29 Nisan 2014 Salı

DOMATES SOSLU TAZE SEMİZ OTLU MAKARNA

semizotlu makarna
semizotlu makarna


yediden yetmişe herkesin sevdiği tek yemek galiba...

bazen erkekler makarnayı yemekten saymasalarda onlarda bayılıyor ben biliyorum...bir nevi mantı tadında olduğu için mi, kilo aldırdığı için mi , yapımı kolay olduğu için mi bilemiyorum ama her halini çok sevdiğimizi biliyorum..

bizim evde enn çok yapılanı salça soslu olanı.....sosu ayrı bir tavada yapıp servis esnasında herkes istediği kadar dökerek yer....hatta yoğurt desteği ile tıppkı bir mantı gibi olur....

sosuna nane mutlaka katılır...çocuklardan dolayı acı minimum atılır....

bu makarnayıda yeni keşfettim..domates sosunu yapardım arada bir ama semizotu katmak hiç aklıma gelmezdi....ama geldi :))))  nefis bişey ben bayıldım....hafif ekşimsi tadı makarnaya ayrı bir hava veriyor...hatta semizotum azaldıkça kalkıp üzerine ekleme yaptım diyebilirim...mutlaka deneyin...

zaten çok basit bir tarif.....

malzemeler.....
  • yarım kg herhangi bir makarna
  • haşlamak için su
  • tuz
  • haşlandıktan sonra üzeri için zeytinyağ

sosu için....

  • 3-4 adet domates
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • zeytinyağı
  • bir dal taze nane 

 üzeri için....

  • bir kaç dal semizotu

 yapılışı....

  1. makarna yeterince su ile haşlanır..(tuzunu suya atıyorum ben)
  2. süzüldükten sonra tencereye alınır..üzerine zeytinyağ gezdirilir....karıştırılır...
  3. ayrı bir tavada zeytinyağda rendelenmiş domatesler pişirilir..tuzu ve karabiberi eklenir...ince ince doğranmış taze nane eklenir....suyunu çok çektirmeden sosun pişmesi tamamlanır..
  4. servis tabağına makarna alınır.üzerine sos gezdirilir...en üste semiz otlarının baş kısımları koparılıp serpiştirilir....sap kısımlarınıda koyabilirsiniz..ben her tarafını severek yiyorum zaten...
  5. afiyet olsun...basit ve güzel bir makarna....
  6. arzuya göre sosa sarımsak ekleyebilirsiniz...

1 yorum:

birdunyafikir dedi ki...

Aaa hakikaten hoş olur:)
Nasıl severim semiz otunu;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak