22 Mart 2013 Cuma

MUHAMMARA TARİFİ

muhammara tarifi(ezme)
nefis muhammara tarifi

öncelikle tüm müslüman kardeşlerimin cuma gününü kutluyorum...hayırlı cumalar diliyorum....

genelde acıyı sevmeyiz ya hani...bu tarz ezmelerde nasıl yiyoruz hayret ediyorum....yeşil biberin acısını sevemem mesela....yemeklerde fazla acı güzel olmaz..ama bunun gibi ezme tarzı tariflerde acının tadı bile tatlılaşıyor...acı olmazsa yemenin bir zevki bile kalmıyor nedense....

buna benzer tariflerle çok geç tanıştım.....bi kaç ay önce ezmenin değişik hallerini yaptım..ev halkım çok seviyor...kahvaltıda baş köşede duruyor.....tabi acının iştahı açmak gibi kötü taraflarıda var....normalde üç dört dilim ekmekle doyanlar bile ezmelerle bir ekmeği bitirse az geliyor:)

siz siz olun kahvaltıya koyarken küçük kaselerde servis edin..bitsin ,yerine yenisini koymayın:)

muhammarada böyle güzel bir tat......yedikçe yiyesiniz geliyor.....şöyle bir baktım bizimkilere, sadece muhammaradan yiyor....diğer kahvaltılıklara çatal sürmediler bu sabah:))

sonra pişman oldum, muhammarayı kavanozuyla birlikte koyduğuma......yarısını bitirdiler bile......:) neyse afiyet oldu....

ismini hep duyuyordum...nette sürekli görüyordum ama bana bu güzel tarifi yapmamı tetikleyen sevgili arkadaşım cafeportakal oldu..arkadaşımın nefis tariflerini görmelisiniz...daha ne güzellikleri var sayfasında......canım arkadaşım teşekkürler tarif için...çok sevdik..afiyetle yedik....

eveeet bir muhammaranın daha sonuna geldik......hani derlerya biz yedik Allah artırsın,sofrayı kuran kaldırsın....:))))


muhammara

nefis muhammara tarifi

 malzemeler...

  • 1 tepeleme yemek kaşığı  domates salçası
  • 1 tepeleme yemek kaşığı biber salçası
  • 1 tepeleme yemek kaşığı yoğurt
  • 1 tepeleme yemek kaşığı galeta unu
  • yarım su bardağı ceviz içi
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 adet közlenmiş kırmızı kapya biber
  • karabiber,kimyon ,pul biber
  • 4 diş sarımsak (ben katmadım)

yapılışı......

  1. bütün malzeme robotta püre haline gelinceye kadar karıştırılır...
  2. ekmeğe sürerek afiyetle tüketilir...
  3. tost ekmeklerine sürerek nefis kanapeler yapabilirsiniz....
  4. yoğurt yerine sevdiğiniz peynirlerdende ekleyebilirsiniz....

..........


13 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

elıne sağlık canım nefıs gorunuyor kahvaltıda benım yerıme de ye,ben cok severım bu tarz kahvaltılık tarıfleri,sevgiler...

Unknown dedi ki...

canım ellerine sağlık benimde favorilerim arasında kesinlikle
afiyetle

Nurşen Aksoy dedi ki...

Bayılırımmm.ellerine sağlık..resimlerde bir harika..

parfümümün kokusu dedi ki...

Gerçekten çok lezzetli ve iştak açıcı görünüyor,bende bu aralar yapmayı düşünüyordum,tevafuk oldu :)
sanırım bizde de bi öğünde biter :)

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Sevgilerimle,

günlük yaşamım dedi ki...

bayılırım :) tek kelimeyle
çok severim hemen her kahvaltıda da yerim elinize sağlıkk

Gönülünce dedi ki...

Ben içine sarımsak da koyuyorum aynen dediğin gibi ekmekler bitiyor :)) Harika bir lezzet ellerin dert görmesin canım...
Bu arada aşağıdaki şirinlere bayıldım:))

Melike - Habibe dedi ki...

ellerine sağlık canım salişimm bende yapıcam ama önce bir rondo almalıyım rondom bozuldu kaçzamandır butür şeylerde gerekli değilmi :) ne marka alacağıma karar veremedim lakiinn sence?

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canımm:)
nefis görünüyor muhammara:)
sevgiler..

Emirlehayatguzel dedi ki...

Hem kahvaltiya hem de misafir sofralarina cok yakisan bir tarif.Ellerinize saglik.

Yemek ve Hobi dedi ki...

bende peynirlisini yapiyorum sizin tarifde cok lezzetli gözüküyor ellerinize saglik

Baharcicegi dedi ki...

Yogurtla hic denemedim, hemen yarin deneyecegim sunumu öyle güzelki kahvaltida olmali bu nefis muhammara

TuruncuTatlar dedi ki...

harika gözüküyor canım mutlu hafta sonları sevgiler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak