12 Ağustos 2014 Salı

PASTACI KREMASI

pastacı kreması nasıl yapılır
pastacı kreması


merhabalar...

kremanın arkasında ki şey ne biliyor musunuz :)

profiterol....:)   çok severimmmm....eskiden dr oet..... alıp yapardım..sonraları üzerindeki "içindekiler" bölümünü okuyarak malzemenin basitliğini farkedip evde yapmaya başladım..... sık sık yapamıyorum elbet ama misafre enn yakışan tariflerden biri diyebilirim....

bunun tarifini daha sonra vereceğim ..hatta blogda var ama yeniden ekleyeceğim...

öncelikle bu profiterolün içine hangi krema konmalı...?

önceden hazır alıyordum dedimya ,işte o markanın kreması çok güzel oluyordu...hamuru için değil de kreması için alıyordum diyebilirim...

sonraları pudinglerden,hazır pasta kremalarından denemelerim oldu ..çok hoşlaşmadığımı söylemeliyim...bence en güzeli şimdi tarifini vereceğim pastacı kreması ile oldu....

başka pastalara da kullanabilirsiniz.....tart içlerine nefis olur hatta...çok amaçlı bir krema....kup yapmak içinde tavsiye ederim.....

ve tarife geçelim...

pastacı kreması nasıl yapılır?

malzemeler....

  • 750 ml süt
  • 1 su bardağından bir parmak eksik toz şeker
  • 2 adet iri yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı un+nişasta ( bir su bardağının yarısından fazlası normal un,üzeri nişasta ile tamamlanacak şekilde doldurulur..ama tepeleme olmayacak bardak üzerinde dudak payı gibi bir boşluk bırakılacak)

yapılışı....

  1. vanilya hariç tüm malzeme tencerede çırpıcı ile çırpılır..yumurtanın karışması sağlanır..
  2. ocağın altı yakılarak kaynayıp koyulaşana kadar pişirilir....
  3. altı kapatılınca vanilya ilave edilir...
  4. beş dakikada bir üzeri kabuk bağlamaması için soğuyana kadar karıştırılır...
  5. ister kup,ister pasta aralarına isterseniz tart içlerine kullanabilirsiniz...
  6. ben profiterol içine koydum çok yakıştı :) afiyet olsun..

4 yorum:

nursevincelezzetler-yemek tarifleri dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Bu krema çok güzel .. Prefterol daha ben yapmadım biliyormusun ? :))

Disalce dedi ki...

ah nursevincim benimde hala denemediğim bi dünya tarif var...bazen çok bilindik tarifleri çok geç yapabiliyoruz...:) yada hep bi arkadaş yapıyo mesela onda yemeye alışıyoruz evde yapmak aklımıza gelmiyo:)

Adsız dedi ki...

Merhabalar bu güzel tarifiniz için çok teşekkürler ama bir sorum olacak genelde krema tariflerinde yumurtanın sarısı katılıyor bu tarifinize ikisi de mi katılacak

Disalce dedi ki...

merhaba..

evet normalde sadece sarısı kullanılır ama ben yumurtanın tamamını kullandım güzel oldu....sadece sarı kullanarak hiç denemedim...

deneyip aradaki farkı anlamak lazım aslında...birgün onuda denersem eklerim ama bu tarifte hepsini kullandım:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak