14 Ekim 2011 Cuma

YOĞURTLU PATATES SALATASI

yoğurtlu patates salatası

öncelikle hayırlı cumalar diliyorum bütün müslüman kardeşlerime......hayırlı sağlıklı ,bol helal kazançlı güzel bir gün olsun inş.....hastalara şifa dertlilere deva versin Allahım.......amin....

yine gazel zuzuyu uyutup kaçtım pc başına........eline bir biberon sütü verdim mi dünyalar onun oluyo ve bi bakmışım yan dönüp sızmış:)))

bugün kolay basit hepinizin zaman zaman yaptığı ,içine bazen garnitür koyup kumpire çevirdiği bazen yoğurduna sarımsak katıp mantı gibi yediği bir salata tarifi vereceğim.....dediğim gibi bu salatayı bilmeyen yoktur..

ama ben elimdeki çoğu tarifi buraya eklemek istiyorum..hem arşivi genişletmek hemde ilerde kızlarıma güzel bir hatıra kalması , yaşayan bir tarif defteri olması açısından denediğim , güzel olan , hatta tutmayan güzel olmayan tarifleride yazacağım........yazıyorumda.....

beğenmediğim tariflere güzel olmadı diyorum.....ben deneyimlerimi yazayımda ona göre yapıp yapmama konusunda iş size düşsün........

bu salatayıda herşeyin yanına yapabilirsiniz.......ikindi çay saatlerinede gider,akşam yemeklerinin yanınada.......özellikle kebap tarzı yemeklere çok yakışıyor........

üzerine süsleme olarak kapari turşusu kullandım.......kapariyle ilgili o kadar uzun bilgiler var ki buraya yazmak demek sizlerin sıkılması demektir..onun için okumak isterseniz bi tıklayın yeter....

kızımda ıtp hastalığı var..duyduk ki kapari kandaki trombosit değerini yükseltiyormuş...tabiki işlenmiş olan kapari..........hemen alıp denemek istedik.....biz turşusunu bulduk ama en etkili olanı kapsül şeklinde satılanı ve reçeliymiş..yinede turşusnuda sabahları üçer beşer yediriyoruz ve ilerki günlerde işe yarayıp yaramadığını anlamak için kan değerlerine baktıracağız....

kapari aracılığı ile patates salatasının tarifine geçerek konuyu bağlamış gibi yapayım bari:)))


ben bu salatayı yaparken daha başka çeşit salatalarımda vardı onun için çok az yapmaya çalıştım..dilimleri küçük küçük ikram ettim......

yoğurtlupatatssalatası1


malzemeler......
  • 4 adet orta boy patates
  • yarım yemek kaşığı tereyağ
  • tuz
üzeri için.....
  • 3 yemek kaşığı mayonez
  • 2 yemek kaşığı yoğurt(dolu dolu)
süslemek için.....
  • mısır
  • kornişon salatalık turşusu
  • kapari turşusu
yapılışı.....
  1. patatesler soyulur ,yıkanır ,haşlanır....
  2. sıcakken tereyağ ilave ederek çatalla ezilir..püre yapılır....
  3. tuz eklenir istenilen bir kalıba veya tepsiye yayılır...
  4. üzerine mayonez ve yoğurt karıştırılır...patatesin üzerine serilir....
  5. dolapta dinlendirilir..servis sırasında süslemesi yapılır.....
not....
  1. verilen miktarlar tamamen kişi sayısına göre çoğaltılmalıdır....
  2. mayonezi seviyorsanız onu,yoğurdu seviyorsanız yoğurdu fazla miktarda kullanabilirsiniz...
  3. yoğurt cıvık olursa salatanın üzerinden akabilir.ona göre yoğurdunuzu süzerek yapabilirsiniz.......

22 yorum:

Gönülünce dedi ki...

İyi yapmışsın yayınlamakda arkadaşım unutuyoruz bazen hatırlamış oluyoruz...Nefis bir lezzet ellerine sağlık...Evlatlarına sağlıklı uzunnn yıllar dilerim...
Hayırlı cumalar...

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Aminnnnnn..
Hayırlı cumlar canım..
Her yemeğin yanına çok yakışan ,çok sevdiğim bir salata..
Ellerine sağlık.

Şimdi bende benimkinin sütünü verip uyutacağım..:))))

Unknown dedi ki...

Canım hayırlı cumalar iyi ki pata
tes var şekilden şekile giriyor ya
ratıcılıklarımızla ellerine sağlık
sunumu süper sevgiler.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok şık bir sunum olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Egeden Tarifler dedi ki...

Çok hoş bir sunum olmuş, elinize sağlık :)

bırtutamkekik dedi ki...

önceliklee duana yürektenn bir amiiinnn diyorum canım...
senin tatlı dilli anlatışların yyokmuu:))
senn bizler içinn sahanda yumurta bile yapıp paylaşsann ömre bedel emiin ol...:)
kapari bizim buralrda yetişen bir bitki...
ama pek kıymetini bilmiyoruz nedense...
biz çocukluğumuzda,kaparinin açılmış çiçeklerinden taç yapardık saçımıza:)
morr morr püsküllü püsküllü pek sevimli bir çiçeği vardı anımsadığım kadarı ile...
kuzucuğuna şifa olsun inşallah...
selam ve dua ile canım...

Disalce dedi ki...

canım ayşegülcüm(birtutamkekik) bende senin tatlı yorumların için çook teşekkür ediyorum...Allah razı olsun:)

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Sizede hayırlı cumalar.
Salata değil pasta olmuş, görüntü süper, ellerinize sağlık.
Sevgiler,
Gülcihan

kalpkurabiye dedi ki...

beni anneliğe nasıl özendiriyosun canım anlatamam sana.)
bebeğin eline biberon vermek, yan dönüp yatması uyuması ve kimbilir daha neler:)
harika görünüyor salatan:)

zeymurancafe dedi ki...

canım çok şık gorunuyor bu arada yapıp begenmedıgım tarıflere bende oldu olmadı begenıldı begenılmedı dıye yorum yapıyorum sonra kötu oldu sevmedım denılmesın dıye. ayrıca damak tadı bazen benım sevdıgımı o onun sevdıgını şu begenmeyebılıyor ellerıne sağlık harıka gorunuyor bende yapayım mısafırlerıme ellerıne sağlık çok şık

özlem dedi ki...

ellerine sağlık. ben çok severim bu salatayı ama bak şimdi canım çekti.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

çok özenli ve güzel bir sunum olmuş ellerinize sağlık....

mine dedi ki...

ne kadar güzel gözüküyor : ) ilk önce pasta zannettim ellerinize sağlık ... hayırlı bir cuma ve güzel bir hafta sonu dileklerimle...

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

canım sanada hayırlı cumalar ellerine sağlık harika görünüyor ne güzel bir sunum olmuş emeğine sağlık

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Ne kadar hos bir görüntü olmus böyle ne kadar güzel bir fotograf bayildim dogrusu sunum bir harika hic aklima gelmezdi benim böyle seyler :)Ellerine kollarina saglik

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

öncelikle çok geçmiş olsun allah şifalar versin inşllh. salata çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

Ilk görüste kremali pasta zannettim dilim dilim sunumuyla cok hos olmus elcegzine saglik canim
AMinnn diyorum hayirli cumalar

Hansa dedi ki...

çok sevdiğim bi lezzettir kendisi...eline sağlık canım...

Asya'mada kapariye şifa gizleyen Şafii olan rabbimden acil şifa diliyorum canım...

kapariye bak sen :)))

LaMa dedi ki...

bu salata degil, pasta gibi olmus yahu, kar beyaz tabak uzerinde de ne guzel gorunuyor...

Adsız dedi ki...

çok hoş olmuş, ellerine sağlık :)

Unknown dedi ki...

Canim hayirli aksamlar misirli pirinc pilav da patates salatasida cok güzel görünüyor emeklerine saglik hayirli huzur dolu bir aksam diliyorum öptüm.

ozguluntarifleri dedi ki...

Sunum harika pasta zannettim ilk bakisda nefis bir lezzet olmus Disalcim ellerine saglik.

sevgiler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak