28 Nisan 2014 Pazartesi

FIRIN POŞETİNDE SEBZELİ KAYA LEVREĞİ

fırında kaya revreği
fırın poşetinde kaya revreği



iyi akşamlar sevgili takipçilerim.....

uzun bir ara verdim farkındayım...sınav sonrası bir rahatlama hasıl oldu bende ki kendime ancak gelebildim :)

sınav kolaymıydı zormuydu,iyi mi geçti kötümü bilmiyorum..ben güzel geçti diyorum ama sınav sonucu açıklanmadan kendimi kaptırmak istemiyorum...

tabii sonuca sevinemeden yeni ders çalışmalar başladı bile.....finaller için daha çok ünite çalışmak gerekiyor ve tüm kitaptan da sorumluyuz....hal böyle olunca huzura eremeden , sıkışmalar başladı..

bu bir haftalık dinlenme esnasında çok tarif deneyip sizlerle paylaşmayı çok istedim...ama nedense bir türlü kendime gelemedim....sadece iki günüm temizlikle geçti...

pişirdiğim yemeklerse bloğumda olan ,yapımı uzun süren, canım istediği halde bir türlü dersten vakit bulup yapamadığım yemeklerden oluşuyordu....mesela lahana sarması ..ıımmmhhh ne çok özlemişim...ilk işim lahana sarmak oldu...

kısacası dinlendiğimi sandığım bir hafta beni daha çok yordu...

balık yemeyelide epey olmuştu..şu "haftada en az üç defa balık ye" olayını gerçekleştiremiyoruz bir türlü.....balığıda çok severiz güya ailecek ..neden bu kadar az pişiriyorum acaba...:)

neyse kaya levreğini ilk defa yedim..çok beğendim.....eti yavan değildi....aynı bir tavuğun but kısmı nasıl sulu olur ,onun gibiydi....kılçıklar büyük olduğu için kolayca çıktı....sebzeli halini çok sevdik...ızgara ve kızartmasınıda merak ettim doğrusu deneyeceğim...


fırın poşetinde kaya levreği
fırında sebzeli kaya levreği


malzemeler...

  • 2 adet kaya levreği
  • 2 adet patates
  • 1 adet biber
  • 2 adet domates
  • bir kaç dal maydanoz
  • bir tutam taze biberiye
  • 2 adet limon 
  • tuz,zeytinyağı
fırın poşeti (içi unlanmış)

yapılışı.......

  1. levrek temizlenir...(aldığınız yer içini temizliyor)
  2. domatesler ,patates ve limonlar yuvarlak doğranır...
  3. levrekler tuzlanır....içlerine domates, limon  ve patates dilimleri konur...birazda biberiye eklenir.
  4. fırın poşeti unlanır....levrek içine yerleştirilir....etrafına patates, domates ve limon dilimleri konulur...maydanoz dalları eklenir..az zeytinyağ gezdirilir...( bunu poşete koymadanda yapabilirsiniz..çok az gezdirin)
  5. poşetin ağzını sıkıca bağlayın....220 dereceli önceden ısıtılmış fırında yaklaşık bir saat kadar pişirilir....(patateslerin üzeri kızarmaya başlayınca tamamdır)
  6. servis tabağına alıp roka salatası ile servis edebilirsiniz....
  7. afiyet olsun....
  8. arzuya göre soğan ekleyebilirsiniz...ben yemediğim için katmadım...

2 yorum:

nursevincelezzetler-yemek tarifleri dedi ki...

canım balıkdan hiç anlamıyorum ben .KAYA LEVREĞİ ? Ama balık gerçekden fırın poşetinde harika oluyor. bENDE ALA BALIKLA YAPMIŞTIM. Görüntü süper ya tadıda nefisdir. afiyetler olsun.
bu yayın aynen g+ yapılır ..

birdunyafikir dedi ki...

Öğle vakti, canım çekti şimdi sulu sulu:)
Sınavlarda kolaylıklar dilerim.
Allah zihin açıklığı versin;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak