1 Ocak 2012 Pazar

ÇİKOLATA KAPLAMALI PORTAKAL KABUĞU ŞEKERLEMESİ VE KURU ÜZÜM

çikolatalı portakal kabuğu şekerlemesi

yeni yıla çikolata ile bir başlangıç yapayım dedim......hatta tarifi eklerkende bi parça çikolata yedim..inşallah bu senem böyle çikolata yiyerek geçmez:))))

geçen sene muhabbetine hiç girmiycem......bu sene ve bundan sonraki seneler hepimize sağlık sıhhat huzur hayırlı kazanç ve hayırlı evlatlar verir inşallah.......

geçen sene demişken geçen sene yapılan arşivi kokutan tarifleri bi an önce yazmam gerektiğini hatırladım birden......sık sık tarif eklesem böyle bir sorun olmayacak ama işte alışkanlık yapmak lazım....

daha önce yaptığım portakal şekerlemesini ikinci kez yapmaya karar verdim....veeee bu sefer daha çok çikolataya bulamak istedim...çok sevdiğim iki lezzet buluşunca ortaya neffis bir tat çıktı......

birde portakallar bitmeden tavsiye ederim yani......kahve dünyasından aldığım çikolatalarla yaptım......nefis oldu.......



çikolatalı portakal kabuğu


bazı tariflerin fotoğrafları çok kolay çekiliyo..çikolata bunlardan biri......her zaman güzel pozlar veriyo.zorlanmıyorum..tabi ışık şart ..o olmazsa olmaz ama bazı yemekler mesela etli kebaplar falan çok zor çekiliyo.ne yaparsanız yapın güzel çıkmıyo...

özellikle sote şeklinde olan etler........gün ışığından yararlanın.......beyaz fon yemeğinizi ortaya çıkarır ..fotğrafın arkasına beyaz bir çarşaf veya kağıt koyabilirsiniz.....

neyse tarife geçiyorum hemen...:)))

üzümlü olanı ben çok seviyorum..milkanın üzümlü çikolatasından alıyordum bu ona çok benzedi...tavsiye ederim....


çikolatalı üzüm

malzemeler.....
  • 3 portakal
  • 2 su bardağı tozşeker
  • 1 litre su
  • yarım su bardağı kuru üzüm
süslemek için .............
  • bitter-beyaz-sütlü çikolata
yapılışı.....
  • portakal kabuklarını bol suyla yıkayıp süzün. ...Tencereye alıp üzerine soğuk su ilave edin..... acılığını gidermek için biraz kaynatın ve suyunu süzün. ...Kaynatma işlemini 3 defa tekrarlayın.
  • sonra portakal kabuklarını birer santim eninde şeritler halinde doğrayın.
  • Portakal kabuklarını bir tencereye alın. Üzerine 2 su bardağı kadar şeker ilave edin. Tahta bir kaşıkla hafifçe karıştırarak kabukları şeffaflaşıncaya kadar pişirin ve şerbetini süzün
  • Süzdüğünüz portakal kabuklarını fırın ızgara telinin üzerine aralıklı olarak dizin.
  • benmari erittiğiniz çikolataya tamamen bandırıp yağlı kağıt üzerine koyun ..
  • portakallar bitince artan çikolatanın içine üzümleri ekleyin kaşıkla karıştırıp her tarafının çikolataya bulanmasını sağlayın..
  • onlarıda yağlı kağıt üzerine alın ve kaşıkla birbirinden ayırabildiğiniz kadar ayırın...
  • soğuması için dolaba kaldırın...
not.........
  1. ben üç çeşit çikolatayı aynı kasede yan yana eritip birbirlerine karışmadan portakalları iki renk çikolataya birden batırdım..
  2. en son yine az beyaz çikolata eritip üzerlerine süs yaptım....
  3. bazılarını fındık kırığı ile süsledim....

10 yorum:

www.lezzetavcisi.net dedi ki...

canım sana daha önce süpersin demişmiydim :D Ellerine sağlık...

Hansa dedi ki...

bu portakal şekerlemesi ...sen de disal şekerlemesi....

birincisin dedi ki...

çok güzell:)ellerine sağlık..

bırtutamkekik dedi ki...

namm nammmmm..
çikolata mı dedi birisii.:)
ellerine sağlık gülüm..
senn aştınn artıkk yaaa:))
çikolatalar öyle orjinal ki..
maşallah sana:)
öptüm canısı..
baki muhabbetlerimle..
:)

TuruncuTatlar dedi ki...

yeni yılın en başta hayırlı olsun arkadaşım yeni yılına da tatlı bir başlangıçla başlamışşın ellerine sağlık..

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Yeni yılını kutlar, yeni yılın sana ve ailene sağlık, huzur ve mutluluk getirmesini dilerim.
Portakal şekerlemelerin nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Koska'nın içi portakallı, dışı çikolata kaplı drajelerini hatırlattı bana ve ben o drajelere bayılırım : )
Bu arada;
Unutkanlık bende de çok var, eşim balık yemediğim için olduğunu söylüyor : )

Leyla Poyraz dedi ki...

görüntü harika..birde tadına baka bilseydim...of ooff canım çekti ya..ellerine sağlık canım..sevgiler..

kimsiniz dedi ki...

harikaaa tam benlik, ellerine saglik canim, çikolatalar erngarenk, kendimden geçecektim :))

Unknown dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar. Elinize sağlık. Ben ne zaman yapsam resmini çekemeden bitti..

çikolatammm dedi ki...

Çok güzel yarın akşam yemeğe misafirlerim gelecek çay ve kahvenin yanına bunu yapacağım. Ben daha önceden zaten portakal kabuğu şekerlemesi yapmıştım. Tek başına yenmiyor ama çikolata eritirsem bu şekilde galiba harika olacak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak