26 Mart 2012 Pazartesi

PORTAKAL KABUĞUNDA JÖLELİ PUDİNG


portakal kabuğunda jöleli puding

herkese mutlu huzurlu sağlıklı bir hafta diliyorum......

genelde tariflerimi zaman aşımından sonra eklerim ama bu sefer yetiştim galiba.....

yani kışın ot yemekleri eklerim mesela........yazın balık.......veee çorba.....sütlü soğuk tatlıları kışın eklerim ..... şerbetli ağır tatlıları yazın sıcağında:)))) tutturamıyorum ...bi tarfide zamanında eklersem kulağımı kesecem...bu laf böyle miydi?....:))))

haa birde tariflerini aslına uygun yapma konusunda iyi değilim......kimi insan malzemeleri temin edince aklındaki tarifi yapar..bense aklıma düştüğünde elimde olanla yaparım....bu da bir eksi aslında....


çok zaman önce ,belki bi iki yıl önce bu portakalcıkları gördüm.ve çok beğenmiştim.....ne zaman yapsam diye düşünüyordum....ama öyle her zaman yapılacak bişeyde değil yani..portakal kabuğunda yapmak istiyorsanız illa ki kışı bekleyeceksiniz......

eh artık portakallar bitti bitecek....zaten raflarda sulu harika görünen portakallar eve gelince nedense suyunu çekip pörsük bir meyve oluyor......hani marketteki o albeni nerde.....için nerde ,suyun nerde..:)))) 


portakal kabuğunda jöleli puding1

yine bi umut aldığım kivileri yemek istemeyince reçel olsunlar istemiştim....araştırdım ,marmelat yapmaya karar verdim....ön hazırlık....aşamaları fotoğrafladım..sadece piştikten sonraki bi görüntümüz kalmıştı......kiiiiiiii o aşamaya geçemedim :)))))

olay aynen şöyle oldu.....
  •  " biri bişey pişiriyo galiba.....ne acaba..bu koku ne olabilir...."
  • " aa aaaaa bütün odalarıma sinmiş bu koku......ne pişiriyor bu komşu ,ne bu yaaa"
  • dur bi dakka.......kooşş.....ve olan olmuştur....:)))))
bu reçeli dibine tutturma olayı başıma ilk defa gelmiyor benim.....çok vukuatım vardır ama kiviye üzüldüm yani..ilk kez deniyordum ...tadını merak ediyordum....zaten ne zaman neyi değerlendirsem desem hep daha fazlasını kaybediyorum:)))))

neyse olaydan uzaklaştık..çenem düştü.....parmaklarım düştü ya da:))) yazmaktan konuşmayı unuttum zaten.neyse bu da başka bir konu :))))pc başında çok zaman geçirmekle alakalı....anladınız siz..:)

bu tarifi yabancı bir  sitede  gördüm.....onun linkini verirken çekiniyorum açıkcası..onun fotoğrafı çook güzel..ama vereceğim mecbur..:)))))))))))))))) şaka yaa niye vermiyim.....bu güzelliği sizde görün...işte bu linke tıklayın ve orjinal tarife ışınlanın.......

dediğim gibi ben değişiklik yaptım.....orjinalde hindistan cevizli sütlü bi muhallebi gibi bişey yapılmış..ve portakaldan jöle yapılmış..e portakal kabuğundada o jöle daha doğru bir seçim ama benim portakallar sulu değildi..birde vişne tadı ve çikolatalı puding daha lezzetli olur diye düşündüm..

benim niyetim tam bir tarif vermek değilde sunum olarak bu görüntüyü paylaşmak....belki kendi tariflerinizi bu şekilde sunmak istersiniz.........kaba taslak bi tarif verelim şimdi....

portakal kabuğunda jöleli puding yapılışı

malzemeler.....
  • 3 adet portakal
  • hazır çikolatalı puding
  • yarım paket vişneli jöle
  • pudingi pişirmek için süt
yapılışı......
  1. portakallar ikiye kesilir..içleri kaşık yardımıyla çıkarılır...
  2. puding pişirilir.....içine toz halinde bir yemek kaşığı kadar jöle karıştırılır..
  3. portakalların yarısına kadar pudingler doldurlur...
  4. dolaba soğuması için kaldırılır...
  5. jöle tarifine göre ( sıcak suda karıştırılarak) hazırlanır....
  6. portakalların kalan kısmına doldurulur ve donması için tekrar dolaba kaldırılır....
  7. donduktan sonra fotoğraftaki gibi önce ikiye daha sonra her çeyrek portakalıda ikiye üçe dilimlere ayrılır......
not.....
  • ben deneme amaçlı yaptığım için hazır pudingler kullandım.siz istediğiniz tariflerle deneyebilirsiniz...
  • belki puding tutmaz ,akar diye içine biraz toz jöle karıştırdım.......fena değildi güzel olmuştu...
  • jöleyi ölçmeden kafama göre sıcak suda çözdürüp kulllandım.ölçü ile yapamadım...
  • 750 ml. sütle yaptığım pudingimden üç kase bisküvili tatlı çıktı ona göre puding miktarını düşünün yani...
birde arkadaşım harika bir salıncak satıyor....ismini biliyorsunuz..svava salıncak....tadelle reklamındaki kırmızı salıncak....fiyatıda çok uygun........facebook undan ulaşıp fiyatına bakabilirsiniz....işte svava salıncak ve satışı....

15 yorum:

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Harika bir sunum olmuş canım. Çok beğendim, portakallar bitmeden bende deneyeceğim inşallah. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

fatosun mutfagından... dedi ki...

çook güzeller bende kızçelerime yapsam mı acep:))ellerine sağlık canım..sevgiler

O tabak bitecek dedi ki...

devremm tam senlik bi sunum olmuş ellerine sağlık. yaza ne çok yakışan bi tarif.. senden daha neler çıkıcak merak ediyorum:)) Çok beğendim..

ayrıca çok naziksin:))

Özgür Tatlar dedi ki...

ne kadar şık görünüyor .ellerine sağlık.

bırtutamkekik dedi ki...

mmm...
miss mis...
ellerine sağlıkk canım kardeşim..
görsellerin bitiriyorr beni..
kendime gelmek için yemem lazım bunlardannn:))
aldım bi tanecik..
huzur dolu haftalar canım..
muhabbetle..

Unknown dedi ki...

Disalcim, bu tatlılar harika olmuşlar. Mis gibi portakal kokulu herşeyi çok seviyorum. Ellerine sağlık..

Portakal içlerini atmamışsındır inşallah :))

zerrin-misss dedi ki...

Disalim süppersin yaz kış farketmiyor artık yaa sen takıl ben de öyleyim :)) Ben de yapıcam ben deeeee

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

BEN GELDİM CANIM.
SENİN ÜYENMİŞİM AMA GÖRÜŞMÜYORUZ BEKLERİM CANIM
MMM HARİKA ALDIM BİR DİLİM
GEL SANA MUHALLABİLİ KADAYIF İKRAM EDEYİM....

Melike - Habibe dedi ki...

disalcim nerden bulur nerden düşünürsün böyle güzel şeyler ellerine sağlık yine harika bir görüntü sevgilerimle... melike:)

TuruncuTatlar dedi ki...

farklı bir sunum olmuş canım ellerine sağlık;)

Unknown dedi ki...

cok degisik birsey olmus canim
ellerine saglik canim...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok değişik enfes bir lezzet olmuş bunlar ) ellerine sağlık canım:)

HARİKA MUTFAK dedi ki...

çok değişik olmuş gerçekten.hiç görmedim bugüne kadar.ellerine sağlık canım.

zeymurancafe dedi ki...

bunlardan yapcan dıye gecen yaz sonu bır sürü jöle almıştım bır turlu fırsat bulup da yapamadım şimdiyse jöle görunce mıdem altüst oluyor ama bu gecıcı olsa gerek harıka olmus cok guzel gorunuyor ellerıne sağlık

oZGe (Özge'nin Oltası) dedi ki...

Jöleli tatlıları çok seven ve sıkça yapan biri olarak bu sunum şekline bayıldımmm :) Çok yaratıcı. Eline sağlık. En kısa zamanda ben de deniycem :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak