22 Aralık 2012 Cumartesi

KIRMA ZEYTİN NASIL YAPILIR?

kırma zeytin

zeytin deyince aklıma kahvaltı gelir..kahvaltı deyince çay......öyle aşırı çay tüketen biri değilim ama kahvaltıda olmazsa olmazım.......

kahvaltıyı çok severim ...en sevdiğim öğündür.......

zeytinide çok severim ama siyah olanını..yeşil zeytini çayla tüketmeyi hiç sevmem...bir tat uyumsuzluğu var gibi geliyor bana......mesela domateste yiyemem kahvaltıda....çayın yanına yakıştıramıyorum.....ama sofrasından eksik etmeyenler var tebrik ediyorum onları........sofrada olmalı aslında.

yeşil zeytini çok sevmesemde ara sıra alırım.....bu sende kendim yapayım dedim ve giriştim bakalım....çizik zeytini biliyorsunuz bir ay kadar önce eklemiştim.....aynı zamanda kırma zeytinide yapmıştım ama benim zamanım olmadı eklemeye.......

kırma zeytin nasıl yapılır

artık yapayım deseniz bile zamanı geçti......zeytinlerle ilgili çok bişey bilmiyorum ama gördüğüm ,duyduğum kadarıyla şu aralar siyah zeytin yapılıyor.....çizik zeytininde son demleri..........hala satıldığını görüyorum....

itiraf etmeliyim ki kırma zeytini çizik zeytinden daha çok sevdim........çizik zeytin daha sert ,kıtır bir lezzet...ama kırma daha yağlı,yemesi daha zevkli.....belkide üzerine eklediğimiz yağı sosu içine daha güzel çekiyor..bilemiyorum artık damak tadı diyelim.....

zeytinlerim olgunlaştığında ailemde yanımdaydı...bayıla bayıla yediler......ben çiziği fazla tüketmediğim için öylece aileme verdim...kırma zeytinimde şişesinde şimdiden yarılandı.....

seneye belki daha çok yaparım inşallah........

yapması kolay gibi görünsede ona zaman ayırmak gerekiyor......hele ki apartmanlarda bu zeytini yapmak zor.....artık alt kattan izin alıp tak tuk tak tuk kıracaksınız.....biraz sesi oluyor yani......

siyah zeytinde yaptım azcık minnacık denemelik....ama daha olmamış o.....bekliyor..bakalım güzel olacak mı?


kırma zeytin yapılışı

malzemeler.......
  • 2 kg kırmalık yeşil zeytin
  • su
  • salamura tuzu
  • limon tuzu(tuz ve limon tuzu sonraki aşamalar için gerekli)
yapılışı.......
  1. zeytinler yıkanır....
  2. çekiç yardımı ile üzerlerine vurarak kırılır.......(çekirdeği içinden çıkmayacak şekilde)
  3. istenilen bir şişeye konur..
  4. üzerini geçene kadar su ile doldurulur...
  5. suyu her gün yeni su ile değiştirilir....
  6. acısı gittiği zaman (ki 10-15 günde acısı gidiyor), iki yemek kaşığı kadar tuzu ve bir tatlı kağışı kadar limon tuzunu suda çözdürüp üzerine doldurulur....
  7. bu şekildede bir iki gün bekletilip yenileceği zaman ,yenileceği kadar soslanıp servis edilir...
not.............
  1. zeytinleri kırarken baya ses çıkıyor.....dışarda biyerde kırılsa daha iyi olur belki...
  2. zeytinleri alırken çürük olmamasına dikkat edin..kırma zeytinlerin sert olması kırılması açısından önemli...
  3. zor kırılmıyor onu belirteyim.....çekici vurunca yeterince çatlıyor...
  4. ben bir poşetin içine koyarak ,poşetin dışından vurarak kırdım....bu zeytin çok yağlı oluyo ..eğer eliniz çekiciniz yağ olmasın derseniz poşet arasında falan kırabilirsiniz....
  5. tuzunu ,limon tuzunu damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz....eksik olursa ekleyin,fazla olursa suda bekletin.....
  6. ben zeytini baştan 5 lt lik su şişesine koydum...suyunu değiştirdiğimde kolaylık oldu..zeytinler olduğunda ise tuzladıktan sonra şişenin ağzını kesip kolay alabileceğim bir kavanoza doldurdum...

8 yorum:

eda dedi ki...

mmm! enteresan !

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım gerçekten güzel olmuş aynen bizim yaptığımız yöntemle yapmışın, salatasını çok severim ben bunun :)

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Valla işi çokmuş Saliha, hem burda bulmakta zor.Gecen gün türk bakklalindan aldım 3 kilo çizik zeytin bu kışı çıkarırız inş.Dediğin gibi benimde yeşil zeytinle aram yok siyah daha çok tüketilir evde. Size afiyet şifa olsun cnm.
:-)

*mehtap dedi ki...

zeytini evde yapabileceğimi sanmıyorum ama öyle güzel görünüyor ki canım istedi.Bu arada bende siyah zeytin yiyemem tek yediğim bu tip yeşil zeytin ..Eline sağlık.

Betül İnce dedi ki...

Bunzeytinin de çok güzel göründüğüne göre siyah da öyle olacaktır eminim Disal'ciğim.

Gönülünce dedi ki...

Kırma zeytini çok seviyorum bir oturuşta koca kase yerim:))...Güp güzel zeytinlerin için ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

ellerine sağlık canım..

Adsız dedi ki...

Ya ben yyesil zeytin aldim kirdim ama hala aci ne yapalim 1aydan fazla oldu bilen yazsin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak