5 Ocak 2015 Pazartesi

SARI DOLMA BİBERDE YUMURTA KEYFİ

sarı dolmalık biberde yumurta
biberde yumurta


iyiki yumurtamız var.....

allayıp pullayıp pazar sofralarına yediriyorum....... bizimkiler isyan bayrağını ne zaman çeker bilemem.....değişik versiyonu bitince de "amaan bugünde normal yumurta yiyelim " deyip yine yumurtayı konduruyorum ortaya :)

haşlıyorum,muffin kalıplarında pastırmalı kaşarlı yapıyorum, tost ekmeğinin ortasına kırıyorum, omlet versiyonlarına hiiç girmeyelim....var da var işte......iyiki var diyorumya.

şimdilik şikayet yok,ben gibi herkes memnun...belkide bişeyler yiyebilmenin mutluluğudur bu...malum çalışmaya başlayınca evde yemekler bi tık azaldı gibi....bizimkilerde "aman ses etmeyin yumurtadan da olmayalım şimdi " diyor olabilirler :)

 karışık kuruşuk cümleler yazmaya başladım.Allah sonunu hayretsin bu yazımın.....aslında yazmamında bir sebebi var....

ben ders çalışmaya başlayınca göz kapaklarım tutmayın beni uyuyacağım deyince , bende elime laptopu alıverdim....facebooku ve bloggeri görünce fal taşı gibi açıldı.....ders deyince kapanan facebookta lak lak deyince açılan orjinal gözlerim var benim...şu an uykusuzluğumu görünce bi an önce yazımı bitirip derse oturmayı düşünüyorum :) niyetimde uykumu açmaktı zaten..

millet kahve içince uykusu kaçar benim tam tersi....içsem şimdiye göçmüştüm bile....uyku problemi çekenlere kesin tavsiyemdir.. kitap okumak uyku getirmez, ders çalışmak yüzde beşyüz getirir..

uzun lafın daha da uzunu ,,,,,,,,,,,, çok yazasım geldi ama biraz fotoğraf ekleyelim..üzerine konuşalım....(daha mı konuşacaksın yeter daaa) diyenler sizide duyuyorum ..:)

pazar kahvaltı menüsü
pazar kahvaltısı


biz dört kişilik çekirdek bir aileyiz......misafir olmadığı sürece , kendimize basit bir pazar kahvaltısı hazırlarım....kahvaltılık olarak peyniri çeşitli kullanmaya çalışırım....tereyağ,bal,helva, bazı zamanlar sağlıksız (sosis,salam,çikolata) bulundururum istemeden:)  birde ana tarif koyarım ortaya (yumurta gibi:P ) menemen,patates kızartması,köfte,pankek vs vs vs.........

herşeyden biraz biraz yemeye çalışırız.....biberli yumurtadan çocuklar yemeyeceği için onlara yapma gereği bile duymadım....onlar daha çok helvayla ilgileniyorlardı:) ve tabiki sosisle.....

bazen sofraya ne koyduğumuzun önemi olmaz....sunumla renklendirip bol çeşitli bir sofra haline dönüştürebiliriz.....yumurtayı normal bir sahanda yapmakla şekilli sunmanın farkı vardır çocukların gözünde....onlar yumurta yemese bile " anne yine döktürmüşsün " dedirtir ....

belki o zeytinden kimse almaz, domatesler kalır tabakta...ama sofra on numara görünür herkesin gözünde....aynı malzemeleri hafta içide koyuyorum sofraya ama kimse pas vermiyor o zaman...ağzı kapaklı saklama kaplarıyla konan kahvaltılıklar,hafta sonu ye kürküm ye oluyor :))))

benim uykum iyice açıldı ...hadi bakalım tarif gelsin....bilirsiniz basit bişey ama yazalım yinede...beni bu saatte dinlediğiniz için teşekkürler....;)

sarı biberde tereyağlı yumurta
sarı biberde yumurta keyfi





malzemeler...


  • 1 tane sarı dolmalık biber
  • 2 adet yumurta
  • 2 tatlı kağışı tereyağ
  • tuz,pul biber

yapılışı....

  1. biberler bir cm kalınlığında kesilir..
  2. tavaya konur..ocağın altı yakılır...
  3. biberlerin içine terayğ ilave edilir....
  4. içlerine yumurta kırılır.....üzerlerine tuz atılır....
  5. sarısının ne kadar pişmesini istiyorsanız o kadar pişirilir...
  6. son olarak pul biber serpip afiyetle yenir.......
  7. bu işlemi sarı,kırmızı ve yeşil biberlerle de yapabilirsiniz..hatta üç renk sofrada şahane durur...

.............

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Misafir için güzel bir tarif sunumuda şık güzel görünüyor elinize sağlık

yemek tarifleri dedi ki...

harika bir sunum ilk fırsatta ev ahalisine sürpriz yapacağım

yemek tarifleri dedi ki...

bu kadar güzel bir tarif olamaz gerçekten elinize sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak