19 Nisan 2012 Perşembe

MİKRODALGADA ISLAK KEK (7 DK.)

 

böyle pratik çabuk olan tarifleri görünce aklımıza ilk gelen şey "anında biri gelirse yaparım" dır.....

ama anında yapacağımız bu tarifleri hiç o anda yapmayız......genelde o anda gelen arkadaşa komşuya dolaptaki hazır bisküvi kek veya abur cuburla ikram ederiz:)

ben böyle pratik pasta ve  tatlıları , kendimize,  akşam çayına beş kala yaparım:))))

dünde böyle bir günümdeydim galiba......pasta gibi kek gibi olsun.....kakao olsun ama çabuk olsun deyince bu keke rastladım....:))

bu keki denemeden önce hep mikrodalgamı düşünürdüm.....herkesin mikrosu başka...ayarı başka......en yüksek ayar ne ola ki.....:)))) benim mikromun ayarları mesela P 100 pişirme gücü var.....bu en yüksek pişirme ısısı anlamına geliyor.....80-60- diyede ayar düşüyor.....şimdi herkesin ayar farklı olunca bocalıyordum ve denemiyordum..

ama dün amaaaaan nolcak..dene gitsin dedim kendime.......ucunda ölüm yokya:)))) olursa olur..olmassa da truff olur dedim:)))))yani sonuçta oldurduk bişeyler:))))))

ama truffa gerek kalmadı....harika yumuşacık nefis bir ıslak kek oldu..çoğu kişi browni demiş...alakası yok tabii...resmen ıslak kek bu......yani yarım saat bi saat beklemeden mikroyla 7 dk da hazır bir ıslak kek........

mikrodalgada ıslak kek 7 dk da

şimdi işin birde sağlık boyutu var tabi.çoğu takipçi şunu düşünebilir...mikrodalga sağlıklı mı.....?

buna cevap veremiyorum ..derin bir araştırmaya girmedim......sadece çok merak ettiğim bir keki denedim.....normalde mikrdalganın kullanma talimatlarına uyulduğunda daha az zararla olayı kapatabilirz belki......ağzı kapalı kaplarda ısıtmak ve pişirmek gibi mesela..ya da güvendiğiniz sağlıklı kaplarda.......

sürekli olmasada nadiren yapabiliriz canıım....bi günde telefonları kapatıp radyasyonu kesip o günde bu keki deneyebilirsiniz:)))))neyse şaka tabii...bu konuda bilgileri olan arkadaşlar bilgilerini yorum kısmında paylaşabilirler.bizde bilmediğimizi öğrenmiş oluruz......

işte nefis ıslak kekimiz....

 mikrodalgada ıslak kek (7 dk da)

 benim mikrodalga ayarım....
  • P 100 pişirme gücü( bu en yüksek pişirme ayarım)
  • 7 dk
malzemeler.....
  • 3 adet yumurta
  • 1 buçuk su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 buçuk su bardağı süt
  • 1 vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 buçuk su bardağı un
  • 4 yemek kaşığı kakao
 yapılışı........
  1. yumurta ve şeker iyice çırpılır......
  2. sıvı yağ,süt ve kakao eklenerek yine çırpılır.....
  3. bu karışımdan bir su bardağı sıvı harç ayrılır...
  4. kalan harca un,kabartma tozu ve vanilya  eklenir...karıştırılıp yağlanmış kare veya yuvarlak borcama dökülür....
  5. mikrodalgada en yüksek sıcaklık ayarında 7 dk ya ayarlanır...ve yedi dakika sonunda kek hazır..
  6. sıcakken üzerine sos dökülür......
  7. krem şanti veya herhangi bir sosla servis edilir......

12 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

afiyet olsun canım, ıyıkı denemıssın ıste harıka bır kek olmus ellerıne sağlık

Unknown dedi ki...

Ben çocukların doktoruna sormuştum..
"Çocukları içine sokup çalıştırmadığın sürece zararı yok"demişti bana..:)))))
Yinede içim rahat değil ama kullanmadanda yapamıyorum.

Kekide denedim,gerçekten çok güzel oluyor..
Ellerine sağlık canım..

anne eli gibi dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor,tabi birde şipşak:)

LeylaK dedi ki...

Ahhh Disal ben de yapıyorum bunu ama minik kaselerde, bak öyle de sunumu çok hoş oluyor :) Hatta büyük kupalarda yapılanını bile gördüm, farklı oluyor ;) Ellerine sağlık.

sibelyalcincom dedi ki...

off of of bu ne güzel bir görüntü böyle ellerinize sağlık mikro dalga fırın kullanmıyorum ama görüntü mükemmel:)

Adsız dedi ki...

Hi! Your website is so nice!
I'm glad to offer our quality seo service. Boost Your Rankings with High Quality backlinks for just $20! Get Your 10% discount right away! http://qualityseobacklinks.blogspot.com/

made in funda dedi ki...

BEN DE DENEMEYE KORKANLARDANIM.AMA CESARET VERDİN.SAĞOLASIN..KEK MUHTEŞEM GÖRÜNÜYOR.TEBRİKLER....

buğday taneleri dedi ki...

tarifi okuyup da yapmaya çekinen olursa diye yazmak istedim. tarifi denedim. harika oldu herkes çok beğendi. hamuru gözüme biraz akıcı göründüğünden bir kaşık un ve kakao ekledim. mikrodalgada en yüksek güçte 7 dakikada pişirdim. benimki Vestel marka. 7 dakikadan sonra kürdan batırdığımda hamur çıkmadı ama yinede biraz daha pişirmek istedim. üstü hamur gibi kalmıştı. tam 11 dakika sonra çıkardım ve ayırdığımız sosu döktüm. hem de kahvaltıya davetli olduğumuz yere götürdüm. yiyen herkes çok beğendi. tarif favorim oldu ;)

Disalce dedi ki...

sevgili meral
çok sevindim yorumuna..:)) herkes denediği tarifleri eskileriyle artılarıyla paylaşsa burda ..herkes fikir almış olur...bak bende yedi dakikada pişti sende 11 dakikada..bunu okuyan biri en azından fikir sahibi olur ki, kendisinin keki pişmediğinde biraz daha pişereceğini anlar....

çok sevindim gerçekten hem güzel yorumuna,hemde beğenmene :) teşekkür ederim...

kpss0173 dedi ki...

bu kekin üstü nasıl böyle göz göz oluor ya hayran kalıyorum ama hiç yapamıyorum benimkiler hep üstü dert içi çiğ oluyor

kpss0173 dedi ki...

ama enim normal ve fanlı diye 2 tür fırınm var

Disalce dedi ki...

sevgili kpss

mikrodalga fırınların fanlısını ilk kez duyuyorum..normal fırınlarda var ama mikrodalgada da varmış demekki..:)

kek yaparken en önemli mevzu bütün malzemeler oda ısısında olmalı..dolaptan bir kaç saat önce çıkarabilirsiniz..

mikrodalgada pişince böyle üzeri göz göz oluyor ama normal fırında bu şekilde olmuyor..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak