24 Kasım 2009 Salı

KURBAĞA KURABİYELER






sormayın başıma geleni.....

bir kadının başına gelecek en kötü olmasada biraz kötü bir şey diycem......temizlik hastaları dikkat....elektirikli süpürgem bozuldu......hemde bayram arefesinde......rüyalarıma neler giriyor bir bilseniz.....yığınla misafirler,ailem ,konu komşu.......ben telaş içinde ev pis diye gözüm orda burda...:)buna rüya denmez kabus bu kabus.....

diyorsunuzdur şimdi..hemen git al yenisini..veya yaptır:)

evet yenisini alacağım ama alacağım marka şu an yaşadığım yerde yok....internet siparişlerini deniyoruz bakalım......aman dikkat edin internetten bişey alırken alacağınız ürünün çin malı olup olmadığını mutlaka sorun......fiyat farklılıkları size cazip gelmesin....büyükşehirlerde oturanlar daha şanslı galiba bu konuda..yerinden alırlar.....

bu arada canım eşimin ve bütün öğretmenlerin öğretmenler gününü kutluyorum.....

kızımda öğretmenine pembiş saksılı güzel bir sarmaşık aldı.....üzerinede not yazmış...."nasıl bir çiçek hava ve güneşle büyüyorsa sizde bizi rengarenk çiçekler gibi büyütüyorsunuz" diye ....:)

biz küçükken daha basit hediyeler alırdık..belkide öğretmenin üç yıllık mendil bir yıllık kolonya ve beş yıllık kalem ihtiyacını karşılardık:)şimdi daha orjinal hediyeler alınabiliyor....
ama ben mendil falan almazdım....annem o gün erkenden kalkar 6 adet bana 6 adet abime elbezi örerdi...:)sabah sabah nasıl yetiştirirdi hayret:)

eşimin ilk görev yeri Bayburt'tu......orada öyle bir kolonya birikmişti ki resmen beş yıl bayramlara kolonya almamıştım..süperdi bu benim için:)birde bebeğim olmadığı halde patik falan gelmişti.....:)

neyse tarife geçelim.....

bu güzel kurabiyeleri kızımın okulunun kermesi için yapmıştım.....çocukların çok ilgisini görmüş....tarifi sevgili arkadaşım acemişeften aldım.....teşekkür ediyorum bu güzel tarif için...tadı bildiğiniz un kurabiyesine yakın bir tat......şekli çok şirin......özel günler için yapılacak bir kurabiye.....







esra yarım ölçü kullanmış.....ben tam ölçü yaptım.....17-18 adet falan çıktı.......birde vanilya ekleyin....sanki istiyor:)

malzemeler....
  1. 250 gr tereyağı ya da margarin-oda ısısında beklemiş
  2. 1 su bardağı pudra şekeri
  3. 3 su bardağı un(az geldi ekledim biraz)
  4. 2-3 çorba kaşığı kakao(göz kararı)
  5. bir paket vanilya
yapılışı.....
  1. Hamurumuzu kakao hariç yoğurup hazırlayalım.
  2. Biri birinden biraz daha küçük iki parçaya ayıralım, küçük parçaya kakao ekleyip tekrar yoğuralım.
  3. Beyaz hamurdan ceviz kadarını alıp top şeklinde yuvarlayalım.
  4. Elimizle ya avucumuzun içinde ya da düz bir yüzeyde avuç içi kadar açalım.
  5. Kakaolu hamurdan, açtığımız hamurun yarısı kadar bir parça koparalım.
  6. Şekildeki gibi yuvarlayıp beyaz hamurun üzerine koyalım. Beyaz hamuru dikkatlice kapatalım.
  7. İki elimizin arasında yavaşça oval olarak yuvarlayalım ve birleşim yerlerini kaybedelim. Keskin bir bıçak yardımı ile ön kısmını dikkatlice ağız oluşturmak üzere keselim.
  8. Bacakları oluşturmak üzere arka kısmı şekildeki gibi bıçakla iki yandan kesip hafifçe ayıralım. Sırtına bıçakla çizik atalım.
  9. İki adet boncuk şeker ya da damla çikolata ile gözleri yapalım.
  10. Tepsiye koyduğumuz kurbağanın ağız açıklığını kaybetmemesi için iki adet kuru nohutla destek yapalım.(ben bir tane fasulye koydum..daha rahat çıktı....ama iki adet koysam daha iyi olurmuş...sırıtık oldu biraz)
  11. 180 dereceye ısıttığımız fırına kurabiyelerimizi koyup, koyar koymaz ısıyı 100 dereceye düşürelim. Yaklaşık 20-25 dakika kurabiyelerin pembeleşmesini beklemeden pişirelim.

Afiyet olsun!

not:
  • nohutu ağzından çıkarmak zor oluyormuş....onun için ben kuru fasulye koydum..rahat çıktı...ama siz iki adet koyun..benim ki gibi sırıtıyormuş gibi görünmesin:)
  • ben ısıyı önce 100 dereceye düşürdüm..sonra içim rahat etmedi 150 ye çıkardım....sonra pişmiyor diye 180 e çıkardım....bilmiyorum ama ya tariften dışarı çıkmayın yada 170 dercede pişirin :)
  • pişmedi diye pembeleştirmeyin benimki kenarları yanmış gibi göründü.....kurabiyelerin has özelliğidir azda fırın sönükken dursun deriz ama demeyin....zaman dolunca çıkarın....yumuşak gibi görünsede çıkınca sertleşiyor.......

59 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Çok şirinler ellerine sağlık Dİsal'cim inşallah kullanımı güzel uzun süre kullanabileceğin bir süpürge alırsın temizlik için kolaylıklar diliyorum .
Ayrıca eşinizin Öğretmeler günü kutlu olsun sevgiler .

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ben de kirpi ve fok balığı olanları yapmıştım. Çok sevimliler gerçekten. Ama benimkiler biraz yayılmıştı:(

Ne güzel işte gülen kurbağalar:)

Ellerine sağlık canım.

Umarım kısa zamanda istediğin makinaya kavuşursun:)

Narince dedi ki...

Senin kurbağalar çok şirin olmuş Disal, gülüyorlar muzı muzır.
Eşinin öğretmenler gününü kutlarım.
Üspürgen için üzüldüm. Benim de en büyük korkum, çamaşır makinasının bozulması. Ne yaparım ben?

Unknown dedi ki...

Ayyy yerim ben onları canım çok şe
kerler ellerine sağlık öpüyorum...

kalpkurabiye dedi ki...

ayy ellerinize sağlıkk müthişş olmuşş süpürgenizle siz allah kavuştursunn bende bu aralar kabuslar görüyorumm:)) sizi anlıyorumm

CAHİDE dedi ki...

Çok sevimli,çok güzeller:)) Mutlaka denemeliyim,ellerin dert görmesin canım.
Disalcim ben yeniden blogspota geçtim adresi değiştirirsen sevinirim canım...Muhabbetle kal...

CAHİDE dedi ki...

Ay pardon zaten değiştirmişsin:))teşekkürler...

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik, cok sevimli Qwak Qwaklar olmus:))
Sevgiler.....

birsence dedi ki...

tatlım bende eişinin öğretmenler gününü kutlarım...ilk gördüğümde bayılmıştım bu kurabiyelere gerçekten ama yapmaya cesaret edemedim:)))ellerine sağlık ttalım...süpürgeye gelince aynı kabusları geçen hafta bende gördüm:)))

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

süpürge ,çamaşır makinası ve ütüüü...ay elim ayağım resmen:)bir an önce kavuşursun süpürgene inşallah canımcım...

eşinin öğretmenler gününü vee tüm öğretmenlerimizi kutlarım.

kurabiyeler çook sevimli ve nefis görünüyor,
ellerine sağlık disalim
öpüyorum

kubra zeynep kara dedi ki...

çok güzeller gel beni ye diyorlar:))
ellerine sağlık

kubra zeynep kara dedi ki...

çok güzeller gel beni ye diyorlar:))
ellerine sağlık

Canan dedi ki...

Amanın amanın kurabişlerin şekerliğine bak. Kız insan bunları yemeye kıyamaz. Pek güzeller.

Süpürge konusuna hiç girmiyorum hastalık derecesinde titiz olan ben sanırsam çıldırırdım:) Allah yardım etsin.

Çoooooook öptüm
Canan

Bu arada eşinin ve tüm öğretmenlerimizin öğretmenler günü kutlu olsunnn!

hdidem95 dedi ki...

hergün elektrik süpürgesiyle aşk yaşayan ben delirirdim sanırım:))))) inşallah kısa zamanda yapılır kurabiyelerde çok şirin ellerine sağlık canım sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

senin rüyanda gördüklerini ben gercekten yasiyorum kabusun taaaa kendisi
bayram iki gün sonra bizim evde kurutma calismalari basladi,kocaman makina mutfakta sac kurutma maikanisi gibi ses cikariyor günlük 16 saat calismasi lazim birde islanmadan sonra küf kokusu nasil ama tam kabus degilmi,bu güzel manzaraya bayramda gelen misafirler
eklenice unutamayacagim bayramlardan birini yasayacagim
neyse cenem düstü cok sirin omus sevimli krbisler
esini ögretmenler günü kutlarim
simdiden bayramini kutlar ailenle neseli keyifli bayramlar dilerim

zelis dedi ki...

canim benim,,haklisin,,bi bayan icin en köötü sey ya süpürgesinin yada,ocaginin bozulmasidir..artik halilarda bir tuhaf püsküllü falan eski cöp süpürgelerlede süpürülüyorki...umarim bayramdan evvel halledersin isini..okurken yaziyi benimde aklima ne geldi,,hani annenler ankarada ya,hani hic olmadi,,onlar alip otobüse verebilrler diye düsündüm,alicagin marka ankarada vardir muhakkak..bende bütün ögretmenlerin özel gününü kutlarim,,ayni zamanda esinin de..tarifin icin tesekkürler...
bayramm telasi ile,umarim cok arayi acmazsin:))))

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım süpürgene biran önce kavuşursun inşlh...
Ellerine sağlık çok şeker olmuşlar :)))

Bayıldım resmen:)

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Disal'cigim,
Cok guzel olmus kurabiyeler, harika.

Sevgilerimi gonderiyor, guzel bir hafta diliyorum.

Disalce dedi ki...

ah zelişcim inşallah halledebilirim...ankarada kesin vardır zaten...şu an internete sipariş verdik ama yarına gelse ..geç ama yinede yarınada razıyım...çok zor durumdayım...bu vakit darlığında acele karar verip istemediğim bişeye para vermek istemiyorum..onun içindde böyle uzuyor işler...

şimdiden bayramını kutlarım canım...öpüyorum seni....

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Merhaba,

25 KASIM-10 ARALIK tarihleri arasında çikolata severleri etkinliğime davet ediyorum. Bildiğiniz tüm çikolatalı lezzetleri sayfamda paylaşırsanız çok sevinirim. Yine hep birlikte çikolatayla ilgili güzel bir arşiv oluşturalım. Kek, kurabiye, pasta, puding vs... aklınıza ne gelirse yapıp en geç 10 ARALIK tarihine kadar mutfaktayim10@hotmail.com adresime isim, blog ismi, katıldığınız şehir ve bir adet sayfanıza eklemiş olduğunuz resimle birlikte katılımınızı gerçekleştirebilirsiniz. Tarifinizi yayınladıktan sonra mail adresime bilgi verirseniz sizi ziyaret edip tarifinize ait fotoğrafı alıp yayınlayacağım. Katılımınız için şimdiden teşekkür eder, kolaylıklar dilerim.

Özlem Avcı.

Adsız dedi ki...

bence böyle gülümsemeleri çok dahaa güzelll

ellerine sağlık
sevgilerrr

Adsız dedi ki...

Kurabiyeler cok cici olmus, ellerine saglik.

Temizlik hastasi biri olarak seni en iyi ben anlarim.:)) Ben ev de camasir suyu filan bitince esime " Yasamsal sivim bitti!" derim.:))
Gerci süpürge daha masum benimkinin yaninda.

Bayramdan önce süpürgene kavusman dilegiyle.

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

disalcim ben de isterim hayırlı bayramlar

hatice dedi ki...

Kurabiyelere bayıldım :) Çok sevimliler. Elinize Sağlık...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
Güzellik, birlik, beraberlik dolu, her zaman bir öncekinden daha güzel ve mutlu bir Kurban Bayramı geçirmeniz dileğiyle.
Sevgiyle kal

Unknown dedi ki...

Çok güzel ve eğlenceli görünüyor.Elinize sağlık

akasyakokusu dedi ki...

Bu kurbişler pek şirin görünüyor..Leziz olduğunada eminim..
Kıyıpta ısırabilirmiyim acaba..
Eline sağlık canım mutlu bayramlar dilerim..

ceyt dedi ki...

disalim hayırlı bayramlar canım.öpüyorum seni sevgiler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Disal
Bir avuç dua, bir kucak sevgi, sıcak bir mesaj kapatır mesafeleri, birleştirir gönülleri, bir sıcak gülümseme, bir ufak hediye daha da yaklaştırır bizi birbirimize. Kalbiniz nur, eviniz huzur dolsun. Kurban Bayramın bereketli olsun!
BERLINDEN SEVGILERLE

made in funda dedi ki...

kurabiyeler çok şirin olmuşlar canım.elektrik süpürgesinin bozulması gerçek bir kabus biz kadınlar için.olmazsa olmaz.inş.en kısa zamanda alabilirsin..
Sana ailenle mutlu ,huzurlu ve sağlıklı bayramlar dilerim canım..Sevgiyle kal...

hdidem95 dedi ki...

Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice bayramlara...

yildiz dedi ki...

Cok vahim bir durum icerisindesin,
seni cok iyi anliyorum.Sen yine de
bayramin tadini cikar,iyi bayramlar.

peynir hösmelimi dedi ki...

Kurban Bayramin kutlu mutlu olsun.
Nice mutlu bayramlara:))

TAZE NANE dedi ki...

Ne kadar güzel kurabiyeler böyle.
Her şeye kadir olan Yüce Allah, bizleri doğru yoldan ve sevdiklerimizden ayırmasın. Hayırlı ve bereketli Kurban Bayramı dilerim.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Sevgi söze dolarsa dua olur, dua Allah'a ulaşırsa nur olur, aynı yolda birleşen dualarımızın nur'a dönüşüp Rabbimize ulaşması dileği ile Bayramın Kutlu Olsun canım sevgiler:)

Hansa dedi ki...

ya sorma ya benimde tabiri cazise cillop gibi ütüm bozuldu bayram bayram üst baş alındı bayramlıklar ütülencek ...konu komşudan artık idareten kullandım ama caaaanım ütüm tamirci raflarında bayram tatilinin geçmesini bekliyor :):)
iyi bayramlar .
sevgiler.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım disalim,
Kurban bayramını en içten dileklerimle kutlar, hayırlara vesile olmasını dilerim.
Benimde çamaşır makinem bayramdan 1 hafta önce bozuldu, servisi çağırdık, epey para istedi.
16 yıllık makineydi, bizde yenisini almaya karar verdik.
Bütün beyaz eşya mağazalarını dolaştım, broşür aldım.
O mu olsun bu mu olsun derken bir tane seçip, aldık.
Şimdi yeni makinenin özelliklerini anlamaya çalışıyorum, bana fazlasıyla elektronikmiş gibi geliyor, İnşallah bu markayı aldığıma pişman olmam ve sorunsuz çamaşır yıkamaya devam ederim.
Umarım senin süpürge işinde hallolmuştur.
Bu arada;
kurabiyeler çok şirin olmuş, ellerine ve emeğine sağlık.
Ne güzel hiç yayılmadan şekilleri bozulmadan pişmişler.

PINAR dedi ki...

Sağlık,mutluluk,ağız tadıyla geçecek nice bayramlar dileğiyle,bayramınız kutlu olsun.:)

keskinli dedi ki...

Kurban Bayramınız kutlu, yüreğiniz umutlu, umutlarınız atlı, sevdanız kanatlı, mutluluğunuz katlı, sofranız tatlı, mekânınız tahtlı, ömrünüz bahtlı olsun...

kurabiyelerde cok sirin ellerine saglik topragam

Baharcicegi dedi ki...

bayram sekeri ve tatlisi yemeye geldim yaprak sarmasindanda isterim
bayramda ankaraya gitmedinmi annenlere
öptüm kocaman kendine iyi bak tatlim

Adsız dedi ki...

Kurbislerin cok sirin, cok sevimli olmuslar:), ellerine saglik canim.
Kurban bayramin da mübarek olsun, daha nice bayramlara saglikla insallah. Öpüyorum.

iremlemekanlar dedi ki...

Disalcım ne kadar güzel kurbağalar böyle ellerine sağlık....

Elektrik süpürgesinin bozulması gerçekten üzücü durum... neyse ki demokraside çareler tükenmezlerimiz var :)

Bayramını en içten dileklerimle kutluyorum sıcacık sevgiler Ankaradan....

Adsız dedi ki...

selam
canım bayramınız kutlu olsun
sevgilerimi bırakktım

sofrakeyfi.blogcu.com

ozlemhan dedi ki...

Canım benim geçmiş bayramın kutlu olsun daha nice güzel bayramlara

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Torunuma ördüklerimi beğenmene sevindim disalcim yakın olsaydık senin bebeğinede seve seve örerdim sağ sağlim kucağına almayı RABBİM NASİP ETSİN SEVGİLER CANIM

Disalce dedi ki...

çok teşekkür ederim gül ablacım...örmüş kadar oldun..duan yeter:)

Adsız dedi ki...

canim benim senin basina gelen allah vermeye benim basima gelmesin cunku asiri panik yaparim
bir temizlik hastasi biri icin cok fena kurbisler nefis gorunuyor
ellerine saglik
kocaman selamlar...

www.yenitadlar.blogcu.com

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK GÖRÜNTÜSÜ SUNUMU ÇOK HOŞ...
EŞİNİN ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜ KUTLARIM.GEÇMİŞ BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN.VE BEBEĞİNİN KIZ OLUŞUNU KUTLARIM...
SEVGİLER...

Tijen dedi ki...

Ben de "bir kadının başına gelebilecek en kötü şey" diye okuyunca korktum. Aman sağlık olsun da gerisi halloluyor be komşum.

zeytintanesi dedi ki...

kurabiyeler çok çok şirinler, benbunları yemeye kıyamam ya...
Bayram öncesi telaşenide anlıyorum bir bayan olarak. Zor olmuş gerçekten senini için... Ellerine sağlık olsun canım...

leyya dedi ki...

ben kurbagaları o kadar çok severim ki ay yiyemem bunnarı billaha:))

Saliha dedi ki...

benımkıler facıaydı:( senınkıler cok şirinnnn:)ellerıne saglık adaşşşşşşşşşşşş

hunerlieller dedi ki...

selam canım.kısa bir aradan sonra tekrar geldim:)bu kurabiyeleri gördügüm günden beri aklımda..ve nihayet dün yaptım:)çok şirin oldular.inş.en kısa zamanda siteme ekleyecegim.seninde eline saglık arkadaşım.kendine iyi bak.görüşmek üzere..

Disalce dedi ki...

canım mügecim afiyet olsun...tadı konusunda çok bişey diyemem ama görüntü olarak güzel oluyorlar:)

Mutfaknotlari dedi ki...

disalcim bende yaptım bu kurabiyeden baya oldu yapalı ben ağzına nohut fasulye yerine fındık veya fıstık koyuyorum sonra ağzından çıkarmayada gerek yok öyle yiyebiliyorsun:))

Disalce dedi ki...

haklısın melisacım...senin fikrin daha hoş olmuş..bende bir dahaki sefere o şekilde yapayım:)teşekkürler canım...

İNCİ dedi ki...

Ne hoş bir tarif bu.Çocuklar çıldırır bunları görünce elinize sağlık:)

lezzetyolculugu dedi ki...

çok cici olmuş kızım da çok beğenir becerebilirsem deneyeceğim.Ellerinize sağlık.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

sevgili arkadaşım tarifini denedim ve sizi link verdim....bilgi vermek istedim ...teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak