21 Mayıs 2009 Perşembe

ÇİLEK SOSU ve HİNDİSTAN CEVİZİ AROMALI HAZIR KEK UNLU KEK




ne zaman eve çilek alsam eve gelinceye kadar mayışıp kalıyorlar...bir ikisini kurtarıp yedim yedim ,bir sonraki güne püre olmuş şekile dönüşüyorlar.....

halbuki tezgahlarda ne kadarda güzel görünüyor.....

Allah'dan çileği reçel ,sos gibi şeylere dönüştürme imkanımız var.....

bende tadını merak ederek aldığım sinangil hindistan cevizi aromalı kekun ile kek yaptım,çileklerimide sos olarak değerlendirip kekimi zenginleştirdim....aslında kekin tadı o kadar güzel oluyorki sosa mosa ihtiyacı yok..benim gibi hindistan cevizinin aromasını sevenler mutlaka alıp denesinler.....muffin ve kurabiyedede çok güzel olacağını tahmin ediyorum....


bu tarifimide aynı zamanda annelere özel ve güzel tarifler etkinliğinin sahibi sevgili özlemhana gönderiyorum....kendisine kolaylıklar diliyorum bu güzel etkinlikte....


canım annem çok sever sade keki...sıradaki tarifim sade kek seven annelere gitsin....çilek sosumda sade keki sevmeyenlere gitsin:)


sos tarifinide sevgili arkadaşım ebruakından aldım....çok güzel oldu...ben miktarı artırdım...haşat olmaya yüz tutmuş çileklerim fazlaymış meğer....nefis oldu..teşekkürler tarif için....

öncelikle hindistan cevizi aromalı kekunlu kekim...
malzemeler....
  1. 2 adet iri yumurta
  2. 1 su bardağı şeker(benim su bardağım çok büyük değil)
  3. 1 su bardağı sıvı yağ
  4. 1 su bardağı süt
  5. 1 adet vanilya
  6. kabartma tozu kullanmıyoruz..kekunun içinde var....
  7. isteğe göre bir çay bardağı hindistan cevizi(ben kullanmadım)
yapılışı.....
  1. yumurta ve şeker iyice çırpılır...
  2. yağ,süt eklenir...çırpılır...
  3. vanilya ve kekun yavaş yavaş katılarak ne katı ne çok sıvı hamur hazırlanır..
  4. istenen kalıpta kürdan testi eşliğinde 180 derceli fırında pişirilir...
çilekli sos tarifi.....(ben yaklaşık yarım kilo kadar çilekten yaptım..şekerini ona göre ayarlayarak koydum)

  1. 10 adet orta boy çilek
  2. 3 tatlı kaşığı toz şeker
yapılışı.....

  1. Çileklerin saplarını koparmadan yıkayın ve iyice kuruyuncaya kadar süzgeçte bekletin.
  2. Toz şeker ile birlikte doğrayıcınızın içine alıp, püre haline gelinceye kadar çırpın. (Toz şekeri tadına bakarak kaşık kaşık eklemenizi tavsiye ederim. Çünkü çileklerin tatları her ay aynı olmuyor.)
  3. Kalın tabanlı çelik bir tencereye püreyi koyup, arada karıştırarak kaynatın. Kaynayınca altını kısın ve yine arada karıştırarak 1-2 dakika daha kıvam almasını bekleyin. Altını kapatın.
  4. Ilınınca dilediğiniz tatlı veya kekte servis edin. Hemen kullanmayacaksanız, oda sıcaklığına geldiğinde, kuru cam bir kavanoz içine koyarak buzdolabında saklayabilirsiniz.

60 yorum:

HUYSUZBALIK dedi ki...

Ben soslu kek sevenler grubuna giriyorum. :) Ellerine sağlık Disalcim nefis görünüyor. Sevgiler...

gülay dedi ki...

canım çok güzel görünüyorlar.. soslu keklere bayılırım ellerine sağlık..
ben de çilekli sos hazırlayıp derin dondurucuda saklıyorum pasta süslemede kullanıyorum özellikle rulo pastalarda kremanın üzerine sürüyorum.
sevgilerimle..

ebruakin dedi ki...

Canım benim,
Sosu beğenmene çok sevindim.
Hindistan cevizli kekle de süper olmuştur eminim. Ellerine sağlık.
Öptüm şeker.
Sevgiler...

müjde dedi ki...

Çok iştah açıcı görünüyor.Ellerine sağlık Disalciğim.Sevgiler...

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık canım...
Sunumun harika olmuşşş
Mutlaka deneyeceğim:)

elif dedi ki...

kek nefis görünüyo canım ellerine sağlık. ben çilek soslu olanı alıyorum..

Betül İnce dedi ki...

Ben de çileklerden yana aynı derde sahibim, çarşıda başka evde başka.
Ama sos harike görünüyor, kekle birlikte daha da güzel. Ellerine sağlık Disal'ciğim.

Sevgilerimle.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Geceden beri yorum yazmaya çalışıyorum:)

*

O nefis kekin üzerinden akan sosu ben yerim yerim yerim:) Ne kadar harika görünüyor..


Ellerine sağlık canım..

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor afiyet şeker olsun..

hayırlı cumalar sevgiler

muko dedi ki...

kekunu hiç denemdim,ama daha dün bir arkadaşta bahsetti geç kalmışım denemk için çok güzel oluyormuş,sende böyle dedikten sonra denemk farz oldu:)

eline sağlık cnaımm harikaa görünüyor,kobocamnn öptümmm.

Feyza Fidan dedi ki...

Disalimmmm, çok güzel olmuş bu kek ve sossss...Muhteşem görünüyorlar vallahi bacım, elceyizlerine sağlık..
Çok öpüyorum seni..

Canan dedi ki...

Oy oy oy oy bu ne şahanelik! Kekin güzelliği çektiğin resimden belli. On numara olmuş. Ellerine sağlık canım benim.

Kocamaaaan öptüm
Canan

Unknown dedi ki...

Canımmm hamarat arkadaşım ellerine sağlık harika kocaman sevgiler...

Limonlu Kek dedi ki...

Offf bu nasıl bir lezzet şölenidir, canım istedi hem de nasıl...

özgülün tarifleri dedi ki...

Ellerine aglik Disalcigim nefis gorunuyor.
sevgilerr.

Betül KAVAL dedi ki...

sinangil unları gerçekten çok güzel. bende yarışmadan sonra artık hep sinangil kullanıyorum.

ellerine sağlık kek te nefis..

sevgiler

zerrin - misss dedi ki...

canım disal, bende denemiştim o hazır kek unlarını. en güzeli hindistan cevizli olan bana göre de :)

çilek sosuna diyecek yok. harika olmuş..

çileklere el deyince yumşuyor ve fenalaşıyor. geçen pazara gittiğimde bir teyze keşfettim. elletirmiyor çilekleri iki haftadır ondan alıyorum baya dayanıyor miss gibi yiyorum çilekleri.

öperim yanaklarından disalim.
sevgiler.

zerrin-misss dedi ki...

efet disalim, bende bir kapla gidiyorum. ağzı kapalı. 1 kg. alabiliyor. Ona doldurtuyorum teyzeye. Poşet zarar veriyor. bak sölememişim onu... :)

Baharcicegi dedi ki...

burdaki cilekler 3 gün dayaniyor, hormonu cokda ondanmidir nedir
kek hafif yumusacik olmus,sosda cok yakismis yerken cilegin aromasi lezzetine lezzet katmistir kekinellerine saglik canisi
huzurlu bereketli bir hafta sonu dilerim

kubra zeynep kara dedi ki...

monitöre dalıp çilekleri yiyesim geldi:)))
bu kadar canlı çekilmez ki.
çok harika görünüyorlar çokkk

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

MERHABA ÇOK GÜZEL OLMUŞ BENDE HİNDİSTAN CEVİSİNİ SEVERİM BAKAYIM MARKETTEN

ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER

zehra dedi ki...

ooffff super ellerınıze saglık
cılek deyınce zaten bır tuhaf oluyorum :)
buna bayıldım

gülay dedi ki...

tekrar merhaba disalcim
benim yine bağlantı verme sorunum devam ediyor. çilekli dondurma tarifimde bağlantı veriyom bütün uzantıları ile birlikte görünüyor..
ben sadece isimlerin görünmesini istiyorum.
şimdi bağlantıyı tıklıyorum. karşıma köprü bilgisi diye bi ekran çıkıyor.
Tür: buraya ne yazacam
URL: buraya bağlantı vermek istediğim adresi kopyala-yapıştır diyorum.
nerde yanlış yapıyorum?

sevgilerimle

tugbatugba dedi ki...

ooohhh olsada yesek süper. çileğe bende bayılırım hele bu iki senedir acayip düşkünlüğüm var.

made in funda dedi ki...

OFFFFFFFFFFFFFFFFF RESMEN YE BENİ DİYE BAĞIRIYOR BUNLAR CANIM YAAA.ELLERİNE SAĞLIK.SUNUM DA ÇOK ŞIK..BU ARADA ANLATIMIN DA ÇOK HOŞ OLMUŞ.RADYODAKİ İSTEK PARÇALARINI SUNAR GİBİ.BEN İKİSİNİ DE ALAYIMMM...

Aysultan... dedi ki...

Canım harika olmuş kekin merak ettim sinangil hindistan cevizi aromalı kekunu denemek lazım :)
haşat olmaya yüz tutmuş çileklerin ne güzel bişeye dönüşmüş öyle
ellerine sağlık:)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ÇOK KEYİFLİ BİR LEZZET OLMUŞ DİSALCİĞİM..
AFİYETLE SVGLR CNM.

yesildomates dedi ki...

canım bir kaç gündür yoğunum uğrayamadım..
telf.bakamadım..uğramayalı yine harika şeyler yapmışsın..
ellerine sağlık arkadaşım..

öpüyorum..
sabah arayacağım..özledim seni....

Hatice dedi ki...

çileğin verdiği ferahlık, hindistan ceviziyle birleşince ne hoş bir lezzet olmuştur, ellerine sağlık canım...
sevgiler...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Sosolu keklere bende bayılırım:) muhteşem bir sunum olmuş ellerine sağlık canım..öpüyorum iyi haftalar

ozlemhan dedi ki...

Canım katılımın için çok teşekkür ediyorum Ellerine sağlık.Kek harika görünüyor

SOFRAM dedi ki...

Ah nasıl güzel bir görüntü böyle Disal'ciğim. Çilek sosu da pek yakışıyor, pastalara, keklere,ellerine sağlık güzelim.Afiyet şeker olsun...
Sevgilerimle...

YASAMİNKİYİSİNDAN dedi ki...

SELAM CaNIM..BAYILDIM KEKİN ÜSTÜNDEN AKAN SOSA..HARİKA GÖRÜNÜYOR.ELİNE SAĞLIK CANIM.

Yaren dedi ki...

Disalcim nefissss görünüyor.Sos cok güzel yakismis kirmizi kirmizi.Bence sos keke kostüm gibi durmus.Ellerine saglik Disalcim,afiyet seker olsun.Sevgiyle kal:)

sevimlimutfak dedi ki...

Keke diyecek yok, hele o çilek sosu enfes.Ellerine sağlık. Sevgiler...

Sevde dedi ki...

Arkadaşım merhabalar;
Ah neler neler kaçırmışım çilek sosu ve kekine bayıldım hele foto bir harika...
Çilek sosunu çok yaparım ama bu şekilde kullanmak hiç aklıma gelmemişti...,
Ellerine sağlık...
Öpüyorum

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

çileklerin ilk günkü gibi taze ve güzel kalsın istiyorsan sana tupperware saklama kaplarını öneririm.şahsen ben kullanıyor ve satışını yapıyorum.çokta memnunum.
kek muhteşem görünüyor.soslu oluşu harika.çilekli lezzetlere bayılırım.ellerine sağlık canım.

serpil dedi ki...

Çok teşekkür ederim Disal'cim. Aslında o yemeğin birde pilav üstü resmini çekmiştim ama malesef resimler güzel çıkmayınca yayınlamadım. Kek çok güzel görünüyor, ellerine sağlık ama benim aklım iskender dönerde kaldı, çok güzel görünüyor, resim kötü değil aksine çok canlı çıkmış, tekrar ellerine sağlık, iyi geceler dilerim, sevgiler.

keskinli dedi ki...

canim
enfes olmus üzerinede sos ayri bir hava ve görüntü vermis ellerine saglik cilek sos tarifni bende deniycem bakalim ellerine saglik
sevgiler

Melek* dedi ki...

disalcim ne güzel gözüküyor ellerine sağlık arkadaşım

Tijen dedi ki...

Disal'ciğim,
Ben de hemen değerlendiririm yumuşamış çilekleri. Ama Burhaniye pazarında yaz boyu çilek olur, ne güzel değil mi? (Gerçi lezzetlisini bulmak zor oluyor ya...)

peynir hösmelimi dedi ki...

Ellerine saglik canim.
Heryerdede cilek var bu hafta:))
Bende soslara bayilirim.
Sevgilerle.

meleginmarifetleri dedi ki...

Nefis olmuştur bence ellerine sağlık.
Çilekleri özel kaplara koyarak eve getirmek lazım bence torbada mahvoluyorlar..
Sevgiler.

hdidem95 dedi ki...

keki soslu bende çok severim kırmıjı kırmıjı nefis görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

siyahlale dedi ki...

görüntü muhteşem. ellerinize sağlık. ziyaretinize memnun oldum. yine beklerim. sevgiler Cafecihan

ipek dedi ki...

Çok güzel olmuş, ellerine sağlık.

Sevil Altunel dedi ki...

kek zaten harika olmuş.üzerine birde çilek sosu mmm..ellerine sağlık canım..sevgiler..

TAZE NANE dedi ki...

Ben keke zaten bayılırım......
Ne güzel bir görüntüsü var.

Baharcicegi dedi ki...

cilek güzeli nerelerdesin ,deniz yakin belkide simdi balik gibi yüzüyorsundur .
özledik bir ses veriver canim

Naşide Dönmez dedi ki...

bende kek unları merak ediyordum demek ki güzel oluyormuş.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Disalciğim, merhaba. Meyve sosları her yerde kullanabileceğimiz soslar.Ben yapıp dondurucuya koyuyorum, dondurmalar, tartlar, tüm tatlılar, aklımıza ne gelirse yıl boyunca kullanımı rahat oluyor. Seninde ellerine sağlık canım.

gülay dedi ki...

canım ya nerelerdesin..
bi selam vermek istedim..

sevgilerimle..

ehlikeyf dedi ki...

merhabalar disal...çilek sosu şahane çok iyi fikir ayrıca çilekler hakkındada haklısın o gün yedi yedin yarına kalmıyor...ellerine sağlık diyorum ...

capankizimutfakta dedi ki...

KEKI SEVMIYORUM AMA SAHANE BIR GORUNTU VAR KARSIMDA, YE BENI DIYOR. YESEMMI??? :))

boncuk mutfakta dedi ki...

Eline sağlık canım.Çilekle yapılan bütün lezzetlere ben de seviyorum. Sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

yesil domatesin güzel gönlü zengin dostu yazini okudum cok güzeldi
dotlugunuz daim olsun canim

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Dilek için hazırladığın yazıyı okudum,ikiniz için hüzünlendim.
Böyle günlerde ayrılık daha çok hissediliyor.
Yazında bahsettiğin yerler, özellikle pazarı, İnebolu'yu az çok bildiğim için tek tek gözümün önünden geçti.
Bu arada çilek konusunda haklısın, eve gelene kadar dayanamıyorlar.
Ben artık pazardan değil, manavdan alıyorum.
Pazar dönüşü ellerim dolu olduğu için herhalde taşıma sırasında kendim zedeliyorum diye düşünüyorum.
Bende ezilen çilekleri sos yaparım ama çilek kompostosu da soğuk soğuk güzel oluyor.
Bu arada;
Kekin ve sosun nefis görünüyor,ellerine sağlık.
Kırmızı çilek sosu keke ne kadar çok yakışıyor.

mutfaktakizaman dedi ki...

cok guzel gorunuyor canim
ellerine saglikkk
sevgilerr

Yıldız dedi ki...

Disalcim
döktürmüşsün yine canım
valla hangisine yorum yazacağımı bilemedim en sonunda çilek soslu keke yorum yazmaya karar verdim bunda yumurtalığın içne koyduğun çok şık görünen çilek sosun etkisi büyük :))
ellerine sağlık canım nefisssssss görünüyor ...
Bu arada ilk karneniz hayırlı olsun.............

Unknown dedi ki...

Okan Karacanın rezilliğinden sonra böyle güzel bir yemek görmek iyi oldu:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak