23 Aralık 2013 Pazartesi

KÖFTELİ YUMURTALI ISPANAK YEMEĞİ

fırında köfteli yumurtalı ıspanak yemeği
fırında köfteli ıspanak


 ıspnağı çok severim ama çok pişiremem....

içinden kurtçuk çıkacak böcek çıkacak derken ıspanak gibi basit bir yemeği 3 saatte pişirebiliyorum...

o yaprakları tek tek incelemezsem içim rahat etmez ve o yemeği yiyemem....o yüzdende ıspanağı senede bir kaç defa pişiririm...ve sadece kendi pişirdiğim ıspanağı yiyebiliyorum..yaprak yaprak inceleyen çok kişi olmadığını bildiğim için,yemeği yerken içindeki bir bulgur tanesi gözümde ne şekillere giriyor bilemezsiniz..bu konuda çok huylu bir insanım...:)

yeni evliyken kıvırcıktan bir kurt çıksa bütün kıvırcığı atardım.....çok korkardım....artık sadece o yaprağı atıyorum...hoş artık kıvırcıklarda kurt böcekte türemez oldu.....çok doğal olmadıklarından galiba...

ıspanağı zor temizleyip , bu kadar yorulunca bari değişik bir yemek deneyeyim dedim...

fotoğraf çekimlerim akşama denkgeldi idare edin artık....

tadından bahsetmek istiyorum.....

içinde köftesi ve yumurtası var.bu kadar malzemenin bir araya geldiği bir yemeğin daha özel olması gerekir bence ama bu kadar malzemeyle yapıpta enteresan bir lezzetle karşılaşmayınca biraz hayal kırıklığı oldu bende...

aslında ıspanağın her halini çok severim..sebze tadını severim kısacası....ama benim hayal kırıklığım daha özel bir tatla karşılacağımı sanmam....

tatlar birbiri ile karışmamıştı......ıspanak tadı ayrı,köfte ayrı ve yumurta ayrı telden çalıyordu...bir bütünlük yoktu....hepsi ayrı güzeldi...ama bir tepside pişen yemeğin bütün bir lezzeti yoktu...söylemek istediğim tam olarak bu.....

ama yinede sunumu ile hoş bir yemek....denenebilir.....


fırında köfteli ıspanak
köfteli ıspanak yemeği
......

malzemeler....

  • yarım kg. ıspanak
  • yarım yemek kaşığı salça
  • 2 yemek kaşığı bulgur
  • tuz,zeytinyağı

köfte için...

  • 200 gr. kıyma
  • 2 dilim ekmek rendesi
  • 1 küçük yumurta
  • tuz,kimyon,karabiber,pulbiber,kekik

üzeri için...

  • köfte sayısınca yumurta

 yapılışı...

  1. ıspanaklar iyice temizlenir....yıkanır...
  2. tencereye yağ konur....(bu aşamada soğan kavrulur..ama ben kullanmıyorum biliyorsunuz)
  3. salça eklenir biraz kavrulur...
  4. üzerine doğranmış ıspanak ilave edilir...üzerine bulgur eklenir..
  5. bu şekilde pişirilir...
  6. kıyma malzemeleri bir kapta yoğrulur.....
  7. ıspanak orta boy bir tepsiye  veya borcama dökülür...köftelerin geleceği yerlere boşluklar açılır..
  8. köftelerden halkalar yapılır ve ıspanağın içlerine yerleştirilir...
  9. yine köfte halkaların içinede yumurta kırılır...
  10. önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında köfteler pişene kadar tutulur...
  11. yumurtanın pişmesinide isteğinize göre ayarlayabilirsiniz...

NOT...

  1. ıspanağa isterseniz  salça koymadan yapabilirsiniz....görünümü daha güzel olur...salçalı suyu akmaz...
  2. soğan sarımsak ne seviyorsanız ekleyebilirsiniz.onların vereceği tat konusunda hiççbir bilgim yok:)
  3. yumurta kırılınca halkalardan taşıyor haberiniz olsun...halkayı büyük tutabilirsiniz...yada minnak yumurta kullanabilirsiniz.benim yumurtalarda XL bedendi yani..
  4. aman aman bir yemek değil sadece kendi çekirdek ailenize yapabilirsiniz.....bir tavsiyede bu olsun....:)) 
  5. afiyet olsun birde afiyet.....:)

7 yorum:

tosbagalar dedi ki...

Ben bu yemeği sucukla yapıyorum çok lezzetli oluyor. Sizin tarifi de merak ediyordum ama tadı yüzünden vazgeçtim bu yönünü düşünmemiştim.

zeymurancafe dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyür ıspanağı sevmeyen çocuklara aslında güzel bir alternatif değil mi ,içinde köfte var ne de olsa .sevgiler....

Fincan Teyze dedi ki...

sunumu çok şık olmuş. ben de köftenin içine ıspanak koyup yapıyordum. Bunu denemek istiyorum...

Hayatcemresi dedi ki...

Ahhh bu farklı görüntü ve tad bulma merakımız yok mu :(halbuki bu kadar emeğe ne gerek var?bildiğimiz kıymalı piriçli hatta nohutlu ıspanak yemeği neyimize yetmiyor?yumurtası da olmayıversin,
anlatımından bir daha denemezsin gibi bir sonuç çıkardım :)
ama burada bir emek var,saygı duyuyorum :)bir amam daha var,bu kadar emeği ahiretimiz için kazançlar sağlıyacak hayırlı amellere ayırsak çok daha iyi ederiz,sözüm önce nefsimedir,
sevgilerimle...

TuruncuTatlar dedi ki...

bu tarif ıspanak yedirtir ellerine sağlık :)

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Görselliği ön planda bir yemek bir et ve yumurta lezzetide şahaneye benziyor ellerine sağlık
sevgiler

Gönülünce dedi ki...

Piştiiii :) bende bu akşam bu yemekten yapmıştım...Nefisss ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak