3 Haziran 2014 Salı

KALP DESENLİ RULO PASTA

desenli rulo pasta
kalp desenli rulo pasta


çok sevdiğiniz kişiler vardır hayatınızda..

onlar ne yapsa güzeldir..ne anlatsa doğrudur....ne dese yeridir....ne istese veresiniz gelir.....

çok sevdiğiniz ,Allah için sevdiğiniz kişilerdir onlar......mesafeler ,aylar yıllar araya giremez....siz öyle sıkı fıkısınızdır ki .....

işte öyle candan öyle kandan , öyle benden biri var içimde....bu bloğu açarken " disal" isminin yarısı olan, kardeşim diyebileceğim dileğim var......

yollarımızı ayırmamızın bilmem kaçıncı yılı...biz öyle kaldığımız yerden devam ediyoruz ki sanki hiç ayrılmamışcasına.....telefon internet derken hergün birbirimizin sofrasında,akşam çayındayız resmen...

neler almışız, neler vermişiz..." yakışmış mı , olmuş mu, bununla bu gidermi sence "lermiz var bizim.....yan yana olsak bu kadar olmazdık herhalde....

ortak noktalarımız artarak devam ediyor.....aynı okulu okuyor,aynı bölümü bitiriyoruz.....belki aynı meslekte , ortak bir yerde yine buluşacağız.....zaten biz hiç ayrılmadık ki...:)

ben bu yazıyı yazarken bile telefonda konuşuyoruz.....ne yapıyorsun diyor ,bende -hiiç ders çalışıyorum diyorum....aslında onun doğum gününü kutlama yazısı yazıyorum ..bilmiyor....süpriz olsun istiyorum ......:)

bir gün gecikmeli doğum günü kutlayacağım....bu yazıyı pazar akşamı hazırlayacaktım ama kendimizi derse öyle kaptırmışız ki dün bu yazıyı yayınlamayı tamamen unutmuşum.....canım arkadaşım senin hergün bana kıymetliyken ben dün bunu dile getirmeyi unuttum özür dilerim senden..:) 

biribirimizin niyetini , düşüncesini çok iyi biliyoruz...o yüzden hiçbir zaman birbirimize sitem ve  alınganlık  yapmadık..... arayamadığımızda "neden aramıyor " yerine "ne oldu acaba " diye telaşlandık.....

bu öyle böyle bir dostluk değil.....uzaktaki bir kardeş gibi,ruz ikizi gibi, bir parçanızın da başka bir şehirde kalmış halidir....

canım arkadaşım, kardeşim doğum günün kutlu olsun.....seni daha yakınımda görmek için dua ediyorum.....herşey gönlünce olsun.....yeni yaşın, ve bundan sonraki her senen birbirinden daha güzel geçsin......

kalpli pastamı tattıramasam da  sana ithaf ediyorum....inşallah birgün beraber yemeyi nasip etsin Rabbim.....

birde bloğuna dön artık..seni çok özledik.....tariflerini dört gözle bekliyoruz.....sırf bu yüzden gözlük takmaya başladım ona göre :))))


kalp desenli rulo pasta nasıl yapılır
kalp desenli pasta



tarife geçmeden önce bir kaç şeyden bahsetmek istiyorum....

daha önceki desenli pastamızda   2 yumurtalı kek yaptığımdan bahsetmiştim...yine denedim ki gerçekten iki yumurtalı kek yetiyor mu diye...

yukarda kolajda da göründüğü gibi iki yumurtalı kek yetti....artık sizede iş düşüyor....

paylaşılmış yazılar altında şuna benzer yorumlar gördüm...."aynısını denedim ama olmadı.bence tarifte eksikler var " diye....

tariflerin aşamalı fotoğraflarını çekiyorum,uzuun uzun notlar yazıyorum her ayrıntıdan bahsediyorum neredeyse...sorma ihtimaliniz olacak herşeyi yazmaya çalışıyorum.....olmayan tutmayan taraflarını anlatıyorum tavsiyelerde bulunuyorum..tadının ne derece güzel olduğunu , yada beğenmediğimi dile getiriyorum....size düşen bu yazıları en ayrıntısına kadar okumak.....

ve bende çoğu zaman deneyip tutturamadığım tarifler oluyor....ama artık o kadar işin uzmanı olduk ki ,tarifte eksik varmı yokmu anlıyoruz.....un az geldiyse ekliyoruz, yumurta küçükse 3 kırıyoruz.....bardağımız büyükse az koyuyoruz, şeker az gibiyse biraz daha ekliyoruz.....

bunları göz önüne alın arkadaşlar....ben sizin evinizdeki unun halini, yumurtanın ebatını bilemem ki....bazen tarifi okursunuz, notları aynen uygularsınız ama sorun sizin malzemelerde olabilir....fırın ayarınızda olabilir...geç pişirir erken pişirir....sizin bir pastayı beş dakika sonra almanız o pastanın kuru olmasına sebep olabilir.....herşeyi tarif sahibinden ummamak lazım....birazda kendi tecrübenizi tariflerinize katın..

her zaman diyorum size...önce kendi tariflerinizle deneyin....bu pastada size garip görünen bişey varsa ,kendi pandispanyanızla deneyip sonucu karşılaştırın....poğaça yaparken de aynen kendi tarifinizin yanına deneme amaçlı yapın bir iki tane..yıllardır pasta börek yapan biri olarak şunu söylemeliyim ki tariflerin içeriği falan hep aynı..

sadece şekilleri değişik.....bunun için tarif tuttu tutmadı demeyin...işte fotoğraflar ortada....plastik değil...dışardan alınma değil...ben iki sefer yaptım kekte bir sorunum olmadı....gayet memnunum...kremayı tam istediğim gibi birşey bulamadım..onuda yazıyorum zaten...görüntüde ve tadında bir sıkıntı yok ama sıcakta erimeyen ve lezzetli bir krema bulana kadar buraya bunları yazmak zorundayım..

şimdi tarife geçiyorum :)))

hakkınızı helal edin uzun uzun yazdım .....sıkılacaksınız belki ama yemek bloğu yazarı arkadaşlarım beni anlayacaktır....:)

malzemeler...kek için

  • 2 adet iri yumurta
  • yarım su bardağı toz şeker
  • yarım su bardağı un 
  • yarım paket kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 40 gr bitter
  •  1 yemek kaşığı un 

krema için...

  • 2 su abrdağı süt ( 200 ml)
  • 2 yemek kaşığı un ( orta tepeleme)
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
  • 1 paket vanilya
  • 1 poşet kakaolu krem şanti+yarım su bardağı soğuk süt

 içine sürmek için....

  • yarım su bardağı kahveli süt

 yapılışı......

  1. önce krema hazırlanır(mümkünse bir gün önceden bile hazırlayabilirsiniz.)
  2. süt,un şeker ve kakao sos tenceresinde pişirilir....içine tereyağ ve vanilya eklenir...karıştırılır ve soğumaya bırakılır..
  3. krem şanti yarım bardak soğuk sütle çırpılır ,diğer soğuyan krema ile karıştırılır...yine dolaba kaldırılır...(soğuk olması önemli yoksa pastanın içinde yumuşuyor)
  4. kek için yumurta ve şeker iyice çırpılır....un ve kabartma tozu eklenir.... çırpmaya devam edilir..
  5. sade olan kek hamurundan 2 yemek kaşığı hamur alınır....
  6. bu ayrılan kek hamuruna 1 yemek kaşığı un eklenerek çatalla çırpılır ( biraz koyu olacak şekilde gerekirse az daha un ilave edilebilir)
  7. bu koyu kıvamlı kek hamuru ucu ince bir sıkma torbasına veya buzdolabı poşetine doldurularak ucu makasla ince şekilde kesilir....
  8. yağlı kağıt serili fırın tepsisine istediğiniz şekil çizilir...önceden ısıtılmış fırında yarım dakika kadar tutulur...(yanmasın azıcık pişsin yeter)
  9. çırpma kabındaki kek hamuruna kakao ve eritilmiş bitter ilave edilir..tekrar çırpılır...
  10. fırından çıkan şekillerin üzerine kakaolu harç gezdirilir...spatula ile ince bir şekilde hamur şekillerin her yanına kaplanır...(çok ince şekilde oluyor ama pişince fotoğrafta göründüğü gibi kalın oldu)
  11. tekrar fırına verilir....en fazla on dakika pişirilir ( piştiği anlaşılıyor zaten benim kekim beş dakikada pişti )
  12. fırından çıkarılır...ilk kaynarı çıkınca kağıdıyla beraber rulo şeklinde sarılır...biraz böyle tutulur ve rulo açılır ( ruloyu çok bekletmeyin açarken kırılır)
  13. kahveli sütle ıslatılır...kek soğuyunca kreması sürülür ve rulo yapılır...yağlı kağıda tekrar sarılıp dolapta dinlenmeye bırakılır....afiyet olsun..

not....

  1. bir önceki tarifmizin notlarını iyice okuyun...
  2. bu seferki kremamız sıcaktan biraz yumuşadı....içine şanti girince böyle oluyor ne yapalım...güzel bir krema bulana kadar bunlarla idare edin:)
  3. içine muz koyup sarabilirsiniz..yada mevsim meyveleri...
  4. kekim ılıkken kremayı sürüp rulo yapmaya çalıştım ..krema biraz yumuşadı o yüzden kek soğusun ama soğuturken dikkat edin kenarlar sertleşiyor üzerine mutfak bezi kapatabilirsniz..
  5. tecrübe ede ede bişeyler oluyor...olmadı deyip vazgeçmeyin aslında ufak tefek tüyolarla nefis bir pastanız olabilir..:)

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Harika bir goruntusu var, tam bir sanat eseri :) Ellerinize Saglik. Sevgiler :)

nurselinatolyesi dedi ki...

Sanat eseri gibi gerçekten,elinize sağlık .Arkadaşınızın doğum günü kutlu olsun,nice sağlıklı yaşları olsun...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak