24 Şubat 2012 Cuma

MISIR GEVREKLİ YAĞLI PASTA (KEK)

mısır gevrekli yağlı pasta-kek

denemeler son hız devam ediyor....

merak ettiğim tariflerde gittikçe çoğalıyor...

öncelikle tarifimi etkinliğe ev sahipliği yapan elifin defterinden arkadaşıma gönderiyorum...etkinlikte bol katılımlı başarılar diliyorum.......

ben bu tarifi çözemedim ...... güzelmi değilmi anlayamadım......yerken gayet sürükleyici hoş bir lezzeti var.....ama sanki kekimde bi sorun oluştu......kekim söndü......puf puf değildi.o kısım hayal kırıklığı yaptı ama yerken bu sönüklük kötü bir lezzet vermedi...

aslında kekin sönmesini şöyle açıklayabilirim.....keki fırından çıkarıp mısır gevreğini dökerken ,gevrekleri kaşıkla düzeltmek isterken kek ağırlıktan dolayı söndü..birde bi kaç açıdan fotoğraf çekeyim derken biraz işkence ettim galiba pastaya:))))))))))

adı pasta olarak geçsede keke daha çok benziyor.......kalıbı biraz daha ufak kullanabilirsiniz.ben 22*33 cm lik tepside yaptım.....

üzerindeki çıtırlara gelirsek, çok güzeldi...çok sert olacağını zannediyordum ama çıtır çıtır oldular..keki dilimlerken bu çıtırlar biraz sorun oluyor....ama halledilemeyecek bir şey değil tabi ki....

tarifi damak tadı gül arkadaşımdan aldım..tarif için teşekkür ediyorum arkadaşıma.....onun yazısını da okuyun..gerçekten çok sevilmiş beğenilmiş bir tarif olduğundan bahsetmiş..benim eksik yaptığım bir şey de olabilir.....

tek sorunum kekimin sönmesi oldu..onun dışında tadı güzel ,adı yağlı olsa da çok yağlı olmayan değişik bir kek tarifi.......

mısır gevrekli yağlı kek


fotoğraf çekinmeyi pek sevmeyen bir tarifimiz.......

fotojenik olmadığı için nerede çekerseniz çekin, hangi ışığı kullanırsanız kullanın yakışıklı çıkmayacaktır.......biraz iddialı oldu galiba....abartmayım tamam ama gerçekten hoş çıkmamakta direndi.....

karanlık gibi görüntü verdi..bazı tarifler böyle oluyor......onları çekmek işkence resmen...

neyse tavsiye eder miyim bu tarifi......ederim ama kekin formunu kaybetmesini engellemeye çalışın:))

ben kimseye ikram edemedim....sadece kendi ev ahalim yedi......kızlar beğendi...eşim çok tutmadı.zaten erkekler tatlı olan her şeyi pek sevmez...o daha çok yanındaki börekle ilgileniyordu çünkü.......kolay gelsin denemek isteyenlere.....:)


mısır gevrekli yağlı pasta


malzemeler...........kek tabanı için....
  • 1 kutu krem şanti (2 poşet)
  • 1 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 3 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı un + 1 tatlı kaşığı kabartma tozu (elenmiş olacak. )
Üzeri için gerekli malzemeler
  • 4 yemek kaşığı şeker
  • 3 yemek kaşığı süt
  • 100 gr tereyağ
  • 250 gr sade cornflakes ( 3 su bardağı)
yapılışı.........
  1. Krem şantiler 1 su bardağı süt ile yoğunluk kazanıncaya kadar çırpılır.
  2. 3 Yumurta teker teker eklenip çırpılır.
  3. Vanilya ve şekerde eklenip çırpılır.
  4. Son olarak un eklenip çırpılır ve yağlanmış dikdörtgen bir tepside, yaklaşık 175 c de 20 dk pişirilir.
  5. Yağ yayvan bir tencerede eritilir.
  6. Şeker ve süt eklenip kaynamaya başlayınca ocaktan alınıp içerisine cornflakesler eklenip iyice karıştırılır.
  7. Bu karışım pastanın üzerine yayılıp 20 dk pişirilip,ılınması beklenir.
not.......
  1. krem şantiyi çırparken sütünüzün soğuk olmasına dikkat edin..yoksa şantiniz istediğiniz yoğunlukta olmaz.....

11 yorum:

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çok hoş görünüyor aslında canım, denenebilir. Kek biraz daha puf puf olsa bence süper olurmuş. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Muhteşem görünüyor. En kısa sürede yayınlayacağım çok teşekkür ederim :D

Unknown dedi ki...

kek çok kabarık olsa sert bir lezzet olur bence
ellerine sağlık
sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

genede nefis görünüyor
ellerine sağlık sevgiler:)

Unknown dedi ki...

aaa ne kadar pratik ve degisik
bayildim :-))

sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

citir citir nefis degisik bir kek olmus eline saglik canim

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

aslında görüntüsü hoş ve farklı ama anlattığına göre servisi zor olsa gerek. ellerine emeklerine sağlık...

aysun dedi ki...

harika

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

çok hoş olmuş canım
ellerine sağlık
:))

eda dedi ki...

kahvalti yapmasini sevmiyen tombisler için guzel alternatif bir kahvalti olabilir ;) degisik basit ve tatli

zeymurancafe dedi ki...

ben mısır gevreklı lezzetlerı cok sevıyorum cok da sık kullanıyorum yemeklerımde harıka oluyor emınım kekte de harıka oluyordur ellerıne sağlık canım nefıs olmus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak