22 Aralık 2011 Perşembe

KREMA DOLGULU ELMALI KEK

krema dolgulu elmalı kek2

ne zamandır denemek istediğim tarifi en sonunda denedim.dolapta elmalar kötü olmaya başlayınca hemen bu tarif geldi aklıma.....

değişik ve güzel bir tarif.....kekin tadını ayrı elmanın tadını ayrı kremanın tadını ayrı alıyorsunuz....tatlar birbirine karışmıyor.......

aslında piştiği gün yemeyi çok isterdim ama dolaba kaldırıp ertesi gün yemek zorunda kaldım..bu yüzden kremam donmuştu yumuşak dokusu kalmamıştı...tadı hala güzeldi ama bu kekin hafif ılıkken daha lezzetli olacağını düşünüyorum.......
krema dolgulu elmalı kek


özellikle bu keki denemeden önce bir adet elma soyacağı temin etmenizi öneririm......benim gibi harpten çıkmış elmalarınız olmasını istemiyorsanız :)))))))

asıl tarifte sade kek ile yapılmış ama ben krema ve elma daha net görünsün diye söke kakaolu kek unu ile yaptım....tadınıda çok beğendim.....ama sadeli halini de denemek istiyorum......

ailem yanımda olduğu için özellikle onlar için yaptım....hem meyve(annem çok sever) hem beyaz krema(babam çok sever),hemde kakaolu kek (kızım çok sever) benim bir taşla üç kuş vurmama sebep oldu:))))

aynı zamanda şu an çay kahve bahane etkinliğine ev sahipliği yapan sevgili arkadaşım anneminkızıyım arkadaşıma da göndermek istiyorum.......tarifler arasında yine aynı tarifi gönderen bi arkadaşta olmuş pişti olduk ama ben kakaoulu yaptığım için biraz farklı tarifler oldu..etkinlikte başarılar bol katılımlar diliyorum...

tarife geçiyorum hemen.....

malzemeler.....
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağından iki parmak eksik sıvı yağ
  • 1 su bardağından biraz eksik süt
  • yarım kg. söke kakaolu kek unu
  • 7 adet yeşil elma
krema için....
  • 2 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı şeker
  • vanilya
yapılışı........
  1. elmalar soyulup ,oyacak ile oyulur......
  2. kek malzemeleri çırpılıp istenilen kalıba dökülür...
  3. elmalar fotoğrafta görüldüğü gibi kek hamurunun içine yerleştirilir...



krema dolgulu elmalı kek1

  • 180-200 dereceli önceden ısıtılmış fırında pişirilir....

krema dolgulu elmalı kek6

  • krema malzemeleri karıştırılarak kaynayıp koyulaşana kadar pişirilir.....
  • fırından çıkan kekin içindeki elmalara doldurulur......

krema dolgulu elmalı kek4

üzeri isteğe göre süslenir......ben hindistan cevizi ve hazır glazürle süsledim........

tarif sevgili arkadaşım yeturla lezzetlerden..........tarif için çok teşekkür ediyorum.....

krema dolgulu elmalıkek5

not......
  • ben hazır kakaolu kek kullandığım için kabartma tozu kullanmadım..normal kek hamuru ile yaparsanız kabartma tozunu unutmayın....
  • elmalar çok yumuşamıyor..tadanlara elma olduğunu söyleyin o zaman daha rahat yiyorlar..yoksa ne olduğunu anlayamıyorlar..hoş bir görüntü olmuyor:)
  • ılıkken yemenizi tavsiye ederim..dolapta bir gün bekleyince krema sertleşti ama tadı bozulmadı gayet güzeldi....ben daha akıcı krema sevdiğim için sertliğinden bahsettim yoksa tat harika....
  • krema üzerine tarçında serpebilirsiniz..babam sevmediği için ben katmadım.....
  • oyacağım olmadığı için elmalarım şekilsiz oldu..bıçakla yapmaya çalıştım ama delik deşik bişey oldu.....en kısa zamanda alacağım inşallah:))ve tekrar deneyeceğim.....

18 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

canım çok şık olmuş kekin..benimde aklımın bir köşesinde aslında..önümüzdeki hafta misafirlerim var belki onlar üstünde denerim:))) ellerine sağlık sevgiler..öpüyorumm seni ve güzel kızlarını:))

halenze dedi ki...

devrem bu nasıl bi görüntüdür nasıl bi güzelliktir. ellerine sağlık. kafes elmana bayıldım ayrıca:))

MUTFAKISTAN dedi ki...

Bende bayilmistim tarife yapmayi dusunuyordum disalcigim ellerine saglik kakaolu cok guzel gorunuyor
Afiyet olsun
Sevgiler

Egeden Tarifler dedi ki...

Süslemelerle birlikte harika görünüyor, elinize sağlık.

www.lezzetavcisi.net dedi ki...

süslemene nutkum tutuldu =) Valla harika olmuş arkadaşım ellerine sağlık..

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

harika olmuş görüntüsüne bayıldım ellerine sağlık...

bırtutamkekik dedi ki...

disalcim,hoşgeldinnn:)
özledimya ben senii...
:))
nerelerdesin gülüm..
dönüşün muhteşem olmuş ama..
harika bir görüntü buu:)
emeklerine sağlık tatlımm...
bu mutlaka yapılmalı ve tadılmalı:)
inşalllahhh tabiki...
öpüyorum...
muhabbetle

pembe kekik dedi ki...

Çok güzel olmuş,harika bir görüntü.Mutlaka denemek lazım.

TuruncuTatlar dedi ki...

vaaaav süper gözüküyor canım ellerine sağlık sağlıkla kal..

anneminkizıyim dedi ki...

Canım ellerine sağlık, bu muhteşem kekin için. Fotoğraflar harika tarif müthiş, eline emeğine sağlık, gene beklerim, sevg,ler.....

Adsız dedi ki...

Bu kek benim çok hoşuma gitti. En kısa zamanda denerim inşaAllah. Ellerinize sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

disal'im ,
geçen ay yabancı bir sitenin beni ziyaretinde,
onun sayfasına giderek bu tarifini beğenerek görmüştüm..

hemen denedim çok sevdik..
misafirlerimde çok sevdiler..

kaldıysa banada bir dilim ayırırmısın lütfen.. :=)
sevgiler canım...

LeylaK dedi ki...

muhteşemm olmuş, ah o ellerin dert görmesin bu nasıl güzel bir tarif bayıldım... mutlaka deneyeceğim. ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı

made in funda dedi ki...

ya salihacığım gerçekten nefisten de nefis bir tarif.ellerin dert görmesin.harikasın....olsa da yesem dedirtti...

Gönülünce dedi ki...

Kekin bütün halinin resmine bayıldım ne güzel süslemişsin harika görünüyor...Harika lezzetler ile oluşan bir kek tadıda güzeldir tabi...Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

Serap Uzun. Karakazandan dedi ki...

Ben deneyince ılık yerim hayatım :-))
Nefissss olmuş görüntü muhteşemmmm, iyi ki kakaolu yapmisin.Eline sağlık cnm...

zeymurancafe dedi ki...

butun tarıflerın gıbı buda harıka gorunuyor canım cektı valla ellerıne sağlık canım harıka

Unknown dedi ki...

Sayfanizi yeni tanidim ellerinize saglik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak