8 Ocak 2013 Salı

ÇİKOLATALI,ÇUBUK KRAKERLİ ÖRÜMCEK AĞI

erkek çocuğu doğum günü tarifi

merhaba arkadaşlar...

geçen sefer ki tarifimde eklediğim cadı kız süpürgelerini ,erkek anneleride yapmak isteyince gönlüm razı gelmedi.....:)))))

aradım taradım,düşündüm taşındım erkek çocuklarınada örümcek ağı yapmaya karar verdim.....

örümcek adam sevgisi her çocukta olduğu için bu tarife bayılacaklarını düşünüyorum....

çocuk tarifleri

hatta doğum günlerine çok güzel bir alternatif olabilir.....ama dikkat etmeniz gereken sıcak günlerde,sıcak ortamlarda son dakikada ortaya getirmeniz..çikolatalar çok çabuk eriyebilir....elle temaslarda çikolata hemen kendini bırakıveriyo biliyorsunuz......

çok basit ve görselliği harika olan bu tarifi hemen çocuklara yapın ki birer örümcek adam oluversinler..:))

çocuklar için tarifler

malzemeler......
  • bir paket çubuk kraker
  • 80 gr. lık beyaz çikolata
  • yeterince mısır gevreği topları veya damla çikolatada olabilir
yapılışı.....
  1. beyaz çikolata benmari usulü eritilir.......(kaynayan su dolu kabın üzerine ,suya değmeyecek şekilde başka bir kabın konmasıyla eritme şekli)
  2. sıkma torbasına konulur veya benim yaptığım gibi buzdolabı poşetinin içine doldurulur....poşetin ucu makasla küçücük kesilir..
  3. düz bir zemine yağlı kağıt serilir..kenarları kıvrılmaması için gerekirse sabitlenir....
  4. çubuk krakerler çok büyük olduğu için herbir çubuk ikiye bölünür..yağlı kağıt üzerine dizilir..
  5. yıldız şekli verilerek tam ortalarına erimiş çikolata sıkılır...(birleşme yerini tutması için bol sıkılır)
  6. sonrada dar alandan başlayarak geniş alana doğru ağ şekli verilerek çikolata sıkılır... 
  7. ağın tam ortasına mısır gevreği veya damla çikolatadan örümcek yapılır...beyaz çikolatadan göz ağız yapılır....
  8. donduktan sonra dikkatlice çıkarılır ve afiyetle yenir.....
not....
  1. dediğim gibi sıcak günlerde erimeye karşı son dakikada çıkarmalısınız.....
  2. ben çikolatamı ince ince doğradım..buzdolabı poşetine doldurdum..su ısıtıcıda su kaynattım ve poşeti içine koyacaktım ama içine batırmadan daha buhardan çikolataar eridi...sonrada poşetin ucunu keserek sıkma işlemini yaptım.....
  3. sormak istediğiniz herşey için bana facebook adrsinden ulaşabilirsiniz.....

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Harika bir fikir,vallahi bravo bu kadar pratik ve hoş.
Cadı süpürgesini de çok sevdim.
Buluşlar sana mı ait internetten yararlandın mı merak ettim :)
sevgiler,iyi yıllar...

Disalce dedi ki...

özgürcüm öncelikle beğenmene çok sevindim..teşekkür ederim....

yabancı sitelerden gördüm canım....keşke benim fikrim olsaydı...buluşu yapan başkası..onu bulan benim:)))

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Açık sözcülüğüne bayıldım saliham, başkaları gibi ilk ben yaptım demiyorsun :)
Ellerine sağlık canm.

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Süper olmuş oğluşlarım büyüyünce mutlaka yapıcam,ellerine sağlık disalcım.

Ada Mutfak'tan Lezzetli Ev Yemekleri dedi ki...

süpürgeyi görmüştüm ama buna ilk kez rastladım.. çok orjinal duruyor, gerçekten harikalar..
tatlı ve tuzlu karışınca tadını merak ediyorum açıkçası..

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

yine sanatsal, yine harika olmuş ellerinize sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak