3 Haziran 2009 Çarşamba

KÖY YUFKASI BÖREĞİ(TAVA BÖREĞİ)




canım hiçbişey yazmak istemiyor aslında...haftalardır duyduğum çocuk ölümlerinden dolayı evde hayalet gibi gezmeye başladım.......

çevremdeki herkese karşı şüphe ile bakıyorum.....kimin ne olduğu belli olmuyormuş.......nerde kaldı anne şefkatleri ,nerde kaldı komşuluk ilişkileri.......gözünün içine baka baka karşındaki insanın ızdırabını göre göre nasıl soğukkanlılıkla anneliğe veya komşuluğa devam edersin.....

Allahım cezalarını verecektir......

Ailelerine bol bol sabır diliyorum....ve o bebeklerin bir melek olduğunu acı çekmeden hayata gözlerini yumduklarını bilmelerini istiyorum:(

gerçekten yazacak halde değilim...:(

canım arkadaşım arzumcumdan aldığım bu güzel tarifi sizlerle paylaşmak istiyorum....tadı o kadar güzel olduki evde köy yufkası olanlar kesinlikle denemeliler.....hazır yufka ile yapılırsada karbonatın mutlaka kullanılmasını tavsiye ediyorum.....tarif için teşekkür ediyorum...



MALZEMELER:
  • 4 adet köy yufkası
  • Sos için;
  • 2 adet yumurta
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ
  • Yarım çay bardağı süt
  • 1 çay kaşığı karbonat,tuz ve karabiber
İçi için;
  • Bir kase çökelek yada lor,1 çay bardağı kaşar rendesi ve pulbiber
  • (ben fazladan ebegömeci otu ve ısırgan otuda kattım..çiğ olarak iri iri doğradım
  • tabiki birazda zeytinyağı)

YAPILIŞI:
  • Sos için;yumurta,sıvıyağ ve sütü çırpın.
  • Tuz,karbonat ve karabiber ekleyin.
  • Geniş bir tavayı yağlayın ve ilk yufkayı tavadan kenarları taşacak şekilde bütün olarak serin.
  • Yaptığınız sostan fırçayla her yerine sürün.
  • İkinci yufkayı 2-3 parçaya bölüp, üzerine yayın ve tekrar sostan sürün.
  • İç mazlemeyi karıştırın ve yarısını yufkaların üzerine yayın.
  • Üçüncü yufkayı yine 2-3 parçaya bölüp,yayın ve sostan sürün.
  • Kalan iç malzemeyi yerleştirin.Üzerine dördüncü ve son yufkayıda 2-3 parçaya bölerek yerleştirin ve sostan sürün.
  • Son olarak ilk yufkanın tavadan taşan kenarlarını ortada birleştirin.Kalan sosu üzerine gezdirin ve 10-15 dakika dinlendirin.
  • Orta ateşte böreğinizin her tarafını kızartın.Tavanın kapağı varsa onunla,yoksa tava büyüklüğünde bir tabakla böreği ters çevirin ve diğer yüzünüde kızartın.Sıcak sıcak servis edin.

53 yorum:

zerrin-misss dedi ki...

sorma disalim, ben de haber okuyamıyorum, dinleyemiyorum artık..

nasıl bir kabustur bu. ne hale geldik..

toprakları bol olsun yavruların..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Rabbim hepsinin cezasını verecek ama insan izlerken yok artık ya ne hale geldik diyor. Donup kalıyorum ben ekran karşısında :(

Rabbim ailelere sabırlar versin,evlatlarımızı da korusun bütün kötülüklerden..


Börek nefis görünüyor,ellerine sağlık..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Sevgili Disal tv de aynı haber gazatede aynı haber tv dizilerinde ölümler hepimizin pisikolojisi iyice bozuldu biz böyle bir milletmi olduk komşumuza, akrabamıza güvenemeyeceksek çocuklarımızı için nasıl bir gelecek bekliyor . bu korkuyla yaşıyoruz
ALLAH sonumuzu hayır etsin bu kötüleri islah etsin .

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Köy yufkasıyla lezzetini tahmin ediyorum harika bir börek Disal'ciğim ellerine sağlık sevgiler canım

Canan dedi ki...

Vallahi bende aynı durumdayım. Allah cezalarını versin inşallah. Sen gözün gibi bak büyüt caniler canına kıysın. Allah'ım ıslah etsin inşallah.

Böreğin harika olmuş Disal Sultan. Ellerine sağlık
Canan

ab-ı hayat dedi ki...

Sevgili Disal,

Son zamanlardaki duygularıma tercüman olmuşsun canım.Dün akşam haberleri izlerken aynı şeyleri konuştuk eşimle,artık haber izlemek,insanların soğukkanlılıklarını görmek istemiyorum...nasıl bu hale geldi insanlarımız bilemiyorum...



Tadını bilen birisi için mutlaka denenmesi gereken bir börek,çok lezzetli oluyor...ellerine sağlık canım


sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canımmmmm bende ne gazete okurum ne haber izlerim yüreğim kaldırmı
yor.Tabii ki rabbim cezalarını verecek o yavrular melek uçtu gitti
börekte süper ellerine sağlık koca
man sevgilerimle...

zehra dedi ki...

aynen bende haberlerden nefret eder hale geldım ...
allahım bizlerin karsısına hayırlı ınsanlar cıkartsın
canım bu arada ellerıne saglık gene super gorunuyor...

zeynebinsofrası dedi ki...

İnsan çocugu ile birlikte haber izleyemez oldu.Rabbim ıslah etsin.

böreğin çok harik görünüyor.Ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

işte ben bu yüzden haber izleyemiyorum.izlyince o acı çekenlerin yerine koyuyorum kendimi ve bu hiç kolay kaldırılabilecek bişi değil acaba diye diye herkese şüpheyle bakmakta hiç kolay olmuyor çünkü.ALLAH yardımcımız olsun kalplere merhamet duygusunu arttırsın inş

börek çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

kubra zeynep kara dedi ki...

ellerine sağlık harika görünüyor börek.
ne hale geldi bu toplum.anne baba olmak ne kadar zor artık

aleyna dedi ki...

ZİYARETİN ÇOK MUTLU ETTİ BENİ ARKADAŞIM.SAYFAN ÇOK ÇOK GÜZEL.TEBRİK EDERİM.YİNE BEKLERİM.SAĞLIKLA KAL.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Kabus gıbı vallahı .Insan bunları duyunca herkesten suphelenır oluyor.Ellerıne saglık canım.Sevgıler..

Pembe Tatlar dedi ki...

Ne tvnede gazete artık dayanamıyorum...
Allah cezaları verecek...
Ellerine sağlık canım ....

hunerlieller dedi ki...

son günlerde bu çocuk haberleri benide çok üzüyor.ALLAH yardımcımız olsun kalplere merhamet duygusunu arttırsın inş.börekte tek kelie ile süper.ellerine saglık canım.görüşmek üzere...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Haklısın bende herkese karşı şüphe ile bakar oldum artık...Nereye doğru gidiyoruz bilmiyorum...Bende çocuklarını hunharca katledilen ailelere sabır diliyorum...
Böreğin nefis olmuş ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

hdidem95 dedi ki...

ne hale geldik milletce yazık yazık buarada köy yufkası bulursam :))denerim illaki ellerine sağlık canım sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

DİSALCİM SORMA BALIM YA YÜREGİM KALBİM KALDIRMIYOR ARTIK
NELER OLUYOR BU İNSANLARA ANLAYABİLMİŞ DEGİLİM VE COK AMA ÇOK ÜZÜLÜYORUM

sevimin sayfasi dedi ki...

böregin harika olmus canim, bol yesilikli, hepsi ayri bir tat katmistir börege,
ellerine saglik canim

Adsız dedi ki...

canim bende artik hic haber izleyemez oldum
insan kime guvenip guvenmiycegini bilemiyor maalesef

borek super gorunuyor ellerine saglik

arzumcuguma da paylasimi icin tesekkurler...


www.yenitadlar.blogcu.com

Sade dedi ki...

acıktırıyorsunuz yahu! olmaz ki böyle:D

yildiz dedi ki...

Ahh ahh,Rabbim yavrularimizi iyi
insanlarla karsilastirsin.Diyecek söz bulamiyorum,onlar cennette birer melek simdi...

Benim de yaptigim bir börek cesitidir.Özellikle ramazana girmeden 4-5 kilo undan yufkalar yapilip bir kenarda bekler.Iftar ve sahur sofralarina renk katar,ellerine saglik arkadasim.

HUYSUZBALIK dedi ki...

Disalcim biz de açmıyoruz artık haberleri sinirlerimiz bozuluyor. Nasıl insan bunlar bilmiyorum.Allah hakettikleri cezayı tez zamanda verir umarım. Sevgiler...

gülay dedi ki...

canım bizde ailecek çok üzülüyoruz nasıl insan bunlar..

gülay dedi ki...

canım bizde ailecek çok üzülüyoruz nasıl insan bunlar..

made in funda dedi ki...

senden bir farkım yaok.öyle ki rüyalarıma giriyor kabus oluyor.anlayamıyorum.inanamıyorum...melek olduklarını bilmek biraz rahatlatıyor içimi.allah ailelerine sabırlar versin..

börek ise nefis olmuş..bir börekte aradığın herşey var..

sevgiler...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

bende sırf bu tarz haberlerden dolayı tv izlemez oldum ya nasıl anne babalar var anlamıyorum.Allah akıl fikir versin ıslah eylesin bu insanları.
börek nefis görünüyor bu arada ellerine sağlık s
sevgiler

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Yaa ben kilo vermek istiyorum bu aralar biraz. Bu ne harika bir börektir böyle. Nasıl olacak peki:( offf allam ne güzelde kızarmışşşş :) eline sağlık canım, Ebegümeci ve ısırgan otu daha da çekici yapıyor böreği.

Baharcicegi dedi ki...

önceden cocuklar organ mafyasi tarafindan organlari alinip ödürülüyorlardi simdi kendi öz anneleri öldürüyor bu nasil ruh haliki anne yavrusunu cigerini öldürebiliyor Allah sonumuzu hayir etsin.
Köy yufkasi buzlukta var ama iki tanecik onuda bulgur pilavi yapip yaninda yiyecegim
Bol malzemeli kat kat nefis görünüyor

Melek* dedi ki...

ooo arkadaşım ne hoş bir görüntü ellerine sağlık ... afiyetle yiyin..

serpil dedi ki...

Disal'cim, sorma vallahi, bu sapık insanların sayesinde bizde paranoyak olduk. Gecen gün kızım okuldan çıktıktan sonra bana haber vermeden bir arkadaşına uğramış, eve gelmesi 15 dakika gecikince, hemen sokaklara aramaya çıktım, insan aklından kesin kaçırdılar diye geçiriyor, bir arkadaşına uğrayabileceği gelmiyor ki. Halbu ki kendim okuduğum dönemde, sokakta oynamaktan eve 1 saat sonra bile gidiyordum, ama zaman artık o zaman değil... Börek nefis görünüyor canım, ellerine sağlık. güzel bir gün diliyorum, sevgiler.

sevimlimutfak dedi ki...

Çocuklarımızın geleceğini hiç iyi görmüyorum. Dışarıdan gelecek kötülüklerden korktuğumuzdan paranoyak olduk bizde. Şimdiden onları baskı altında tutuyoruz. Allah sonumuzu hayırlı etsin. Börek
te nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Muhterem'le Geziye dedi ki...

Canım,
Yazdıklarına aynen katılıyorum.
İşin kötüsü cinayeti işleyip, aile ile birlikte yas tutup, üzülme numarası çekiyorlar.
Artık herkese acaba? gözüyle bakacağız.
Köy yufkası böreğin nefis görünüyor,ellerine sağlık.
Karbonat katılması bana çok ilginç geldi.
Bu arada;
Dilek için yazdığın doğum günü yazısında İnebolu'dan öyle bir hasretle bahsetmiştin ki, aklıma yazın Ağustos ayında çektiğim ama yayınlama fırsatı bulamadığım İnebolu resimleri geldi.
Okullar kapanınca memleketinize döndüğünüz için Ağustos'ta İnebolu'yu görmediğinizi umarak resimleri yayınladım.

muko dedi ki...

çok kötü çokk her gün yeni bir cinayet haberi üstelik çoğunluğunun çocuk cinayetleri,aklım almıyor hele bir annenin yaptıklarını kabul edemiyorum nasıl bir analıktır bu nasıl vicdandır....

börekde çok güzel görünüyor canım eline sağlık,öpüyorum...

Mutfaknotlari dedi ki...

offfffffffff
iskender yok çilek soslu kek yok et şiş börek derken gözüm döndü inan
ellerine sağlık hepside muhteşem görünüyor
valla gelmiycem bidaha
canım çekti sonrada gelsin kilolar
:))

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Gün geçtikçe daha ürkütücü bir yer oluyor dünya.. Kendimizi ve sevdiklerimizi nasıl koruyacağız bilmiyorum..
Börekse çok güzel, ellerine sağlık..

SOFRAM dedi ki...

Çok haklısın canım, insan en yakınlarına bile güvenemiyecekse artık, hep şüpheyle yaşayacağız demektir.

Canım bu böreği çok severim, kuru yufkanın tatlısı da çok güzel olur, seninki de öyle muhteşem görünüyor ki, uzanıp alasım geldi, ellerine sağlık güzelim, afiyet şeker olsun.
Sevgilerimle öpüyor, güzel bir hafta sonu diliyorum.

Aysultan... dedi ki...

Canım çok haklısın gerçekten insan şüpheye kapılıyor,Allah büyük nasıl hesap verecek o caniler bilmem...Rabbim acılı ailelere sabırlar versin,
Herkesin evladını da korusun bütün kötülüklerden...
Börek müthiş olmuş Disalcim eline sağlık:))
bayılırım ev yufkasıyla böreğe içinde ısırgan hele de ebegümecide varsa nasıl yerim bilemezsin:))

Banu dedi ki...

Merhaba sevgili Disal,
bende dusunuyorum kendi kendime bu aralar neden cogaldi bu olaylar boyle..Anlayamiyorum gercekten.Kendi cocuguma bakarken yuregim sizliyor vallahi..
Ayrica boregin nefisssss gorunuyor gercekten ellerine saglik. Annemlerde cok yapardi bu borekten.Seninki ayri bi cekici olmus.
Sevgiler...

TAZE NANE dedi ki...

Nasıl güzel bir börek görüntüsü.
Ne kadar hoşuma gitti.
Sevgiler.
İyi hafta sonları.

peynir hösmelimi dedi ki...

Al benden de okadar canim.
Bu dünyanin civisi cikmis herhalde.
Börek harika olmus ellerine saglik.
Sevgiyle kal.

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

ellerine sağlık canım.böreği beğenmene çok sevindim.otlar sayesinde dahada nefis bir lezzet elde etmişsin.harika görünüyor.afiyet olsun.

kimseye güven kalamdı.ahir zamandayız.Rabbim sonumuzu hayır eylesin İnşallah.

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

ellerine sağlık canım.böreği beğenmene çok sevindim.otlar sayesinde dahada nefis bir lezzet elde etmişsin.harika görünüyor.afiyet olsun.

kimseye güven kalamdı.ahir zamandayız.Rabbim sonumuzu hayır eylesin İnşallah.

Saliha dedi ki...

dışalcım bende blogumda bu konuyu yazacaktım ama ıcım almadı resmen mıdem bulanıyor..biri bltayla oldurur bırı yakar nedır bu ya:S ınan bahcemıze cıkaramıyorum 1 haftadır hele yandakı komsuya hıc yollamıyorum,kadıncagız şaşırıyor bılmıyorkı paronayak oldum:(Ahıc yapmadıgım bısı yapıyorum ve bela okuyorum bu ınsanlara..boylelerını ıtıraf edıp sucu kesınlesenlerı assınlar bence..beslemeye gerek yok..:(:(:(

uyuyamıyorum 1 haftadır kabus kabus ustune ya....


canım koy yufkasını rahmetlı ananem cok guzel yapardı tadı damagımdadır hala:)ellerıne saglık..Rabbım merhamet ve korkusunu yüreğimizden eksik etmesin....

keskinli dedi ki...

disalim
böylelerini hic yargilama bile yapmadan azacaklar varya ne istersiniz o sabi yavrulardan Rabbim hepsinin cezasini verir insallah
aillerine bol sabirlar dilerim

bu böregi bende denedim süper bir lezzet ellerine saglik

Arzuya tesekkürler tarifi icin sevgiler

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Türkiyenin hali nereye gidiyor bende merak edenlerdenim. Allah böyle insanları ıslah etsin ne diyelim.Ellerine sağlık canım harika görünüyor.

Sevgiler...

elifin terazisi dedi ki...

Merhaba, çok nefis görünüyor.

Analar bile yavrularına kıyıyorlar malesef:(

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Rabbim bütün çocukları tüm kötülüklerden korusun..
Böreğin muhteşem görünüyor Disalcim ellerine sağlık canım..öpüyorum

Mutfak Havlusu dedi ki...

nefis oluyor köy yufkası ama annem tek halleriyel yapıyordu böylesini bir arkadaşımda yemiştim çok güzeldi,ellerinize sağlık!

pasta caddesi dedi ki...

börek harika görünüyor disalciğim, ben de denesem mi, bu tava böreklerine cesaret edemiyorum hiç...

sevgiler,

tolunay

Disalce dedi ki...

tolunaycım kormadan deneyebilirsin..bende biraz tereddütü yapmıştım ama çok güzel oldu....

Betül İnce dedi ki...

Ne kadar haklısın Disal'ciğim, ben de yazmak istemiyorum hiç bu günlerde, bloglara da uğramamışım epeydir.
Şimdi benim karne için hem pastadan hem de börekten gerek, ellerine sağlık.
Soğan, sarımsak derken bakla da senin yenmeyenler listesinde demek. Olsun, biz senin yerine yeriz:)

Sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

Tava böreği çok hoşuma gitti.Tarifi çoktan anneme havale oldu.Emeğinize sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak