19 Haziran 2015 Cuma

DOMATES ÇORBASI

nefis çorba
domates çorbası

eskiden Ramazanın ilk günü çeşit çeşit tarifler yapardım....kışa denk geldiği için acıkıyorduk herhalde..

şimdi acıkmıyoruz....susamaktan korkuyoruz ama susamıyoruz da..hepimizin ortak fikri hafif bişeyler olsun....yağlı ve ağır olmasın ..

hal böyle olunca sofrada bir çorba,karpuz salata ve birde bellki bir zeytinyağlı oluyor...

bakalım ilk günü çorba ile açtık..diğer günler açlığı hissettikçe yaparda yaparmıyız bilmiyorum..




domatesli çorba
domates çorbası
ben ilk kez evde domates çorbası yapıyorum....sizlerin aşina olduğu bu çorbayı :)

biraz geç kalmış olabilirim...bir kaç sefer yedim ama nerde....

işin doğrusu çok sevdiğim bir çorba değil ondan yapmadım galiba....normalde bu tarz çorbaları tavuk suyu veya et suyu ile yaptığımızdan  sade su ile çok yavan geldi tadı demedi demeyin....ama önceki yeme deneyimlerinde de aynı tadı almıştım demekki normal tadı bu....

siz yinede tavuk sulu yapın ..öylesi daha güzel bence..

ben çorbanın orjinal halini yapmak istediğim için bu şekilde yaptım...baharatla boğmak istemedim ve et sularıyla gerçek tadını kapamakta istemedim....ama tavuk sulu çorbalara alışan biri olarak damak tadım o lezzeti aradı...ben kullanmıyorum ama kullanan için bulyon tarzıda işinizi görür...


çorbalar için ekmek kurusu
çorba için ekmek kurusu

bu çorbaya kaşar rendesinin ve kuru ekmeğin çok yakıştığını söylemek lazım...
kızarmış kuru ekmeğimizde bir harikaydı şahsen...

onu pratik şekilde şöyle yaptım.....bir kaç dilim tost ekmeğini küçük küpler halinde dilimledim...
tavaya aldım ve üzerine zeytinyağ gezdirdim bir kaç kaşık.....tavada kızarıp kuruyana kadar karıştırdım ara ara...çorbaya çok yakıştı...artanlarıda boş boş yedim nefisti...kekikle ve sarımsakla tatlandırırsanız çorbaya daha farklı bir lezzet katabilir...


domates çorbası
domates çorbası

domates çorbası nasıl yapılır?

malzemeler....

  • 5 adet orta boy domates
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 2 yemek kaşığı un ( tepeleme ile silme arası)
  • yarım su bardağı süt
  • 5 su bardağı su ( tavuk veya et suyuda olur)
  • tuz,karabiber
  • servis ederken kaşar rendesi ve kızarmış küp ekmekler

yapılışı....

  1. tencereye yağlar alınır eriyince un ilave edilerek kokusu çıkana kadar kavrulur...
  2. salça eklenir birazda salça kavrulur..rendelenmiş domates eklenerek bir kaç dakikada bu şekilde pişirilir...
  3. 5 su bardağı su yavaş yavaş eklenerek unu topaklandırmadan sürekli karıştırarak ilave edilir..
  4. karabiber ve tuz eklenir...(damak tadına göre) 
  5. 10-15 dakika kısık ateşte pişirilir...
  6. altını kapatmadan süt eklenerek bir taşım daha kaynatılır...
  7. sıcakken rendelenmiş kaşar peyniri ve kızarmış küp ekmeklerle servis edilir...
not....
  1. su miktarı domateslerinizin sulu olup olmamasına göre değişebilir...en fazla bir bardak su eksiltebilirsiniz..ama zaten çorba durdukça koyulaşacaktır o yüzden hesabınızı baştan iyi yapın derim:)

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Disal Hanım merhaba,
Bu yemek takımınızın markasını öğrenebilir miyim acaba? Umarım yanıtlarsınız:)

Disalce dedi ki...

merhaba ezgi hanım
yemek takımını migrostan almıştım...takım şeklinde değildi..parça parça aldım...hala pasta tabakları var...yorumları geç görüyorum bunun için özür dilerim..geç dönüş yapabiliyorum..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak