9 Ocak 2013 Çarşamba

PEYNİRLİ PİLELİ KREPLER

kahvaltı-peynirli pileli krep

bugünlerde biraz kahvaltılıklardan gidiyorum ama genelde herkesinde ne yapacağını şaşırdığı bir öğündür...

yumurta sağolsun çeşit çeşit şekle girerek bizim kurtarıcımız ama misafirli ortamlara değişik ,göze hitap eden ,damağa uyan lezzetler arıyoruz....

eh arayan bulurmuş işte....

 bu şekli bana öğreten sevgili arkadaşım Hamiyet'e çok teşekkür ederim........ne zamandır aklımda peynirlisini yapmak vardı.......daha önceki kakaolu kremalı tarife burdan tıklayabilirsiniz..harika bir lezzetti.....


peynirli pileli krep

peynirliside bir o kadar güzel oldu..bence bir hafta sonu kahvaltısına hem peynirlisinden hemde kakaolusundan yapıp misafirlere hoş bir görsellik yaşatabilirsiniz......

bende öyle bir yazmışım ki sanki herşey misafire yapılır gibi:)))) kendinizede yapın elbette....insan yediği yemeğe özen göstermeli.o kadar uğraşıyoruz dimi...


kahvaltı için peynirli krep

bu tarifi deneyebileceğim elimde nefis bir peynir vardı......evde her sabah yenisini doğramak zorunda kaldığım nefis tadıyla muratbey sürmeli beyazpeyniri......ister küp küp,ister ekmeğe sürülerek tüketilen çok güzel bir peynir...şiddetle tavsiye ederim.....

kreplerimizin tadına gelirsek,
krep-peynir ikilisini zaten herkes bilir.......güzel olur yani.....bendende size değişik bir sunum önerisi......afiyet olsun şimdiden deneyenlere......

kahvaltılık tarifler

malzemeler.....
  • 1 adet büyük yumurta
  • 1 küçük  çay bardağı süt
  • 4-5 yemek kaşığı un
  • 1 tatlı kaşığı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı kadar tuz(isteğe göre)
  • 1 çay kaşığı salça(isteğe göre)
  • muratbey sürmeli peynir-ve iki dal burgu peynir
  • maydanoz
  • kırmızı biber(kapya biber)
yapılışı......
  1. yumurta,un,süt ,tuz ve zeytinyağı çırpıcı ile çırpılır.....
  2. tava ilk krep için çok az yağlanır.. diğerleri için yağlanma istemez...
  3. 1 yemek kaşığı krep ısıtılmış tavaya dökülür..kaşığın sırtı ile dağıtılırbir avuç içi kadar büyütülür...arkalı önlü pişirilir......
  4. isteğe göre krep hamurunun bir kısmına salça ilave edilir ve bu şekildede pişirilir...
  5. bir kapta peynirler karıştırılır...maydanoz ve kapya biberde küçük küçük doğranır...
  6. pişen kreplerin tam ortasına  bir tatlı kaşığı kadar peynirli harç konur...
  7. krep karşılıklı birleştirilir...kürdan ile ,krebin bir ucundan başlayarak zig zag yaparak dikilir....
not.....
  1. arzuya göre kıymalı yapılabilir....üzerine soslar yapılıp dökülebilir.....
  2. domates salçalı yaptığımın tadını tam alamadım...salçayı renk versin diye katmıştım....
  3. tuzunu iyi atın..tuzu eksik olunca tadında bir eksiklik oluyor...
  4. peyniriniz tuzlu olursa krep içine tuz atmayabilirsiniz...
  5. krep hamuru ölçülerimden 13-15 adet çıktı...


22 yorum:

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

ellerine sağlık not aldım müsadenle deneyeceğim:)

Şehirler Arası Aşk dedi ki...

Bayıldımmm bayıldım çok tatlı olmuşlar amaaa :)
Krebi her şekilde çok seviyorum ben bu şekliyle ilk fırsatta deneyeceğim :)
Ellerinize sağlıkk.

Unknown dedi ki...

Ay bunlar ne kadar güzel böyle. Çok beğendim. Değişik sunum hoş olmuş:) Ellerine sağlık.

gUnLuGuM-gOkCe dedi ki...

süper bi yaratıcılık çok şık duruyorlar en kısa zamanda denemek istiyorum, ellerinize sağlık çok şıklar çoookk

LaMa dedi ki...

nettin gari lo! diyerek unlu bir sanatcimizin (!) kulaklarini cinlatmamak elimde degil:0
cok kocaman tu tu masAllah sana :)

u.aydin dedi ki...

tek kelime: BAYILDIM....
ellerine saglik...

Nurşen Aksoy dedi ki...

çok yaratıcı,hemen uygulamalıyım..fikir süper,çok şık bir sunum olmuş..ellerinize sağlık..

Cocukla Cocuk dedi ki...

disalcim peynir tavsiyeni kesinlikle dikkate alıcam..kreplerin muhteşem gorunuyor ellerine sağlık

Cocukla Cocuk dedi ki...

disalcim peynir tavsiyeni kesinlikle dikkate alıcam..kreplerin muhteşem gorunuyor ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

çok şık görünüyorlar eminim lezizdirde ellerine sağlık.

Mutfaknotlari dedi ki...

canım ellerine sağlık bukadarıda olmaz tevaffuk
bende senden link almaya geldim aa sende yapmışsın
peynirlileride nefis görünüyor
artık bunuda yaparım
sevgiler canım

hdidem95 dedi ki...

çok güzeller deneyeceğim canım sunuma bayıldım ellerine sağlık kocaman sevgiler
www.hadisofraya.com

Bir Dilim Düş dedi ki...

Sunuma bayıldımmmm...Ellerine sağlık canım...

Sevgiler
Evren

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım benim ben bu tarifle 5 sene önce denizlili arkadaşta yedim ve bayıldım.
tarif listeme aldım harika denenmesi gerek:)

bir dilim bir tutam dedi ki...

Muhtesem görünüyorlar…Bayildim….

Gönülünce dedi ki...

Bu krepler çok şık olmuşlar ama ben ba-yıl-dımmm:))...Tüm kahvatılık önerilerini denemek önce resimlemek sonrada yemek istiyorum...Harikasın canım...
Ellerine sağlık...
Sevgiler...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

krepi zaten çok severim ama bu görüntüye bayıldım ellerinize sağlık harika olmuşlar sevgiler canım

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Disal merhabalar bu tarife yorum yazdığımı çok iyi hatırlıyorum ama yokkk.. çok beğendim de bir türlü uygulayamadım tekrar tarifini hatırlayıp not aldım inşallah en kısa zamanda deneyip yayınlarım. görüşmek üzere kendine iyi bakdeğerli arkadaşım kocaman sevgiler.

Emel Yılmaz Akan dedi ki...

Mü kem mellllll....Ellerine sağlık...
İznin olursa en kısa zamanda denemek isterim...
Sevgilerimle...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Canım ellerine sağlık bayıldım ben bunlara bende yaptım çok şık yaparkende çok eğlenceli bu güzel fikir ve paylaşımın için çok teşkrler...

Adsız dedi ki...

Başarılı bir sunum ellerinize sağlık,fırsat bulur bulmaz deneyeceğim....

gizem dedi ki...

merhaba kreplere bayıldım oğlumun doğum günü icin krep sarma düşünüyordum ama buda olabilir bana 20 adet lazım miktarı arttırarak yapabilirim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak