21 Aralık 2007 Cuma

BULAMAŞI ÇORBASI(AYRAN ÇORBASI)

sevgili lama arkadaşım küçük bebeği için çorba arayışına çıkmış....bizde bu güzel etkinlikte tuzumuz olsun diye katılalım dedik..bu taneli çorba ne kadar işini görür bilemem lamacım ama büyükler bayılıyor.......kolay gelsin arkadaşım........


evlendiğimden beri gurbetlerde gezdim durdum....tatillerde ailelerimle beraber hasretlikler giderdim.....
telefonda annemle hep geleceğimiz günleri konuştuk....bana, yapacağı yemeklerden bahsetti....her seferindede konuştuğumuz yemekleri yiyecek zamanları bulamadık.....

benim yapabildiğimi bildiği halde bana yolluklar hazırladı....eve gider gitmez yersin diye dünya kadar malzemeler koydu.....halbuki eve gelir gelmez hiç birini yapamadım....buzluğa atılmalık fasulye yorgunluğumun üzerine gitmedi....melemen yaptım....çay demledim....sonrada bavulları ertesi gün düzeltirim diye kanapeme uzanıp yol yorgunluğumu atmaya çalıştım.....

bir bavul giyecekle gittim...üç bavul erzakla geldim hep....sizin oraların eti iyi değildir dedi bana et,kıyma hatta tavuk koydu.....anne gerek yok dedim..olsun gider gitmez yersin dedi.....

anne yüreği işte...erzakların arasına küçük hediyeler sakladı....evime döner dönmez aradı....hediyesini görüp görmediğimi sordu....sesimden ne kadar sevindiğime sevindi.....yoğurt bile koydu....elinden gelse evi verecek...canım annem.....
beni yıllardır böyle sevindirdi......

bizim oraların yöresel çorbasıdır....bulamaşı denir....bayramlarda,düğünlerde mutlaka olur......ılık ılık ocağın üzerinden aşırmak ve içindeki tahta kaşıkla yemek ayrı bir keyiftir....
bu çorbayıda annem hazırladı....yoğurdun içine malzemeleri karıştırır...ben istediğim zaman ne kadar yapacaksam içinden alırım....pişiririm.....bir nevi tarhana......

öncelikle nasıl yapıldığını anlatayım.....anne hesabı anlatacağım.....
  • torba yoğurdu içine haşlanmış kuru fasulye,haşlanmış nohut ve haşlanmış yarma konulur....fazlaya kaçmayacak şekilde bolca tuz ve azda un konulur....kavanozda veya saklama kabında muhafaza edilir.....ne zaman isterseniz hazırda bir çorbanız bulunmuş olur.....
  • tarhana halini pişirmek isterseniz,,,pişireceğiniz kadarını tencereye alın..bir yumurta kırıp ıcak suyu yavaşça malzemeye yedirin....karıştırarak pişirin...tabiki üzerine olmazsa olmaz nane yakın....
  • bu tarhana dolapta aylarca kalabiliyor....köpük köpük olursa telaşlanmayın....çünkü yoğurt tehlikeli bakteri üretmiyor....üzerindeki küfler bile iyi bakteriymiş unutmayın...
çorba malzemeleri......ölçüsüz.....
  • haşlanmış fasulye,nohut,buğday(mesela birer çay bardağı)
  • torba yoğurdu veya normal yoğurt(yarım kilo kadar)
  • bir yumurta
  • bir yemek kaşığı kadar un
  • sıvı yağ-nane
yapılışı...........
  1. yoğurt yumurta ve un ile beraber iyice çırpılır....
  2. haşlanmış malzemelerde katılarak karıştırılır....
  3. bir litre kadar su kaynatılır....malzemeye yavaş yavaş eklenir....
  4. ocağın üzerinde kaynayana kadar karıştırarak pişirilir....
  5. ayrı bir yerde sıvı nane yakılır....biraz soğuyunca çorbaya dökülür...
afiyet olsun.....

1 yorum:

hayat dedi ki...

Merhaba canım, kızımın arkadaşında yiyip de çok beğendiği için, yapmak istediğim çorbanın tarifini vermişsiniz.Sizin yaptığının da nefis görünüyor.Ellerinize sağlık.
Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak