5 Mayıs 2009 Salı

BASİT VİŞNELİ ÇİKOLATALI TURTA

çikolalıturta
VİŞNELİ TURTA

nedense bişey yazmak istemiyorum bugün.....bahar yorgunluğumu desem blog yorgunluğumu desem......

bu aralar "aradaki beş farkı bul" gibi oyunlara taktım..ne işime yarayacaksa artık...günlük 500 fark bulmayınca içim rahat etmiyor:-)

zaten bu tarifi yayınlayayım yine fark bulcam..daha çok işim var:)

geçen senede bulmacalara takmıştım..gazetelerin bulmaca eklerini bitirince internetten bulup çözüyordum....hatta arkadaşların sebzeliklerindeki bulmacalarını çalıyordum....:)

neyse işte tarifimden bahsedeyim birazda.....

geçenlerde canım çikolatalı bi tarif çekti...ne yapsam ne etsem diye düşünürken bu tarif belirdi zihnimde...adını uydurmaya çalıştım...bilmiyorum uydumu?

başkaları böyle bir tarif yaptı mı ?onuda bilmiyorum..ben kendim uydurdum zannediyorum şu anda:)

tadını çok beğendim...browni bile diyebiliriz.....ismini browni koymadım çünkü eti markası sonra adımı çalmış demesin:)

işte tarifim...

malzemeler....kek için...

  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker(bardağınız küçükse 1 buçuk)
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu,1 paket vanilya
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • un(ne çok katı, ne çok akıcı olacak şekilde ayarlayın)

içi için....

  • 1 paket hazır çikolata sosu
  • 2,5 su bardağı süt(sosu pişirmek için)
  • 1 su bardağı dondurulmuş vişne(mutlaka olmalı)

yapılışı.....




  1. kek malzemesi çırpılır....yağlanmış tepsiye kek hamurunun yarısı dökülür..(fırının kendi tepsisinden daha küçük bir tepsi olsun)


  • hazır çikolata sosuda pişirilerek hafif ılınınca içine vişneler katılır....sosda yarısı tepsiye dökülmüş kekin üzerine dökülerek yayılır.....



  • kalan kek hamuruda tekrar çikolatalı sosun üzerine yayılır.....
  • 180 dereceli önceden ısıtılmış fırında pişirilir.....



fırından ilk çıkardığımda hemen tadına baktım.....alttan ve üstten kek pişmişti...aradan sos pişmeden akıyordu.....vişneler çok güzel bir lezzet vermişti.....

çok büyük bir tepsi kullanmamama rağmen tepsi büyük geldi....arzu ettiğiniz herhangi bir kalıpta deneyebilirsiniz.....

afiyet olsun.....

66 yorum:

Gülfem dedi ki...

Amanın!!! Çok çok güzel gözüküyor. Aradan akan çikolata sosu demen yeterli zaten:)

zerrin - misss dedi ki...

OOHHHŞşşşşşş

başka bişi söylenmez buna.. Ohhhşş vışşşşhhh bir de :)

disalim, bulmaca deme bana bir sıra sudokuya fena sarmıştım. hem de ne fena. Koca kapkalın bir kitap alıp hepsini oturup çözdüydüm, gazete dergidekiler yetmiyordu, gece kafamı yastığa koyduğumda sayılar kafamın içinde cirit atarlardı.

aman o günlere dönmemeliyim. Başladım mı fena oluyorum. Fark bulmada başarılar :)

Canan dedi ki...

Disal Sultan aklımı başımdan aldı bu turta. Müthiş birşey olmuş yahu! Sende iş var arkadaş:) Dahiyane tatlı uydurmuşsun ama curk oturmuş. Patentini al bence:)

Çooooook öptüm güzel yanaklarından,
Canan

Pembe Tatlar dedi ki...

Hımhımm nefis gözüküyor....
Görüntüsü çok haş eminim tadıda harikadır...
Ellerine sağlık canım..:)

zeynebinsofrası dedi ki...

Nasıl güzel bişey böyle yaaaa.Zaten senin kek ve pastalarının hastasıyım.Bu konularda Senin üzerine yok:)))ellerine sağlık

Yıldız dedi ki...

Hımmm
Disalcim
döktürmüşsün yine ellerine sağlık nefis görünüyor..
Bu arada bu kadar takna o farklara adı üzerinde takıntı :)
Kolay kurtulamazsın :))
Sevgiler....

kubra zeynep kara dedi ki...

bu yapılmaz yani,çok güzell çokkk.

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

çooooook güzel görünüyooooooooooor ellerine sağlık tadını tahmin bile edemiyorum. sevgilerimle,

Mebrule dedi ki...

Bende bir zamanlar Kyodai manyagiydim... Bilgisayar basindan sadece ihtiyaclarimi karsilamak icin kalkiyordum...

Arada boyle bagimliliklar hos oluyor bence...

Turtan harika gorunuyor, ellerine saglik...

Sevgiler...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Off offff bu ne arkadasim boyle!! Bayildim... :) SUnum harika!

hunerlieller dedi ki...

selam canım.yine denenmesi şart olan bir tarif..ellerine saglık.nefis görünüyor.sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

hani bi reklam vardı,annesine aslı'ya sesleniyordu:
- ay naptın aslııı!
-çekirdeklerini çıkardım reçel yaptım:)
*

işte ben de diyorum ki ay naptın disaaaaall:))
ben bu şahane şeyi yerim,sonra bi daha yerim!

ama bi fikrim var bence bunu yuvarlak kalıpda yapalım. sanki daha süper olcak gibi. he zaten süper ama olsun:)

ellerine sağlık!

Unknown dedi ki...

ÖYLE LEZZETLİ GÖRÜNÜYORKİ HELEKİ ARASINDAN AKAN ÇİKOLATA SOSU BİR NEVİ EVT BROVNİNİN TARİFİ ÖLÇÜLER AYNI AMA ARASINA KONULAN ÇİKOLATA SOSU TEK KELİMEYLE HARİKA ELLERİNE SAĞLIK CANIM SANA VE AİLENE AFİYET OLSUN...

made in funda dedi ki...

İNANILMAZSIN DİSALİM VALLAHİ İNANILMZ.BENCE BU TARİF OLDUKÇA ORJİNAL.AMA SÜPER BİŞİİ.ÇOK FELAKET CANIM ÇEKTİ.ELLERİN DERT GÖRMESİN..

zehra dedi ki...

cok cok guzel olmus
bayıldım
masallah
hatta cok bayıldım :)

Tijen dedi ki...

Yaz gelsin görüşeceğiz nasılsa Burhaniye Pazarı'nda...

mujdenin denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık Disalciğim.Nefis olmuş.
Ben de biraralar sudokuya ve puzzle'a merak sarmıştım.Gece rüyalarıma giriyordu.Neyse ki kurtuldum artık.
Sevgiler...

gülay dedi ki...

merhaba disalcim
çok yaratıcı bi tarif ellerine sağlık..
link vermeyi beceremedim. aslında güzel açıklamışsında ben bi yerlerde hata yapıyorum sanırım.
ama nerde bilemiyorum.bağlantı ekle diyom çıkan kutucuğa sizin sitesinizde tarifin olduğu sayfayı açıyorum onu kopyalıp kutucuğa yapıştıyom yazı çıkıyor yayınla dediğimde hiç bişey yok:(

İnci Yemek dedi ki...

selam çok güzel ve kolay sayılabilecek bir pasta olmuş ellerinize sağlık.sevgiler..

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ellerine sağlık disal brownisi olmuş yani.sevgiler

Unknown dedi ki...

Süperrrrrrrrr ellerine sağlık canımm
resmen ye beni diye çağırıyor.Kocaman
sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

Bu görüntüye söyleyecek tek sey harika olmus denir.
bende bulmaca cözmeyi seviyorum beyin jimnastigi yaptiriyor hemde dinlendiriyor.
sevgilerimi gönderiyorum cok öpüyorum

Adsız dedi ki...

ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR CCAIM BROWNİYE BENZİYOR,ELLERİNE SAĞLIK...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Salihacığım çok farklı bir tarif çıkarmışsın ortaya. Mutlaka denemek isterim. Bulmaca takıntısına gelince, bence o kadar da kötü değil, beyin çalıştırır, işleyen demir de ışıldar ;) Öpüyorum çok.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

bakmaya doyamadım disalciğim...
enfes bişey olmuş canım..

Pelin dedi ki...

Tam lezzet bombası olmuş Disalciğim. Ellerine ve aklına sağlık
Sevgiler

saniyesultan dedi ki...

ne güzel bir görüntü böyle..canım çekti işk fırsatta denemek isterim...

SOFRAM dedi ki...

Canım harika bir lezzet olmuş, vişneli, çikolatalı, tam benim sevdiğim gibi, ellerine sağlık güzelim...

Canım aslında çok ta kötü birşey değil, mesela dikkat eksikliğinde doktorlar, bulmaca ve böyle dikkat gerektirecek oyunları öneriyorlar...
Ama tabii çok ta kaptırmamak lazım, zaman zaman ben de takılırım, hatta bizim çocuklar da çok düşkünlerdir bulmacaya, çözülmeyen bulamcaları tatilde çözmek için saklarlar...
Canım hadi sana iyi oyunlar:))

Öpüyorum, sevgilerimle...

Feyza Fidan dedi ki...

Disalim bu nasıl bir görüntüdür böyle, ağzım açık bakıyorum :)))) Ellerine sağlık bitaneciğim..
Çok öptüm..

Lezzet Gemisi dedi ki...

NEFİS NEFİS.... ELLERİNE SAĞLIK CANIM. SEVGİLER....

Gönül dedi ki...

amanınnnnnnn ne güzel olmuş bacım bu ellerine sağlık.....paçanga yapmam oke senimi kırıcam:))) menü fikrini bekliyorum aşkım:))) öpüyorum sevgilerimle

gülay dedi ki...

merhaba disalcim
öncelikle ilginize çok tşk.
ben bişey daha sorabilirmiyim?
yaptığım şeyleri katagorilere ayırmak istiyorum.yan tarafta arşivin altında mesala salatalar
sütlü tatlılar gibi nasıl yapabilirim?
sevgiler..

Adsız dedi ki...

Cok nefis bir görüntü, ellerine saglik canim. Sevgilerimi gönderiyorum.

Unknown dedi ki...

Denemesem çatlarım :) Ellerine sağlık canım...

TAZENANE dedi ki...

Ama çok güzel olmuş ya........
Harika görünüyor.
Sevgiler.

peynir hösmelimi dedi ki...

of offf.
Simdi bu bana yapilirmi yaaa.
Harika birsey bu yaa.
Ellerine saglik,sevgilerle.

yesildomates dedi ki...

salişim yaa yine ilk tanıştığımız günler geldi aklıma..her fırstta bilgisayarın başında çocuklar gibi saatlerce oyun oynardık hemde internet yoktu..yüklenen oyunları oynardık..hiç sıkılmadan
ellerimiz uyuşana kadar..
aman yine bu kadar kendini kaptırma..yoksa bu güzel görüntülerden mahrum kalırız..
arkadaşım...
resimlerin harikaa..
tatlın harika..sen başlı başlına harika bir insansın canımmmmmm...

hanimeli21 dedi ki...

Ben de bir ay kadar once denemistim, Banu'nun sitesinde(kibele sofrasi) Supangleli turtaydi herhalde adi.
Nefis bir sey ama fotograflarim guzel olmadi diye koyamadim bloga.
Ellerine saglik.Cooook guzel olmus.

Banu dedi ki...

merhabalar Disal hanim
Turtaniz harika gorunuyor inanin benimde bazen tatli yada kek krizim tuttugunda aklima boyle bol cikolatali biseyler yapmak geliyor fakat sonrasindan korkuyorum:)
Gorunusu harika.Cikolatali kekin icinden cikolata akiyor....Ustelikte visneli hiimmmmmm.
Bende bloguma birseyler yaziyorum ziyaret ederseniz sevinirim.Ziyaretinizi belli ederseniz dahada sevinirim.
Hoscakalin...

Melek* dedi ki...

CANIM KİMSE BİŞEY EKLEMEK İSTEMİYOR NEDEN ACEP:) BAHARDANDIR BU ARADA HARİKA OLMUŞ PASTAN TURTAN NEYSE YANİ:) ELLERİN DERT GÖRMESİN. HAYIRLI GECELER

lezzetyolculugu dedi ki...

Turtayı gerçekten çok beğendim.Çok enteresan olmuş.Çikolata sosunu pişmeden önce koymayı hiç denemedim.Ve çok şık duruyor.Vişneli değilse bile bunu en yakın zamanda hatta belki bugün yada yarın mutlaka deneyeceğim.Ve mutlaka sonucu bildireceğim.Hiç bir yerde görmedim bence bu senin kekin sen icat ettin.En azından benim için öyle ellerine sağlık.
Bu arada bahar yorgunluğu bendede var kolumu bile kaldırmak gelmiyor içimden.En azından sen"aradaki farkları buluyorsun":)

Adsız dedi ki...

selam
çok güzel olmuş ellerine sağlık
hayırlı cumalar

sofrakeyfi.blogcu.com

İNCİ dedi ki...

Çok güzel gözüküyor şimdi olsa ne güzel yenirdi.Kalkıp yapmamak için zor tutuyorum kendimi.İlk günden diyeti bozmayayım:)

Ellerine sağlık...

Yaren dedi ki...

Disalcim cok tatlisin yaaa, bulmacani sévsinler.Bazen takinti haline gelebiliyor:)Pastanda cok hos görünüyor mmm ellerine saglik canim benim.Hayirli cumalar,sevgiyle kal;)

gülay dedi ki...

merhaba disalcim
ben bişey daha soracam:)
şimdi yeni kayıt yaparken fotoraf ekle deyip yazımı yazıyorum..
ben bi fotoraf bi yazı bi fotoğraf..
bir iki tane fotoğraf göndermek istiyom. ama iki fotoğrata arka arkaya görünüyor altında yazı bu sorunummu nasıl çözebilirim.
şimdiden çok teşekkürler..

sevgiler..

fatos-mutfakvebenn dedi ki...

ellerine sağlık hayatım herzamankı gıbı nefis gozukuyor.
kac zamandır sana ugrayamadım, özlemişim valla:)
bugun pasta yayınladım. senin bi pastanın üstünden esinlenerek yaptım, yazımda da belirttim zaten.. saolsın canım..
sevgiler..
anneler gunun kutlu olsun:)

Aysultan... dedi ki...

Çok güzel gözüküyor canım,iyi fikir bencede, çikolatalı kekin içinden çikolata akıyor harika ellerine sağlık!!!

yildiz dedi ki...

Anneler günün mutlu ve huzurlu olsun her zaman,sevgiler...

zehra dedi ki...

super becerıklı muthıs kadın :)
anneler gunun kutlu olsun
sevgılerle

Marifetane hobi dedi ki...

Yüreginde huzur ve mutluluk; gözlerinde ve yüzünde gülücük eksik olmasin hiçbir annenin.Tüm anneler ve anne adayları anneler günümüz kutlu olsun..hayırlı geceler.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Ellerine sağlık turta nefis görünüyor,henüz kahvaltı yapmadım ama bu tatlı resmi görünce olsada yesem diye düşündüm.
Bu arada;
Anneler gününü kutlar, sevdiklerinle güzel bir gün geçirmeni dilerim.

hdidem95 dedi ki...

ANNELER GÜNÜN KUTLU OLSUN
ÖPTÜM CANIM SEVGİLER

muko dedi ki...

süperrr muhteşemmmmmmbişey olmalııı elien sağlık canımmm çok güzel görünüyor...
anneler günün kutlu olsun bu arada
sevgileirmle...

Adsız dedi ki...

........ , . - . - , _ , .........
......... ) ` - . .> ' `( .........
........ / . . . .` . . ........
........ |. . . . . |. . .| .......
......... . . . ./ . ./ .........
........... `=( /.=` .............
............. `-;`.-' .............
............... `)| ... , .........
................ || _.-'| .........
............. ,_|| _,/ ...........
....... , ..... || .' ............
....... | | ,. ||/ ..............
.... ,..` | /|.,|Y, .............
..... '-...'-._..||/ .............
......... >_.-`Y| .................
.............. ,_|| ...............
................ || ..............
....anneler günü || tüm annelere
..kutlu..........||...... olsun..

www.yenitadlar.blogcu.com

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Disalciğim anneler günün kutlu olsun pasta ağızlara layık ellerine sağlık canım sevgiler

Gönül dedi ki...

hayatım canımız sıkıldıkça bişiler buluyoruz bak bende malzeme tükendi kendimi sahnelere atmaya karar verdim:))))) çok öpüyorum sevgilerimle...benim için dua et şans dile ve tabikii sms at:)))

Sevil Altunel dedi ki...

bunun adı çikolata şelalesi olmalı çünki bende buna benzer bişey uydurmuştum ama ölçülerini rastgele yaptığımdan tekrar layamamıştım.ellerine sağlık..sayende tarifime kavuştum arkadaşım.:))sevgilerimle..

tugbatugba dedi ki...

eeeeeen sevdiğim şeyyy çikolataa ve ürünleriii ellerien sağlık harika görünüyor..

Ayse Pamuk dedi ki...

Vallahi ben bayıldım ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

ama bu çok güzel bişi yaaa
ellerinize fikrinize bayıldım doğrusu ne diyeeğimide bilemedim.bir dilimalabilirmiyim

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Disalcim eline sağlık canım süper bir tarif ve lezzet olmuş görünümünden belli.
İyi hafta sonları diliyorum..

Mutfak Havlusu dedi ki...

A'lâ birşey olmuş bu ellerine sağlık..

birsence dedi ki...

offf turtanı yerim senin canım benim nefis olmuş.....

Mutfaknotlari dedi ki...

canısı ellerine sağlık geçen yıl bundan bende kaçkez yapmıştım hele daha sıcakken o arasından akan sos muhteşem bişi
bunu mbemine.blogcu.com
arkadaş yapmıştı bende onda görmüştüm
seninkide süper olmuş ve yeniden aklıma getirdin şimdi
:))

Adsız dedi ki...

disalcim ellerine sağlık çilek soslu kekini denedim harika oldu tabi senin yaptığın lezzetlerin yanında benim kekim sönük kalır ama neyse başarılarrr....wuslatt

Disalce dedi ki...

wuslattım teşekkürler...eminim senin yaptıklarında harikadır...

öpüyorum seni....:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak