29 Mayıs 2014 Perşembe

DESENLİ RULO PASTA

nefis desenli rulo pasta
desenli rulo pasta


neye niyet neye kısmet oldu bu pasta....

aslında bu kremanın ,bu kekin  kaderinde  desenli süt dilimi olmak vardı.....çünkü ne zamandır sayfalarda gördüğüm süt dilimini denemek istiyordum...( süt dilimi tarifi blogda var zaten ama bu başka bir versiyondu ..değişik bir şekliydii. )

hangi süt dilimi daha güzel oluyor diye meraklanınca ben dersi kitabı bir köşeye attım kendimi mutfakta buldum...

tabi desenli pastayıda yapmak istediğim için iki tarifi birleştirsem diye düşündüm...düşünsenize desenli bir süt dilimi ..kulağa hoş geliyordu ..:)

yalnız şöyle de bir durum vardı ...süt dilimi için iki poşet şanti gerekliydi ama bende bir tane kalmış haberim yok....hal böyle olunca tüm malzemeyi yarıya indirdim..herşeyden yarı kullanacaktım..süt dilimimde daha az olacaktı ama benim aklımdaki fikri uygulamanın huzuru içinde kendimi derse verebilecektim....:)

her neyse yarı ölçekli kekimi yaptım....kremayı önceden çırptım doğru dolaba...kek pişti o anda gözüme rulo şekilde ışıklar yanmaya başladı....bu kek süt dilimi olmak istemiyordu belli..rulo pasta olmak ister gibi bir hali vardı...

e acele etmeliydim çünkü sıcak sıcak sarılmalıydı .....ve bir hamle ile ruloyu oluşturdum....artık o bir süt dilimi değildi....çok mutlu bir rulo pasta oldu.....tabi krema süt dilimi için hazırlandığından dolayı bu pastaya ne kadar ayak uydurdu orası meçhul....not bölümünde bahdeseriz olur biter....

misafirlerim beğendi...özellikle görsel olarak çok hoş duruyor gerçekten...bir desenli rulo denemem daha olmuştu ama o istediğim gibi olmamıştı ...bunu kendi tariflerimle yaptım ....


desenli rulo pasta
desenli rulo pasta


çizimler size kalmış...içinizden ne geçiyorsa çizebilirsiniz.....yazı yazabilirsiniz....renkli gıda boyaları kullanarak rengarenk puantiyeler yapabilirsiniz.....ben daha bundan çook şey yaparım sizede tavsiye ederim....

desenli rulo pasta
desenli rulo pasta nasıl yapılır

fotoğrafların bütün halini görebilmek için üzerlerine tıklayın


malzemeler...kek için

  • 2 adet iri yumurta
  • yarım su bardağı toz şeker
  • yarım su bardağı un 
  • yarım paket kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 40 gr bitter
  •  1 yemek kaşığı un

kreması için....

  • 1 paket sıvı krema 
  • 1 poşet krem şanti (sade)
  • 1 yemek kaşığı bal
  • bir kaç damla limon suyu

 içine sürmek için...

  • sulandırılmış ahu dudu reçeli (arzuya göre süt veya kahve ilede ıslatabilirsiniz)

 yapılışı.....

  1. öncelikle krema için tüm malzemeler bir kapta sertleşene kadar çırpılır ..(krema dolapta soğuk şekilde olmalı)
  2. krema çırpıldıktan sonra dolaba kaldırılır...
  3. kek için yumurta ve şeker iyice çırpılır....un ve kabartma tozu eklenir.... çırpmaya devam edilir..
  4. sade olan kek hamurundan 2 yemek kaşığı hamur alınır....
  5. bu ayrılan kek hamuruna 1 yemek kaşığı un eklenerek çatalla çırpılır ( biraz koyu olacak şekilde gerekirse az daha un ilave edilebilir)
  6. bu koyu kıvamlı kek hamuru ucu ince bir sıkma torbasına veya buzdolabı poşetine doldurularak ucu makasla ince şekilde kesilir....
  7. yağlı kağıt serili fırın tepsisine istediğiniz şekil çizilir...önceden ısıtılmış fırında yarım dakika kadar tutulur...(yanmasın azıcık pişsin yeter)
  8. çırpma kabındaki kek hamuruna kakao ve eritilmiş bitter ilave edilir..tekrar çırpılır...
  9. fırından çıkan şekillerin üzerine kakaolu harç gezdirilir...spatula ile ince bir şekilde hamur şekillerin her yanına kaplanır...(çok ince şekilde oluyor ama pişince fotoğrafta göründüğü gibi kalın oldu)
  10. tekrar fırına verilir....en fazla on dakika pişirilir ( piştiği anlaşılıyor zaten benim kekim beş dakikada pişti )
  11. fırından çıkarılır...ilk kaynarı çıkınca kağıdıyla beraber rulo şeklinde sarılır...biraz böyle tutulur ve rulo açılır ( ruloyu çok bekletmeyin açarken kırılır)
  12. rulo açıldıktan sonra sulandırılmış reçel gezdilir..biraz ılınması beklenir ve krema sürülür..
  13. tekrar rulo yapılır.....yağlı kağıda sarılır dolapta dinlendirlir...
  14. afiyet olsun..

not.....

  1. krema için istediğiniz bir krema yapabilirsiniz...benim amacım süt dilimi olduğu için bu kremadan yaptım..yiyenler beğendi ama havalar ısındı durdukça krema yumuşuyor bu yönden daha erimeyecek kremalar kullanmanızı öneririm....tadı güzeldi ama....
  2. keki sıcakken rulo yapıp çok bekletmeden tekrar açın ama açarken yavaş olun ve dümdüz açmaya çalışmayın yoksa hamur kırılır...esnek şekilde kalsın zaten için krema sürüp tekrar sarılacak ...
  3. reçelli su yerine kahveli veya sade sütlede ıslatabilirsiniz...şekeri yoğun olmasın diyorsanız bu ayrıntıyı göz önünde bulundurun...
  4. şekil için ister mini kalpler çizin ister puantiyeler yapın...ne yaparsanız yapın ama hızlı yapın ilk çizdiğiniz son çizdiğiniz zamana göre hafif yayılma yapacaktır....
  5. çizmek için ayırdığınız hamur çizecek kadar koyu olsun ama çokda koyu yapmayın çünkü bütün kek piştikten sonra onlar keke göre daha kıtır kalabilir ve kekten ayrılabilir....o yüzden tam ortası olacak şekilde ayarlayın bişeyler..göz kararı ;)
  6. ben yarı ölçek yaptım 10 kişilik bir pasta oldu..dilimler normal dilimdi...isterseniz klasik tarif olan 4 yumurtalı ( tam ölçü) kek yapabilirsiniz.....zaten tarifler aslında hep 4 yumurtalıdır..ama bu ölçü bana yetti onu söyleyebilirim..sonra bana az geldi yetmedi demeyin :D
  7. ister keki sade deseni renkli yapın.ister tam tersi....ama kek kakaolu iken yumurta kokusu daha hafif oluyor ...özellikle içine eklenen çikolata yumurta kokusunu biraz engelliyor..
  8. aklıma bu kadarı geldi..daha püf noktası olursa eklerim....afiyet olsun....

14 yorum:

nursevincelezzetler-yemek tarifleri dedi ki...

neye niyet neye kısmet olsada. Bizler dürüst blogerleriz. Sen bu tarifi başka türlü anlatsan hiç süt diliminden söz etmesen kimse bilmezdi dahi.. Rulo desenli pasta olmuştu sonucunda. İç kremasıda keza söylemesen görselde nefis ve eminimde öyle zaten.. Teşekkürler Paylaşım için. sevgiler.

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

Ellerine sağlık, harika olmuş...Püf noktaları da çok iyi :)

Unknown dedi ki...

Pasta bir harika, anlatim daha da harika :) Ellerinize Saglik. Sevgiler

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Ellerine sağlık çok içten bir tarif olmuş.sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Davetkar bir görüntü---Hafta sonu denemek istiyorum...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Nefis olmuş,ellerinize sağlık.Çokta güzel anlatmışsınız..

Adsız dedi ki...

Bir pasta bu kadar zarif görünebilir ancak. Çok beğendim. Emeklerinize sağlık.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Suan uykusuzluktan hepsini okuyamadim ama sunu söylemek istedim,ellerinize emeklerinize saglik!

Disalce dedi ki...

oyle guzel yorumlar yapiyorsunuz ki okurken cok mutlu oluyorum..hepinize cok tesekkur ederim :)))

Unknown dedi ki...

arkadaşım ellerine sağlık sınavlar bitsin ilk iş inşallah bu pastayı denemek olacak benim için.sanada sınavlarda başarılar

Tarif defteri dedi ki...

Nasil guzel bir goruntudur bu harika :) ellerine saglik canim bayildim desenin modelini bile birebir uygulayip yapacagim ins..

mutfagabuyrun dedi ki...

offf harika bir görütü sunum canım.ellerine sağlık.sevgiler.

okıjlk dedi ki...

Çok güzel görünüyor ben de yapacağım şimdi ama kreması için karar veremedim bir öneride bulunursanız çok sevinirim. Ellerinize sağlık :)

zeymurancafe dedi ki...

harikasın canım çok güzel görünüyor bu desenli pastayı çok gördüm ama seninki ayrı bir güzel olmuş doğrusu. ellerine sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak