merhaba,
yoğurt harika görünüyor elinize sağlık. süt tozu dediğiniz şey kahve beyazlatıcı değil değil mi?:) değilse marketlerde bulunan bir şey midir? :)

TuruncuTatlar dedi ki...

Yogurdun cok gûzel tutmus arkadasım afiyetler olsun ;-)

Disalce dedi ki...

sevgili jewel ..maalesef o kahve kremalarından değil...ben fotoğrafını ekleyeceğim...yarın eklerim inş....

Disalce dedi ki...

elifcim ne kadar güzel söylemişsin...benimde anlatmak istediğim tam olarak buydu....varlıkla yokluk arasında şeyler yaşadık....teknoloji gözümüzün önünde gelişti...onun için geçmişteki herşeyin değerini biliyoruz....çocuklarımız için oynayacak doğal ortam bile kalmadı..

Unknown dedi ki...

ellerine saglik ev yapimi yogurt sahane :)

Adsız dedi ki...

Bende deneyeceğim bakalım ikizlerim beğenecekler mi

Disalce dedi ki...

ikizleriniz inşallah beğenirler..Allah bağışlasın...:)

Adsız dedi ki...

İnşallah Berrak biraz mızmız herseyi yemiyor Burak ise o Berrak'a göre biraz daha iyi 7.aya girecekler ayın 14' deek besin olarak meyve suyu,princ ununa başladık yoğurdu ise hala denemedik bugün annem yapcak bakalım artık...onları cok seviyorum

Disalce dedi ki...

isimleri çok güzel maşallah kuzulara.....benim öyle zorlandığım bir zamandır ki bu ek gıdalara geçiş dönemi.....ne yedirseniz nerden başlasanız bilemiyorsunuz..birde herşeyi yemeyebiliyorlar.......benimki yoğurdu seviyor ..ama ikizler her zaman daha zordur eminim.ikisine birden zaman ayırmak sabır ister.....Allah yardımcınız olsun

Adsız dedi ki...

Slm herkese 1962 dogumluyum oyle gzl anlatmissiniki biran oyillara gittim geldimm elinize yuruginize saglik.ne yillardi onlar bizim mahallefe 1kiside tv vardi .onlarinda cani istecek kapiyi acacak tv bakacaz diye beklerdik ..sonrasinda babam rahmetlinin cok samimi oldugu bir arkadadu daha almis hic unutmam gece saat 1e kadar lorel hardi bakmistik dogrumu yazdim bilmiyorum adini.simdi sohbet bitti muhabet bitti bir cikar iliskusidir aldi basini gidiyor. bende 3gun once isvicreye gezmege geldim oglum taze ev yogurdu istedi inekleri olan birinden sut aldik ama adamlar sorumluluk almamak icin sutlerini pastorizr exip veriyolarmis tabiki bu durumda yogurt hayal kiriklugi oldu bizde bende keseye doktum kesr yogurdu yaptim oglum cok mutlu oldu sizlrlrle paylasmak istedim mutlu kalin

Disalce dedi ki...

merhaba ..isminizi yazmadığınız için size ne diye hitap edeceğimi bilemedim.....bu güzel hatıralarınızı bizimle paylaştığınız için size çok teşekkür ediyorum....:))) herşey çocukken daha güzelmiş....:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak