27 Mart 2012 Salı

ARNAVUT CİĞERİ

arnavut ciğeri

arnavut ciğeri ile tanışmam daha geçen senemi ne.......

blog yazarı olunca insan bu yemeklerden oldukça fazla görüyor ve kendi yapmış, yemiş kadar oluyor...

ben , bırakın denemeyi hayatımda ilk kez yedim yaaa...ilkk........demek ki annemin evindede hiç pişmedi..zaten bi kadın annesinde ne görüyorsa kendi evindede onu uyguluyo :)))

bende annemden görmediğim için hiç pişirmemişim.......

iki yıl önce herhalde.....gazel yeni doğmuştu...annemde bana yardım için gelirken bana et getiriyorum diye ciğer getirmişti......pişirmek için dolaptan aldığımızda ciğer olduğunu görünce çok üzüldü nasıl yanlış getirmişim diye...

sonra düşündük arnavut ciğeri yapmaya karar verdik..yani ben fikir verdim:)) annem burdayken yemeğe asla elimi sürmüyorum sağolsun annem yapar....bende onun pasta kısmını yaparım...


arnavut ciğeri1
arnavut ciğeri piştiğinde nefis koktu..ben zaten yeni doğum yapmışım..ne yesem nefis geliyo.....karnımda koca bi boşluk doyuramıyorum kendimi:))))))

o zaman ağzımda nasıl harika bir lezzet bıraktıysa artık....bende tek başıma deneyip bloğa koymak istedim.....ama bu sefer sanki biraz ciğer kokuyordu...yani o hayvan kokusu varya o koku vardı...

annem yaptığında kokmuyordu ama ......neyse hayvanından hayvanına farkediyordur belki.yada kokusunun çıkması için bi işlem varmı bilemiyorum....tadı güzeldi..kokmasa daha güzel olacaktı..

arnavut ciğeri2
hatta bunu öyle sevmişim ki geçen sene normal tavuk ciğerini una bulayıp kızartayım dedim.....bütüün mutfak yağ oldu..kızarırken su bıraktı..sular yağları cıtlattı......tadı nefisti ama mutfağı temizlemek zulüm...:)))

belkide eskiden ocaklar vardı ya dışarlarda..kadınlar ev yağ oluyor diye dışarı ocak yaptırmışlardır yaa....:))) sıçramayan yağ istiyoruz artık:))))

bu yemeğin yanına hani hilal doğranmış sumaklı soğanımız diyeceksiniz......benim eve soğan girerse söz yaparım:)))) soğanı sevmemek ne kötü...roka ile idare edelim artık.:)

arnavut ciğeri yapılışı
malzemeler......
  • kuşbaşı doğranmış dana ciğer
  • bulamak için un
  • kızartmak için sıvı yağ
  • tuz
  • yanına patates kızartması
yapılışı.....
  1. kuşbaşı doğranmış dana ciğerler tuzla karıştırılmış una bulanır....
  2. bol kızgın yağda kızartılır....
  3. yanına patates kızartmasıyla servis edilir.....
not.....
  • yazarken ne kadarda çabuk bitti...yazmadığım bişey mi var acaba:)
  • ilk patatesi kızarttım...ciğerlerden sonra tekrar aynı tavada ısıtma amaçlı tekrar kızarttım....

13 yorum:

Melike - Habibe dedi ki...

salihacımm ellerine sağlık ben ciğere bayılrım pazara yapsam fena olmaz heralde öğle menüsüne öpüyorum canım ..._melike

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık canım,harika görünüyor.Çok sevdiğim bir lezzet.
Benim annem de gelince yemekleri yapıyor sağolsun,hiç düşünmeden bir çok çeşid yemek çıkarmasına hayranım annemin.
Salihacığım benim büyük kızımda artık soğan yemek istemiyor,yemeklerden ayırıyor:((( soğana bayılan ben,çıldırmak üzereyim:::))))

sevgiler...

Nesrin dedi ki...

Bugün birkaç blogta daha gördüm bu tarifi, ki bayılırım arnavut ciğerine ama daha önceki denemelerimde anneminki gibi olmadığı için deneyesim gelmiyordu. Madem herkes yapıyor ben de yapayım :D Actifry'da da tarif var, belki onda güzel olur, en azından etrafa yağ sıçramıyor :)

Özgür Tatlar dedi ki...

Aslinda ben de yilda birkere yaparim arnavut cigerini .Kuzu cigeri daha cok kokuyor ama daha yumusak oluyor .yanina bolca sogan yiyiyoruz ki cigerin kokusu gelmesin diye .sen en iyisi annecigine pisirt cigerleri...

Zelis dedi ki...

ellerine saglik canim..bende hic yapmadim bugüne kadar,bende yapmadim hic,ama senden alip deniycem insaallah..:)

bırtutamkekik dedi ki...

bir ciğer bu kadar mı şenlenir bir anlatımdaaa:))
canımm çekti işte,geliyorumm sana:))
sakın bitirmeyesinn salihamm!
ellerine sağlıkk canısı..
çook güzell görünüyor..
öperimm seni..
muhabbetle..

Kaşık Düşmanı dedi ki...

Bu güzel tarif ve anlatım için teşekkür ederim. Deneyeceklerim listesinde yer aldı bile, ellerinize sağlık...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK TATLIM BEN ÇOK SEVERİM:)))

Scoary dedi ki...

Ellerinize sağlık nefis görünüyor.
Bloğumada beklerim blog.cafemarkt.com

sibelyalcincom dedi ki...

Yapımı hem kolay hemde iyi ayarlanmassa sertleşen bir lezzettir ellerinize sağlık:)))

made in funda dedi ki...

yAZARKEN BÖYLE HEMENCECİK BİTİYO BİR DE YERKEN.CEFASINI BİZ ÇEKİYORUZ.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.MÜTHİŞ....

Leyla Poyraz dedi ki...

salihacım anlatmana bayıldım..şimdi gidip ciğer alasım geldi..yaparsam söylerim..
ellerine sağlık canım..
sevgiler..

online mutfak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak