13 Mayıs 2009 Çarşamba

KEBAPLARDAN SEÇMELER....PAPARA,ET ŞİŞ VE EV USULÜ İSKENDER TARİFİ






bugün öyle tarifler eklemişim ki vegan olanlar bu sayfaya bakmak istemeyecek......

evet veganlar.....ilk gördüğümde çok şaşırmıştım.....nedir veganlık?

veganlık:hayvansal hiç bir ürünü tüketmemek demek....

sadece et yemeyenleri anlıyordum ama vaganlık çok ayrı bir konu....hazır kek bile yiyemiyorlar...içinde peynir altı suyu olduğu için..yumurta olduğu için.....yani hayvandan elde edilen hiçbir şey....ben saymakla uğraşmıycam......eğer merak ederseniz bu konuyu tıklayın....

ben et ,süt,yumurta yemeden duramam...dünyada olan bütün besinlerin yenmesi gerektiğini düşünüyorum.....hiçbir şey sebepsiz yaratılmamıştır......

ama yanlış anlaşılmak istemem...saygı duyuyorum ....benim için farkeden bi durum yok..ister yesinler ister yemesinler...her insanın kendi seçimidir.......

ama veganlara kolaylıklar diliyorum....

öncelikle papara tarifimi yazayım.....canımın içi yeşildomatesimden aldığım bi tarif....yoğurdum az kalmış onun için bol yoğurtlu yapamadım.....nefisti tarifi......teşekkürler canım benim.....

malzemeler....
  • 1 adet pide(ben normal ekmek kullandım)
  • üzeri için yoğurt

sos için....
  • bir baş soğan
  • zeytin yağı
  • iki yemek kaşığı salça
  • 100 gr kıyma
  • iki su bardağı sıcak su
  • tuz,pulbiber,karabiber,kıyılmış maydonoz...

  • yapılışı...pideler küp küp doğranır borcama alınır..
  • fırına alır hafif kıtırlanması sağlanır...fırından alınır üzerine iki bardak sıcak su gezdirilir...yumuşanması sağlanır...
  • diğer tarafa zeytinyağında soğanlar kavrulur..kıyma eklenir..daha sonra salça eklenerek karışırılır...
  • Tuz ve biberlerini ekleyin.
  • Kaynamaya bırakın. 5 dakika kısık ateşte kaynaması yeterli. Ocağı kapattıktan sonra sosun içine kıyılmış maydanoz eklenip ve karıştırılır...
  • ıslatılan ekmeklerin üstüne bolca yoğurt dökülür...
  • en üstünede yapılan sos dökülür..
  • afiyetle yenir....
EV USULÜ İSKENDER TARİFİ.....


bunuda canım arkadaşım abı hayattan aldım.....tabiki buda nefisti.....teşekkürler canım tarif için...
tarifi çok önceden denemiştim....şimdi yayınladım.....fotoğraf pek güzel çıkmamış...acemilik günlerimden kalma bi görüntü..yenisini yaparsam yeni fotoğrafla değiştiririm.....:)

tarifi aynen aktarıyorum......

  • Malzemeler:



  • Yarım kilo et (dondurucuda bekletilip çok ince doğranmış)
  • 1 su bardağı sıcak su
  • 1 -2 yemek kaşığı tereyağı
  • Tuz
  • Pide(ben normal ekmekle yaptım)
  • Yoğurt
Sos için;



  • 1 yemek kaşığı salça
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 su bardağı et suyu
Hazırlanması:
  • Dondurucuda beklettiğimiz etleri çok ince olarak doğruyoruz (dondurucuda bekletilen etler çok ince doğranılabiliyor).1–2 yemek kaşığı tereyağı ile pişiriyoruz. Pişen etlerimize 1 su bardağı sıcak su ekleyip birkaç dakika kaynatıyoruz ve suyunu bir kaba süzüyoruz (pidelerin üzerine kullanacağız).
  • Sos için; tereyağını eritip salçayı çok az kavuruyoruz ve ayırdığımız 1 su bardağı et suyunu ilave edip karıştırıyoruz (suyu ilave ederken yağ sıçrayabilir dikkat edin).
  • Pideleri küçük verev parçalar halinde doğrayıp (üzerine bir - iki kaşık tereyağı gezdirebilirsiniz, ben kullanmadım )kızarması için birkaç dakika fırında bekletiyoruz ve servis tabağına alıyoruz.
  • Servis tabağına alınan pidelerin üzerine salçalı sos gezdirip kavrulmuş etleri diziyoruz ve etlerin üzerine de salçalı sos gezdiriyoruz. İsteğe göre yoğurdu kaşık yardımıyla çırpıp üzerine gezdirebilirsiniz veya yanında servis yapabilirsiniz.

ET ŞİŞ TARİFİ......





bu tarifide çok daha önceden yapmıştım.....aslında tavuk daha yumuşak oluyor ama ettende vazgeçemediğim için ara sıra yapıyorum böyle......patates püresi ile servis etmeyi çok seviyorum....

  • et ,süt ve sıvı yağ ile karıştırılarak bu şekilde bir kaç saat bekletilir.....kısaca terbiye edilir...
  • küçük küçük doğranır.....şişlere geçirilir.....
  • ister ızgarada ister yağsız tavada çevirerek pişirilir....
  • püre için patatesler haşlanır....ezilir.....az tereyağ,tuz ve süt ilavesi ile hazırlanır....
afiyet olsun.....

61 yorum:

Canan dedi ki...

Sabah sabah beni bitirdin be Disal Sultan. Vallahi kebapları kahvaltıda bile yerim. Müthiş lezzetli görünüyor canım. Ellerine sağlık.

Çoook öptüm canım
Canan

yesildomates dedi ki...

maşallah maşallah sabah sabah bu ne güzellik ..kendimi bakmaktan alamıyorum..
kız sen resim çekme kursu açsana..ilk öğrencinde ben olurdum.:))
bayıldım valla..şahane görünüyo hepsi..
ellerine sağlık arkadaşım canımmmmm....

seni kocaman öpüyorum hemde çooookkk...

hunerlieller dedi ki...

ziyafet var bu sayfada bugun..tariflerin hepsi birbirindeb leziz görünüyor.ellerine saglık canım..
sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

valla ben veganlara pek saygı duymuyorum kusura bakmasınlar :)
bak bi şarkıcı vardı adı bir türlü aklıma gelmiyo dilimin ucunda,yıllardan onu öyle bilirdik,adam sonunda balık yemeye başlamış. e bünye bu istiyor işte!

neyse..

ev iskenderine bayıldım,yanına da bol patates kızartması off yeme de yanında yat:)

ellerine sağlık canım.

hıı bide diycektim ki o etin döş et olması lazım:)

Adsız dedi ki...

Selamlar Disalcim,

insaALLAH iyisindir...

Bu tarifler ne böyle, agzim sulandi :))) cok süper görünüyor ve resmen insani aciktiriyor :))

ellerine saglik

hoscakal

Unknown dedi ki...

Canımmm harikasın hepsi süper elle
rine sağlık.Kocaman sevgiler..

kubra zeynep kara dedi ki...

süperr olmuş yaaa,evde bunları yapmak ne güzel.
etsiz bir dünya düşünemiyorum
yoğurtsuz peynirsiz yumurtasız bir mutfakta:))
harika olmuş harikaa
zaten bugün sayfamda sende vardın az bile yazmışım:)

zeynebinsofrası dedi ki...

Yine döktürmüşsün disal.Yeşildomatesin dediği gibi resim çekme kabiliyetin gerçekten çok güzel.Ellerine sağlık.
veganlar beden temizliği yaparken hiç zorlanmazlar o zaman:)))

Pembe Tatlar dedi ki...

Mşallahhh canık nefis şeyler yapmışın ellerine sağlık iskendere bayıldım sevgiyle kal:)

biyasimadahagirdim dedi ki...

merhaba.. yemek bloglarına pek bakmamaya çalışıyorum aslında,fazla iştah açıcı oluyorlar :))
zeynepin güncesinden geldim sabah bloga haaala çıkamıyorum.. çok kötüsünüz yaa:) sunumlar süper, bayıldım bloga.. ellerinize sağlık..

zehra dedi ki...

cok guzel gorunuyor masallah hepsı ellerınıze saglık
ben etı gorunce bu aralar kacan bırı olmama ragmen bunlara ben bıle atlarım yanı :)

lezzetyolculugu dedi ki...

Ayyy ne kötü bir şey eti geçtim süt bile yok.Allah onları bizim için yaratmış.Alerjisi yada bir hastalığı olması ayrı ama ne biliyim anlam veremiyorum.
Şu iştah açıcı,harika ötesi, enfes kebapları görmek ve yememek nasıl mümkün olabilir yarabbim.Ellerinize sağlık

Baharcicegi dedi ki...

DISAL KEBABCI YAKINDA ACILIYOR:
bu agizlari sulandiran kebablardan sonra seni bloglarin kebebcisi ilan ediyorum.
Ellerine saglik kebabcim

gülay dedi ki...

merhaba disalcim.
yeşildomatesin dediğine bende katılıyom çok harika fotoğraflar olmuş..çok iştah acıcı görünüyor.Et yemeyenler için çok üzülüyorum.Dünyadaki bi çok güzel tatlardan mahrun bırakıyorlar kendilerini.. yaşasın yemek yemek!!!
ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

BİR GELDİM PİR GELDİM GİBİ OLDU BU:) SERTAP ERENER BU YAŞTAN SONRA VEGAN OLAMYI TERCİH EDENLERDEN BU YAŞINA KADAR NİYE BEKLEDİN DEMEDEN GEÇEMİYOR İNSAN NE SAÇMA ŞEYLER PAPATYAMINDA DEDİĞİ GİBİ BENDE SAYGI DUYMUYORUM..HERŞEY NEFİS GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

Adsız dedi ki...

Merhabalar disalcim.Bloglara yolculuk etkinliğimizi ben hazırlıyorum.Şu anda ev sahibeliği Zeynepte.
Senin bloğunda tanıtımda yer aldı tebrike ederim.Eğer ev sahipliği yapmak istersen bana bilgi verirsen çok sevinirim.
Sevgilerimi yolluyorum canım.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

hangi birine bakıp yalanıp yutkunacağımı şaşırdım:)hepsi birbirinden nefis olmuş tatlı disalimmm
ellerine kollarına sağlık
çook öptümmm

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Ben ne bulursam yerim hiç bir şey ayırmam...Bu üç tabağada hiç hayır diyemiyeceğim harikaaa görünüyorlar...Ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiler...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Bayilirim boyle et yemeklerine. Hepsi birbirinden enfes gorunuyor. Ellerine saglik.

made in funda dedi ki...

sana inanamıyorum sana.diyette olanlara bu yapılır mı!!bu ne inanılmaz görüntülerdir böyle..bu tür yemeklere bayılırım bayılırım..sana çok imrendim vallahiben de hergün yumurta yerim,peynire bayılırım..et,kebaba ...veganlar bence hayatın tadını çok eksik alıyorlar.boşu boşuna kendilerine eziyet ediyorlar..

çok uzattım salihacığım..harikasın...ellerine sağlık.

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

hepside birbirinden nefis ve iştah açıcı.çok güzel görünüyorlar.ellerine sağlık canım.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

GÖZÜMÜZ GÖNLÜMÜZ DOYDU EFENDİM ELELRİNİZE SAĞLIK BU NE GÜZELLİKLER BÖYLE İNSANI BAŞTAN ÇIKARIAN TARZDAN YANİ
SEVGİLER

hanimeli21 dedi ki...

Arkadasim, insan alistira alistira gonderir sunlari kalp krizi geciriyordum az kalsin.Hepsi birbirinden guzeller. Papara ve iskender benim gozdelerim.
Ellerine saglik.

Yıldız dedi ki...

Peki
soğan ve sarmısak yemeyenlere ne diyorlar :))



Ellerine sağlık hepsi nefissssssss..

anneminkizıyim dedi ki...

Canim ellerine saglik, nefis yemekler yapmissin, vegan olanlar dahi imrenecek, ben yari vejeteryan dahi baylidim dogrusu, sevgiler....

peynir hösmelimi dedi ki...

Of off of.
Bunlar ne güzel tabaklar böyle.Agzimin sulari akti vallahi.
Ellerine saglik canim.Hepside birbirinden güzeller.
Sevgilerle.

Pelin dedi ki...

Disalciğim,

Hepsini deneyeceğim canım. Eşim bayılacak. Önce döneri deneyeceğim.
Ellerine sağlık. Tarifler için de teşekkürler

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

offf ekrana yapıştım resmen:) hepside birbirinden muhteşemler ellerine sağlık canım...öpüyorum

Marifetane hobi dedi ki...

canım katılımın için teşekkür ederim.okuma listesine ekledim.Allah razı olsun.hayırlı geceler ve hayırlı cumalar diliyorum.sevgiler.

nino dedi ki...

anam de get ne bu bole gecenin 12 ye gelen saatinde yutkun yutkun bi hal ettin beni yapma anam bole monuler sisircenmi sen benim biyerciklerimi hehehe :)

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ellerine sağlık canım.hepsi nefis görünüyor.benim kırmızı etle çok aram yoktur ama dediğin gibi sütsüz,yumurtasız duramam :-)afiyet olsun.sevgilerimle...

mutfaktakizaman dedi ki...

hmm harika bir goruntu yaaa agzimin suyu akti sabah sabahh ahhh ahh havalar iyi olsaydida bir mangali hak etmistik dogrusu ama nerdeee:(((
hayirli cumalar canimm

cimcime dedi ki...

Bu güzel blogunuz, maydanoz blog topluluğu içerisine eklemlenmiştir. Başarı dileklerimizi sunarız.

Tijen dedi ki...

Disal'ciğim,
Zaten farklı kültürlerin mutfak kültürlerini biraraya koysak eminim her kültür bir diğerinin yediğinde ayyy hayatta ağzıma koymam diyeceği şeyler bulur. Aslında bu komik bir mesele, bir tarafından bakınca. Afiyet olsun, bence canının çektiğini, cüzdanının izin verdiğini sağlığın elverdiği sürece yemeli insan.

sevgül dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

hmmm hepsi birbirinden leziz :)
bunlar yenmezmi hiççç :)))
ellerine sağlık

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Yaz geldi, mangal mevisimi de geldi :) off offff bittim ben şu anda, ellerine sağlık Disal'cim.. Veganlık bana göre değil, süt, yoğurt ve peynirsiz bir hayat düşünemiyorum..

Mutfak Havlusu dedi ki...

benim gibi kendi öz kültürünün(doğu)yemeklerine düşkün biri için akla zarar ziyan görüntüler:)
ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

canım kardeşim, ellerine sağlık, yeme de yanında yat olmuş bunlar,etsiz yaşanır mı yahu:))
Bir de ben şunu anlamıyorum, bitkiler canlı değil mi, onları da yemesinler o zaman...
sevgilerimle

nurdanın mutfağı

Leyla Poyraz dedi ki...

Disalcim maaşallah döktürmüssün..hepsi bir birinden leziz görünüyor..ellerine sağlık..
Sevgilerimi gönderiyorum canım..

leyya dedi ki...

ay kedi gibi ekranı tırmalamak istedim yaa))şimdi uzaklardan bakan ben oldum türküsünü terennüm ediyorum gari))

sorma aslında hernekadar kendim ettim kendim buldum gibi görüsem de aslında benim adam etti ben buldum))napam artık canımı dişime taktım ne olacaksa olacak .

sen de iş bölümünün hep eğlenceli taraflarını aldın canımmmm gel harezmce oku da göriim)))
öpüyorum canım selametle kal

Banu dedi ki...

Kebaplar harika gorunuyorr
Canimiz cekti vallahi su saatte..
Ellerinize saglik Disal Hanim..

Fevkalade dedi ki...

Lama'nin sayfasindan geliyorum:)
Bu sitenizi ilk ziyaretim. Disal ne demek diye sorarak basliyorum.
Lakin devami gelecek, cunku tarifler harika gozukuyor:)

keskinli dedi ki...

canim
daha kahvalti bile yapmadim ama
hepsi enfes yutkuna yutkuna bir hal oldum:))

hepside enfes ellerine saglik canim
sevgiler iyi haftalar

Seval dedi ki...

Kebaplar harika olmuslar canim ellerine saglik,evde iskenderi bende sürekli yaparim gurbette oldugumuzdan canimiz cok istiyor.))
Veganlara gelince bende hic onaylamiyorum et süt yumurta sonucta vücudun temel besinleri alinmazsa cok ciddi hastaliklara sebep oldugunu biliyorum kansizlik en basta,kardesim yemiyordu eti bir ara tiksinmis galiba gecenlerde basdönmesiyle hastaneye gitti tahlil falan yapmislar kendi söylemeden doktor demis et yemiyormusun diye, oda yok diyince kansizligin sebebi bu demis simdi yediriyoruz zorlada olsa onun istegine göre pisirip,onlarinda ne diyelim insallah akillari baslarina gelir gec olmadan....
sevgilerimi gönderiyorum canim...

Unknown dedi ki...

haklısınız bende her beinin yenmesinden yanayım sütsüz yumurtasız haytmı olur.hepside bi harika ellerinize salık çok güzel görünüyorlar

birsence dedi ki...

paparayı ben çok severim ama eşim ıslanmış ekmek yemiyor o yüzden kesilikle yapmıyorum....ama canımda sitemedi değil yani...
bu arada vegan yaşam çok zordur heralde ...nerden aklına geldi onları yazmak bir misafirin veganmı çıktı yoksa....

TAZE NANE dedi ki...

Ağzının suyu akması şu an benim için geçerli.
Ah ne diyiyim bu güzel lezzetlere.

Aysultan... dedi ki...

Haklısın Disalcim her insanın kendi seçimidir eklemeden edemiyeceğim senin gibi bende et ,süt,yumurta yemeden duramam veganlık hayvansal hiç bir ürünü tüketmeden hayatın tadı kalmaz ki...
hep ot,hep sebze:)
hepside harika olmuş,Agzımın suları aktı:) canım ellerine saglık

Adsız dedi ki...

mükemmelsin sen tek kelimeyle


ellerine sağlık
sevgiler

Unknown dedi ki...

Canımmm iskender için parça etmi aldın bana cevap yazarsan sevinirim öpüyorum...

Disalce dedi ki...

sevgili fevkalade güzel yorumun için teşekkürler....disalin anlamı iki ismin birleşimi...di(dilek)sal(saliha)birleşince hoş bir isim oldu benim için:)

......

sevgili deryacım evet parça et kullandım...canım teşekkür ederim yorumun için...

saniyesultan dedi ki...

canım hepsi birbirinden güzel..
ben sebze daha çok seviyorum ama et de yemeye çalışıyorum..

muko dedi ki...

ooofff offff fotolar muhteşem tıka basa tok olduğum halde canım çekti yahu bu ne güzlliktir,ellerine sağlık canım...

veganı ilk kez duydum ne yalan söyliimde ne yavv öyle yaşanılırmı ot gibi,hadi et yameyenleri anlıyorumda bu ne şimdi.ilginçççç


öptümm seniiiiiii

ehlikeyf dedi ki...

allahım sen vegan olmaktan koru yarabbi:))ay bunlar yenmezmi şunlara bakarmısın ellerine sağlık birbirinden güzel ve harika görünüyorlar...

tugbatugba dedi ki...

yemeğede çıkmadım acıktım yaaa

Sevil Altunel dedi ki...

sen boşver veganları arkadaşım şöle ortaya karışık tarzı enfes lezzetler olmuş ellerine sağlık..bende çok yoğun koşuşturmaca içerisinde aldığım ödülü hak etmeye çalışıyorum. güzel mesajlarına dönemediğim için beni affet..her şey gönlünce olsun..sevgilerimle..

Cocukla Cocuk dedi ki...

paparaya bayıldım en çok ama hepsi birbirinden lezzetli gorunuyor...ben de yogurt ve sut yemeden duramam zor işmiş su veganlık

SOFRAM dedi ki...

Disal'ciğim hepsi de harika görünüyor,hepsi de en sevdiğimiz lezzetlerden.
Çok haklısın güzelim, hiç birşey boşa yaratılmamış,herşeyden mümkün olduğunca kararında tüketmekte fayda var.
Ellerine sağlık güzelim,afiyetler olsun, öpüyorum.
Sevgilerimle...

Hatice dedi ki...

en temel besinleri yemeden yaşamak ne kadar sağlıklı, ama tabiki herkesin kendi tercihi...

hepsi de nefis görünüyor, ben iskender tabağını aldım gidiyorum:)

vişneli çikolatalı turta da harika görünüyor, ellerine sağlık canım, sevgiler...

boncuk mutfakta dedi ki...

Hımm nefis gözüküyor. İnsanın tok karnına bile canı çekiyor. Eline sağlık canım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak